LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Neempie heeel heeel veel succes vandaag!!! Gaat vast helemaal goed!! Verhuizing goed gegaan?

Minie, super dat het een fijn dagje was!! Het klonk ook wel heel erg aantrekkelijk, terwijl ik me zat te ergeren achter de pc op het werk.

Beng, hoe gaat het met je? Wat leuk dat jullie weer een echo krijgen. Altijd leuk een extra spiekmomentje, zeker als het zonder zorgelijke aanleiding is. Maar dat van die migraine klinkt niet goed, bedoelt ze echt dat je ook als de zwangerschapshormonen uit je lijf zijn je er veel last van blijft houden? Hou gaat het tussen het stof?

Pien, ga zo eens even je stukje op de groep lezen. Ik hoop dat het positief is, want jij en pienieminie hebben er niks aan als je je niet goed voelt.

Elev, hihi ik heb ook een aanbieding voedingskussen gescoord. Wij hebben een erg kleine h*ma, dus ik heb het via internet besteld en 5 minuten later was ie niet meer verkrijgbaar. Geweldig koffertje voor Elevmeisje!!

Luus, jeetje sommige mensen hebben ook het tact van een pinda. Heeft Luusbaby (en Luus zelf) vannacht een beetje kunnen slapen? Wat een hitte he?

Caatje, hoe is het nu met jou en Minicaat? Gaat het weer een beetje beter?

Chicaatje, hoe gaat het met jou? Trek je het een beetje met de hitte? Bijna vrijdag!! En vanmiddag al wolken en regen! Jippie afkoeling!!

Hier alles ok, baal alleen dat ik met werken. Heb vannacht echt niet lekker geslapen. Slapen nu op zolder en daar is het zo warmmmmm. Zal blij zijn als ik weer in mijn koele slaapkamertje kan slapen, nu krijg je daar alleen maar stoflongen. Vanavond nieuwe nachtkastjes en een gave houten schommelstoel halen.

voor jullie allemaal
Chicaatje, hmm das echt niks ook nog eens overal pijn en niet meer weten hoe je moet zitten/liggen/hangen.

40 dagen jeetje dat gaat echt snel!!
Wow Chiek, nog maar 40 dagen! Zo weinig is dat... Ik nog 24. Dat vind ik er eigenlijk 20 te veel, maar goed. Die hitte, pfff... Heb je een ventilator? En wat rot van je bekken! Gaat het nu wel beter?

Neempje, heeeeel erg veel succes vandaag! Ik hoop dat het goed gaat. Duim voor je!

Sjippie, wat vervelend dat je niet lekker kan slapen. Is er niets aan te doen, met een ventilator of airco ofzo? Of kun je even in de woonkamer slapen als het daar koeler is?

Pien, ik heb het gelezen en sommige dingen zijn wel erg fijn! Jammer van die dagen, maar wie weet lukt het wel zo.

Gister zijn we naar Sea*Life geweest, we hebben in de zee gestaan (zwemmen ging me te ver, had alleen een bikinibroekje bij omdat mijn bovenstukje pijn doet aan mijn buik. In mijn maat kon ik alleen beugelbikini's vinden), lekker door het water gelopen/gewaggeld, even op het strand gezeten met een tijdschriftje en op een terrasje wat gedronken. De bios en het uit eten hebben we voor vandaag bewaard, want ik was echt heel erg moe gisteren. Had ook slecht geslapen en natuurlijk geen middagdutje gedaan, enorme pijn in mijn kont van al het lopen en ik was opgezwollen als een volgezogen spons. Hallo kenkels!

Vannacht wel lekker geslapen. Ik de airco! Vandaag staat dus op het programma: kapper, bios, restaurantje, wat spulletjes kopen in de stad. Maar het fijne aan verlof is dat alle plannen gewijzigd kunnen worden. Wil alleen zeker even naar de kapper, maar dat is hier vlakbij.
Shitnacht gehad...

Luusbaby is helemaal van slag, mijn borsten zijn opgedroogd en ik ben meer half dood dan levend op het moment.

Reageer later nog wel.

Neemp: succes!!!
Luus, hier ook een shitnacht. Gevolgd door een shitdag, want enorme ruzie gehad met mijn lief en eigenlijk ook geen behoefte het goed te maken. Hij trouwens ook niet, want we hebben elkaar niet meer gesproken. Het komt erop neer dat ik hem gewoon af en toe heel onvolwassen vind en hij slecht tegen kritiek kan en hij vind mij waarschijnlijk een zeikwijf, wat ook wel klopt hoor, ik ben de beroerdste niet om dat toe te geven. Maar als je zo moe bent door al die nachtdiensten, dan zie je alles ook niet even helder. En als hij dan ineens heeeeel enthousiast vertelt over een vrouwelijke relatie van zijn werk, dan trek ik dat slecht ja. Omdat ik die naam al met al ietsiepietsie te vaak gehoord heb. En het zal allemaal wel niks betekenen, maar ik zou het wel ernstig waarderen als hij ook eens zo enthousiast over of tegen mij zou praten. Ben bang dat dit soort akkefietjes er toch bij horen... Lulhoofd!
Duft wat vervelend en wat kan je daar dan super saggo en onzeker van worden. Zeker als het thuis even niet loopt, door weinig slaap etc. dan kan je dat soort dingen er echt niet bij hebben denk ik. Warmte scheelt ook wel denk ik, wij hadden het gisteravond ook niet echt gezellig hier.

Ik een tropendag met visite, Mardmeisje beetje van slaag door de hitte, ik wilde perse wel wandelen want het was de enige middag dat dat kon, beetje te ver gegaan voor mijn slechte conditie en toen ik thuiskwam was het hier zoete inval. Komt lief thius gaat ie alleen maar zuchten omdat het een rommel is... Terwijl ik met Mardmeisje aan mijn borst zit. Daar word ik dan heeeeeeel saggo van. Bij jullie misschien ook een beetje zo`n verhaal? En andere vrouwen word je dan helemaaaal niet blij van natuurlijk

En verder warm he.... Gisteren deed ons Loesje het nog aardig, vandaag ook wel trouwens (ligt nu al twee uur te tukken in haar wipper, bed was geen succes maar wipper wel blijkbaar) maar wil wel veel meer drinken. Luus heb ik dus ook dat ik dan denk dat ik opgedroogd ben, maar ik zie dan wel melk in haar mondje, dus er komt echt nog wel wat uit liefie!

En verder voor onze zwangeren Dat zal ook zeker niet meevallen in de hitte, zeker niet als je helemaal opzwelt of zoveel pijn hebt! Lieverds hang in there, het gaat zo onweren toch?

Weet je Chiek dat ik nog steeds niet weet waar je dan wel woont Moet het nog steeds opzoeken. Was echt overtuigd van de stad die ik op de kaart had gezet!
Duft.

Hier ook in huis lopen ruzieën met elkaar. Vannacht was drama, ik zat keihard te janken met Luusbaby aan mijn borst. Ik had geen toeschietreflex en luusbaby wilde daarom niet goed aanhappen en had ie hem vast, dan trok ie continue zijn hoofdje achterover met mijn tepel erin...auwwwww. Lief die mij dan weer op mijn flikker geeft door te zeggen dat ik áltijd zo snel loopt te stressen en dat ik er zo'n drama van maak etc etc... precies de dingen waar ik dus totaal niet op zat te wachten op dat moment... *zucht*

Zojuist de lactatiedeskundige gebeld. Volgens haar heb ik dus 's nachts een erg traag toeschietreflex ('s nachts gaat altijd moeilijker qua voeden). Ik mag luusbaby ook niet meer wakker maken maar zelf laten komen (ik deed nu om en om, om t kijken wat het fijnste was) zodat ie dan ook écht honger heeft.

Verder was het normaal dat er nu iets minder melk is vanwege de hitte. Zelf verlies je hoe dan ook meer vocht (ook al drink je veel bij) en de melk is daardoor wat minder. Als luusbaby er echt hongerig van blijft en ik het idee heb dat ie toch niet genoeg binnen krijgt met de borst, mogen we hem bijvoeden met kunstvoeding (of dat kleine beetje afgekolfde melk wat ik nog in de vriezer heb liggen). En als 's nachts een drama blijft, dan moeten we ook niet moeilijk doen, maar gewoon flesvoeding gaan geven. Oh en als mijn toeschietreflex moeilijk blijft, dan kan je bij de apotheek een oxytocine neusspray krijgen... Volgens de lactatiedeskundige is de aanmaak van melk nu nog grotendeels hormonaal geregeld maar pas vanaf volgende week grotendeels door vraag en aanbod (bij 3 weken). Dan moest het beter gaan ook.

Ik zat wel te janken aan de telefoon met die lactatiedeskundige... ik wil het, nu ik er mee bezig ben, toch erg graag goed doen en baal er dan van dat het nu wat minder gaat.

Mijn broer komt. Doeiii!
Luus supergoed dat je de lactatiekundige gebeld hebt en in ieder geval niet denken dat je de enige bent, want volgens mij heeft iedereen last van voedingen die minder lopen. (bij mij zijn dat die in de avond) en wat doet dat zee rhe, hoofd naar achter met jouw tepel in zijn mond. Mardmeisje kan daar ook wat van.
Oh wat een ellende brengt die hitte met zich mee.... voor alle (aanstaande) mama's die er helemaal doorheen zitten.

Vraagje:

in welke week zijn jullie gestart met de zwangerschapscursus? Ik wil er 1 gaan doen van 7 lessen voor en 3 na de bevalling. Maar die start volgende week. Vind ik een beetje achterlijk eigenlijk. Had mijn uitgerekende datum ook doorgegeven aan de fysio en kreeg bericht dat er maandag as een groep start. Beetje raar toch om met 15,5 week te beginnen met een cursus...
Oh Mard, er komt wel melk uit mijn borst hoor, maar in zijn totaliteit is het niet genoeg (blijkt uit het, soms hysterische, gedrag van luusbaby). Als we hem vervolgens een flesje geven, dan drinkt ie die gretig op en is daarna pas tevreden.

Oh hij ligt nu trouwens lekker te slapen in zijn bedje. Dus het gaat alweer beter dan gisteren.
Jah, dat doet zeer hè... en daarna gooit ie vaak zijn kaakjes heel eventjes op slot met mijn tepel ertussen... Nou, dan heb je mij wel aan het gillen hoor.

Ik ben iig wel gerustgesteld nu ik de LD heb gesproken. Ik begrijp het nu iets meer en heb wat meer mogelijkheden om uit te wijken als het niet lukt. Ik weet nu dat ik het ook niet meer zó lang blijf proberen 's nachts. Lukt het niet, jammer dan, dan maar een fles maken.

Hmm Beng, ik geloof dat mijn cursus met 20-24 weken startte zoiets? Het stopte ook al een week of 8 voor de uitgerekende datum. En het was niet élke week.

Ik kreeg gisteren een email dat 22 sept de na-yoga les weer is.. ik weet niet of ik wel ga.

Hmm mijn broer is er nog niet, zijn verkeerd gereden....
Lastig dan he, nieuwbouwwijken. Ik vind het altijd moeilijk om de juiste straat te vinden.

Blij dat je bent opgelucht na het gesprek met de lactatiekundige. Onzekerheid helpt iig niet. En het moet ook geen vreselijke strijd of uitputtingsslag worden natuurlijk.

Een cursus beginnen bij 15-16 weken lijkt mij zwaar overdreven iig. Helemaal geen trek in om daar buikloos tussen de zwangeren te staan. Voelt een beetje debiel. Stond vandaag ook bij de H*ema bij de babyspulletjes en ben zo weer de deur uit gegaan. Ik wil nog steeds niks kopen. Geen zin in, geen behoefte aan, geen gevoel bij. Kan het niet goed uitleggen. Maar als ik dan zo'n voedingskussen sta te bekijken dan is dat echt niet voor mij lijkt het. Het is nog steeds niet "echt" ondanks de 4 echo's.
@Beng; ik ben pas vorige week begonnen (week 30). Ben pas 2 weken voor uitgerekende datum klaar. De meesten in mijn groep zitten rond die tijd, wij zitten ergens in het midden qua uitrgerekende datum. 'k vind 15,5 idd wel heel erg vroeg en een beetje vreem.

Sorry dat ik even zo tussndoor binnenval, ik lees vaak even mee maar heb niet altijd wat te zeggen, maar om hier eevn op in te haken.

Verveelnd dat je zo'n last hebt van migraine, je krijgt wel een hele hoop op je bordje zo.

Veel liefs ook aan de rest van jullie, strekte met de warmte, met onberipvolle mannen en met borstvoedingsperikelen

Groetjes, DDx
Bedankt voor je input DD! Dat sterkt me alleen maar in de overtuiging dat het zwaar overdreven is.

Het is hier overigens inmiddels 25,5 graad in huis, loopt heeeeeel langzaam op. Maar buiten is het echt vreselijk.
Meisjes...ik geef het op... ik stop met teruglezen...niet te doen Wilde gisterenavond al een berichtje typen, maar toen werd Laalbaby net wakker, dus na 5 minuten de laptop maar weer uitgezet.

Ik ben dus niet op de hoogte van het wel en wee...

Zie overal succeswensen voor Neem...dus vanaf deze kant ook!!! Al heb ik dan weer geen idee waarvoor

Duft en Luus...wat een dramanachten bij jullie Niet om in te wvrijven, maar wij hebben echt geweldig geslapen. Babyboy kwam om 22:30 voor zijn voeding en sliep vervolgens tot 03:00 uur, daarna weer gevoed en toen heerlijk geslapen tot 06:30.

Luus, wij laten babyboy dus wel zelf komen...bevalt ons prima. We zetten wel de wekker, want de kraam raadde ons aan er max 6 uur tussen te laten zitten. Maar meestal komen we daar niet aan hoor. Meestal komt hij om de 3,5 uur.

Duft...dikke knuffel voor jou Kan me voorstellen dat dat compleet in het verkeerde keelgat schiet!

Pien, ben een klein beetje op de hoogte van je werksituatie. Fijn dat je nu een oplossing gevonden lijkt te hebben.

Chiek en Mien...bah bah bah voor de warmte! Nog even volhouden meiden! Oh ik weet zo goed hoe het voelt. Voeten omhoog, ventilator voor je neus en niets doen.

Beng...hoe zit het nu met je hoofdpijn? Begreep ik goed dat het hormonale hoofdpijn is? En hoe doe jij het nu op je werk?

Voor iedereen
Beng, het is hier 28,5 graad in de woonkamer. Babyboy ligt heerlijk te maffen in zijn kinderwagenbak. Romper aan en verder niets...zijn haartjes zijn gewoon een beetje nat van het zweet. Er staat hier buiten een lekker windje, maar ik durf de deur niet open te zetten voor de tocht
Het is buiten nog warmer hoor, deur lekker dicht laten zou ik zeggen Laal!!

Werk kan ik kort over zijn, hoe ik het doe: niet! Ik werk momenteel helemaal niet. Volgende week maar weer eens proberen en een gesprek met PZ aangaan. Denk dat ik ga vragen om 50% te werken waarvan het merendeel van de uren ook nog eens thuis. Ik trek het echt niet. Krijg hoofdpijn achter de computer.

Zo, ik ga de hitte even trotseren. De hond moet echt even uit. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat het beest moet plassen, want ik hoef ondanks de liters vocht helemaal niet naar de wc.
Och Beng toch! Het zit jou ook zeker niet mee zeg...Groot gelijk heb je dat je naar PZ gaat. Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen en anders moet je echt voor jezelf kiezen. Maar dat heb je nu gelukkig al gedaan...
Zucht...

Goed te horen, nou ja, niet leuk natuurlijk, maar wel fijn dat jullie het soms ook met jullie mannen hebben gehad. We zijn weer een pietsie on speaking terms, maar helemaal joepiedepoepie is het nog niet. Ik vind het soms gewoon moeilijk dat hij leuke dingen doet terwijl ik voor mijn gevoel keihard bezig ben het gezin draaiende te houden. En dan heb ik echt wel een kerel die heel veel doet. Maar toch. Morgen gaan hij met een hele bekende maar suffe BN-er een dag op stap, de media is er bij dus jullie kunnen tzt zien wie dat dan is en ik zit dan als moeke de vrouw thuis op de bank. Dan baal ik echt, want eigenlijk vind ik dat hij mij gewoon mee moet vragen (ook al weet hij dat ik nee zeg, want ik vind er eigenlijk geen ruk aan, maar toch...) En @Mard, dat geneuzel dat het een zooitje in huis is: Check! Alsof je de hele dag op je kont zit niks te doen... Grrr. En @Luus, dat geneuzel over dat je overal een drama van maakt: Ook Check! Terwijl ik dan denk, sla gewoon die arm om me heen in plaats van me een nog kutteriger gevoel te gevoel te geven... Het moge duidelijk zijn, ik ben nog steeds boos!

@Beng wat ontzettend balen die hoofdpijn. Ik vind hoofdpijn echt 1 van de ergste pijnen die er zijn, het schakelt je volledig uit...

@Neem, veel succes, hoewel ik ook niet helemaal weet waarmee, ben zo slecht op de hoogte... Volgens mij heb je een hertentamen nu toch? En de scholen zijn weer begonnen inderdaaad. Mijn collega was hier vanmorgen en dan mis ik het toch ook wel weer een beetje hoor...
Ik ben trouwens ook weer ongesteld geworden, voor wie het echt weten wil Balen man. Moet ik ook weer nadenken over anti-conceptie... Van mij mag hij er een knoop in zetten en goed aantrekken ook. Maar dat is omdat ik boos op hem ben, , denk toch maar weer de Nuivaring aanschaffen...
Pfff... Plannen zijn veranderd: geen bios maar film gehuurd, niet uit eten maar maaltijdsalade, niet naar de stad maar lang leve bol.

We waren bij de kapper en ik zat daar gewoon te huilen omdat ik niet wist waar ik het zoeken moest van de hitte. Dus na het knippen snel terug naar huis, op bed zitten met de airco aan en voeten in een bak met water.

Wat een ruzies allemaal! Het wordt tijd dat het afkoelt, zowel letterlijk als figuurlijk.

Nemo, hoe is het gegaan vandaag?

Beng, ik ben ook pas met 30 weken begonnen en mijn laatste les is met 38 weken. Ik vind dit net weer te laat. Het lijkt me het fijnst om met een week of 25 te beginnen, dan ben je nog aardig mobiel maar wel al naar het einde aan het kijken.
Nou, weinig noodweer hier tot nu toe; 5 druppels regen net, maar wel een flinke wind....heb nu de deuren tegen elkaar open gezet en het koelt zowaar af binnen

Beng, ik begon met 20 weken aan de gym, vond ik prima, want daardoor was ik met 30 weken klaar, en dus niet té hoogzwanger zeg maar. Sommigen waren een paar weken verder, en sommigen een paar weken minder ver, ik was aardig gemiddeld. Als er dus over een week of 4-5-6 een volgende ronde is zou ik me daar voor opgeven.

Duft, mard en luus, wat een toestanden allemaal zeg, helemaal niet leuk Op een gegeven moment gaat de vermoeidheid ook opspelen en dan escaleert het natuurlijk al snel. Hopelijk komen jullie er allemaal snel uit, want ruzie is nooit leuk!

Laal, haai! Leuk dat je er weer even bent, en dat het (zo te lezen) alweer een stuk beter gaat met je, is echt fijn om te horen!
Oeh ja Mard...daar zou ik ook niet blij van worden hoor! Kraamvisite is hier heel gedoseerd. Ik ben streng Om de dag komt er maar een keer per dag visite op tijden die ik aangeef. Dat om onszelf te beschermen. Daarnaast loopt het gelukkig nog niet echt storm met visite, veel mensen weten hoe en wat en wachten nog even met bellen.

Chiek, ik voel me idd wel weer wat beter, maar er zijn nog een hoop grenzen hoor Ik doe nog geen huishoudelijke taken of boodschappen enzo. Ik ben meer bezig met verzorgen van baby en ik slaap gemiddeld nog 2 uurtjes 's middags, anders trek ik het niet. Daarnaast heb ik heel de dag het gevoel dat ik licht duizelig ben, beetje zwaar hoofd zeg maar en ik heb het gevoel alsof mijn evenwicht van het padje is. Maar hee...ik ben allang blij dat ik meer op ben en lekker in huis kan keutelen.
Is het bij jullie ook zo heerlijk aan het donderen? Geweldig! Moet dan tegenwoordig steeds aan Luus denken, omdat ik weet dat jij dat ook zo geweldig vindt

Wat lief al jullie aanmoedigingen! Maar helaas pindakaas, het mocht niet baten ... ik heb het hele jaar voor NIKS gezwoegd en geploeterd. Het tentamen heb ik NIET gehaald

Heb er geen woorden voor. Het voelt alsof ik , tsja.. ik weet niet. Er zit momenteel gewoon even iets teveel tegen.

K. U. T

Lieve Duft, balen dat de moeheid en toch wel enige frustratie er nu op zo'n rotmanier uitkomen. Pfff, zoals je het hier zegt, zeg je dat ook wel tegen je stout? Wéét hij wel hoe het voor jou voelt?

Hm even snel posten, het netwerkje wat ik heb gekraakt doet een beetje moeilijk.
He, Neem, neeeeee, wat KUTKUTKUT!

Maar waarom heb je álles dit jaar voor niks gedaan, de punten voor andere vakken blijven toch wel staan? Misschien moet je nu gewoon even niet zoveel willen, mop. Als je die opleiding over vijf jaar haalt in plaats van over één jaar, geeft dat toch ook niet? Je hebt al een diploma, een hartstikke leuke fulltime baan, net een nieuw huis, een huwelijk in de planning, een tweeling waar je binnenkort zwanger van raakt.. Genoeg op je bordje hoor! Natuurlijk baal je, dat snap ik en dat mag ook wel, maar don't beat yourself up!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven