Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Goedemiddag allemaal!

Mamzelle, wat k#t dat de da het konijn in moet laten slapen. Lijkt me echt rot om dat aan je kinderen te moeten vertellen...

Haal je 'm op en dat jullie hem dan samen gaan begraven of zo?

Mijn lijstje van gisteren ligt er nog precies zo. Kwam er niet van want ben gezellig met een vriendin de stad in geweest. 's Avonds uit eten dus ook niets gedaan en veel te laat thuis. Heeele leuke dag, toch jammer dat het huishouden dan zichzelf niet ff regelt...

Moest vandaag naar m'n werk. Leuk om alle collega's weer terug te zien maar heb toch geen zin om maandag weer te beginnen. Doe vandaag alleen de boodschappen en vanavond sporten, verder mag ik lekker van mezelf in de zon zitten met een boek!
Gold de post is geweest met je "kaart". Jammie, jammie, smek smek. (jammer dat er niet zo'n kwijlsmiley is. Het zou er vanaf druipen. Maar wat gaafffff zo'n dank je wel telegram.

Ik was dus niet voor niets zo nieuwsgierig,

Dank je wel. Heeeeeeel errug leuk.

Mmm lekker, alleen zonde om het op te eten.

Ik ga nu dus iedereen super nieuwsgierig maken.

Fijne vakantie en ik hoop dat je het nog op de valreep leest.
Hallo allemaal, vanmorgen even op stap geweest met mijn vader dus nu echt wel tijd voor even wat nuttige bezem-acties (geen zin maar.. dat is geen nieuws).

Lijstje voor vandaag:

- weekmenu maken + boodschappen doen

- wassen

- was vouwen

- stofzuigen

- opruimen (werkelijk overal liggen rommeltjes, van die dingen waar je ook echt niet van weet wat je ermee moet)

Denk dat het al heel wat is als ik dit allemaal voor elkaar krijg. Zometeen eerst een kop koffie en een paracetamol want alweer hoofdpijn.. ƒ¼

Ik klem en tandenknars nogal in mijn slaap en ik heb het idee dat ik daar ook hoofdpijn van krijg. Probleem is alleen dat daar niet zoveel aan te doen is.. heb er al speciale fysio voor gehad en draag een bitje maar ik knars en klem vrolijk verder¡K

Mamzelle, je hebt helemaal gelijk hoor over dat werken zonder forum.. ik ben gewoon te slap. Normaal zitten we met 3 mensen op een kamer maar ik zit nu 3 weken lang alleen, er is dus ook niemand die ziet wat ik doe en dan is de verleiding dus gewoon TE groot. Zeker omdat er nu echt niet veel meer is wat ik kan doen, heb al mn bakjes uitgemest, archief opgeschoond etc. Vanaf maandag zitten we weer met zn 2-en denk dat al wel gaat helpen..

Goldie heel veel plezier op Texel (?)

Boro veel plezier in Blijdorp, ben er pas nog geweest. Heb een abonnement en kom er dus best regelmatig maar het blijft gewoon leuk.

1609 dat heb ik dus heeeel vaak, ik maak een lijstje maar dan komt er iets anders voorbij en komt het er niet van, balen kan dat zijn want inderdaad.. het blijft dan gewoon op je liggen wachten. Jammer hoor. Aan de andere kant.. het is ook belangrijk om een beetje te genieten dus moet het gewoon kunnen!! Dan maar een andere keer nuttig in actie ļ

Zoebie wat fijn dat je je weer wat beter voelt en dat het beter gaat met je man.

Ik ga mezelf op gang schoppen, koffie en eerst maar eens aan de boodschappenlijst beginnen¡K
Ach Mamz.. ik lees nu eigenlijk pas van je konijn, wat ontzettend sneu.
Oh ja, hierna ga ik echt ophouden met mn ge-post maar ik wilde jullie eigenlijk nog om een advies vragen. Zoals ik al zei slingeren hier door het hele huis altijd diverse rommeltjes. We zijn maar gewoon met zn 2-en dus hoe we het voor elkaar krijgen is me een raadsel maar goed, het is een gegeven.

Overal papieren, tijdschriften, sleutels, zonnebrillen, haarelastiekjes, bonnen, cd-tjes, folders etc. Vooral de trap is een plaats waar zich allerlei spullen verzamelen waarvan we niet weten waar het te laten.

Bij andere mensen lijken dit soort spullen niet echt te bestaan. Daarom mijn vraag: hebben jullie ook last van dit soort zwerfvuil of niet? En zo nee.. wat is jullie geheim?

Ik ben heel benieuwd want dit is echt een langdurige ergernis.
Gelfling ik ben ook zo. Maar ik heb in een hoekje een paar rieten manden staan waar dat in wordt gegooid en die ik eens in de zoveel tijd (lees als ze uitpuilen ) omkieper en sorteer en wegsmijt. (Als we iets kwijt zijn ligt het ook meestal in die manden).
Ik heb zo'n huis waar alles ligt

Hopelijk blijft dat hier in het oude huis achter, en in het nieuwe huis krijgt alles straks een vaste plaats en moeten we strikt worden in opruimen.

Ooit had ik een mandje, daar moest je dan in je 10-minutenroutine alles inkieperen wat niet in die kamer hoorde, dan kon je het in de kamer waar het weer wel hoorde opruimen.

Dus koop een mooi mandje, verzamel daar al je spullen in en ruim ze elke dag even op

Mamz, hoe reageerden je kinderen?

nu weer even plat ervoor, het begint op te schieten met inpakken!
Mamz, misschien veeeeel te snel hoor, maar zag dat vrienden van mij op hyves 2 konijntjes weg willen doen. Ze wonen vlakbij jou in de buurt. Mocht je belangstelling hebben, roep maar even oke?
Oei, da's heeeel vlug. Wil je het nog eens aan me voorleggen als die konijntjes op de nominatie voor de konijnenopvang staan? En ingeval twee neem ik alleen gecastreerde/gesteriliseerde diertjes aan.

Oudste heeft heel lang geprobeerd niet aan zijn verdriet te denken. Zit nu alleen boven. Samen met iemand erbij huilen is te confronterend. Middelste weet goed hoe hij zijn verdriet moet uitdrukken in woorden (en tranen natuurlijk). Muis heeft heel hardverscheurend en heel lang gehuild.

Het wachten is nu op Oudste, dan kunnen we het beestje gaan ophalen. Hij blijft dan tot morgenochtend, dan brengen we hem naar het crematorium.
Ja, ik weet ook dat het heeeeeel snel is hoor . Maar zag het staan en moest aan jullie denken. En ik was bang dat ik het anders vergeten zou in de drukte

He, moet steeds aan je mannekes denken!
Mamz, ben ik weer. Ik moet vanavond in de buurt zijn, dus ik wilde even de ketel en het snoertje komen afgeven!

Mocht je niet thuis zijn dan zet ik het wel voor de deur, komt vast wel goed!
Nou, ik ga mooi nergens. Tis wel een puinzooi hier maar hoop dat dat ons vandaag vergeven is.
Meid, erger dan bij mij momenteel kan niet

En ik let nooit ergens op, dat weet je toch?

Tot strakkies!
Tot zo!

Oudste zal blij zijn met je, dat snoertje is zijn toegang tot de filmpjes/fotootjes die hij mogelijk nog heeft van Frietje.
Mamz, ga niet boos op me worden alsjeblieft. Wat ik nu ga zeggen is mss niet zo leuk, ik maak me echt zo'n zorgen om jullie.

Tuurlijk is het heel naar voor de kids van het konijntje, maar ben je zelf ook echt zo van slag er van? Maakt dat het juist voor je kleintjes niet nog moeilijker?

Ik wil niet lullig overkomen, ik maak me echt zorgen om je. Niet vanwege dat konijntje maar vanwege je hele situatie

Het lijkt alsof je door een relatief kleine tegenslag (en nogmaals ik wil niet bagatelliseren) meteen op weet ik hoeveel achterstand wordt gezet. Terwijl je kids juist op jou moeten steunen.

Dat is me al vaker opgevallen en ik wilde het nooit zeggen, maar nu doe ik het wel.

Ik weet hoe moeilijk het voor je is, ik weet dat je echt je best doet en zelf ook een boel hebt te verwerken. Je kids hebben iemand nodig die in ieder geval doet alsof ze stevig in d'r schoenen staat.

Ik denk dat hoe onzekerder jij bent, hoe moeilijker het is voor je kids en hoe moeilijker ze juist gaan doen.

Pff, ik weet niet of ik er goed aan doe dit te schrijven, ik schrijf het, wis het en schrijf het weer. Ik heb geen oplossing voor je, had ik dat maar.

Als ik je boos of verdrietig heb gemaakt dan heel erg sorry. Mss zit ik er mijlenver naast maar heel mss heb je er iets aan?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mamz hoe gaat het nu. In wat Pips zegt zit misschien wel een kern van waarheid. Je hebt het zowiezo niet erg gemakkelijk en dan kan zoiets je helemaal uit je doen brengen. Is hardstikke (hé wat gek mijn tekstcorrectie zegt hartstikke) begrijpelijk en het maakt het er voor jullie niet gemakkelijker op. Hoe gaat het nu met oudste? Een flinke huilbui is beter dan het op te kroppen. Ik hoop dat het kabeltje van Fus wat helpt zodat hij de foto's kan bekijken. Ik denk aan je. Hou je taai meis.
Vandaag bij de Viva die grandioze plakkers die je hier ook als achtergrond ziet.

Is er iemand die er interesse in heeft? Ik ga die dus echt niet in op de tegels van mijn plee plakken hoor.

Het blijkt storm te lopen op de Viva om die stickers.
Pips, ik vind jouw post heel erg mooi , en liefdevol. En ik denk dat mams dat ook erin leest.

Gelukkig is de hulp in volle gang voor mamz en kinderen. En ik hoop van ganser harte dat de hulp in al zijn vormen aanslaat.

Goednavond,

Gebroken terug uit Blijdorp, maar wat was het leuk. Vooral met Terror, Tut zit in een dwarse fase, maar dat hoort geloof ik wel een beetje bij meisjes van 7. Ze is haar grenzen aan het verleggen en verkennen, maar deze dag was al 10x beter met haar dan voorafgaande dagen, dus ik heb geen klagen.

Zusenzo, Terror was godzijdank vergeten dat ie zelf de tijgers wel wilde voeren . Hij was zo onder de indruk dat ik besloten heb om als ik jarig ben (oktober pas) geld te vragen en een abonnement aan te schaffen voor ons gezin. Ik reis vanaf mijn voordeur maar 40 minuten over , dus dat is bere dichtbij ( met ov dus )

Ik zie het al helemaal voor me, als Tut op school is samen met Terror even naar blijdorp ( Tut heeft 1x pw een oma dag, dan zie ik haar s avonds pas weer ) Als tut vrij heeft. Soms in de weekenden, maar das met A een aardig probleem Dat moet je echt bekijken hoe zijn pet staat. Aan de andere kant, als we een abo hebben, geeft het ook niet zo erg als het fout gaat om dan gewoon weg te gaan en het een andere dag nog eens te Proberen. Nu is het gewoon zonde, we hebben al een paar dagjes uit gehad die fout liepen. Zonde voor ons, de andere 2 kinderen, maar ook echt zonde van het geld.

Kortom , ik zie het wel zitten zo'n abonnement.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Zoeb, je zou mij er een enorm plezier mee doen!
Whaaa Jonna, nou dan zijn ze voor jou.

Als je me je adres via Hyves stuurt gaan ze morgen op de post.

JonnaX in A zal wel niet genoeg zijn denk ik.

Hoe was het met Ixsje? Lekker genoten van de kleine man?

Liefs Zoeb.

(Goh wat is het toch heerlijk om weer lekker in je vel te zitten)

Ik dus in mijn vel.
Het kabeltje paste helaas niet, was van een oudere editie dan de telefoon is.

* rent weer naar d'r inpakwerk *
quote:fussie schreef op 14 augustus 2009 @ 21:02:

Het kabeltje paste helaas niet, was van een oudere editie dan de telefoon is.

* rent weer naar d'r inpakwerk *

Oh Fus wat jammer van de kabel. ik hoop dat ik dan wel de juiste heb. Wenst Fus succes met "dr" inpakwerk.

Mamz welke Nokia GSM is het?

Als het een 3310 is dan stuur ik je de kabel morgen meteen op.

Ik heb er ook nog een liggen van een Nokia 1200 geloof ik.
Boro, dat klinkt als een zeer leuk, zeer vermoeiend dagje. En een abo is leuk!! Ik had ooit, jaren geleden, een abo op de Apenheul. Hebben we zoveel plezier van gehad!

Zoeb, komt eraan!
Pips, ik vind dit een hele lastige. Ben zelf opgegroeid met pijn verbijten en dat was ook niet de oplossing. Dus mogen we vandaag in en in verdrietig zijn.

Maar hoe dat dan weer om te buigen naar 'en nu gaan we verder' weet ik nog niet zo. Ik vind het heel moeilijk de grens te bepalen tussen 'verdriet mag er zijn' en 'nu is het beter om je te vermannen'. In het geval van Oudste is er dan ook nog een stuk boosheid, wat hij niet direct uitspreekt, maar hij baalt er ernstig van dat hij geen afscheid heeft kunnen nemen.

Morgen is het beestje weg, maandag gaan we op vakantie, en dan is er al snel iets anders om aan te denken.

Boos ben ik niet zo snel, dus heel lief van je dat je hebt geschreven, en gewist, en geschreven, maar gewoon direct mag best hierzo. Ik weet ook wel dat jij een heel andere relatie hebt aangeleerd met dieren dan ik in elk geval aan dit beestje heb toegekend (en met mij dus de hele club). Eerlijk gezegd kan ik ook niet heel verdrietig worden als iemand anders zijn of haar beestje verliest. Maar dit beestje was wel een soort van troost in ons rumoerige huis, en dat is best wel slikken als dat er niet meer is, zo onverwacht.

Boro, Blijdorp is leuk, en een abbo nog leuker. Wist je dat die op het einde van het seizoen behoorlijk goedkoper zijn dan aan het begin? En dat je er, in elk geval een paar jaar terug, gelijk 1 kon aanschaffen op de dag dat je binnenging, en dus geen entree hoefde betalen?

Zoebie, die nokia is behoorlijk nieuw, 6100 of zo. Heeft een heel dun insteekdingetje.

De heren liggen nu allen op de bank. Naar boven sturen was kennelijk geen werkbare optie.
Fijn dat je het zo opvat Mamz

Ik snap best dat het voor de kids sneu is dat het konijn dood is. Ik zit daar heel anders in dat klopt, maar ik heb genoeg inlevingsvermogen

Weet je, het konijn was maar een voorbeeld, in je andere topic las ik over de dwarsfluit, ik las over je buren. En ik lees wel meer relatief kleine dingen waar je helemaal van de leg lijkt te raken. Allemaal niet leuk natuurlijk, dat snap ik echt.

Net bedacht ik me, mss is je kind wel zo kwaad omdat hij een soort baken mist. Kids hebben het nodig dat ze geloven dat hun opvoeder alles kan. En dat betekent niet dat je niet verdrietig mag zijn van het konijn, maar wel dat je het kan handelen. Mamam die in- en in verdrietig is over het konijn, ik moet je eerlijk zeggen dat lijkt me best eng voor een kind.

Dat je duidelijk bent over die dwarsfluit en dat het niet je hart breekt dat hij door zijn gedrag nu met een probleem zit.

Dat je baalt van je buren, maar dat je niet meteen het gevoel hebt in een gevangenis te zitten.

Als jij het niet aan kan, dan ontbreekt de veiligheid voor je kind.

Ik kan me voorstellen dat als je kind zijn emoties zo slecht uit, dat boosheid één van zijn weinige mogelijkheden tot uiten is.

Hoe je dat om kunt buigen? Mss door je voor te houden dat jij zijn veilige haven bent? Dat je best emoties mag laten zien, maar niet té? En door ze af te leiden? Té lang blijven hangen in welke emotie dan ook is voor niemand goed. En een hele dag in verdrietig over je konijn is lang hoor voor een kind.

Nou tot zover de psychologie van de koude grond.

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven