UITGEREKEND MAART/ APRIL 2010

30-07-2009 16:06 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames het leek mij leuk om een forum onderwerp te openen voor de dames die even ver zijn als ik in mijn zwangerschap.

Dus dames wees welkom om hier van alles te bespreken;))))

Geanda, ik heb er ook nog geen last van. Maar ze zeggen idd dat je buik bij een 2e, 3e etc. veel eerder uitzet. Ik ben benieuwd! De eerste keer duurde bij mij heel lang tot ik een echte buik had. Ik denk dat ik al zeker op de helft was toen minderbekenden/vreemden pas in mijn kleren konden zien dat ik uberhaupt zwanger was. Ik vond dat toen helemaal niet leuk, want wilde showen natuurlijk..haha. Dus we zullen zien deze keer.

Ik mag trouwens ook 17 augustus voor de eerste echo, kan niet wachten.

En wat betreft die zeurende buikpijn, dat is vrij normaal hoor in het begin. Dat is het groeien van je baarmoeder. Als het natuurlijk maar geen zware krampen zijn, dan kan het echt geen kwaad.
Hoi hoi

Leuk leuk al die reacties.

Vind het idd wel leuk dat mijn buik al groeit.

Maar soms ook wel lastig want je ziet mensen kijken en denken haha.

Vaak als het bekenden zijn geef ik aan van, oh ja ik ben zwanger, dan weten ze gelijk wat er is haha.

Ik moet trouwens de 20ste naar de verloskundige, vind het wel weer spannend.

Ik heb namelijk de eerste week een dagje wat rozeachtig bloed en savonds iets helderrood bloed verloren en wat vage krampen gehad.

Huisartsenpost gebelt en werd gerust gesteld dat als het weer verdwijnt dat het wss een doorbraakbloeding is geweest.

En idd de volgende dag nergens meer last van.

Daarom vind ik het erg spannend om naar de verloskundige te gaan.

Heb verder nergens meer last van dus ga er vanuit dat alles goed is.

Waar komen jullie trouwens vandaan.

Ik kom uit warnsveld, dat is een plaats in de gemeente zutphen.

Liefs geanda
@Anissa:

Hierbij wat gegevens voor de tabel:

- Uitgerekende datum is 31 maart 2010;

- Geslacht weet ik nog niet en denk ook dat ik dat niet wil weten, laat me graag verrassen.

- Zwanger van 1e kindje

Misschien ook wel leuk om erbij te zetten wanneer de afspraken bij de vlk/gyn. zijn: mijn eerste afspraak is 26/8
@Geanda: ja mijn buik is giga opgezet! Alles zit nu al te strak. Ga nu ook al moeilijk naar het toilet, dus daar zal het ook wel aan liggen haha

Wat moet jij trouwens geschrokken zijn van die bloedingen! Ik hoop voor je dat het snel de 20e is en dat alles goed is!!

Ik woon in NH vlakbij Amsterdam.

@Famke: ouders en schoonouders zijn laaiend enthousiast! Mijn moeder omhelsde me en hield me 5 minuten lang vast. Begon te huilen, ik ook natuurlijk. Ja had niet verwacht dat ze het allemaal zooooooo leuk zouden vinden!!

Steeds meer mensen weten het nu en ik vind die reacties allemaal zo leuk! Dan wil je wel altijd zwanger zijn hihi

@Capriool: vind het heel moeilijk allemaal. Je moet er inderdaad maar vanuit gaan dat het allemaal goed gaat daarbinnen, maar ja wie weet gaat het helemaal niet goed en dat zie je pas op de eerste echo. Ik probeer wel zo gezond mogelijk te leven en gevarieerd te eten. Ik ben nogal een controlfreak, dus het liefst heb ik vandaag een inwendige echo, maakt niet uit voor hoeveel man ik met mijn benen wijd moet. Ik wil gewoon weten dat alles goed gaat en is!

@Sweetlinda: Wat goed dat jullie zwanger zijn geworden zeg! Gefeliciteerd!!! Zaten jullie al lang in de Medische Molen? Hoe oud ben je?
@all: Ik had in het begin heel erg veel buikpijn (vooral 's nachts). Zoveel dat ik gekromd door het huis liep met een kruik om de pijn een beetje verzachten, maar het hielp niet. Het waren geen krampen maar echt pijn, het duurde 30 tot 45 minuten en dan zakte het helemaal weg.

Week erna gewoon buikpijntjes en liespijn, voelde normaal zeg maar. Vannacht ineens weer onwijze buikpijn. Ik dacht echt: nou morgen ligt er bloed in bed. (gelukkig geen bloed vanmorgen!)

Ik ben een beetje bang dat er iets niet goed is of dat het buitenbaarmoederlijk is ofzo. Heb geen idee of dat kan hoor, maar het lijkt soms ook wel op een eisprongachtige pijn. Je leest zoveel enge dingen over dat het eitje is bevrucht maar niet naar de baarmoeder is gegaan, maar in de eileider is blijven zitten.

Herkent iemand deze pijn?

Ik twijfel of ik de vlk moet bellen. Aan de ene kant denk ik als het niet goed is, dan stoot mijn lichaam het vanzelf wel af. Aan de andere kant denk ik: als mijn lichaam dat niet doet, en het is niet goed, dan zie ik met de eerste echo een dood foetusje bijvoorbeeld.

Pfff sorry voor het lange verhaal!
@sweetlinda voor jou is t dus allemaal nóg spannender. Wel fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.

@maris heel herkenbaar allemaal wat je zegt. IK kan soms niet eens echt heel blij zijn naar anderen toe. Ik heb ook lang getijfeld of we t wel tegen ouders of schoonouders moesten zeggen. Het is nog zo onzeker allemaal. We hebben t wel verteld en dat maakt t alweer een stuk echter (en leuker, wat is het leuk nieuws om te brengen) Maar als ik dan weer in een stress situatie heb gezeten en de steken voel, ga ik weer piekeren. Maat t is zo: meer dan goed eten, rusten en goed voor jezelf zorgen kun je toch niet doen.

Ik heb sinds twee dagen ook een pijn waarvan ik me voor kan stellen dat t bandenpijn is. Een soort spierkramp bij het te snel draaien in bed aan de zijkant van mijn buik.

Gisteren brief van verloskundige gehad. Daar staat in dat ik de eerste afspraak geen echo krijg. Nog langer wachten dus. Krijgen jullie hem wel op de eerste afspraak?
@Capriool: nee eerste afspraak met vlk is een informatief gesprek....helaas!! Ben dan 9 weken en wil dan gelijk een afspraak (liefst een week daarna!) maken voor de echo! Lijkt me zo speciaal om het te zien en wil zo graag bevestiging hebben dat het allemaal goed gaat.

Ben blij dat de pijn herkenbaar is trouwens....
He maris,

Ik heb altijd zoiets van als je het niet vertrouwd gewoon bellen.

ook al is het voor je eigen gevoel.

Sterkte ermee

X
Hallo dames,

ik vind het nog een beetje gek om mij aan te melden, want ik weet pas sinds gisteren dat ik zwanger ben. Of althans, ik dénk dat ik zwanger ben. Ik had gisteren ongesteld moeten worden, maar vlak voor ik wakker werd had ik zo'n duidelijke droom, over dat ik een zwangerschapstest had gedaan en dat die positief was enzo. Toen ik wakker werd dacht ik eigenlijk maar één ding: gelijk testen! Ik had nog 2 tests liggen, maar die waren al 2 jaar oud (nog net goed, tot oktober 2009) en heb er dus eentje gedaan. En... ik zag idd een minuscuul streepje (dwz één dikke en één bijna niet zichtbare streep dus). Echt ik moest wel HEEEL goed kijken en dat heb ik natuurlijk ook heel vaak gedaan. Maarja nu wist ik het nog niet zeker. Toch heb ik altijd onthouden (ik heb al een kind en al eerder op zo'n forumgroep gezeten) dat een streepje een streepje is, hoe licht ook. Plus dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Verder merk ik niets aan mijn lichaam, maar dat was bij mijn vorige kindje ook al niet. Toen kwam ik er pas achter toen ik al 6 weken was en ik had niets gemerkt. Nu dus weer niet, al ben ik wel alert op aanwijzigen. Ik voel wat gerommel in mijn buik alsof ik ongesteld kan worden en misschien verbeeld ik het me, maar volgens mij zijn mijn borsten iets voller.

Nouja, ik ga zaterdag nog een keer testen, ik denk dat het dan zekerder is. Het zou wel leuk zijn als het echt zo is! Dat zou dan betekenen dat het de 2e ronde al raak was. Toch is het een gek idee om weer zwanger te zijn. Toen ik een glaasje rosé wilde inschenken bij de BBQ had ik namelijk opeens sterk de neiging om het te negeren *bloos*.

Anyway, ik ben 35, mijn man 29 en onze zoon is 5. We hebben dus heel lang getwijfeld over een tweede, maar nu is dan toch de kogel door de kerk! En als ik idd nu zwanger ben dan ben ik uitgerekend half april, heb ik gezien. Een rammetje dus, mijn absolute tegenpool, ben benieuwd 

Groetjes en wie weet tot schrijfs!

Ps: ik had ook al geschreven in het topic “2e kindje in maart/april 2010” maar daar is het idd niet druk, en het lijkt me hier gezelliger dus ik hoop dat ik hier mee mag doen.

Ps: ik besef ineens dat mijn nickname best wel lijkt op die naam van die verpleegkundige die met die kindermoorden in verband is gebracht, Lucia de B, ook al is ze onschuldig verklaard. Daar had ik niet eerder bij stilgestaan, maar nu ik het zo teruglees moet ik er wel steeds aan denken, bleh… Ik hoop jullie niet! En anders neem ik een andere nickname (kan dat eigenlijk wel?).
Hoi meiden,

Mag ik me nog aansluiten? Jasmijn, 31 jaar. Zwanger van onze 2e. Volgens de echo vanmorgen 8weken en 3 dagen, dus uitgerekend op 15 maart 2010 :-)

Het was echt weer bijzonder om het kleine guppie zo te zien :-)
@maris als eerste natuurlijk gefeliciteerd, wij zijn 3 jaar bezig waarvan 2 in de medische molen. Ik ben 26 jaar oud en mijn man 24. Wij heben ervoor gekozen jong te beginnen in verband met mijn ziekte, maar ook gewoon omdat we t graag wouden. Maar ik herken je pijn, dat heb ik ook en ik word er af en toe ook helemaal onzeker van, maar ik zou zeggen als je het echt niet vertrouwd gewoon bellen!

@Jasmijn tuurlijk mag je toch aanmelden, hoe meer zielen hoe meer vreugd

En zijn er hier al dames die naar worden van luchtjes??
Nog geen last van misselijk bij luchtjes. Wel last van kou, ook met deze hitte, ontzettende honger en ik val af, maar dat schijnt ook vaker voor te komen. Ik ben trouwens 31 en t is de eerste.
hier laatst wel last van luchtjes

laatst waren we bij de wok waar ik mijn vaste reecept liet wokken

nou geloof me ik nam een hap en moest bijna overgeven zo vies.

alleen de geur al vond ik echt zo vies

dat gaan we dus de eerste maanden maar niet meer eten haha

hier nog even een lijstje van mezelf

geanda/ 32 jaar/ 3de zwangerschap/al 2 meiden/2 april uitgerekend
Ik ga mij maar weer afmelden denk ik. Ik ben namelijk nog steeds in twijfel, ik weet gewoon echt niet of ik nou zwanger ben of niet! Ik heb net een nieuwe test gekocht (huismerk Kruidvat) omdat mijn man het ook even wilde zien. Die test kon je doen vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden (gisteren dus) en dan op elk moment van de dag. Nou ik heb hem dus vanavond na het eten gedaan, en volgens mij is 'ie gewoon negatief, een minnetje dus en geen plusje. Ja als je heeeeeeeeeeel goed kijkt dan zou je met heel veel fantasie nog een heel vaag plusje kunnen ontwaren, maar volgens mij is dat gewoon omdat ik dat wil zien en niet omdat het er duidelijk staat. Ik ben ook nog niet ongesteld, maar (ondanks dat ik altijd een keurig stipte cyclus van 28 dagen heb) misschien komt dat gewoon een dagje of wat later, dat kan natuurlijk ook. Want áls ik nu zwanger zou zijn, dan zou ik toch een teken moeten hebben op die teststaaf of niet? Misschien heb ik wel een heel klein beetje HCG in mijn lijf, maar is het een zwangerschap die niet door aan het zetten is, en dus uitdraait op een (vroege) miskraam. Nou ik ben er wel een beetje sip van en baal ervan dat ik er nu zo mee bezig ben, straks is het gewooon helemaal niet zo en zat ik ernaast. Voel en zie verder idd helemaal niets aan mezelf dus ik denk gewoon echt dat ik niet zwanger ben momenteel :( Nouja volgende keer beter! Dus ik ga jullie (voorlopig) weer verlaten, het was kort maar krachtig Have fun en veel succes met jullie zwangerschappen.

Groetjes...
Hoi!

Iedereen welkom!

Maris, als je niet vertrouwd, gewoon bellen, daar zijn ze voor! Al die stress is ook niet goed voordat ienieminie wezentje in je buik.

Vanochtend voor het eerst wat misselijk, maar niet heel erg. Ik merk alwel dat ik beter ruik (ik ruik eerder dan mijn vriend dat onze dochter een poepluier heeft...) Ook ga ik moeiijker naar het toilet.

Wij vertellen het dit weekend aan onze ouders, broers & zussen, dan hoeven ze nog maar 3 weken te wachten om het de rest van de wereld te vertellen.

Wij willen dit keer weer weten wat het wordt. We wisten het bij ons dochtertje ook, behanggarantie, ze heeft dus rose ruitjes behang gekregen!

Nou ga nog even de tuin in, fijne avond!
@Lusy: wat jammer, maar je bent natuurlijk van harte welkom als je toch nog een tweede streepje gaat krijgen!!

@Jasmijn: gefeliciteerd! En wat snel zeg, 8 weken en dan al een echo! Ik mag pas de 26e naar de vlk en dat is voor een informatief gesprek. Dan ben ik pas 9 weken en een aantal weken daarna krijg ik pas mijn eerste echo.

@Sweetlinda: echt leuk dat je zwanger bent! Lang leve de wetenschap!

Nee ik heb het niet dat ik naar word van luchtjes. Heb wel het idee dat mijn reukvermogen is verbeterd. Ik drink geen koffie, maar vind koffie ineens heel lekker ruiken en dan denk ik steeds: zal ik een bakkie zetten hihi

@Capriool: heb je last van koude rillingen over je hele lijf? Of heb je het continu koud?

@Liesel: jij ook gefeliciteerd natuurlijk! Dank je voor je advies.

Ik lees en hoor overal dat die buikpijnen voorkomen, dus ik laat het maar even zo. Op het moment dat ik helemaal niks meer voel, ga ik aan de bel trekken.
@Anissa: Waar ben je? En waar is de tabel? Ik ben het overzicht van alle meiden nu al kwijt

Komt echt door de zwangerschap hoor, ben zelfs mijn pincode vergeten die ik zo'n drie keer in de week gebruik!

Echt erg haha.....

Heeft iemand dat ook? Last van dingen vergeten?
Wow! Was 2 dagen weg en meteen heel veel te lezen:

Iedereen een dikke proficiat met de zwangerschap en welkom! Gezellig!

@ geanda: je buik begint dan echt al snel! Ik merk het nog niet maar ben dan ook een weekje minder zwanger. Zou het echt zo snel gaan bij de 3e?? Ik sta er wel van te kijken hoe hard mijn borsten al gaan!

@Maris: bandenpijn kan heel venijnig zijn. Echter, als je ongerust bent en echt krom ligt van de pijn zou ik toch ff de VK bellen.

Ik heb de 1e echo met 8 weken en 2 dagen op 1 september.

Bij mijn 1e was het nog met 12 weken, maar bij mijn zoontje was de 1e echo ook al met 9 weken.
Hoi allemaal,

Ik vind het eigenlijk allemaal nog een beetje spannend, maar hierbij wil ik me ook aanmelden bij dit topic. Ik heb afgelopen woensdag een test gedaan en die was positief Volgens mijn berekening zou ik medio april 2010 uitgerekend zijn. Ik heb een vrij regelmatige cyclus van 28/31 dagen.

Sinds vorige week donderdag was ik erg misselijk. In eerste instantie dacht ik een griepje onder de leden te hebben, maar al snel kreeg ik het vermoeden dat er misschien wel meer aan de hand was. Uiteindelijk vond ik het best spannend om woensdag de test uit te voeren (maar direct 3 gekocht, waarvan 1 digitale Clearblue test - je kunt dan zien wanneer de conceptie heeft plaatsgevonden... - *neem het met een korreltje zout*).

Ik voel me vrij aardig (op misselijkheid na), maar ik heb ook nog wat last van buikpijn (beetje vergelijkbaar met menstruatiepijn). Zoals ik op diverse plekken heb kunnen lezen is dit waarschijnlijk te wijten aan het feit dat je baarmoeder aan het groeien is. Maar het stomme is dat je nu elk pijntje gaat analyseren. 2 september moet ik naar de verloskundige. Spannend!

Iedereen succes!
Voor alle nieuwe meiden die ik nog niet heb gefeliciteerd, bij deze!

Mar10, wat leuk dat je nu samen met je zus zwanger bent. Dan kunnen jullie heerlijk samen zwijmelen en straks lekker shoppen voor de kleintjes! Toch wel heel speciaal.

Hier gelukkig ook nog steeds geen last van nare luchtjes, hoop dat het zo blijft. Nu weet ik dat het de vorige keer bij mij pas begon vanaf een week of 7, dus nog een weekje afwachten of het deze keer ook zo gaat.

Ja die bandenpijn is idd niet prettig. Ik vind 't zelfs af en toe echt pijn doen. Veel meer als de vorige keer en ook al veel sneller. Hoop maar dat het een goed teken is.
Vorige week tijdens het boodschappen doen had ik mijn portemonee even op het dak van de auto gelegd toen ik de boodschappen in de auto deed. ben daarna gewoon naar huis gereden. Zegt mijn vriend bij thuiskomst, waarom ligt jou portemonee op het dak van de auto?

oeps... vergeten....
Voor alle meiden die ik nog niet heb gefeliciteerd! Van harte!

Het wordt voor mij nu al te onoverzichtelijk hoor, weet niet wat het is, maar sinds kort kan ik kleinste dingetjes niet meer onthouden en moet alles opschrijven haha

@Liesel: wat een mazzel dat hij er niet is afgevallen tijdens het rijden!!!
Liesel, idd heel erg veel mazzel dat je portemonee er nog was, jij woont vast vlak bij de supermarkt.

Ja dat geheugen, erg hè. Ik had dat de vorige zwangerschap heel erg, maar wel pas op het einde. Ik kon werkelijk waar niks meer onthouden, na 3 min. was ik alweer kwijt wat iemand had gezegd. Ik was echt zo'n ontzettende zeef. Dat heeft nog zeker geduurd tot een maand of 6 na de bevalling, vanaf toen ging het weer beter. Ik vond 't echt heel erg, want dacht op 'n gegeven moment dat het nooit meer goed zou komen. Vooral op 't werk was het soms erg lastig.
@draaimolen: ja ik hoop idd dat het na de bevalling weer over is hoor, want ik word er wel een beetje onzeker van.

Weet je wat ook heb: dan heb ik honger (trek eigenlijk), eet twee happen van iets en zit dan propvol en word misselijk.

Echt zo irritant. Duurt gelukkig maar heel kort hoor. Probeer dan ook wel door te eten, maar moet dan heel rustig eten.
Wat krijgen we een grote cub, gezellig hoor!

Ik weet niet wie de tabel gaat maken, maar dit zijn mijn gegevens:

uitgerekend op 8 april

eerste kindje

ben 26 jaar.

Ik mag 4 september naar de vk, ben heel benieuwd! Ik vind het wel spannend. Ik heb eigenlijk vrijwel nergens last van dus ik vind het nog zo onwerkelijk dat ik zwanger ben. Afgelopen donderdag had ik een feestje en was ik geneigd om 'gewoon' een wijntje te bestellen Even vergeten dat dit nu niet de bedoeling is hihi.

@maris, hoe is het nu met je buikpijn?

Ik ga vannacht op vakantie, dus ben een weekje weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven