Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
donderdag 13 augustus 2009 om 12:19
quote:Livre schreef op 13 augustus 2009 @ 09:54:
Vandaag in elk geval de hond uit de kennel halen, want dat is zo afgesproken.
Verder een belangrijk telefoontje plegen en kijken ik of de puinhoop op mijn bureau iets overzichtelijker kan maken.
Zo, hond is weer thuis. Het telefoontje bleek te bestaan uit 7 telefoontjes over en weer naar verschillende nummers, en kostte 1,5 uur. Ik had er al een tijd tegenop gezien, want allemaal ingewikkeld gedoe, maar het is weer een stukje verder geregeld!
Hier is de poort op slot.
Vandaag in elk geval de hond uit de kennel halen, want dat is zo afgesproken.
Verder een belangrijk telefoontje plegen en kijken ik of de puinhoop op mijn bureau iets overzichtelijker kan maken.
Zo, hond is weer thuis. Het telefoontje bleek te bestaan uit 7 telefoontjes over en weer naar verschillende nummers, en kostte 1,5 uur. Ik had er al een tijd tegenop gezien, want allemaal ingewikkeld gedoe, maar het is weer een stukje verder geregeld!
Hier is de poort op slot.
donderdag 13 augustus 2009 om 12:24
Do: Snijbonen, speklap, aardappels, komkommer\koolsalade
Vr: Broccolie, aardappels, slavink appelmoes
ZA: dagje uit (blijdorp) met Tut en Terror, nader te bepalen dus
Zo: Verse tomatensoep met afbak-broodjes
Ma: Paella
Di: Rode kool, Snitzel en aardappels
Woe: Gestoofde runderlap in een lekkere pittige groente\ketjap marinade , bami, pindasaus en kroepoek
Do: Spinazie met zalm en pasta.
Zo, ik heb mijn weekplanning af. 3 weken lang goed gegaan, vorige week kwam de klad er in , vanaf nu weer streng zijn.
Ik moet zeggen dat het goed werkt bij mij. We gooien veel minder eten weg, en ik hoef mijn mooie hoofdje niet meer te breken over de cruciale vraag: "wat eten we vandaag" .
Straks boodschappen, ik zal jullie vertellen wat ik voor heel de week kwijt ben. ( moet wel vertellen dat ik wat vlees in de vriezer heb liggen al. )
Vr: Broccolie, aardappels, slavink appelmoes
ZA: dagje uit (blijdorp) met Tut en Terror, nader te bepalen dus
Zo: Verse tomatensoep met afbak-broodjes
Ma: Paella
Di: Rode kool, Snitzel en aardappels
Woe: Gestoofde runderlap in een lekkere pittige groente\ketjap marinade , bami, pindasaus en kroepoek
Do: Spinazie met zalm en pasta.
Zo, ik heb mijn weekplanning af. 3 weken lang goed gegaan, vorige week kwam de klad er in , vanaf nu weer streng zijn.
Ik moet zeggen dat het goed werkt bij mij. We gooien veel minder eten weg, en ik hoef mijn mooie hoofdje niet meer te breken over de cruciale vraag: "wat eten we vandaag" .

Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 13 augustus 2009 om 12:27
Mogguh
Wakker geworden met knallende koppijn, misselijk, draaierig. Meteen stress want er heeft iemand ziek op het werk rondgelopen die later de Mexicaanse griep bleek te hebben.
Maar het valt mee, nu alleen nog gebons in m'n achterhoofd.
Wakker geworden met knallende koppijn, misselijk, draaierig. Meteen stress want er heeft iemand ziek op het werk rondgelopen die later de Mexicaanse griep bleek te hebben.
Maar het valt mee, nu alleen nog gebons in m'n achterhoofd.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
donderdag 13 augustus 2009 om 12:30
Iemand die even kan schoppen? Ben zo moe, maar ja, verhuis enzo. Dus ja, moet wel wat doen. Ga maar even op het gemakje inpakken denk ik.
Had zonet de huisbaas onverwachts binnenstaan. Huis is werkelijk ontplofte keee-os! Had hij mevrouw van direct wonen bij Of ze ook foto's moest maken. Doe maar niet nu
Had zonet de huisbaas onverwachts binnenstaan. Huis is werkelijk ontplofte keee-os! Had hij mevrouw van direct wonen bij Of ze ook foto's moest maken. Doe maar niet nu
donderdag 13 augustus 2009 om 12:34
Zo Gold de post is nog snel. 'k Heb hem gisteren pas gepost. Netjes zeg. Fijn dat je er blij mee bent. Ik leek er super dik in. Jij niet dus. Krijgen we nog wel een foto te zien
Ik reageer effe weinig. Zit in een gigantische dip. Komt omdat het hier voor geen meter opschiet en ik heb dan ook vanmorgen het ziekenhuis gebeld. Ze gaan nu overleggen met de chirurg. Het gaat niet meer met manlief. Hij zit gewoon de hele nacht op het toilet.
Ik denk dat het komt omdat we nog steeds geen vooruitzicht hebben. Het duurt allemaal veel te lang. Ik ben moe, als ik zit slaap ik. Ik dacht zelf na dit weekend dat ik wel weer een beetje opgeladen was, maar het lijkt er meer op omdat ik voorlopig geen leuke vooruitzichten heb, ik down wordt.
Daarbij komt ook nog dat het slechter gaat met mijn broer en schoonmoeder. Bij beiden kan het nooit lang meer duren. Broer geeft eind augustus een afscheidsfeest. En dan bedoel ik zijn allerlaatste feest. Voor mij hoeft dit niet. Maar niet gaan is ook alweer zoiets.
Nee het maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
Ik reageer effe weinig. Zit in een gigantische dip. Komt omdat het hier voor geen meter opschiet en ik heb dan ook vanmorgen het ziekenhuis gebeld. Ze gaan nu overleggen met de chirurg. Het gaat niet meer met manlief. Hij zit gewoon de hele nacht op het toilet.
Ik denk dat het komt omdat we nog steeds geen vooruitzicht hebben. Het duurt allemaal veel te lang. Ik ben moe, als ik zit slaap ik. Ik dacht zelf na dit weekend dat ik wel weer een beetje opgeladen was, maar het lijkt er meer op omdat ik voorlopig geen leuke vooruitzichten heb, ik down wordt.
Daarbij komt ook nog dat het slechter gaat met mijn broer en schoonmoeder. Bij beiden kan het nooit lang meer duren. Broer geeft eind augustus een afscheidsfeest. En dan bedoel ik zijn allerlaatste feest. Voor mij hoeft dit niet. Maar niet gaan is ook alweer zoiets.
Nee het maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
donderdag 13 augustus 2009 om 13:27
Tjee Zoeb, dat klinkt niet al te best. Ik vond je al zo stil..
Dus nu is het weer wachten op telefoon van het ziekenhuis?
Ach meid toch... Ik weet niet meer wat ik moet zeggen...vind het zo erg voor jullie allebei.
Van mij dus ook maar een virtuele en misschien moet ik weer eens een kaarsje laten branden. Baat het niet dat schaadt het niet he?
He verdorie toch...
Je hebt wel mail in je Hyves-postvak. Ik wil je een kaart sturen als dank (je weet zeker dat je er anders niks voor wilt hebben?),
...En dat doet me er aan denken dat er ook nog een kaart richting A moet!
Zie je, zo attent ben ik nou...niet dus...
Pips kijk toch maar goed uit met die Mex.griep, je weet nu maar nooit....
Wij gaan morgenmiddag richting Texel! Hotel is geboekt en nicht (dochter van zus) komt hier in huis op de zooi (huis + dieren) passen. We blijven twee nachten weg. Oei, dat is heel lang niet online zijn!!! ....
Dus nu is het weer wachten op telefoon van het ziekenhuis?
Ach meid toch... Ik weet niet meer wat ik moet zeggen...vind het zo erg voor jullie allebei.
Van mij dus ook maar een virtuele en misschien moet ik weer eens een kaarsje laten branden. Baat het niet dat schaadt het niet he?
He verdorie toch...
Je hebt wel mail in je Hyves-postvak. Ik wil je een kaart sturen als dank (je weet zeker dat je er anders niks voor wilt hebben?),
...En dat doet me er aan denken dat er ook nog een kaart richting A moet!
Zie je, zo attent ben ik nou...niet dus...
Pips kijk toch maar goed uit met die Mex.griep, je weet nu maar nooit....
Wij gaan morgenmiddag richting Texel! Hotel is geboekt en nicht (dochter van zus) komt hier in huis op de zooi (huis + dieren) passen. We blijven twee nachten weg. Oei, dat is heel lang niet online zijn!!! ....
donderdag 13 augustus 2009 om 13:31
Ja Pips vooral dat Zoeberdepoep Ik hoor niet anders.
Lieverds ik vind mezelf maar een Zoebzeur en het wordt gewoon tijd dat ik uit die driedaagse dip kom. Voor mezelf en ook voor manlief. Die gaat in al zijn ellende de keuken opruimen en gras maaien. Misschien wel goed voor hem trouwens.
Er komt ook niets uit mijn handen. Blugh, ik baal gewoon van mezelf. Hoewel ook de pc me niet meer interesseert en dat is niet zo goed.
Lieverds ik vind mezelf maar een Zoebzeur en het wordt gewoon tijd dat ik uit die driedaagse dip kom. Voor mezelf en ook voor manlief. Die gaat in al zijn ellende de keuken opruimen en gras maaien. Misschien wel goed voor hem trouwens.
Er komt ook niets uit mijn handen. Blugh, ik baal gewoon van mezelf. Hoewel ook de pc me niet meer interesseert en dat is niet zo goed.
donderdag 13 augustus 2009 om 13:46
Ach Zoebie, dat klinkt echt helemaal niet goed. Natuurlijk ben je aan het eind van je latijn, dat is niet meer dan logisch. Ik begrijp dat het niet altijd kan maar wat Zusenzo ook al zegt.. probeer een beetje bij te slapen, dan kun je toch net wat meer hebben meestal.
Ik heb de plaatjes nog niet uitgevogeld dus dan maar gewoon in woorden.. knuffel en sterkte!!
Fus, kom op! Hierbij een schop(je) van mij!
Nog even doorzetten dan kun je straks van je nieuwe paleisje gaan genieten.
Boro, het hebben van een routine is volgens mij gewoon echt heel goed. Ik heb altijd de smoes dat ik hele dagen werk en dus niet zoveel tijd (lees: zin) heb om aan het huishouden te besteden maar toch.. als ik nou altijd net als gisteren eens de boel achter mn ….. op zou ruimen (en vriend ook) dat zou al een hele berg schelen.
Nu is het instant paniek als onverwachts de bel gaat. En echt lekker thuiskomen is het ook niet als je eerst nog moet gaan opruimen voordat je kunt gaan koken.
Dus.. ik ga het gewoon weer eens proberen: opruimen wat ik gebruikt heb.
HPL, beterschap!! Hopelijk is het niet de Mex griep, men mag nu dan wel zeggen dat het niet gevaarlijk is maar leuk is het natuurlijk niet en je kunt er behoorlijk ziek van zijn.
Op werk weer wat dingetjes afgehandeld. Het eind van de klusjes voor rustige tijden komt nu wel in zicht, moet weer nieuwe dingen gaan verzinnen.
Verder ook nog een paar privé dingetjes gedaan in de pauze:
- declaratie naar ziekenfonds
- tandartsafspraak verzet
Dus.. best nog wel een beetje goed bezig!!
Ik heb de plaatjes nog niet uitgevogeld dus dan maar gewoon in woorden.. knuffel en sterkte!!
Fus, kom op! Hierbij een schop(je) van mij!
Nog even doorzetten dan kun je straks van je nieuwe paleisje gaan genieten.
Boro, het hebben van een routine is volgens mij gewoon echt heel goed. Ik heb altijd de smoes dat ik hele dagen werk en dus niet zoveel tijd (lees: zin) heb om aan het huishouden te besteden maar toch.. als ik nou altijd net als gisteren eens de boel achter mn ….. op zou ruimen (en vriend ook) dat zou al een hele berg schelen.
Nu is het instant paniek als onverwachts de bel gaat. En echt lekker thuiskomen is het ook niet als je eerst nog moet gaan opruimen voordat je kunt gaan koken.
Dus.. ik ga het gewoon weer eens proberen: opruimen wat ik gebruikt heb.
HPL, beterschap!! Hopelijk is het niet de Mex griep, men mag nu dan wel zeggen dat het niet gevaarlijk is maar leuk is het natuurlijk niet en je kunt er behoorlijk ziek van zijn.
Op werk weer wat dingetjes afgehandeld. Het eind van de klusjes voor rustige tijden komt nu wel in zicht, moet weer nieuwe dingen gaan verzinnen.
Verder ook nog een paar privé dingetjes gedaan in de pauze:
- declaratie naar ziekenfonds
- tandartsafspraak verzet
Dus.. best nog wel een beetje goed bezig!!
donderdag 13 augustus 2009 om 15:56
Kaart voor Zoeb is onderweg, morgen moet ie bij je zijn is me beloofd! Die van A volgt echt hoor Boro...
Foto van mij in Zoeb-jurk (Nee, geen soepjurk! ) volgt te zijner tijd op de BH.
Manlief aan het werk Zoeb? Is misschien inderdaad wel goed voor hem!
Ehh Livre, mag ik vragen wat voor ziekte je hebt?
Ik heb je al die jaren wel voorbij zien komen, maar heb je niet 'gevolgd' zeg maar...
Boro, die routine van jou, da vink zo knap!:
Het lukt mij dus niet om maar 10 minuten in 1 kamer te blijven.
ALS ik begin, dan ga ik ook door.... Als, ja..Als...
Gelfling, zoals ik al zei: alle kleine beetje helpen!
En juist die paar kleine dingetjes moet ik hier nu ook even in de praktijk gaan brengen:
Boodschapjes in huis halen voor nicht
Wasje draaien
Droge was opvouwen en opruimen.
Stofzuigen.
Laterrr!
Foto van mij in Zoeb-jurk (Nee, geen soepjurk! ) volgt te zijner tijd op de BH.
Manlief aan het werk Zoeb? Is misschien inderdaad wel goed voor hem!
Ehh Livre, mag ik vragen wat voor ziekte je hebt?
Ik heb je al die jaren wel voorbij zien komen, maar heb je niet 'gevolgd' zeg maar...
Boro, die routine van jou, da vink zo knap!:
Het lukt mij dus niet om maar 10 minuten in 1 kamer te blijven.
ALS ik begin, dan ga ik ook door.... Als, ja..Als...
Gelfling, zoals ik al zei: alle kleine beetje helpen!
En juist die paar kleine dingetjes moet ik hier nu ook even in de praktijk gaan brengen:
Boodschapjes in huis halen voor nicht
Wasje draaien
Droge was opvouwen en opruimen.
Stofzuigen.
Laterrr!
donderdag 13 augustus 2009 om 16:10
donderdag 13 augustus 2009 om 16:27
Omg, mijn pleegmutti heeft ook een paar maanden geleden de diagnose MS gekregen. Achteraf bekeken heeft ze het al 16 jaar of zo.
Ze is het laatste jaar ook opeens enorm achteruit gegaan, van een zelfstandige vrouw die van alles ondernam is ze nu volledig afhankelijk van anderen. Binnenshuis kan ze zich nog redden met een rollator, voor buitenshuis is er een rolstoel en gisteren is haar scootmobiel afgeleverd.
Ik weet dus een heel klein beetje wat ik me bij je ziekte voor moet stellen Livre.
Hoe oud was je ookalweer, 43 of zo?
Nu moet ik echt wat gaan doen.
*schop*
Ze is het laatste jaar ook opeens enorm achteruit gegaan, van een zelfstandige vrouw die van alles ondernam is ze nu volledig afhankelijk van anderen. Binnenshuis kan ze zich nog redden met een rollator, voor buitenshuis is er een rolstoel en gisteren is haar scootmobiel afgeleverd.
Ik weet dus een heel klein beetje wat ik me bij je ziekte voor moet stellen Livre.
Hoe oud was je ookalweer, 43 of zo?
Nu moet ik echt wat gaan doen.
*schop*
donderdag 13 augustus 2009 om 16:27
Goldie, is waar.. alle kleine beetjes helpen. Het is in ieder geval heel lekker om weer iets van de lijst te kunnen schrappen!
Livre, dat is nogal een waslijst zeg.. Begrijp nu inderdaad waarom je man het huishouden doet.
Fussie, nog wat dingen gedaan vandaag??
Mijn plan om me nuttig te maken op mn werk (gewoon zoals het hoort en zoals het zou moeten dus) is behoorlijk mislukt. Heb veel op internet rondgedwaalt en wel een paar kleine dingen gedaan maar oh.. wat zal ik blij zijn als iedereen weer terug is van vakantie en er weer wat leven in de brouwerij komt. Waarschijnlijk ga ik dat weer zitten zeuren dat het zo druk ik maar dan zal ik hier nog weleens teruglezen
Maar goed, nog een uurtje en dan zit het er op voor vandaag en heb ik weekend!!
Livre, dat is nogal een waslijst zeg.. Begrijp nu inderdaad waarom je man het huishouden doet.
Fussie, nog wat dingen gedaan vandaag??
Mijn plan om me nuttig te maken op mn werk (gewoon zoals het hoort en zoals het zou moeten dus) is behoorlijk mislukt. Heb veel op internet rondgedwaalt en wel een paar kleine dingen gedaan maar oh.. wat zal ik blij zijn als iedereen weer terug is van vakantie en er weer wat leven in de brouwerij komt. Waarschijnlijk ga ik dat weer zitten zeuren dat het zo druk ik maar dan zal ik hier nog weleens teruglezen

Maar goed, nog een uurtje en dan zit het er op voor vandaag en heb ik weekend!!
donderdag 13 augustus 2009 om 16:39
quote:HoiPippiLangkous schreef op 13 augustus 2009 @ 13:31:
Sorry
Moest wel lachen hoor Pips om je Zoeberdepoep.
Manlief gaat nu aan de Immodium en er is een kweek van de ontlasting weg, Niet dat ik denk dat er iets uitkomt, maar ach baat het niet enz. Is het in een paar dagen (maandag dus) nog niet over weer Ziekenhuis bellen.
Gold fijn weekend op Texel.
Livre heftig hoor MS en dan wat je er allemaal nog bij hebt. En dan ga ik klagen. Brr, Zoeb geeft zichzelf een schop en schopt het zelfmedelijden eruit.
Bor wat knap van je, dat lukt mij dus ook niet hoor. Zo'n zelfdiscipline heb ik niet. Al moet het eigenlijk wel.
En nog steeds een goed idee die weeklijst eten. Was ik ook van plan en ben het ook net zo hard weer vergeten. Oei dat rijmt ook nog.
Ik geef mezelf nu die schop en ik ga aan de slag.
Sorry
Moest wel lachen hoor Pips om je Zoeberdepoep.
Manlief gaat nu aan de Immodium en er is een kweek van de ontlasting weg, Niet dat ik denk dat er iets uitkomt, maar ach baat het niet enz. Is het in een paar dagen (maandag dus) nog niet over weer Ziekenhuis bellen.
Gold fijn weekend op Texel.
Livre heftig hoor MS en dan wat je er allemaal nog bij hebt. En dan ga ik klagen. Brr, Zoeb geeft zichzelf een schop en schopt het zelfmedelijden eruit.
Bor wat knap van je, dat lukt mij dus ook niet hoor. Zo'n zelfdiscipline heb ik niet. Al moet het eigenlijk wel.
En nog steeds een goed idee die weeklijst eten. Was ik ook van plan en ben het ook net zo hard weer vergeten. Oei dat rijmt ook nog.
Ik geef mezelf nu die schop en ik ga aan de slag.