Help, vakantie en mijn kat zit opgesloten
donderdag 13 augustus 2009 om 02:09
Hoi,
Ik ben sinds gisteren met korte vakantie, en kom zondagmorgen weer terug. Mijn goede vriend past vaker op mijn kat als ik op vakantie ga en zo ook deze week. Ik heb een bosje sleutel extra laten maken en..........die blijken niet te passen. Help, mijn kat. Dinsdagochtend heb ik hem 2 blikjes gourmet gold gegeven, hij heeft 2 bakken vol brok en 2 waterbakjes....hij kan niet naar buiten. En ik ben niet in NL. En het idee dat hij geen aandacht krijgt en gestrest is vind ik niet relaxt. Hoelang kan een kat alleen zijn? zonder vleesvoer en met 2 bakken water en hopelijk nog een schaal brokjes.
Baal zo van de sleutel, en omdat mijn goede vriend altijd veel aandacht besteedt aan mijn kat ( laat hem naar buiten, spelen etc..) Dat wordt of de deur eruit breken, ticket eerder boeken.....
Ik ben sinds gisteren met korte vakantie, en kom zondagmorgen weer terug. Mijn goede vriend past vaker op mijn kat als ik op vakantie ga en zo ook deze week. Ik heb een bosje sleutel extra laten maken en..........die blijken niet te passen. Help, mijn kat. Dinsdagochtend heb ik hem 2 blikjes gourmet gold gegeven, hij heeft 2 bakken vol brok en 2 waterbakjes....hij kan niet naar buiten. En ik ben niet in NL. En het idee dat hij geen aandacht krijgt en gestrest is vind ik niet relaxt. Hoelang kan een kat alleen zijn? zonder vleesvoer en met 2 bakken water en hopelijk nog een schaal brokjes.
Baal zo van de sleutel, en omdat mijn goede vriend altijd veel aandacht besteedt aan mijn kat ( laat hem naar buiten, spelen etc..) Dat wordt of de deur eruit breken, ticket eerder boeken.....
donderdag 13 augustus 2009 om 02:42
Hoi Dana, dankje voor je "late night" reactie. Helaas is via een voordeur niet mogelijk want er moet eerst via het trappenhuis en mijn bovenbuur is ook met vakantie.
Ik ben mijn kat heeelll veel lekkers en knuffels verschuldigd.
Baal zo van die sleutel, kon ze ook niet checken want heb ze onderweg laten bijmaken en op mijn werk laten liggen voor mijn vriend.......pfff..Mensen check altijd het nieuwe bosje sleutel, voor je het weet is je lieve kat de dupe.
Hij zal morgen nogmaals terug komen om het weer te proberen, neem aan dat de sleutelmaker niet tegemoet komt ( miss. alleen een excuus) maar dit is mooi lullig...Mijn bovenbuur heeft een sleutel van mijn voordeur en hij zal zaterdagavond terug komen van vakantie, 4 daagjes is mijn rakker waarschijnlijk ( als de sleutel echt niet past) alleen.
Thanxs voor je reactie Dana, ik hoop op nieuwigheid van de sleutel en bij enige geduld het alsnog goed komt met het slot.
Ik ben mijn kat heeelll veel lekkers en knuffels verschuldigd.
Baal zo van die sleutel, kon ze ook niet checken want heb ze onderweg laten bijmaken en op mijn werk laten liggen voor mijn vriend.......pfff..Mensen check altijd het nieuwe bosje sleutel, voor je het weet is je lieve kat de dupe.
Hij zal morgen nogmaals terug komen om het weer te proberen, neem aan dat de sleutelmaker niet tegemoet komt ( miss. alleen een excuus) maar dit is mooi lullig...Mijn bovenbuur heeft een sleutel van mijn voordeur en hij zal zaterdagavond terug komen van vakantie, 4 daagjes is mijn rakker waarschijnlijk ( als de sleutel echt niet past) alleen.
Thanxs voor je reactie Dana, ik hoop op nieuwigheid van de sleutel en bij enige geduld het alsnog goed komt met het slot.

donderdag 13 augustus 2009 om 02:49
Een kat zo lang alleen laten kan niet, eten en drinken zal wel zo goed als op zijn (oud water drinken ze op een gegeven moment niet meer). Hoe denk je dat het met je kat gaat dan? Kun jij vanaf dinsdag tot zondag zonder eten en drinken? Er zit maar 1 ding op: die vriend spuit de sloten met wdr 40 in om te kijken of het dan wat soepeler gaat. Anders: slotenmaker bellen, slot eruit en nieuwe erin. Gaat je centen kosten en je moet zorgen dat je buren de nieuwe sleutel krijgen, maar je kunt een kat niet zoveel dagen zonder eten en drinken alleen laten.

donderdag 13 augustus 2009 om 03:05
Kat kan het misschien wel overleven, afhankelijk van de gezondheid van het beest, maar ga maar bij jezelf na hoe je je voelt na 24 uur geen eten en drinken. En dat dan keer 4 of 5. Dan voel je je aardig beroerd, dat kun je gewoon niet maken. Twee dagen zou je nog kunnen maken, eventueel drie maar dat is het ook wel. Hier moet je iets aan doen!

donderdag 13 augustus 2009 om 07:21
Ben je in Europa? Misschien kun je even informeren bij een express dienst voor het verzenden van pakjes en je sleutel naar je vriend sturen. Ik heb eens een belangrijke verklaring die ik snel moest hebben ivm deadline nog op de dag van verzending gekregen ('s ochtends door verzender in NL naar express dienst gebracht, 's avonds ontvangen in 'mijn buitenland'. Koste vermoedelijk redelijk wat, maar goed, wel een oplossing, betreffende afzender was het vergeten eerder op de bus te doen). Weet niet meer welke express dienst het was, maar je zou eens kunnen kijken bij UPS.
donderdag 13 augustus 2009 om 07:27
Tsjonge wat oliedom zeg om nieuwe sleutels niet te testen. Mijn oude sleutels test ik zelfs voordat ik die afgeef. Maar goed dat snap je zelf nu ook.
Heb je niet ergens een klein raampje die ingeslagen kan worden? Of ligt er bij andere mensen nog een reserve sleutel?
Ik zou mijn kat niet zolang zonder water en eten alleen laten. Wat als je kat per ongeluk het waterbakje heeft omgegooid?
In nood zou ik zelf gewoon nu naar huis gaan.Zit jij daar zo nog lekker?
Heb je niet ergens een klein raampje die ingeslagen kan worden? Of ligt er bij andere mensen nog een reserve sleutel?
Ik zou mijn kat niet zolang zonder water en eten alleen laten. Wat als je kat per ongeluk het waterbakje heeft omgegooid?
In nood zou ik zelf gewoon nu naar huis gaan.Zit jij daar zo nog lekker?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 13 augustus 2009 om 07:29
quote:elninjoo schreef op 13 augustus 2009 @ 07:13:
Die paar dagen met zoveel voer en drinken in huis moet ie toch wel kunnen overleven?Zoveel voer? Die gold blikjes zitten 2 eetlepels voer in, dat zijn geen grote blikken. Hier is dat een hap-slik-weg snackje.
Die paar dagen met zoveel voer en drinken in huis moet ie toch wel kunnen overleven?Zoveel voer? Die gold blikjes zitten 2 eetlepels voer in, dat zijn geen grote blikken. Hier is dat een hap-slik-weg snackje.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 13 augustus 2009 om 07:43
Ik laat mijn kat wel eens 2 nachten alleen. Dan krijgt hij voldoende voer en water. Mijn kat is een kat die niet al zijn voer in één keer opeet, daarom durf ik dat aan.
Langer dan 2 nachten is voor mij echt uitgesloten, eigenlijk is 1 nacht het max, maar soms is het niet anders.
4 nachten alleen zonder water / voer wat bijgevuld wordt, dat lijkt me niet slim.
Opties:
Probeer je bovenbuurman te contacten en vraag aan hem wie bij hem de beesten / post / planten bij houdt en vraag of je het nummer van die persoon mag hebben, vraag waar hij jouw sleutel bewaart en laat jouw goede vriend afspreken met de plantjesverzorger van je bovenbuurman.Schakel de slotenmaker in en laat het slot vervangen.Ga naar het dichtstbijzijnde postkantoor en laat je sleutel verzenden met een FED-EX pakje, dan is het er meestal binnen 24 uur, waar ook ter wereld.
Niets ondernemen is onmogelijk mijn inziens.
Succes!
Langer dan 2 nachten is voor mij echt uitgesloten, eigenlijk is 1 nacht het max, maar soms is het niet anders.
4 nachten alleen zonder water / voer wat bijgevuld wordt, dat lijkt me niet slim.
Opties:
Probeer je bovenbuurman te contacten en vraag aan hem wie bij hem de beesten / post / planten bij houdt en vraag of je het nummer van die persoon mag hebben, vraag waar hij jouw sleutel bewaart en laat jouw goede vriend afspreken met de plantjesverzorger van je bovenbuurman.Schakel de slotenmaker in en laat het slot vervangen.Ga naar het dichtstbijzijnde postkantoor en laat je sleutel verzenden met een FED-EX pakje, dan is het er meestal binnen 24 uur, waar ook ter wereld.
Niets ondernemen is onmogelijk mijn inziens.
Succes!
DTEEZ!

donderdag 13 augustus 2009 om 07:56
quote:dokusje schreef op 13 augustus 2009 @ 07:45:
Ehm politie ff laten langskomen? Die kunnen de deur toch openmaken?
Of raampje intikken? In ieder geval niet wachten tot zondag avond. Katten kunnen nl heel ziek worden van honger, zeker als ze wat ouder zijn.Politie maakt geen deuren open, dat laten ze aan een slotenmaker over.
Ehm politie ff laten langskomen? Die kunnen de deur toch openmaken?
Of raampje intikken? In ieder geval niet wachten tot zondag avond. Katten kunnen nl heel ziek worden van honger, zeker als ze wat ouder zijn.Politie maakt geen deuren open, dat laten ze aan een slotenmaker over.

donderdag 13 augustus 2009 om 08:16
quote:Dana schreef op 13 augustus 2009 @ 02:24:
Oh ja, en als je de sleutels nieuw bij hebt laten maken dan moet je vriend misschien ook niet te snel opgeven. Laat hem het eventueel iemand anders nog even proberen, of als dat niet helpt wat graniet in het slot gooien; soms krijgt 'een vreemde' de deur gewoon niet open omdat die het trucje niet kent dat voor jou normaal is (ietsje duwen of optillen tijdens het draaien bijvoorbeeld), of loopt een nieuwe sleutel nog niet helemaal soepel.Ik zou met grafiet beginnen en het graniet bewaren voor als het echt niet lukt met die sleutel...
Oh ja, en als je de sleutels nieuw bij hebt laten maken dan moet je vriend misschien ook niet te snel opgeven. Laat hem het eventueel iemand anders nog even proberen, of als dat niet helpt wat graniet in het slot gooien; soms krijgt 'een vreemde' de deur gewoon niet open omdat die het trucje niet kent dat voor jou normaal is (ietsje duwen of optillen tijdens het draaien bijvoorbeeld), of loopt een nieuwe sleutel nog niet helemaal soepel.Ik zou met grafiet beginnen en het graniet bewaren voor als het echt niet lukt met die sleutel...

donderdag 13 augustus 2009 om 08:18
Dat overleeft je kat trouwens wel hoor
Mijn Lief is een keer van een anderhalve week durende vakantie teruggekomen. Bij thuiskoms was kat erg enthousiast en hongerig. Een uurtje later kwam de kattenoppas binnen: "Hè? Jij zou toch vanmorgen al weg zijn gegaan?"
Kat had erge honger en zich in leven gehouden met pleewater.
Dus 5 dagen weg met 2 bakken water en 2 bakken brokken, dat redt ie wel. Misschien dat ie je een dag niet aankijkt als je thuiskomt...
Mijn Lief is een keer van een anderhalve week durende vakantie teruggekomen. Bij thuiskoms was kat erg enthousiast en hongerig. Een uurtje later kwam de kattenoppas binnen: "Hè? Jij zou toch vanmorgen al weg zijn gegaan?"
Kat had erge honger en zich in leven gehouden met pleewater.
Dus 5 dagen weg met 2 bakken water en 2 bakken brokken, dat redt ie wel. Misschien dat ie je een dag niet aankijkt als je thuiskomt...
donderdag 13 augustus 2009 om 08:18
Ik zou ook zorgen dat de kat van eten en drinken wordt voorzien. Sommige katten zijn erg kieskeurig ( die van mij bijvoorbeeld..) en die eten/ drinken echt niets wat er langer dan 24 uur staat. En een kat kan niet zonder water, maar een paar dagen zonder eten kan ook al schadelijk zijn!
Succes met het bedenken van een oplossing, hoop dat je toch nog een prettige vakantie hebt.
Succes met het bedenken van een oplossing, hoop dat je toch nog een prettige vakantie hebt.
donderdag 13 augustus 2009 om 08:23