0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Wel erg persoonlijk, verplaatst naar onze private place
Wat een ontboezemingen
Goh, ik wist niet dat het zoveel voeten in aarde heeft gehad bij jou en Harrie, of er wel of geen 2e zou komen. Was het een gevoel dat jij nog graag een kind zou willen of vond je dat het voor Schorrie toch leuker zou zijn om een broertje of een zusje te hebben?

Ik heb altijd meer kinderen gewild, maar deels vanuit een gezinsideaal: ik wilde graag dat koekie met broertje(s) en/of zusje(s) zou opgroeien en niet als enig kind. We wilden allebei liefst meer dan 2 kinderen, en de zwangerschap en kraamtijd van Biscuitje heb ik daardoor ook niet als laatste keer beleefd.

Bsicuit heeft echter van 6-14 maanden héél slecht geslapen (bijna ieder uur wakker en verschrikkelijk krijsen), en dat was heel zwaar. Toen ze een jaar was, zei Koekpa ineens dat hij het echt verschrikkelijk zwaar vond, dat hij niet meer wist hoe hij dit moest volhouden, en dat hij bij nader inzien toch echt geen derde meer wilde. Ik vond dat toen heel erg, omdat ik nog wél heel graag een kind wilde, én omdat hij zonder die woorden te willen gebruiken, eigenlijk zei dat hij als hij dit vantevoren had geweten, hij liever geen 2e kind had gekregen... Maar goed, Biscuits moeilijke periode is gelukkig snel daarna voorbij gegaan, en toen kwam ook bij koekpa de wens voor een 3e weer boven.

Nu hebben we dus het gezin dat we in gedachten hadden, en is het dus goed zo. Zowel bij koekie als bij kaakje hebben we tijdens de zwangerschap even flink in de rats gezeten of alles goed zou gaan en de laatste 2 zwangerschappen bleken ook nog eens een flinke aanslag op mijn psychische stabiliteit te zijn. Ik moet dus mijn handen dichtknijpen met het gezin dat ik nu heb, en dat doe ik ook.

Ik durf echter niet met 100% zekerheid te zeggen dat het nooit meer zal kriebelen. Maar goed, dat zou na een vierde waarschijnlijk ook gebeuren.. Het blijft iets heel bijzonders, zo'n nieuw leven erbij, en die fase écht afsluiten, zal waarschijnlijk altijd een klein beetje zeer doen.
Voordat ik biscuitje kreeg, kon ik me trouwens ook helemaal niet voorstellen dat ik een dochter zou krijgen. Ik wilde liefst ook gewoon nóg een jongen, ik vond mezelf ook een echte jongensmoeder. Achteraf was dat denk ik vooral omdat ik ook een jongensmoeder wás. Ik moest ook echt even omschakelen toen we op de echo zagen dat het een meisje was.. Koekpa niet, die vond het direct geweldig, een zoon en een dochter.

Toen biscuitje er eenmaal was merkte ik tot mijn verrassing (en tot mijn opluchting!) dat het toch wel érg leuk was, een meisje. En bij de derde zwangerschap vond ik het alleen maar leuk toen ik zag dat we weer een meisje zouden krijgen.
Lieve Knorrie, van harte gefeliciteerd met je allereerste verjaardag!!
Dank je Koeka, je bent vast al weg, maar veel plezier. Ik reageer later nog op je post van 23.21 uur. Nu gaan we naar het strand met ons gelukkige gezinnetje .
heerlijk, verjaardag op het strand vieren! Hoe vond de kleine jarige knor het vandaag?

Ik ben helaas nog thuis... Koekpa is vannacht ziek geworden, hij heeft griep. Zodra hij weer is opgeknapt willen we alsnog vertrekken, als hij tenminste niemand heeft aangestoken, want dan zijn we wellicht nog wel even zoet :(.

Het is een heel gedoe, met koekpa die toch min of meer apart moet uitzieken, en de kinderen die daardoor niet in de woonkamer kunnen komen enzo. Pfff.

Ik hoop echt dat we over een paar dagen alsnog weg kunnen. De kinderen hadden zich heel erg op de vakantie verheugd en ik heb 1000 euro voor 2 weken huur betaald en ik heb... geen annuleringsverzekering...
Ach Koeka, dat is echt K.! Het zit jullie niet echt mee geloof ik qua vakanties, ik kan me herinneren dat er vaker accefietjes zijn.

Ik wil je niet bang maken maar met griep kun je flink zoet zijn. Ik was vorig jaar 2 weken te ziek om te werken en daarna kon ik alleen halve dagen werken....

Ik zou overigens ook geen annuleringsverzekering afsluiten als ik zo kort van tevoren zou boeken.
Ook wel erg persoonlijk, dus ook naar PP
Ja, ik baal er echt flink van. Ik ben wel blij om te lezen dat jij in mijn geval ook geen annuleringsverzekering had afgesloten. Ik heb er nl nog wel even over getwijfeld, maar koekpa vond het echt overbodig aangezien we al over 2 dagen weggingen (en wat kan er nou in die 2 dagen nog gebeuren, nietwaar?!).

Gisteren nog even aan gedacht en weer even getwijfeld, maar door alle last minute voorbereidingen ben ik er uiteindelijk toch niet meer aan toegekomen om er eentje af te sluiten. Shit.

Ik kom morgen nog wel even terug, nu snel gaan slapen en wat verloren slaap inhalen (heb de afgelopen nacht hooguit een half uur geslapen: ik ging pas om 4 uur naar boven -na alle vakantievoorbereidingen- en toen begon koekpa te spoken. 2,5 uur later was koekie wakker en begon de dag..). Welterusten!
Hoe gaat het Koeka, knapt Koekpa al op? Misschien in ieder geval zo dat je wel kunt gaan?
Koeka, ik heb mijn postings in onze discussie en de jouwe er tussenin even naar onze groep verplaatst. Vond het toch wel erg persoonlijk, ook omdat het ook over Harrie gaat.

Hoop dat je inmiddels op vakantie bent.
Pff, het waren 3 heel vermoeiende dagen, maar Koekpa is sinds vandaag gelukkig weer een stukje beter (alleen nog heel moe). Waarschijnlijk kunnen we morgen alsnog weg.

Dan blijven we tot volgende week vrijdag, en zijn we dus toch nog 10 dagen weg. Koekies verjaardag vieren we dan in de Ardennen op de dag zelf, en zaterdag de 29e voor familie en vrienden. Woensdag de 9e houdt hij dan zijn eerste kinderfeestje .

Hebben jullie jongens dit jaar ook voor het eerst een kinderfeestje?
Koeka, dan doe ik nog een poging: Veel plezier!

Schorrie gaat ook een kinderfeestje geven dit jaar, maar ik weet nog niet wanneer. Omdat hij vandaag voor het eerst weer naar school is gegaan, wil ik nog even een week of 2 afwachten hoe de vriendschappen zich ontwikkelen. Ook omdat hij natuurlijk in groep 1 blijft en ik probeer te stimuleren dat hij daar ook wat vrienden maakt. Lukt geloof ik wel want hij had een nieuw jongetje in de klas (dat had ik hem al verteld) en daar was hij vrienden mee geworden zei hij.

Dan kan hij volgende week misschien wat meer kinderen opnoemen dan alleen zijn twee vrienden die nu dus in groep 2 zitten. Hoeveel kindjes heeft Koekie uitgenodigd? Ik wil het houden op 4 of 5 eigenlijk.

En wij vieren de verjaardag ook de 29e, dan vieren we ook gelijk Knorries verjaardag.
Ah Koeka wat fijn dat jullie toch nog weg kunnen. Veel plezier!!!

Hier wilde ik een heel leuk kinderfeestje gaan organiseren, maar ik denk niet dat dat haalbaar is met baby van twee weken oud.

Dus het gaat toch Ballorig worden dit jaar.

Zen zal helemaal blij zijn denk ik en het is te combineren én beter dan geen feestje, natuurlijk

Hij is trouwens helemaal niet bezig met zijn verjaardag, die van jullie wel?

Vandaag weer eerste schooldag. Hij was weer erg onder de indruk!
Schorrie wel, maar dat komt doordat Knorrie jarig was vorige week en hij weet dat hij dan twee weken daarna jarig is en dat we hun verjaardagen dan ook tegelijk vieren. Hij weet alleen niet wat twee weken zijn, en hij denkt steeds dat op zijn verjaardag Knorrie ook écht jarig is.....

Ik zou ook geen partijtje houden met baby. Ik vond het al knap dat wij Schorries verjaardag gewoon vierden met een 2 weken oude baby vorig jaar. En ik heb die halve verjaardag boven op de slaapkamer gezeten omdat het bloedheet was en Knorrie alleen maar wilde drinken.....
psies. Wij vieren zijn verjaardag wel, maar dat regelt zichzelf altijd wel.

Partijtje moet toch van mij uitkomen. Zorro helpt wel hoor, maar gaat echt niet zelf iets verzinnen. Dus Ballorig is de beste (enige) optie in deze situatie. Dan kan ik ook mee en Zemmie voeden als dat nodig is en Zorro kan de mannen en de twee meiden in de gaten houden
Reageer later nog op de feestjes, nu PC afsluiten en opruimen en inladen. We zijn de dag na Koekies verjaardag terug.

Ely, geniet van je verse Zemmie en veel plezier allemaal de komende zomerdagen!
Gisteren was Koeky toch jarig? (ik twijfel altijd met al die datums dicht bij elkaar )

Yep! Thanks voor het mooie plaatje. Dat doe ik je niet na, maar wel heel hartelijk gefeliciteerd met je grote Schorrie!!

HIEPERDEPIEPHOERA!!!

(net terug uit de Ardennen, dus nu snel véél tassen uitpakken en véél wassen draaien voodat morgen de verjaardagsvisite komt)
Heb je het wel leuk gehad? Vast wel, het weer was daar vast ook super! En morgen dus ook feest, wij ook. Harrie is nu de dranken aan het halen. Dat scheelt morgen weer een berg boodschappen.

Wie is er nu morgen jarig, KK?
Zo, het feest zit er weer op hier. Het was erg gezellig en geslaagd. De jongens zijn allebei erg verwend met leuke cadeaus. Vanavond nog lekker gebbqed met de visite, ondanks dat het eigenlijk een beetje frisjes was. Gelukkig had iedereen wel een jas oid mee, en hoefden we pas rond 19 uur naar binnen. Toen gingen de meeste mensen ook weg, dus het was prima te doen.

Overmorgen Zen nog, en dan zijn ze allemaal 5!
Verdorie, dan heb ik Kiloknaller gemist! Ik dacht eigenlijk dat de verjaardagen 27, 28, 30 en 31 aug waren, en wilde net mijn felicitaties voor KK posten, maar ik ben dus al een dag te laat.

(misschien moeten we onze verjaardagen maar in de nieuwe groep neerzetten, dan kan ik bij twijfel in het vervolg even spieken)

Sorry Lien, alsnog van harte met je grote zoon, hopelijk was het een leuke dag gisteren!

Verjaardagsfeest van koekie was ook erg gezellig. Lekker buiten in de tuin gezeten en niet één keer een ruzie, jank -of driftbui moeten sussen. Wat een gezegende dag!

Vakantiehuis was rampzalig (met name koekpa was not amused, en vroeg zich al helemaal vertwijfeld en geirriteerd af hoe ik het in hemelsnaam voor elkaar kreeg om iedere keer weer zo'n rampaccomodatie uit te zoeken.. :() en koepa bleek de eerste week toch nog erg moe na de doorstane griep, dus we hebben niet veel kunnen doen (maar dat zou sowieso niet makkelijk lukken met alle middagslaapjes ed).

Er was echter een grote tuin (dat klopte gelukkig wél met de beschrijving!), en het weer was inderdaad geweldig goed, dus we hebben ons uiteindelijk best goed vermaakt. Ik heb iig wel het gevoel dat we er echt even uit zijn geweest, en daar draait het toch vooral om bij vakantie.

Nu eerst verder met uitpakken en vakantiewassen.

Het lukte niet om dat alles voor het verjaardagsfeest weg te werken, dus ik heb gisteren alles maar even tijdelijk boven, uit het zicht, gezet. Nu dus alsnog aan de slag.
Misschien dat Koekpa voor de volgende vakantie de accommodatie kan uitzoeken....
Ja, dat zei hij dus ook al, maar dat wilde ik pertinent niet. Hij is meer van "ziet het er leuk uit?-ja- nemen maar!" terwijl ik dus zoek en vergelijk en wik en weeg en nog eens zoek of alles wel aan onze eisen voldoet. Maar ja, het resultaat van al dat zoeken en vergelijken was nu al 2 zomers achter elkaar een huis wat in de verste verte niet aan de beschrijving voldeed...

Ik vond het deze keer zelf eigenlijk niet zo erg, maar koekpa was eigenlijk nog niet hersteld, daardoor moe en af en toe behoorlijk chagrijnig en hij baalde dan ook flink van verrassingen zoals een versleten en smerig en stoffig huis waardoor hij en koekie de vakantie begonnen met een allergische opstoot, een vaatwasser die niet bleek te werken en het feit de keuken een verdieping hoger lag, waardoor we constant trappen moesten lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven