Jong moeder

16-08-2009 10:22 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 21 jaar oud en heb een vriend van 30 jaar oud.

De laatste tijd heb ik echt 'baby'kriebels, overal waar ik ze zie, als ik ze vastheb, als ik aan 't winkelen ben etc.

We hebben 't al eens eerder over kinderen gehad, mijn vriend en ik.

En op 't moment dus wel heel erg..

We wonen samen in een mooi huisje (zeven maanden), onze relatie gaat goed (anderhalfjaar), we werken allebei en komen niets te kort.

Hij zei een hele tijd niets over kinderen, of liet in ieder geval niets merken over wat hij nou wilde ja of nee.. (Achteraf blijkt expres..)

Misschien heeft 't ook wel met mijn werk te maken! Aangezien ik heel de dag door onder de kleine kinderen etc. ben!

Maargoed, nu is het dus zo geweest.. dat hij via een kluisje (Is een boek, waar een kluisje in zit..) bekend heeft gemaakt dat hij het ook echt wil!

Dat heeft hij mijn voor mijn verjaardag gegeven, toen ik alleen was...

Voor mij was 't een mooi en grappig gebaar, dat hij het zo wilde laten merken!

Ik ben nu alleen benieuwd naar jullie reacties...

Wanneer ben je te jong? Hoe denken jullie over jong moeder worden, en ons leeftijdsverschil..
Ik wilde net de openingspost quoten want ik zag de bui al hangen
quote:Joy4britt schreef op 16 augustus 2009 @ 10:45:

Even een andere reactie...

Ik ken een stel: Zij 20 hij 31, waren 8 maanden samen en kozen voor een kindje (beiden een baan e.d.) Hun zoontje is nu 8 maanden en het gaat helemaal super.

Als jij ervan overtuigd ben dat dit de juiste keuze is, dan moet je er lekker voor gaan! Of je nu 21 bent of 30, als er moeilijke keuzes op je pad komen zal je ze moeten nemen.

Natuurlijk ben je minder volwassen dan iemand van 25 of 30, maar ik denk dat dat niet perse iets slechts is.

Ben je er zeker over? Ga er voor!Het zou toch ook wat zijn als het al binnen 8 maanden mis zou gaan he. En daarbij is er een verschil tussen misgaan en of het een goed idee is. Al gaat het goed, kun je toch spijt krijgen dat je al op je 21ste begonnen bent.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Joy4britt schreef op 16 augustus 2009 @ 10:47:

Jeetje dames ze is 21 geen 15!

Voor onze ouders was 21 een hele normale leeftijd om een kind te krijgen hoor. Je leven eindigd niet bij een kind, tenminste dat hoop ik niet (5 weken zwanger nl.)Jouw ouders woonden in een andere wereld dan de hedendaagse wereld...er is nogal wat veranderd.
Kinderachtig zeg, if you can't stand the heat stay out of the kitchen......
Woehahahaha kneus, de openingspost verwijderen....erg volwassen!
quote:Nammma schreef op 16 augustus 2009 @ 10:46:

De omgeving zal hier net zo op reageren als wij hier doen, denk ik....Sommige mensen wel, ze zullen je vragen of het een ongelukje was. En dan zeg jij vol trots Nee absoluut niet! De mensen die van je houden zullen je keuze steunen en er voor 100% achter gaan staan.
Idd, je bent er klaar voor hoor! Heel volwassen.
En NIEMAND, NIEMAND die even de OP quote? Bedankt hè
quote:Joy4britt schreef op 16 augustus 2009 @ 10:47:

Jeetje dames ze is 21 geen 15!

Voor onze ouders was 21 een hele normale leeftijd om een kind te krijgen hoor. Je leven eindigd niet bij een kind, tenminste dat hoop ik niet (5 weken zwanger nl.)Lekkere vergelijking, de wereld zag er toen (vooral voor vrouwen) nogal wat anders uit dan nu. Bovendien ken ik niemand van die generatie die op zn 21ste een kind kreeg. Al mijn ooms, tantes e.d. waren boven de 25.
The time is now
quote:Star schreef op 16 augustus 2009 @ 10:51:

En NIEMAND, NIEMAND die even de OP quote? Bedankt hè Zij is 21, hij 30. Al zijn vrienden zijn al 'papa'. Hij geeft haar op haar verjaardag een kluis met een waardebon om haar pil in te doen. Zij blij. Nu wil ze weten of ze het aan haar moeder moet vertellen.
The time is now
Als je nu al deze post verwijderd omdat je het niet leuk vindt dat de reacties je niet aan staan. Dan zou ik er al helemaaaaaal niet aan gaan beginnen!
quote:Joy4britt schreef op 16 augustus 2009 @ 10:50:

[...]

Sommige mensen wel, ze zullen je vragen of het een ongelukje was. En dan zeg jij vol trots Nee absoluut niet! De mensen die van je houden zullen je keuze steunen en er voor 100% achter gaan staan.Natuurlijk zullen ze je steunen. Het heeft weinig zin om dan nog moeilijk te doen / goeie raad te geven. Als het kind er is, is het er en kun je er maar beter blij mee zijn. Maar TO vroeg wat wij er van zouden vinden als ze nu zwanger zou raken. Een situatie waarin goeie raad nog wel zinvol is. En dat geeft iedereen hier naar eigen mening en inzicht. En dan haakt zij af, en jij roept alleen maar 'go for it', zonder op de mogelijke bezwaren in te gaan. Pfff.

En NIEMAND, NIEMAND die even de OP quote? Bedankt hè
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat stond er nou in de openingspost?

Herstel: nevermind.
quote:Banba schreef op 16 augustus 2009 @ 10:54:

[...]

Zij is 21, hij 30. Al zijn vrienden zijn al 'papa'. Hij geeft haar op haar verjaardag een kluis met een waardebon om haar pil in te doen. Zij blij. Nu wil ze weten of ze het aan haar moeder moet vertellen.En of ze het moet doen, dat zwanger raken dan. Want zij heeft altijd al jong moeder willen worden.
quote:Banba schreef op 16 augustus 2009 @ 10:54:

[...]

Zij is 21, hij 30. Al zijn vrienden zijn al 'papa'. Hij geeft haar op haar verjaardag een kluis met een waardebon om haar pil in te doen. Zij blij. Nu wil ze weten of ze het aan haar moeder moet vertellen.

Niet waar toch?

Vallen de sokjes in de boerenkool en het roeren in champagne wel bij in het niet.

Mam, in deze kluis zitten breinaalden en je mag 'm openmaken als ik het zeg.
quote:lolapaloeza schreef op 16 augustus 2009 @ 10:56:

[...]

En of ze het moet doen, dat zwanger raken dan. Want zij heeft altijd al jong moeder willen worden.Nou, dat vroeg ze eigenlijk niet. Ze vroeg zich wel af hoe haar omgeving erop zou reageren, maar ze vroeg niet om onze mening (maar dat is natuurlijk tevergeefs hier )
The time is now
OP:

Ze wil graag onze mening weten.

Is 21, hij 30. Hebben al 1,5jr verkering zoals ze zelf zegt....

Al zijn vrienden zijn al papa of worden het.

Zij heeft altijd al jong moeder willen worden.

Voor haar verjaardag kado gekregen van hem:

Kluis met waardebon om haar laatste pilstrip in te doen. Maar omdat het een verjaadagskado is vraagt ze zich af of ze dit aan haar moeder moet vertellen.
quote:misschicken schreef op 16 augustus 2009 @ 10:48:

[...]

Jouw ouders woonden in een andere wereld dan de hedendaagse wereld...er is nogal wat veranderd.

32 jaar geleden: mijn ouders: mijn moeder goede full-time baan, mijn vader goede full-time baan besloten een kindje te nemen. Net een eengezinswoning gekocht. Mams raakt zwanger,. part-time werken bestaat eigenlijk nog niet. Mams heeft de betere baan, dus er volgen discussies wie zijn baan op zal geven. Even lijkt het erop dat paps zal gaan moederen, uiteindelijk zegt toch mijn moeder haar baan op. Ik word geboren anderhalf jaar later mijn broer. Zodra mijn broer 11 wordt gaat mijn moeder weer werken.

Buiten het feit dat mijn moeder 13 jaar geen werk heeft gehad, zie ik niet zoveel verschil met vandaag de dag. We zijn verwend geraakt. We werken beiden tegenwoordig om een luxe leven te kunnen leiden. Toen de tijd had je het gewoon niet zo breed en accepteerde dat. Niet 3 keer per jaar maar eens in de 2 jaar op vakantie. Mijn vader had toen 1850 gulden salaris en daar deden ze het van. Mijn broer heeft een collega die ¤1500,- netto verdient, hij heeft 5 kinderen en is alleen verdiener. Het kan dus allemaal wel, het is maar waar je voor kiest...

En NIEMAND, NIEMAND die even de OP quote? Bedankt hè Ik was te laat :(
quote:Banba schreef op 16 augustus 2009 @ 10:57:

[...]

Nou, dat vroeg ze eigenlijk niet. Ze vroeg zich wel af hoe haar omgeving erop zou reageren, maar ze vroeg niet om onze mening (maar dat is natuurlijk tevergeefs hier )Ow. klopt...
quote:NurseLovely schreef op 16 augustus 2009 @ 10:54:

Als je nu al deze post verwijderd omdat je het niet leuk vindt dat de reacties je niet aan staan. Dan zou ik er al helemaaaaaal niet aan gaan beginnen!Ik zie of het forum zoveel mensen hun post weghalen omdat ze het niet eens zijn met de reacties. Zijn die allemaal nog niet toe aan kinderen?Ook al hebben ze die al?Wat een drogreden..
quote:high hopes schreef op 16 augustus 2009 @ 11:04:

[...]

Ik zie of het forum zoveel mensen hun post weghalen omdat ze het niet eens zijn met de reacties. Zijn die allemaal nog niet toe aan kinderen?Ook al hebben ze die al?Wat een drogreden..HAHA wat oppervlakkig. Als je even de posts door had gelezen had je gezien dat ik voor zij de post weg gehaald had al argumenten had geschreven waarom ik het niet verstandig vind. Wel even verder kijken dan je neus lang is!
quote:high hopes schreef op 16 augustus 2009 @ 11:04:

[...]

Ik zie of het forum zoveel mensen hun post weghalen omdat ze het niet eens zijn met de reacties. Zijn die allemaal nog niet toe aan kinderen?Ook al hebben ze die al?Wat een drogreden..

Ik vind het niet zo'n vreemde redenatie. In de reacties krijg je een spiegel voorgehouden. Blijkbaar kon TO het niet aan daarin te kijken, dus steekt ze haar kop maar in het zand. Ik ben tot nu toe in mijn leven nog geen grotere spiegel tegen gekomen dan het krijgen en hebben van een kind.

Zelfreflectie vind ik zeer belangrijk om goed te kunnen opvoeden.
The time is now
Ik zou aan niemand vertellen wat je als verjaardagskado hebt gekregen , of je moet het kunnen waarderen dat iedereen elke maand aan je vraagt " En? Al zwanger? "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven