Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
De eerste keer dat ik zwanger was ging ik naar de huisarts en hij gaf me de naam van een verloskundige waar hij altijd goede verhalen van hoorde. Tijdens mijn tweede zwangerschap ben ik verhuisd en moest ik een andere verloskundige zoeken. In mijn woonplaats was maar 1 maatschap, dus ben ik daarheen gegaan. Ik vind een verloskundige in de buurt wel prettig.

Bij mijn vk staat op de site dat ze openstaan voor bevallingen in bad of op de baarkruk, maar weet niet of dat bij elke vk zo is. En anders weet je huisarts dat misschien wel...
Ik had ook niet zo veel keuze er is er hier in het dorp maar een.

Ze klonk erg aardig, dus het zal wel goed komen.

Ik wil in het ziekenhuis bevallen trouwens.
@ Gizz, we zijn (voorlopig) op dezelfde dag uitgerekend! Gezelli!!!
(alles ingepakt, nog even snel kijken hier).

In mijn dorp is ook maar 1 vlk-praktijk. Ik bel daar dus na mijn week vakantie heen. Ga er vanuit dat het gewoon prima is. Het is tegenwoordig toch niet meer noodzakelijk eerst naar je huisarts te gaan..?

Ik ben t.o.v. de meesten van jullie pas het meest kort zwanger. Ik voel mijn buik af en toe... en heb vooral hoofdpijn. Soms voel ik helemaal niks, zoals nu. Ik word daar wel een beetje.. tsja, onzeker van Juist door die momenten vergeet ik soms dat ik zwanger ben. Het voelt bij mij nog zo onrealistisch. Soms denk ik echt dat ik het heb gedroomd.

Komen de symptomen nog wel...? Wat voelden jullie zo de eerste weken. Ik weet eigenlijk ook niet hoe je nou moet tellen. Als in een boek nou staat: met 4 weken gebeurt dit en dit met je baby in je buik... Dan is dat toch zeker 4 weken vanaf de bevruchting? De eerste 2 weken tellen voor de groeiontwikkeling toch niet mee...?

Boel vragen... maar ik weet dat soort dingen niet.... Ik geef het maar toe.
@Joy: ik weet dat ook al heel lang, altijd al geroepen: ik heb echt niks met het idee thuis te bevallen. Rij mij maar lekker naar het ZH!
@Senna: Mijn vriend heeft ooit een zusje verloren en is dus behoorlijk huiverig voor de bevalling (dat had trouwens niets met thuisbevallen te maken hoor) Buiten dat hebben we een klein huis, dus in het ziekenhuis lijkt me wel zo makkelijk.
Ik ben weer thuis dames.

De dokter heeft me gefeliciteerd met wat tips gegeven mbt eten.

Als iemand belangstelling heeft wil ik ze wel geven hoor.

Maar mijn uitgerekende datum zou zijn 21 april.

Al heeft de dokter wel uitdrukkelijk gezegd dat het ook nog heel vaak fout gaat in de eerste 12 weken.

Afwachten en geen gekke dingen doen.

Ik heb nog steeds wel vaak buikkrampen en dat kan niks zijn maar ook dat het alsnog mis zou gaan.

Maar daar ben ik me ook erg van bewust, jullie dan?

Gaan jullie er helemaal vanuit dat je in mei een kindje hebt over zijn jullie ook nog erg huiverig?

Pas als de eerste echo enzo geweest is, ga ik wel denken over bevallen enzo. Eerst wacht ik nog maar even af.
hey meiden

Nou vanmiddag ben ik dus naar de verloskundige geweest.

Was dus echt een intake gesprek.

Niets gezien of gehoord.

Behalve dab heel veeeel informatie haha.

Hebben een nieuwe afspraak voor 9 september en dan gaan ze een echo maken.

Dit doen ze gewoon in de praktijk, wel zo makkelijk.

Oh ja mis mijn leeftijd nog in de tabel, dat is 32 jaar

X
quote:Chaootje2 schreef op 20 augustus 2009 @ 16:57:

De dokter heeft me gefeliciteerd met wat tips gegeven mbt eten.

Als iemand belangstelling heeft wil ik ze wel geven hoor.

Die tips verneem ik graag!

@all Houden jullie ook een dagboekje bij! Ik ben er gisteren mee begonnen. Het is best fijn om je gedachten een beetje te ordenen (er komt natuurlijk veel op je af) en bijvoorbeeld belangrijke dingen te onthouden.

Symptomen heb ik genoeg: ben nog steeds misselijk, heb zeer pijnlijke borsten en ben heel erg moe. Zou de hele dag door kunnen slapen. Ook mijn ontlasting gaat een stuk moeizamer (wsl daardoor bloedverlies).

Ik ben erg benieuwd naar de echo volgende week. Wat kun je zien bij 7 weken. Alleen een klein wezentje met een knipperlichtje. Wellicht dat de ervaren moeders nog wat tips hebben (moet je nog steeds een volle blaas hebben, wat staat je te wachten, etc).
Bij ons werd volle blaas aangeraden, maar daar zou je even over kunnen bellen. Het is mogelijk dat je al een wezentje met kloppend hartje ziet (formaatje pinda), maar met 7 weken kan het hartje ook nog niet zichtbaar/hoorbaar zijn. Onze verloskundige zei dat al van tevoren. Meestal krijg je een printje van de echo mee naar huis. De VK kijkt ook meteen of er nog andere rare dingen te zien zijn. ZO had ik een soort cyste, maar die is vanzelf weggegaan. En verder zal ze je veel vragen stellen of je ooit dranks/drugs hebt gedaan, eventuele ziektes in de familie, etc.
@ Mar10a: Ik heb 10 augustus al een echo gehad en toen was ik tussen de 6 en 7 weken en wij zagen een klein wormpje met een kloppend hartje! Dus je kunt het wel zien maar wel goed kijken, want het is zo weer voorbij.

Nee ik hou geen dagboekje bij, maar wel leuk op zich inderdaad om te doen.
Het waren algemen tips maar hier komen ze:

Qua eten:

- Geen filet Americian, biefstuk alleen goed doorbakken.

-pate, leverkaas enz mag je maar 1 boterham per dag ivm vitamine a

- Wat betreft buitenlandse kazen, in principe wat in de supermarkt te verkrijgen is, mag je allemaal eten. ( ik lust geen kaas dus voor mij telde dit niet)

- Ze adviseerde me ook om elke dag Yukult/activia te drinken, omdat ik vorig jaar heel erg met mijn darmen enzo heb lopen sukkelen. Mocht je toch erge problemen met je stoelgang krijgen dan kun je lactulose gebruiken.

- Veel drinken! en veel groente en fruit eten.

- geen kattenbakken verschonen. Mocht je gaan tuinieren dan moet je handschoenen aan doen ivm kattenstront.

Dit is wat ik eerst onthouden heb.

Is het bij jullie ook zo donker? Hier bliksemt het wel erg maar er is nog maar weinig regen gevallen.
Joy4britt, ziet er goed uit die tabel joh! Super!

Ik hou ook een dagboekje bij, vind ik voor later wel erg leuk en zo kan ik ook een beetje op een rijtje zetten wat er allemaal op ons afkomt in zo'n korte tijd, je maakt zo ontzettend veel mee, gaat zoveel door je hoofd. Denk dat ik het nu eigenlijk niet echt bewust mee maak.

Ik ben dus ook nog helemaal niet over de bevalling aan het nadenken, vorige week ben ik bij de huisarts geweest en die kwam bij mij ook met een duidelijke waarschuwing dat 10% van de zwangerschappen eindigt in een miskraam, dus voorlopig juich ik nog maar niet te hard.

Stiekem zit ik wel al te gluren naar kinderwagens en kinderkamers enzo maar durf absoluut nog niets te kopen.

Verder hier ook behoorlijk zere borsten, vooral tepels, maar godzijdank nog niet misselijk!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
quote:Chaootje2 schreef op 20 augustus 2009 @ 21:11:

Het waren algemen tips maar hier komen ze:

Qua eten:

- Geen filet Americian, biefstuk alleen goed doorbakken.

-pate, leverkaas enz mag je maar 1 boterham per dag ivm vitamine a

- Wat betreft buitenlandse kazen, in principe wat in de supermarkt te verkrijgen is, mag je allemaal eten. ( ik lust geen kaas dus voor mij telde dit niet)

- Ze adviseerde me ook om elke dag Yukult/activia te drinken, omdat ik vorig jaar heel erg met mijn darmen enzo heb lopen sukkelen. Mocht je toch erge problemen met je stoelgang krijgen dan kun je lactulose gebruiken.

- Veel drinken! en veel groente en fruit eten.

- geen kattenbakken verschonen. Mocht je gaan tuinieren dan moet je handschoenen aan doen ivm kattenstront.

.Nog even ter aanvulling op het lijstje, wat ik nog weet van vorige zwangerschap: in principe is al het rood vlees beter te vermijden, dus ook tartaar en dergelijke, tenzij goed doorgebakken. Veel bruin brood voor de vezels. Geen kazen die van rauwe melk gemaakt zijn (Lait au cru). Deze liggen in Nederland niet in de super, maar mocht je nog op vakantie gaan naar bijvoorbeeld frankrijk dan is het wel belangrijk om op te letten. Verder is het eten van bepaalde vis goed voor de baby, de omega3 in de vis zou een positieve ontwikkeling hebben op de hersenen. Manlief werkt op visafdeling, dus bij vorige zwangerschap heb ik heel wat vis mogen verstouwen.
Ik hou ook een dagboek bij, al vanaf het moment dat we begonnen met proberen zeg maar. Mijn moeder had dit ook gedaan, maar pas op het moment dat ze daadwerkelijk zwanger was, En dat vond ik heel leuk om te lezen. Hopelijk kan mijn dochter ooit weer mijn verhaal lezen. Zelf vergeet je heel snel hoe je je voelde of wat je dacht, dus erg handig om iets te hebben om dat terug te kunnen vinden.

Ik heb besloten om het feit dat 10% een miskraam krijgt te negeren. Ik ga er heel arrogant gewoon van uit dat ik bij die 90% hoor. Ik koop wel nog niets, maar dat is meer omdat het dan nog 8 maanden in de weg ligt hier.
quote:mar10a schreef op 20 augustus 2009 @ 18:40:

[...]

@all Houden jullie ook een dagboekje bij! Ik ben er gisteren mee begonnen. Het is best fijn om je gedachten een beetje te ordenen (er komt natuurlijk veel op je af) en bijvoorbeeld belangrijke dingen te onthouden.

Ja ik hou een dagboekje. Schrijf er niet iedere dag in hoor, alleen op momenten dat ik denk: dit moet ik noteren zoals bv. eerste dag Moeders voor moeders, eerste keer misselijk. Er zullen in de loop van de tijd veel leukere dingen in komen, denk aan eerste echo, eerste keer je kindje voelen.....
Oh meiden, ik wou dat ik had wat jullie hebben: zere borsten, misselijk......ik voel niks waarvan ik denk: oh ja zeker weten dat je zwanger bent! Ja voel heel af en toe wat steekjes in mijn liezen, maar dat kan ook komen door het sporten. Was gisteren erg benauwd, maar ja dat kan ook komen door het weer. Ben trouwens al weken benauwd, maar ja dat wijt ik dan aan mijn inspanningsastma. En duizelig, ja dat ben ik ook veel, maar ja dat was ik voor ik zwanger was, ook veel. Jeetje, wat een onzekerheid. Wil de vlk eigenlijk nog niet bellen. Moet er maar op vertrouwen dat het allemaal goed gaat daarbinnen, maar is wel moeilijk hoor.....
Hey meiden,

Mag ik ook mee schrijven? Ik ben 8 weken zwanger en uitgerekend op 1 april... en nee 't is geen grapje .

26-08 komt MvM

27-08 moet ik naar de verloskundige.

Het is ons eerste kindje. Ik ben 22 jaar en mijn man 26.

Groetjes Liedje
Oh trouwens, even wat anders....hebben jullie dat ook?

Een branderig gevoel in je vagina?
Ik wil ook graag blijven meedoen!

Mijn gegevens:

Sproetje26

26 jaar

1e kindje

Uitgerek. datum: waarschijnlijk 14 april 2010

Intake vk op 25 augustus

Afgelopen zondagavond had ik zo’n erge ongesteldheidsbuikpijn, dat ik bang was dat het mis ging... Omdat het maar niet overging heb ik uiteindelijk die avond nog een echo gehad. Er was nog niet veel te zien, maar wat we zagen zag er gelukkig goed uit. Alleen 1 rondje (vruchtzakje ofzo?) in de baarmoeder gezien. Geen vruchtje of hartje ofzo, maar ik was toen waarschijnlijk bijna 6 weken zwanger, schijnt normaal te zijn. Bij ongeveer 8-9 weken krijg ik een termijnecho, dan is er toch hopelijk wat meer te zien.

Die buikpijn heb ik nog steeds wel eens, ik probeer er maar niet meer zo gestresst over te doen, maar dat blijft wel moeilijk. Ik blijf zo bang dat het misschien mis gaat.

Een vriendin vertelde me dat ze dat bij haar 1e zwangerschap tot ongeveer de 18e (!!) week regelmatig had, die buikpijn. En dat ging verder allemaal goed. Dat was even een positief verhaal voor al die anderen die er nu last van hebben!

@Pinkeltje81: We gaan ongeveer halverwege mijn zwangerschap ook verhuizen dus dan zal ik een nieuwe verloskundige moeten zoeken..

Voor nu heb ik degene het dichtst in de buurt gekozen. Ik had haar al aan de telefoon gesproken, ze klinkt wel aardig, maar wel wat druk/ gestresst/ chaotisch. Nu ben ik ook een beetje een stresskip (zie verhaal hierboven) dus ik weet niet of dat een handige combinatie is!

Die symptonen verschillen volgens mij erg per persoon. Ik had al voor mijn test last van pijnlijke borsten en vermoeidheid (nu nog steeds helaas!)

Sinds afgelopen maandag heb ik trouwens af en toe last van misselijkheid. Ik heb alleen ook heel veel last van mijn darmen, het kan ook daardoor komen.

Maar ik vergeet het ook nog vaak dat ik zwanger ben, zeker als ik aan het werk ben.

Ik houd trouwens ook sinds een paar dagen een zwangerschapsdagboek bij. Lijkt me erg leuk om dat dan later terug te lezen!

@all: een beetje vroeg misschien, maar zijn jullie al aan het rondkijken voor een kinderopvang? Bij sommige kinderdagverblijven moet je je echt heel vroeg inschrijven als je op tijd een plekje wil hebben. Wij gaan in een buurt wonen waar wel behoorlijke wachtlijsten zijn, dus daar moeten we ons binnenkort op gaan orienteren (heb ik nu nog echt geen zin in eigenlijk!)
Goedemorgen dames,

Welkom Pinkeltje en LiedjePiedje!!

IK herken die buikpijn, Pinkeltje. Ik probeer steeds maar te denken dat het erbij hoort.

Heb vandaag heerlijk een vrije dag! Nou ja,ik ben elke vrijdag vrij. Hebben jullie al een idee hoeveel jullie gaan werken als het kindje er is?

Ik weet het nog niet. Werk nu 3,5 en dat is wel fijn. Mijn vriend heeft een baan waarbij hij niet in deeltijd kan werken dus die blijft 5 dagen werken.

@Pinkeltje. Ik heb al op de site gekeken van de kinderopvang. Zodra ik voor de eerste bij de VK ben geweest zou ik eens contact met ze gaan opnemen.

Al heeft mijn schoonmoeder altijd geroepen dat het haar heerlijk lijkt om op te passen. Mss wil zij ook wel een dag oppassen. Blijven er er 2 dagen over voor de kinderopvang en een halve voor.........?Dat zien we dan wel weer.

Ik ga volgende week maar eens bellen naar de Verloskundigenpraktijk. Op de site staat dat je kunt bellen voor een intake vanaf 7 week.

Iemand dit weekend nog een feestje? Wij hebben binnenkort dorpsfeest. Hierbij wordt altijd veel gedronken. Wie heeft de ultieme smoes om 5 dagen te gebruiken?

@ Maris Nee dat heb ik niet, wel meer jeuk rondom.
@sproetje: ja wij zijn al bezig met kinderopvang. We gaan binnenkort even kijken bij de opvang waar we ons kindje graag naar toe willen laten gaan. Er schijnt een lange wachtlijst te zijn, dus over een maandje wil ik ons kindje hebben ingeschreven.

Bizar eigenlijk, je weet nog helemaal niet hoe je kindje gaat heten, hoe het allemaal gaat lopen....en toch moet dat al geregeld zijn?

@all: hebben jullie al kraamzorg geregeld?
@Chaootje: Ik wil 1 dag minder gaan werken, dus 3 dagen in de week van 9 uur. Dan gaat ons kindje 2 dagen per week naar de opvang en hopelijk willen de oma's en opa's 1 dag voor hun rekening nemen. Anders gaat het drie dagen per week naar de opvang. Vind het wel erg veel hoor!

Antibioticakuurtje????

Ja nu je het zegt, het jeukt rondom ook....
Nieuwe meiden, welkom en van harte!

Hier geen branderig gevoel, wel wat ik al eerder zei: jeukende benen, echt heel erg extreem. Ook behoorlijk last van mijn darmen, iedere hap/slok die naar binnen gaat is vervolgens de gehele weg naar beneden te horen.

Ik vind het heel erg moeilijk om te bedenken wat we willen gaan doen met werken. Ik werk nu fulltime en mijn vriend ook. We nemen allebei sowieso een middag ouderverlof, dat kun je dan als het goed is 2 jaar uitzingen. Daarnaast wil ik dan denk ik nog 2,5 dag gaan werken. In totaal 3 dus. Het liefst zou ik nog minder maar ja, er moet ook brood op de plank komen he.

Daar komt nog eens bij dat ik gisteren echt een geweldig aanbod heb gekregen om voor een instelling te gaan werken, nou ja, of ik daar wilde solliciteren .

Het is een instelling die precies bij mijn opleiding aansluit, verstandelijk gehandicapte kinderen of met een gedragsprobleem begeleiden in het onderwijs. Dan rijd je dus zeg maar de regio door en stop je op allerlei scholen en help je de kinderen die aan jou toegewezen zijn met de problemen die op hun pad komen.

Echt iets voor mij. Maar ja, ik ben wel zwanger..... Dag vast contract, dag zekerheid.

Zoals jullie merken, ik ben ook nogal een twijfelaar sinds ik zwanger ben en onzeker.... Niet te kort! Haha.

Ik ga nu even de stad in en kijken voor een zwangerschapsbroek, begint behoorlijk te knellen.

Maris, vind jij die MvM flessen ook zo stinken??
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Mijn buurvrouw is zwanger en zij is ook mijn collega. Dus we gaan proberen om op elkaars kids te passen. We werken op een basisschool. Dus als we allebei drie dagen werken hoeven we allebei maar 1 dag andere oppas te regelen. Dat lijkt me echt super. Maar we gaan het er nog over hebben.

Kraamzorg ga ik regelen als ik bij de verloskundige ben geweest.

Verder heb ik niet heel veel last. Overdag een beetje misselijk maar als ik regelmatig iets eet valt het mee. Verder wel grote en pijnlijke borsten en al een echte buik! Ongelooflijk, dat had ik niet verwacht. Ik heb geen last van mijn vagina. Vorige week had ik wel bruin bloed verloren. Daar was ik heel erg van geschrokken, gelukkig stelde de verloskundige mij gerust!

Ik las hier dat anderen een dagboek aan het schrijven zijn. Ik had daar ook al meerdere keren over nagedacht. Dus ben vanmorgen maar begonnen. Nu weet ik alles nog van het begin. Straks niet meer. Schrijven jullie in de ik-vorm. Of schrijf je echt aan je kindje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven