Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Haha, ja die moeders...haha.

Ik had de mijne meegenomen en helemaal betrokken bij het traject.

Meegenomen naar de intake met de chirurg en met het orientatiegesprek.
Pijnlijk Bren...

Waarom heb je het ze nog niet verteld? Bang voor vervelende reacties?
owh zo, brenda.

Ik begreep het verkeerd, ik dacht dat je moeder het wel wist.

solly

Bij mij was dat ook altijd zo, dat mijn moeder liep te pushen om af te vallen.

Nu denk ik, dat ze het wel goed bedoelde, maar alleen rotiig dr keel uit kwam.(netjes gezegd)

En hoe meer iedereen pushte, hoe meer ik aan kwam.....
quote:Pilous schreef op 16 augustus 2009 @ 12:11:

Pijnlijk Bren...

Waarom heb je het ze nog niet verteld? Bang voor vervelende reacties?

Bang voor reacties is een groot woord maar het voelt voor mij prettiger dan dat ik het ze vertel. Misschien vertel ik het pas als ik al geopereerd ben maar aan andere kant kan ik dat ook niet maken.

Kan hier mijn vragen kwijt.

Mijn zusje heeft ook een maagbandje en die vraagt ook steeds of ik al in traject zit, zeg dan steeds dat ik erover nadenk.

Heb van haar de volgorde gekregen die je afloopt voor je toestemming krijgt.

Komt waarschijnlijk eens zover dat zij op controle is bij verpleegkundige en ik ook dan kom ik er niet meer onderuit maar tot zolang houdt ik het voor mij.

Ook hoor ik veel reacties om mij heen (geen bekenden) dat het nogal tegenvalt en dat kan natuurlijk, maar ik heb zoiets ik weet wat ik wil en natuulijk is er een kans op complicaties maar dat is bij elke operatie zo. (om vb te geven: vorig jaar 3x aan ogen geopereerd en dan hoor je iedereen: oh mijn ogen , moet er niet aandenken)

Chicatjoe: Dat zeg je mss ook wel goed, kwam rot uit haar keel.

En juist dan ga je denk ach hou toch eens op met commentaar leveren.

Ik wordt gelijk heel stil en tikkie chago.
Algemeen vraagje: Wordt er na het doorlopen van traject pas besloten wat het beste voor iemand is?

Maagbandje of gastric bypass?
Meestal wel Bren, omdat ze eerst willen weten wat voor eter je bent.

Kunnen mensen die nu in het traject zitten, of de operatie al hebben ondergaan, waarom ze voor het maagbandje of de GBP kiezen?
Is ook wel logisch dan Pilous dat ze dan pas beslutien wat te gaan plaatsen/doen.

Heeft het alleen te maken met wat voor eter je bent of ook met hoe zwaar je bent?
Zo ladies ik ben er ook weer, gisteravond teruggekomen uit het zonnige Frankrijk.

Brenda ik was eerst ook heel bang voor reacties etc. Ik wilde het aan niemand vertellen. Tijdens het traject ging ik steeds meer denken waarom moet het geheim en aan het einde vertelde ik het aan iedereen die het maar horen wilde. Ik was over de schaamte heen. Nu krijg ik zoveel positieve reacties en inmiddels weet bijna het hele bedrijf het en daar schrok ik een beetje van maar iedereen is heel aardig en betrokken.

Maagbandje of GBP heeft eigenlijk met beide te maken, BMI en eetgedrag. Ik kon voor beide kiezen, maar de arts gaf de voorkeur aan een GBP (gelukkig) ik wilde deze operatie zelf ook graag.

Succes all

x
Hallowah iedereen.

Net eventjes zelf de NOK gebeld.

***wake up call*****

en ze hebben maar gelijk een afspraak gemaakt met me.

Maar goed dat ik zelf gebeld heb.tsssssssss

1 september heb ik een gesprek met de psycholoog, dieetist, arts en bewegingsdeskundige.

Wie gaat me er wat meer over vertellen??

Over de gang van zaken etc, dan kan ik me alvast een beetje voor bereiden.

Ik weet dat ik gewoon mezelf moet blijven,

Maar nu gaat het erom spannen, en ik kan een ratel zijn, als ik zenuwachtig ben, zo van blablablabla.

Zal ik toch maar niet proberen te doen.lol.

pompom welcome back.

Niet te bruin geworden he

En hoe heb je jezelf gevoeld, met je velen kilos eraf??

Al bikini aan gehad?of nog tankini?

Hi chicatjoe, toch jezelf blijven... very importante en die mensen zijn echt wel wat gewend hoor!! Ze gaan vragen hoe je met bepaalde situaties omgaat? Hoe uit jij je woede? Hoe zal je omgeving regaeren? Dat soort dingen.. gaat wel goed komen!!

Ja ik heb in bikini gelegen, we waren lekker met vrienden in een grote villa in france dus geen pottenkijkers. Heb een bruine buik, lovely!!

x
Thanx pom.........

owh wat zal jij genoten hebben!!

Ik verheug me al op volgend jaar.....als ik tenminste goed gekeurd wordt.

***weer in de wachtmodus****
In eerste instantie met je gewicht. Bij een GBP moet je zeker een BMI boven de 40 hebben.

Met een GBP kan je geen suiker eten en geen vette zooi, daar word je vaak ziek van. Het dumpingsyndroom.

Met een maagbandje kan je vaak geen brood of vlees eten en kan je wel gewoon snoepen. Als je een grote snoepkont bent, dan is een maagbandje absoluut niet verstandig.

Ik ben sowieso niet zo een voorstander van een maagbandje. Helaas blijkt dat ding maar bij een laag percentage blijvend te werken. MissChicken is een klassiek voorbeeld van wat er mis kan gaan. Daarnaast, als je idd iemand bent bij wie brood niet goed valt, moet je een een ijzeren wil hebben om toch crackers e.d. te eten ipv chips.

Maar dat is mijn mening en gevoel over maagband en gbp.

Hey Pom! Welkom terug. Klinkt zalig, je vakantie.

Succes met wachten Chicatjoe
quote:pompompom schreef op 17 augustus 2009 @ 14:50:

Ze gaan vragen hoe je met bepaalde situaties omgaat? Hoe uit jij je woede? Hoe zal je omgeving regaeren?

Dit gaat de psycholoog vragen?

Ik moet over 4 weken naar psychologe
quote:chicatjoe schreef op 17 augustus 2009 @ 16:39:

Ik verheug me al op volgend jaar.....als ik tenminste goed gekeurd wordt.

Dat gevoel heb ik ook Chicatjoe, lekker vooruitzicht, als ik inderdaad goedgekeurd wordt en dus in aanmerking kom
Pom welkom terug
@pilous, ik ben geen snoepkont, en eet ook geen chips.

Als ik een zak haal voor visite, en wordt niet opgegeten, dan kan ik hem weg gooien.

Ik word daar niet warm of koud van.

Chocolade eet ik hooguit 1x per maand(vrouwenprobleempje).

Ik ben een echte vlees en hartige eter, dus ook brood etc.

En lekkere maaltijden in te grote porties.

Het maakt me eigenlijk niet uit, wat ik moet laten, of wat ik vervangend moet eten, als ik maar geen honger meer heb, en niet meer bezig hoef te zijn met lijnen(de gewone manier), wat niet helpt.

Ja een paar kilo en dan stopt het weer, omdat ik dan het behang van de muur wil eten.aaaarch.

Ik denk dat ik nu aan een bmi van 39 zit met knie-enkelklachten, doorgezakte voet etc.

Als de chirurg zegt, een GBP dan doet hij dat ook maar.

Het maakt me niet uit, maar afvallen wil ik nu eindelijk, ten eerste voor mijn gezondheid(krijg er langzaam aan steeds meer klachten bij, voel me net een oud wijf) en ten tweede voor mijn zelfverzekerheid, en levensvreugde.

Zo weer eventjes mijn verhaal gespuit, haha.(niet tegen jou hoor,pilous, want ik weet het, wat jij zegt.Dat het zo is.

@brenda het is idd spannend, wat er allemaal gaat gebeuren.

Op welk bmi zit jij brenda?

truste iedereen en morgen weer een dag
@pilous, ik heb trouwens ook heel veel positieve verhalen gehoord over een maagband.

Ook wel negatieve hoor.

Wat daar de oorzaak van is, dat weet ik ook niet.

Maar ik ga maar uit van het positieve.

Het valt me trouwens ook op, hoeveel mensen er eentje hebben, nu ik er in mijn omgeving over praat.

Ze komen uit alle hoeken en kieren, de maagband dragers, haha.
Hai ik begon met een BMI van 50.5 ik was helemaal gezond dus ik kon voor beide opties gaan. Maar ik ben bijv een echte brood eter, ik eet zo 6 boterhammen weg met brie etc. Nu kan ik maar 1 boterham op. Dit is voor mij ideaal want dat is echt mijn struikelblok. Ik eet geen chippies of chocolade wel at ik veel koekjes. Nu heb ik alleen nog maar biscuitjes in huis.

Nu heb ik na 4 maanden al een BMI van 41.1

In het AZN waar ik onder behandeling loop zijn veel mensen met een maagbandje nu bezig in het traject voor een GBP. Tuurlijk hoor je ook veel succes verhalen maar sommige mensen komen alleen maar aan met zo'n bandje, of vallen eerst 50 kilo af om vervolgens met 2 jaar weer op hun oude gewicht te zitten.

Een maagbandje is echt een hulpmiddel en een GBP (zo ervaar ik het) is een nieuwe manier van leven.
en dat ze uit alle hoeken en gaten komen is zo waar hahahhaha
ja Brenda bij mij wel!! Iig succes over 4 weken.
quote:chicatjoe schreef op 18 augustus 2009 @ 01:26:

@pilous,

Het maakt me eigenlijk niet uit, wat ik moet laten, of wat ik vervangend moet eten, als ik maar geen honger meer heb, en niet meer bezig hoef te zijn met lijnen(de gewone manier), wat niet helpt.

Als de chirurg zegt, een GBP dan doet hij dat ook maar.

Het maakt me niet uit, maar afvallen wil ik nu eindelijk, ten eerste voor mijn gezondheid(krijg er langzaam aan steeds meer klachten bij, voel me net een oud wijf) en ten tweede voor mijn zelfverzekerheid, en levensvreugde.

Maar het zou je WEL uit moeten maken. Want, het is een levenslang iets waar je mee moet leven. Echt hoor Chica, je moet je er in gaan verdiepen. En niet alleen naar positieve verhalen willen kijken maar ook naar als het fout kan gaan. Als je een GBP krijgt, is dat voor de rest van je leven en een MB ook, hoewel ze die er na een paar jaar uit kunnen halen of vervangen. Wat nou als je GBP krijgt en je bent absoluut niet gelukkig achteraf? Dan zit je er maar mooi mee. En dat geldt ook voor een maagband.

En je hoeft mij niet te vertellen waarom je wil afvallen Dat hebben we allemaal wel denk ik.

Ik bedoel het niet naar hoor, maar denk er niet te lichtzinnig over... Het is niet zomaar iets....
@pilous, ik weet dat je gelijk hebt, meis.

Dat ik er niet te lichtzinnig over moet denken.

Maar als de chirurg zegt, dat het beter is om een GPB te doen, dan denk ik daar wel over na natuurlijk, maar zal er uiteindelijk wel in mee gaan.

Al denk ik, dat het toch een maagband zal worden, gezien mijn BMI en eetgewoontes.

Mede dat ik het wel fijn vind, dat het ook ongedaan gemaakt kan worden.

Het enigste watmij in mijn leven nog tegen staat is mijn gewicht(na wat ik allemaal al door gemaakt heb en overwonnen heb), vandaar dat ik er helemaal klaar voor ben.

Misschien dat het lichtzinnig over komt, maar dat is absoluut niet zo.

Jareeeeen geleden dacht ik er ook al over na, maar durfde niet.

Nu ben ik het zo kots beu, dat als ze me vandaag zouden oproepen, ik er vanmiddag nog zou staan.

Volgens mij, lag ik vannacht te laat op bed,
owh ik haal ff twee dingen door elkaar, een GBP en een sleeve.

Ik had het over een sleeve.
hallo allemaal

ik ben ook weer terug uit het mooie griekenland.

heb weer eventjes alles bijgelezen tjonge wat gebeurt er soms veel he in een paar dagen

heb jij een leuke vakantie gehad pom pom?

hee chica

ik krijg ook en GBP omdat ze vonden dat ik een bulketer ben dus daarom krijg ik geen MB ik moet 24 aug naar de chirurg dus ik ben benieuwd ik ga dan overigens nogn iet onder het mes hoor haha dat mocht ik willen.....

maar ik heb ook zoiets als de dokter zegt dat dat beter is dan zal dat wel zo zijn want die mensen hebben er verstand van..

tegen de operatie zelf zie ik niet zo op maar gewoon een beetje tegen het leven erna is net wat pilous zegt

je krijgt een operatie en je zit er heel je leven mee met een GBP dan want dat kan niet meer ontdaan gemaakt worden

nou ik ga even een beschuitje met aardbeitjes eten haha

tot snel weer!

x elise

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven