Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
Maeijken, succes en sterkte bij de tandarts.

HotPip, mooie overwinning! En balen van de trein.

Lijstjes zien er goed uit.

Hier gisteravond echt honger (rammelende maag) en heb toen twee boterhammen met kaas en paprika gegeten. Ik vreesde de weegschaal vanmorgen, maarik woog 131,9! Dat is dus minder dan maandag. Ik moet dus echt meer eten in plaats van minder.

Ik heb voor mezelf iets geprobeerd gisteren. Als ik zin krijg in iets lekkers en de neiging krijg om te gaan struinen in de kasten (jullie kennen het vast wel, hoop ik...) ga ik zitten, doe mijn ogen dicht en denk aan wat ik eigenlijk echt wil eten. Dat heb ik vrijwel zeker niet in huis (alleen nog snaai voor de kinderen). Als ik het inderdaad niet heb, ga ik na wat ik wel heb en vraag aan mezelf of iets van die dingen mijn zin in lekkers kan bevredigen, aangezien ik zin heb in iets anders. Is het antwoord nee, dan laat ik de rest zitten. Niet bevredigend en wel calorietjes is niet aceptabel. Het klinkt zweverig, maar gister werkte het zeker. Ik probeer me bewuster te worden van het waarom ik eet.
@Livre Hopelijk gaat het snel weer iets minder kut

@Quirijn; sterkte met je opa!

Ik ga een nieuwe weegschaal zoeken geloof ik, want ik geloof helemaal geen reet meer van mijn weegschaal. Vanochtend was ik (met kleren aan) 85,2. Dus -kleren = 84,7......1,3 kilo in 2 dagen eraf?

Welke weegschaal hebben jullie allemaal?
Oja! Quirijn; wederom een prachtige tabel!
tip voor een lekker broodbeleg: vispaté van John West.

Het ziet er een beetje uit als kattenvoer, maar smaakt echt lekker

Per 100 gr:

25 cal

18.8 gr eiwit

<0.1 gr koolhydraat

19.5 gr vet

Wel redelijk veel vet, maar van plantaardige olie en vis dus gezond vet. (in Pindakaas zit 58 gr vet, en dat eet ik echt veel) Teveel
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Heb de tabel wat opgeleukt.. aangezien we zo kick-ass bezig zijn hebben we ook een betere tabel nodig!
Wauw Q, dát heb je mooi gedaan!

HPL; pindakaas? Jasses :puke:

Die vispate is wel een goed idee af en toe voor de afwisseling, dank daarvoor!
quote:Quirijn schreef op 19 augustus 2009 @ 10:42:

Heb de tabel wat opgeleukt.. aangezien we zo kick-ass bezig zijn hebben we ook een betere tabel nodig!

Wow Q, dat heb je gaaf gedaan!

Nu moet ik alleen wel snel aan avatar gaan maken, want ik steek wel een beetje af zo!
haha, dat mag je maandag doen.. want tot die tijd doe ik helemaal niets meer aan de tabel! haha.. ik ben uitgetabeld!
Gaaf Q!

GOV, ik ben gek op pindakaas!

Nog een nieuwe verslaving: de snack augurkjes van hoe heet dat merk nou? Nouja, kleine augurkjes, met peper, honing of tuinkruiden.

Van HAK dus
Wat een toffe tabel!
Ik kende ze niet HPL *schrijft gelijk op boodschappenbriefje *

http://www.hak.nl/index.p ... &p=1.1.4.0.0&productID=60
Argh ik kan de nieuwe tabel niet zien op het werk.. moet dus wachten tot ik thuis ben vanavond om te kijken wat Q er nu weer van gemaakt heeft...

Q, ik dacht even dat je iemand nieuw was ivm gewijzigde avatar.. maar het is nog steeds starbucks dus hij mag blijven....
Als iemand trouwens een beter heeft voor onze illegale IBI, dan hoor ik het graag (die ook nog leuk is als ie mini is).. een foto'tje van een illegaal is ook weer zo stigmatiserend namelijk..

dus voorlopig is ze verboden in te rijden (heel fout...)
Hey, wat een leuke tabel zo!
Vooral het verkeersbord bij IBI is fantastisch!
haha, oke dan.. toch maar verboden in te rijden dan..
Quirijn, leuk zo, die tabel.

Ik ben nu al 3 dagen exact hetzelfde gewicht, wat op zich al bijzonder is, zeker gezien die enorme lekkerbek van gisteren.

Ging vanochtend boodschappen doen, terwijl ik honger had, niet verstandig dus. Maarrrrrr............ ik keek naar al dat lekkers en dacht: het zal me toch niet gebeuren dat ik maandag moet melden dat ik aangekomen ben. Helpt toch (voor nu iig) dat ik hier ben gaan meeschrijven. Dus alleen maar verstandige boodschappen gedaan. Wel twee bakjes filet americain, geloof dat de meningen verdeeld zijn of dat wel mag als je wilt afvallen. Maar daar ben ik nogal aan verslaafd en tot nu toe gaat het goed. Filet was in de aanbieding.

Ga nu ff 4 volkoren boterhammen met filet klaarmaken en opeten. Mjammie.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Mag IBI niet meer meedoen?
filet american is prima Solomio, hoe roder hoe beter (hoe minder mayo).. maar zoals met alles.. met mate.

Goed dat we een steuntje in de rug zijn! dat is de bedoeling he!
haha, nee IBI is hier illegaal, omdat ze niet aan het afvallen is. (maar we het wel heel leuk vinden dat ze hier mee schrijft)
quote:Quirijn schreef op 19 augustus 2009 @ 11:59:

filet american is prima Solomio, hoe roder hoe beter (hoe minder mayo).. maar zoals met alles.. met mate.

Goed dat we een steuntje in de rug zijn! dat is de bedoeling he!Met mate? Wasda? Ooooooo, wat een heerlijke lunch.
haha, ik ben echt goed geworden in maat houden! (nu alleen nog vol houden.. haha)

Ik kan inmiddels 4 maanden doen met de vruchtenhagel!!
Die tabel is echt geweldig! Wat ontzettend knap dat je dat kan zeg.

Maat houden lukt hier ook steeds beter. Ik wacht gewoon even voor ik verder eet. Even laten zakken en dan nog een keer bekijken of ik meer wil eten. Meestal niet. Filet americain vond ik zalig. Tot ik er goed ziek van werd en nu eet ik het helemaal niet meer. Wel vaak van die kipfilet op brood. (Nu in de aanbieding bij de C1000).
HCP, ik was als kind al verslaafd aan de filet en ben daar toen ook es behoorlijk ziek van geweest. Maar dat ben ik inmiddels vergeten, dus ik eet het weer regelmatig.

En 4 boterhammen als lunch, dan heb ik genoeg. Is dat maat houden?
Ja hoor Solo, dat vind ik maat houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven