UITGEREKEND MAART/ APRIL 2010

30-07-2009 16:06 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames het leek mij leuk om een forum onderwerp te openen voor de dames die even ver zijn als ik in mijn zwangerschap.

Dus dames wees welkom om hier van alles te bespreken;))))

quote:Maris1978 schreef op 13 augustus 2009 @ 12:51:

Heb de angelsound ontvangen, maar nog niet gebruikt. Ben pas 7 weken, dus denk dat het hartje nog niet te horen is toch???Nee, is nog niet te horen. Gemiddeld kun je vanaf een week of 12 het hartje horen met een doptone. Vorige keer was bij mij met 11 wkn het hartje te horen bij de verloskundige, maar dat is dus niet standaard. Nog even geduld dus...
quote:Sweetlinda schreef op 13 augustus 2009 @ 13:51:

Hallo dames,

Helaas ga ik jullie verlaten, dinsdag begon ik iets te vloeien en heb in paniek meteen de fertiliteitsarts gebeld, ik kon meteen komen, meteen bloedgeprikt en zou de volgende dag gebeld worden. We hoopten toen nog dat het gewoon een beetje vloeien was.. Helaas werd ik gisterochtend wakker met vreselijke pijn en zat helemaal onder.. Dus ik wist genoeg. De uitslag van het bloedonderzoek wees ook al aan dar het HCG aan het dalen was, dus een miskraam... Ik voel me nu zo leeg van binnen. We waren na 3 jaar eindelijk zwanger...

Ik wens iedereen veel goeds en een fijne zwangerschap toe!Oh nee! Wat een naar bericht! Ik hoop dat je toch snel weer zwanger mag worden! He bah, wat KLOTE voor jullie! Heel veel sterkte de komende tijd!
quote:draaimolen schreef op 13 augustus 2009 @ 15:44:

[...]

Nee, is nog niet te horen. Gemiddeld kun je vanaf een week of 12 het hartje horen met een doptone. Vorige keer was bij mij met 11 wkn het hartje te horen bij de verloskundige, maar dat is dus niet standaard. Nog even geduld dus... En laat ik nou net geen geduld hebben! Ik wil een dikke buik en mooi zwanger zijn en ons kindjes hartje horen als ik dat wil Voel me nu gewoon net iets te dik met te strakke kleren, ben de hele tijd maar moe en vaak chagrijnig of heeeeeeeeel vrolijk. Geen peil op te trekken. Nee volgens mij ben ik niet heel leuk voor de omgeving. Nog 5 weken wachten! Dan ben ik 12 weken! Wat klinkt het nog ver weg
He dames,

hier even een berichtje vanuit het zonnige renesse.

Wat k.loten voor jullie linda.

Pff wens jullie erg veel sterkte.

Verder voor alle nieuw dames, welkom.

Hier gaat alles super, ben lekker aan het genieten van de vakantie.

Tis hier heerlijk weer en heb lekker aan het strand gelegen vandaag.

Verder voel ik me super en heb eigenlijk nog maar weinig last van de bekende kwaaltjes.

En hoe gaat het met jullie?

X
@ Sweetlinda: heel veel sterkte met dit verlies en ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!

Ik heb ook naar zo'n angelsound apparaat gekeken, maar denk niet dat ik het aan ga schaffen. Ik vind het toch wel weer een hoop geld, maar snap wel dat het heel leuk is om er een te hebben natuurlijk!!!!

Ik ben vooral steeds heel moe en aangezien ik al twee kinderen heb kan ik overdag ook niet echt rusten, dus zit ik elke avond na het eten op mijn bed met de tv aan en de laptop op schoot. Niet echt gezellig voor manlief, maar hij vindt het niet erg gelukkig!

Hoe doen jullie dat? Ik werk thuis als gastouder, maar kan me voorstellen dat als je werkt je af en toe ook helemaal kapot bent!
@Kiza: Vervelend dat je zo moe bent en je niet echt de rust kan nemen die je wilt. Het lekkerst is natuurlijk 's middags even een dutje op de bank en dan 's avonds nog even gezellig met man op de bank. Heb je de hele dag kindjes over de vloer? Hoeveel? En van hoe laat tot hoe laat?

Ik werk fulltime, maar werk regelmatig thuis (kan nu nog) en dan doe ik 's middags wel eens een dutje....het mag wel niet, maar als ik het niet doe, ben ik echt niet productief. Als ik me dan 's avonds weer beter voel, haal ik dat uurtje weer in.
@Maris: Ik heb in totaal 3 gastkindjes maar die komen niet allemaal op dezelfde dag gelukkig, maar mijn eigen dochters (5 en 3) slapen niet meer tussen de middag, dus dan wordt het gewoon lastig om een dutje te doen.
@sweetlinda jeetje wat erg voor je. Wat zul je je teleurgesteld en verdrietig voelen. Ik wens je veel sterkte.
Wat voor smoezen gebruiken jullie eigenlijk om te verbergen dat je zwanger bent? Ik zeg op feestjes dat ik met de auto ben ( soms niet eens waar) of dat ik nog moet werken thuis en daarom niet drink. Ik was zo uitgesproken niet met kinderen bezig dat niemand ook maar iets vermoedt volgens mij. Op mijn werk wordt t wel steeds heftiger. Ik val zowat in slaap achter mijn computer. Heb vandaag een time-out op t toilet genomen van tien minuten met mijn ogen dicht :-)
@Kiza: jeetje, ja jammer he. Dan zit er niks anders op dan lekker met laptop onder de wol te kruipen

@Capriool: Wow, een time-out op het toilet! Een powernap dus! Knapte je er van op?

De meeste mensen in mijn omgeving weten het wel, dus die begrijpen dat ik geen alcohol drink. Op mijn werk, ja zit de hele tijd te gapen en zeg dan maar dat ik zo slecht slaap de laatste tijd.

Doe wijde bloesjes en truitjes aan, want bovenste knoop van broek moet echt los na de middag.

@all: weten jullie al wanneer je het gaat vertellen op het werk?
@ sweetlinda en @lusyb wat een vervelend bericht! Heel veel sterkte beiden en idd hoop ik ook dat jullie snel weer zwanger zijn.

@ maris1978 Ik denk dat ik het begin september (na het bezoek aan de vk) ga vertellen op mijn werk.

Ik heb me overigens aangemeld voor een onderzoek in het academisch ziekenhuis bij ons in de buurt. Mijn gyn heeft me hierop gewezen. Vanaf 26/8 krijg ik wekelijks een 3D echo (t/m de 12e week). Met dit onderzoek willen ze de groei van de foetus in kaart brengen. Mochten er afwijkingen worden geconstateerd, dan word je direct doorverwezen naar de gyn of vk. Maar in principe komt dat vrij sporadisch voor. Vraag: zouden jullie meedoen aan een dergelijk onderzoek?

Mbt smoezen (alcohol, etc). Mijn zusje wees me op het bestaan van alcoholvrije wijn met een "ik kies bewust" keurmerk (light live, verkrijgbaar bij Plus, Spar, etc). Ik heb gisteren de witte wijn getest en het is best te pruimen. Ik heb het nodig als dekmantel bij een feestje dit weekend. Anders weet iedereen gelijk dat ik zwanger ben ;)
Halo meiden,

Ik durf het bijna niet op te schrijven maar... Ik ben zwanger!

Vanmorgen bij de huisarts geweest en zij bevestigde dat een vage streep toch echt een streep is en dat ik toch echt in verwachting ben....

Volgens haar berekening ben ik nu een kleine 5 weken zwanger en ergens in april uitgerekend.

Zat een beetje op internet data in te vullen (kan ik dus niet laten) en de ene site zegt 17 april de andere 20. Nou ja, we zien wel.

Volgende week ga ik de verloskundige bellen voor een afspraak, ben benieuwd wanneer ik langs mag komen.

Oh ja, ik ben trouwens Grob , 25 jaar, eerste kindje.

Het is heel gek maar ik geloof er zelf eigenlijk niets van... Herkennen jullie dit? Heb eigenlijk ook geen klachten alleen een gezicht vol pukkels..
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
@maris ik pas als ik de echo heb gehad, tweede week van september waarschijnlijk. En dan ook nog eens nadat alle vrienden zijn ingelicht. Wordt een drukke week :-)

@mar10a dat is een goeie tip! Ik heb over paar weken reünieweekend en dan is t nog net te vroeg om te vertellen. Ik schenk gewoon steeds alle glazen vol en die van mij met de plus-wijn.
hoi

Mar 10a, ik zou wel mee willen doen aan zo'n onderzoek hoor, ook al is het alleen maar om die echo's hihi.

Ik drink geen wijn dus dat scheelt weer hihi.

Als ik drink is het een biertje haha.

Wij hebben het iedereen al gebelt behalve miijn werk, dat doe ik denk ik na de eerste afspraak met de verloskundige.

Ben benieuwd wat ze zeggen want heb geen vast contract, hij eindigt januari.

Kiza, ik heb ook 2 kids van bijna 2 en 5 en slapen overdag lukt mij dus ook niet.

Ben alleen woensdag en vrijdag vrij en dat zijn dus net de dagen dat de oudste smiddags vrij is.

Grob, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap, super.

Volgende week heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige, ben benieuwd of ze al het hartje gaan luisteren, weet dt eigenlijk niet meer van de vorige kere.

Nou meiden ga er weer vandoor, straks lekker naar het strand hihi

X
MAg ik me ook nog aansluiten? Gizz, 29 jaar, zoontje die in september 2 wordt en nu op 19 april uitgerekend. Ik ga me vanmiddag aanmelden bij de verloskundige. Overigens is het heel goed mogelijk dat er vroeg al een hartje te horen is. Bij mijn eerste zoon hebben wij het namelijk al bij 8 weken gehoord. Wij hadden gelukkig een verloskundigepraktijk die dol op echo's was, dus we hebben de kleine lekker veel gezien toen.

Merk eigenlijk nog weinig, alleen dodelijk vermoeid. Bij de eerste ben ik ook maar 1 week strontziek geweest en meer niet. Zodra ik bij de verloskundige ben geweest, ga ik het aan ouders/familie vertellen. Volgende maand komt er familie uit buitenland over, zou wel leuk zijn als we het dan kunnen vertellen. Op mijn werk vertel ik het nog even niet, omdat we op dit moment in onderhandeling zijn. Zij willen mij graag houden, maar of dat ook zo is als ik aangeef zwanger te zijn, weet ik niet.
Ik heb net nog maar een keer een test gedaan, geloofde het gewoon niet!

Maar tot mijn stomme verbazing kwam er een dikke vette roze streep tevoorschijn, bizar gewoonweg.

Hebben jullie last van klachten? Ik alleen van wat overactieve darmen en veel pukkels.

Gizz, jij ook gefeliciteerd he!!

Fijn weekend iedereen!!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Hoi Grob, leuk he die verbazing, ik heb ook nog wel een keer getest. Had toch nog een test liggen dus ach waarom niet.

Ik heb ook veel last van pukkeltjes, maar ik dacht daarom juist dat ik gewoon ongesteld zou worden, want dat heb ik iedere maand. Vanmorgen ben ik een heel klein beetje misselijk geweest en verder vooral moe!!!
hallo allemaal, mag ik hier ook meeschrijven?

ik schrijf ook mee (hee maris!!) in het 30+ en eerste kindje topic. ik heb echter vanmorgen ontdekt dat ik na ronde 1 al zwanger ben. ik voelde wel van alles... hoopte het ook maar kon het maar niet geloven. mijn man wel ;) ik schrijf graag hier mee, om een beetje te kunnen lezen hoe jullie dit hele nieuwe proces ervaren, wat jullie voelen.. tips en trucs..

als ik de berekening online toepas, dan is mijn bevallingsdatum zo rond 29 april 2010. ik ben dus net op het nippertje nog in dit topic. mijn innesteling heb ik gezien op 13/8 dit is alleen iets later dan e.e.a. volgens mijn 28 daagse cyclus zou moeten zijn. wanneer dit dus de bevallingsdatum bepaalt dan zou het ook 1 mei kunnen zijn...

ik ben zelf 30, word begin september 31. toch nog "voor mijn 31e zwanger"
Hoi Senna,

Gefeliciteerd! Ik snap wat je bedoelt hoor, wij waren ook in één keer zwanger, was er eigenlijk ook niet op voorbereid want ik had gedacht dat ik daar wel een aantal maanden de tijd voor zou hebben :D. Niet dus!

Vandaag heb ik dus maar een boek gekocht over zwangerschap, had natuurlijk wel al van alles gelezen op internet maar ik vind het op papier altijd prettiger lezen.

We hebben vandaag ook de eerste 'buikfoto' gemaakt, mijn vriend heeft met een oogpotlood 5 op mijn buik geschreven en daar een foto van gemaakt, dit willen we in principe iedere week gaan doen, wel grappig. Alleen zie je nu nog niets dus was het vooral aanleiding tot hard lachen.

Heb mijn eerste middagdutje er ook opzitten, was helemaal kapot na een klein rondje door de stad. Bijzonder hoor!

Nu lekker aan de pannenkoeken! Heerlijk!
Hallo meiden.

Mag ik me nog aansluiten bij dit forum?

Volgens mij kan het nog net want ik heb met behulp van internetberekingen een uitgerekende datum van +/- 24 april.

Wat klinkt dit allemaal nog raar.

Ik heb vrijdag positief getest, en omdat ik het niet geloofde zaterdag nog maar een keer. Beide keren zelfde uitslag.

Kan het nog echt niet geloven. Heb echt veel buikpijn gehad de afgelopen week. Voelde als hevige menstruatiepijn. Wat ik ook dacht wat het was, maar blijkbaar was het anders.

Hebben meer dat? IK voel de helemaal schuldig want heb nog van de Alivee femina geslikt (3 stuks). Hahaha vond het al raar dat het niet overging.

Op zich zijn we er reuzeblij mee, al hadden we nooit verwacht dat het, ook hier, in 1 keer raak zou zijn.

We moeten nu heel hard op zoek naar een ander huis. Maar dat gaat goed komen. Moeten nu naar de knoop doorhakken welke /waar we gaan wonen. Twijfelen al heel lang en dit is wel een hele goede stok achter de deur.

Ben net 29 jaar. Altijd gezegd voor mijn 30ste zou ik graag moeder willen zijn. Gaat nu ook nog gebeuren.

Vind het nog heel onbegrijpbaar. Zou het ook het liefst tegen iedereen zeggen. Maar we hebben samen afgesproken het tot 8 weken helemaal stil te houden. Wat doen jullie?

groetjes,
Hallo allemaal,

Gister heb ik positief getest en kan het nog niet helemaal bevatten. Ik ben uitgerekend op 16 april.

Wij hebben ervoor gekozen om het meteen aan iedereen te vertellen. Gaat het mis dan zien we dat dan wel. Dan weet tenminste iedereen waarom we verdrietig zijn.

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek en daar ga ik het nog niet zeggen. Mocht ik aangenomen worden dan zien we wel of ik het nog in mijn proeftijd zeg. Vind dat namelijk wel een risico... maar niet zeggen vind ik ook weer niet netjes...tja dilemma...

Ik ben trouwens 30 en mijn vriend 31.

Morgen of dinsdag ga ik de VK bellen voor de intake.
@Grob: ja.. daarom moet ik er echt nog erg aan wennen. Vier weken non stop bezig met alles lezen, sterk hopen zwanger te worden.. en out of the blue (toch wel..) ben je dan opeens zwanger. ik moet echt nog schakelen. vanmorgen werd ik wakker en dacht ik even dat ik het had gedroomd leuk van die buikfoto's. het oogpotlood is wel een goed idee ik ben benieuwd wanneer je echt wat gaat zien. voorlopig is mijn buik alleen nog steeds behoorlijk opgezet en voel ik aan de onderkant nog steeds pijn/steken. ik hoop dat die groeispurt van mijn baarmoeder snel over is.

@Joy: welkom ook hier, en Chaootje
Poeh vannacht er om de 3 uur uit om te plassen, Ik ben gebroken. Nou ging ook veel te laat naar bed. Zo om 10 uur een sollicitatiegesprek en daarna ga ik bij mijn moeder soppen. Ik gok dat ik daarna thuis lekker een tukkie ga doen....
alle nieuwe meiden gefeliciteerd!

Vinden jullie het ook zo langzaam gaan? Ik ben nu 7 weken + 5 dagen, maar de tijd kruipt voorbij. Ik kan niet wachten totdat ik naar de VK mag, over 11 dagen.

Verder even weinig te melden, Fijne dag!
Joy4britt en Chaootje, van harte!!

Net gebeld en 8 september mag in naar de VK! Dan ben ik 8 weken en 1 dag volgens mijn eigen berekening dus ik hoop dat we een hartje kunnen horen!

Nu dus een smoes verzinnen voor op het werk... Mijn vriend en ik werken allebei op dezelfde school dus het valt wel op als we allebei weg moeten, iemand een goeie tip?

Wij wachten met vertellen aan iedereen tot we bij de VK geweest zijn, dan is het nu echt nog even iets van ons samen zeg maar.

Gelukkig voel ik me tot nu toe nog steeds prima, alleen een beetje snel moe en geïrriteerd, terwijl ik zo blij ben. Hormonen he....

Liesel, ja kan me voorstellen dat het langzaam gaat, maar ik kan het ook nog niet bevatten dat ik in april een kindje krijg, een echt kindje van mij en mijn vriend! Zooooo gek! Haha.

Ik ga even lunchen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven