Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
Iejoor, wat zit jij (achterlijk?) vroeg al op kantoor.

Zoebie, gefeliciteerd met je 35-jarig huwelijk. Zie in de tabel dat je 54 bent, dus dan was je al vroeg getrouwd.

En gefeliciteerd met de 79 natuurlijk.

Aangezien ik gisteren al zo lekker licht was, hoefde ik niet in de herkansing, maar ik ben wel even op de weegschaal geweest. Na zo'n opvallend lichte dag is er de volgende dag meestal wel weer wat bij. Niet dat ik me daar druk om maak, ik weet inmiddels wel dat dat gewicht nogal schommelt. Maar was vanochtend exact hetzelfde gewicht als gisteren. En daar ben ik dan toch weer blij mee.

Komende vrijdag is mijn oudste jarig (wordt 11) en hij wil graag bij het pannenkoekenrestaurant eten. En zaterdag komt de visite en dan wil hij patat eten. Dus dat is niet zo handig voor de weegschaal zeg maar.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Lola lieffie de weegschaal niet weggooien ( kost alleen maar een nieuwe )

het gaat je lukken, echt waar, je bent nu even te stresserig, maar het komt wel.

Gefeliciteerd Zoeb!

Ik heb "geluk" dat ik een man heb die niet van snoepen en snaaien houdt.

Dus in huis kom ik niet in de verleiding doordat ik lekkers voor hem mee moet nemen.

Alles wat ik in huis haal is voor mezelf ( en dat was veel).

Hij steunt me aan alle kanten en juicht net zo hard met me mee als er een ons af is.

Maar hij houdt van me zoals ik ben, 140 kilo of 79 kilo, en daar ben ik blij mee, maar soms denk ik wel eens, zeg er eens iets van.................maar als ik daar dan over na ga denken, dan denk ik ook, nee ben blij dat hij er niets van zegt/gezegd heeft!

Want net wat Q al opmerkte, hoe zou je je dan voelen?

Hij steunt me waar hij kan, maar IK moet het toch doen!!

En ik ga het doen!

Voor allemaal
Breekt ff in. Ik zit je al een tijdje te volgen Quirijn. En waw wat een mooi lijntje heb je nu. Wat ik me afvroeg in hoeveel tijd ben je zoveel kilo's afgeslankt?
Zoebie, gefeliciteerd. 35 jaar, wat een tijd zeg! En onder de 80, wow.

Lola en Iejoor, knuffel.
Solo, ik vertrek iedere ochtend al om half 6/kwart voor 6 vanuit thuis....5 uur gaat de wekker... en ben dan rond half 7 meestal op het werk.. Dan ben ik alle files voor... Best leuk op de maasvlakte werken maar niet als je er een uur voor moet rijden en je alleen maar files hebt als je niet oppast.. Dus ga voor de files rijden (helemaal heerlijk in vakantie periode) en ga ook om 3 uur al weer naar huis toe hoor.. Dus ben meestal rond 4 uur/kwart over 4 wel thuis...Dus het heeft zijn voor en nadelen.. En ik ben geen avondmens dus half 10 naar bed is geen probleem voor mij....
Moet dus langs alle file knooppunten... Knooppunt vaanplein (heienoordtunnel), botlektunnel, thomassentunnel..... Dus werk ver op de Europoort... Altijd fijn...
Wit, Q is deze januari begonnen.

Al die verhalen over afhaalmaaltijden...X-D. Ik vind het een moeilijk punt. Gewoon omdat de vorige keer dat ik zoveel ben afgevallen het niet zoveel uitmaakte wát ik at, dus een patatje of groenten, als ik maar at op vast tijden en grote hoeveelheden zodat ik tussendoor niet zou snoepen. Nu maakt het weinig uit wat ik eet, ik blijf aankomen.Toch is het moeilijk om niet te gaan voor de snelle hap. Want met al die zooidingen hier aan de overkant is het écht veel sneller dan boodschappen doen. En boodschappen doen voor de hele week is geen optie, dat red ik niet met mijn rug enzo. Nog los van het feit dat ik echt niet vantevoren weet wat ik wil eten de rest van de week.

Ik heb wel zitten denken aan zo'n weekschema:

Maandag en dinsdag bijvoorbeeld tacozooi of pasta

Woensdag: bezorgzooi

Donderdag: Countryaardappelen met komkommer en ????

Vrijdag: Visje met rijst en pijnboompitten

Zaterdag: bezorgzooi

Zondag: Iets uitgebreid zoals griekse aardappelen met sperziebonen en gemarineerde kipfilet. (Mr. Zwiebers kookkunst hooor, ik kan het niet)

Ik vind het enorm moeilijk om iets te verzinnen wat zowel snel is als lekker. Ik lust niet zoveel namelijk en veel tijd om te koken is er niet omdat ik anders echt van mijn stokkie ga/sjacho/ aggressief word (echt heel erg gewoon).

En inderdaad, voordat iemand het zegt, ik en groenten Als iemand nog tips heeft voor gerechten die in 15 minuten op tafel staan dan hoor ik het graag. Ik heb nu twee keer in de week bezorgzooi neergezet. Dat lijkt misschien veel en is het eigenlijk ook maar anders weet ik niet hoe we het moeten redden hoor.
Lust je ook geen sla Zwiep?

Sla is er in zoveel soorten, kun je eindeloos mee variëren!
Laat ik het anders vragen......is er 1 of 2 groentes wat je wel lust?
quote:Zwieber schreef op 18 augustus 2009 @ 09:09:

Als iemand nog tips heeft voor gerechten die in 15 minuten op tafel staan dan hoor ik het graag.

Mijn maaltijden kosten me zelden langer dan 20 minuten. En dat komt dan alleen door de kooktijd van bijv. broccoli die ik toch zeker 16 minuten laat doorkoken. Als je van beetgaar houdt (YUK) dan kost het nog veel minder tijd.

Ik at gisteren gebakken mosselen. Gekookte mosselen gekocht, paar plakjes katenspek klein snijden, sjalotje snipperen en dat samen bakken. Na 'n paar minuten 'n half blikje crispy mais erbij en mijn maaltijd was ruim binnen de 10 minuten klaar.

Verder eet ik meestal vis of kip en dat is ook binnen 'n paar minuten gaar als ik 't bak. Zalm doe ik liever in de oven maar dat is zalm in alu-folie doen, parmezaanse kaas er over en dan oven aan zetten. Na 20 minuten is dat ook klaar. Ik zet zoiets meestal aan als ik thuis kom van lopen en nog moet douchen. Dan is mijn eten klaar op 't moment dat ik de douche uit kom.

Aardappels, pasta en rijst maak ik nooit omdat ik het niet lekker vind. Bovendien bevat dat teveel koolhydraten en calorieën die ik liever besteed aan dingen die ik lekkerder vind.
Ja , ik ook wel inzien dat dit weinig is, voor mij is het eigenlijk veel, normaal gesproken eet ik haast niks over dag, ja een cracker of twee, wat snoepgoed hier en daar en dan avond eten ook niet zoveel, maar wel verkeerd dus bv alleen het vlees (meestal meer dan 120gr) en de aardappels en dan een zak malthezers .

Dus ik moet echt alles omgooien, wat ik ook wil btw, maar de inspiratie......

Kunnen jullie een voorbeeld geven wat jullie overdag eten?
quote:elleinspe schreef op 18 augustus 2009 @ 09:16:

Lust je ook geen sla Zwiep?

Sla is er in zoveel soorten, kun je eindeloos mee variëren!Probleem is dat ik zovaak ziek word van de dressing. En zonder dressing is het niet lekker. Alleen een hele simpele mix van komkommer augurken en sla gaan goed met wat olie ofzo erover.
Jojo, mosselen vind ik ook heerlijk. Die haal ik vaak bij de viskraam. Valt bij mij onder bezorg/afhaalzooi want het gaat vaak gepaard met wat frietjes erbij. De kip gaat hier op de gril trouwens.
quote:zusenzo schreef op 18 augustus 2009 @ 09:25:

Ja , ik ook wel inzien dat dit weinig is, voor mij is het eigenlijk veel, normaal gesproken eet ik haast niks over dag, ja een cracker of twee, wat snoepgoed hier en daar en dan avond eten ook niet zoveel, maar wel verkeerd dus bv alleen het vlees (meestal meer dan 120gr) en de aardappels en dan een zak malthezers .

Kunnen jullie een voorbeeld geven wat jullie overdag eten?Ken je geen goddelijke turkse gerechten inmiddels?
Quirijn, wat heb jij een prachtig lijntje! Mooie strakke huid ook.

Mijn huid begint toch echt te flubberen, kipfilets onder mijn armen, blubberdijen en een beetje een ingezakte buik.

Hoe veel ik ook af ga vallen ik ga denk ik nooit meer in bikini.

Of Dr Shumacher moet mij sponsoren

Wat een rare reclame hieronder: XXL rolstoel, bed , lift
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Heerlijke goddelijke gerechten, die 3 uur duren om klaar te maken en redelijk vet zijn over het algemeen, maar soms maak ik ze wel hoor, maar dan eet ik overdag dus haast niks of snoep ik alleen.
quote:zusenzo schreef op 18 augustus 2009 @ 09:34:

Heerlijke goddelijke gerechten, die 3 uur duren om klaar te maken en redelijk vet zijn over het algemeen, maar soms maak ik ze wel hoor, maar dan eet ik overdag dus haast niks of snoep ik alleen.Mmmmmmmmm, ik kwijl alleen al bij het idee.
quote:zusenzo schreef op 18 augustus 2009 @ 09:25:

Kunnen jullie een voorbeeld geven wat jullie overdag eten?

Het is voor iedereen verschillend Zus.

Mijn maaltijd bestaat op dit moment uit:

05.15: 2 beschuit pindakaas

09.00: 2 volk boterham met beleg naar keuze

12.00: 2 volk boterham met beleg naar keuze

15.00: 2 plakjes ontbijtkoek

16.30: 250 ml magere kwark of yoghurt

20.00: warme maaltijd en dan de helft van wat ik eerder at.

Dus geen 2 stukken vlees ( ben een echte vleeseter) maar 1 stukje, en dan probeer ik wel mager vlees te eten, zoals kipfilet of tartaar o.i.d.

Maar nogmaals, dit is voor mij goed te doen en dan ga ik niet snaaien!
Zwieber, lust je wel roerbakgroente?
quote:Zwieber schreef op 18 augustus 2009 @ 09:25:

[...]

Probleem is dat ik zovaak ziek word van de dressing. En zonder dressing is het niet lekker. Alleen een hele simpele mix van komkommer augurken en sla gaan goed met wat olie ofzo erover.Maar die olie is er ook in heel veel soorten en smaken, en die kun je ook heerlijk op smaak maken met verschillende kruidensoorten zoals dille en bieslook etc.
Overdag:

Ergens tussen 8 en 10 uur: twee boterhammen met ofwel salami ofwel smeerworst.

Soms: 11.00 uur: stuk fruit

1200 uur: soms een kleine warme maaltijd, soms twee boterhammen.

1600 uur: fruit of, als ik geen warm heb gegeten, een extra boterham anders kukel ik om.

Tussen 1700 en 18.30 warm, (wat minder als ik 's middags warm heb gegeten)

En 's avonds heb ik nog steeds een chipjesprobleem.
quote:Zwieber schreef op 18 augustus 2009 @ 09:25:

[...]

Probleem is dat ik zovaak ziek word van de dressing. En zonder dressing is het niet lekker. Alleen een hele simpele mix van komkommer augurken en sla gaan goed met wat olie ofzo erover.

Watvoor dressing neem je dan? Ik heb eigenlijk altijd de "naturel" (doorzichtige). Verder kun je het natuurlijk ook zelf maken met wat olie, azijn en kruiden. Vind zelf bijvoorbeeld balsamico heeeeeel erg lekker.

Oh ja, en over de frietjes, heb je al eens ovenfriet geprobeerd? Die van McCain is erg goed , en de nieuwe crunchy van Aviko kan er ook nog mee door (andere (huis)merken vind ik persoonlijk niet te eten, die blijven zo klef... :puke: )
quote:HotCherryPoptart schreef op 18 augustus 2009 @ 09:37:

Zwieber, lust je wel roerbakgroente?

Nope.

Ik lust: broccoli, sperziebonen, spinazie a la creme, rode bieten, komkommer, augurken en slablaadjes/rucola.
quote:Chicku78 schreef op 18 augustus 2009 @ 09:40:

[...]

Watvoor dressing neem je dan? Ik heb eigenlijk altijd de "naturel" (doorzichtige). Verder kun je het natuurlijk ook zelf maken met wat olie, azijn en kruiden. Vind zelf bijvoorbeeld balsamico heeeeeel erg lekker.

Oh ja, en over de frietjes, heb je al eens ovenfriet geprobeerd? Die van McCain is erg goed , en de nieuwe crunchy van Aviko kan er ook nog mee door (andere (huis)merken vind ik persoonlijk niet te eten, die blijven zo klef... :puke: )

De Maccain country aardappeltjes die ik in belgie gehaald hebt waren goddelijk maar inmiddels op. Vaak haal ik kreukelgfriet van aviko of de celavita roosmarijn.

Probleem is mede dat ik voor veel dingen allergisch ben: alles waar room of kwark in zit, bepaalde kaassoorten (en ik lust al geen kaas maar wel op de pizza en soms krijg ik dus buikpijn en soms niet) etc. En roomzooi zit heel vaak in dressings. Laatst had mr. Zwieber een roomloze dressing in de heerlijke tonijnpastasalade maar ik krijg er toch altijd buikpijn van. Kweenie wat het is...
quote:elleinspe schreef op 18 augustus 2009 @ 09:39:

[...]

Maar die olie is er ook in heel veel soorten en smaken, en die kun je ook heerlijk op smaak maken met verschillende kruidensoorten zoals dille en bieslook etc.

Dille en bieslook :puke:

Heb ik al gezegd dat ik een moeilijk eter ben? Oregano lust ik wel trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven