Twijfels..

21-08-2009 13:02 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik heb een tijd lang hier mee gelezen op het forum en nu wil ik graag jullie mening weten over onderstaande dilemma.

Vier jaar geleden hebben mijn vriend en ik elkaar ontmoet en vanaf het begin klikte het goed tussen ons. We hebben veel raakvlakken en zijn echte maatjes. Maar een half jaar geleden kwam ik er achter dat hij een berichtje had gestuurd (op mijn computer vandaar dat ik hier achter kwam) naar een meisje met de vraag of ze nog meer foto's had... (dit meisje stond tussen zijn msn-vrienden).. na wat verder gezocht te hebben kwam ik erachter dat zij zich aanbiedt voor sex-dates. Ik heb hem hier meteen mee geconfronteerd en hij schrok zich helemaal kapot. Hij zei dat hij hier niets mee bedoelde en het gewoon "voor de grap was".. Uiteindelijk alles uitgepraat en weer wat vertrouwen in hem gekregen..

Tot een paar dagen geleden.. ik kwam erachter dat hij een meisje had ontmoet op een feestje en met haar had afgesproken bij hem thuis. Ik las het mailverkeer tussen hen en ontplofte gewoon. Hij zei dat hij haar gewoon als een vriendin had uitgenodigd.. en dat hij het niet tegen mij had gezegd omdat hij dan wist dat ik boos zou worden.. Ik heb hem ook gezegd dat als dit gewoon een vriendschap was hij dit ook niet voor mij verborgen hoefde te houden..

Hij zegt dat er die avond niets is gebeurd (hij geeft ook in een mail aan haar aan dat hij "zijn handen thuis zal houden" omdat hij een vriendin heeft). Ik heb haar ook een mail gestuurd en zij zegt dat er ook niets is gebeurd..

Ik heb door deze acties zoveel twijfels gekregen. Aan de ene kant geloof ik hem wel dat er die avond niets is gebeurd, maar aan de andere kant blijven die alarmbellen rinkelen.. want als het echt puur vriendschappelijk was waarom dit dan geheim houden?!
waarom zoekt je vriend contact met andere vrouwen? Omdat hij zo gek op je is? Omdat hij jou vertrouwen niet wil beschamen? Omdat hij een toekomst met jou ziet?

Hij gedraagt zich onrespectvol naar jou toe of er wat gebeurt is of niet is dan niet eens zo belangrijk..lijkt mij.
Applaus voor chocoladereep! Als hij het niet zegt ondat hij weet dat jij boos wordt, neemt hij jou en jouw gevoelens niet serieus en dat is wel een eerste vereiste in een relatie. Nu mee stoppen, zou mijn advies zijn, hij is jou niet waard.
Ik vraag mezelf heel vaak af of ik niet heel erg overdreven reageer.. maar als ik je reactie lees chocoladereep dan sla je meteen de spijker op zijn kop.. zijn gedrag is inderdaad onrespectvol..

Ik vraag me echt af of ik hem teveel vrijheid heb gegeven. Het gedrag van hem is zo wisselend, zo hij doet nu ook heel erg zijn best om mijn vertrouwen weer terug te krijgen..
quote:chocoladereep schreef op 21 augustus 2009 @ 13:08:

waarom zoekt je vriend contact met andere vrouwen? Omdat hij zo gek op je is? Omdat hij jou vertrouwen niet wil beschamen? Omdat hij een toekomst met jou ziet?

Hij gedraagt zich onrespectvol naar jou toe of er wat gebeurt is of niet is dan niet eens zo belangrijk..lijkt mij.

Wat is het toch met vrouwen die denken dat een man meteen hun bezit is als ze een relatie hebben?

Mag je geen nieuwe vrienden/vriendinnen meer maken alleen maar omdat je een relatie hebt?

Onrespectvol :puke: Nee het is lekker respectvol om te bepalen met wie je vriend wel en niet om mag gaan.
quote:strelitzia schreef op 21 augustus 2009 @ 13:19:

Ik vraag me echt af of ik hem teveel vrijheid heb gegeven. Ben je zijn vriendin of ben je zijn gevangenbewaarder?
@pinolover2: hij mag van mij ook best nieuwe vrienden/vriendinnen maken, maar waarom dit dan verborgen houden? en mij als reden geven "omdat ik dan boos zou worden".. maar als je "die boosheid" al op voorhand wist?!.. dan wist hij toch dat hij verkeerd bezig was?

Dit heb ik ook tegen heb gezegd, hij wist toen niet hoe hij moest reageren..
bezit? Dus als je het niet ok vindt als je partner fotos vraagt van een vrouw die zich voor sex aanbiedt of stiekem met een meisje bij hem thuis afspreekt zie je hem als je bezit?? Dat zegt niks over hoe je hem ziet maar over hoe je jezelf ziet: als je enige echte waardevolste bezit!! En daar laat je niet overheen lopen. Wat hij doet moet hij weten maar wat je toelaat daar gaat het om.
eens met pinolover...

en dames, het is respectvol of respectloos... onrespectvol is geen woord!!
Hoezo hem te veel vrijheid hebt gegeven?.. Ik denk dat je die vraag niet eens aan jezelf moet stellen.

Jij hebt duidelijk je grenzen aangegeven. Al vanaf zijn eerste blunder..

Ik vind dat hij respectloos met jou omgaat. Hij weet hoe jij er over denkt..

Tsja.. en waarom zou hij in zijn mai naar dat meisje moeten schrjiven : "ik houd mijn handen thuis want ik heb een vriendin"

Als het echt puur vriendschappelijk was geweest dan zou hij dit niet eens naar haar hebben geschreven want dan was deze gedachten er niet geweest..

Je hoeft zoiets niet tegen een 'vriendin' te zeggen..

Omdat een vriendschappelijke relatie daar niet op gebasseerd is..
quote:pinolover2 schreef op 21 augustus 2009 @ 13:19:

[...]

Wat is het toch met vrouwen die denken dat een man meteen hun bezit is als ze een relatie hebben?

Mag je geen nieuwe vrienden/vriendinnen meer maken alleen maar omdat je een relatie hebt?

Onrespectvol :puke: Nee het is lekker respectvol om te bepalen met wie je vriend wel en niet om mag gaan.

Denk dat het hier meer om het stiekeme gaat dan om het contact zelf eerlijk gezegd. Zou het ook heel raar vinden als mijn man zou liegen over bepaalde contacten, mij niet vertellen dat ie met een collega heeft afgesproken ofzo. Of dat nou een man of een vrouw is, ik vind het merkwaardig. Na een aantal keer liegen zou ik ook gaan twijfelen denk ik.

En de van de inhoud van de gesprekken zou ik ook not amused zijn.
quote:chocoladereep schreef op 21 augustus 2009 @ 13:24:

bezit? Dus als je het niet ok vindt als je partner fotos vraagt van een vrouw die zich voor sex aanbiedt of stiekem met een meisje bij hem thuis afspreekt zie je hem als je bezit?? Dat zegt niks over hoe je hem ziet maar over hoe je jezelf ziet: als je enige echte waardevolste bezit!! En daar laat je niet overheen lopen. Wat hij doet moet hij weten maar wat je toelaat daar gaat het om.OF hij houdt het helemaal niet goed verborgen... want jij hebt het gevonden... OF jij zit heel erg in zijn dingen te neuzen...
Misschien omdat je al eerder op een jaloerse manier gereageerd hebt Strelitzia?

Ik zeg niet dat het goed is om dingen verborgen te houden maar als hij van tevoren al weet dat je boos wordt kan ik het wel begrijpen.

Hij zegt eerlijk tegen die vriendin dat er niets zal gebeuren omdat hij al een vriendin heeft.Wees blij dat hij dat doet want je zal de mannen de kost moeten geven die gewoon vrolijk doen alsof ze vrijgezel zijn.
Als zijn gedrag jou een rotgevoel geeft zou ik zeggen stop met de relatie. Jij kan niet bepalen dat wat hij doet fout is en dat hij dat moet veranderen. Hi doet dit in een relatie en als je dat niet leuk vindt..wat ik me kan voorstellen..moet je er mee stoppen.
Die man geeft redenen om te gaan neuzen. Hij doet erg mysterieus over zijn contacten met vrouwen. Als hij niet eerlijk is, hoe kom je dan achter de waarheid? Die wil je wel weten om een beslissing te kunnen nemen denk ik. Persoonlijk lees ik nooit e-mail of sms-jes van mijn man, maar als hij aanleiding zou geven door vaag te kletsen over geheinzinnige contacten ga ik echt wel over die grens heen. Je laat je toch niet bedotten?
@ambilight: hij houdt het helemaal niet goed verborgen.. als ik moet gaan neuzen dan kan ik beter meteen met de relatie stoppen.. dan weet je op voorhand dat het al niet goed zit..

@boemen: helemaal met je eens, zeker omdat hij haar ook niet wou toevoegen op zijn hyves.. onder het mom `zij hoeft niet alles te zien en te weten`.. ja en toen begonnen de alarmbellen helemaal te rinkelen..
quote:strelitzia schreef op 21 augustus 2009 @ 13:34:

@ambilight: hij houdt het helemaal niet goed verborgen.. als ik moet gaan neuzen dan kan ik beter meteen met de relatie stoppen.. dan weet je op voorhand dat het al niet goed zit..

Als ie daar niet zoveel moeite voor doet, dan heeft ie zelf dus ook zoiets dat dat niet nodig is... dus doet ie het ook niet heel erg stiekem...

of zie ik dingen over het hoofd?
@pinolover2: ik geef eerlijk toe dat ik wel jaloers gedrag vertoon, dit komt mede door een voorgaande relatie.. die is na een aantal jaren heel erg vervelend geëindigd. Mij ex heeft mij toen heel erg bedrogen.. hierdoor heb ik een erge deuk opgelopen.
@ambilight: hij denkt niet goed na over dingen.. als hij achter mijn computer zit en zelf alles "open en bloot" achterlaat..
Geef jezelf de kans op een relatie waar je niet zo hoeft te zijn.

Achterdochtig jaloers etc. Die zijn er ook en die verdien jij ook.
Dan is het toch helemaal niet zo vreemd dat hij er niet eerlijk over durft/kan zijn?

Wie zit er nu te wachten op verwijten waarvan je weet dat je ze krijgt als je eerlijk ben?

Als je bijvoorbeeld aan het lijnen ben en je hebt gezondigd kan je het natuurlijk aan je vriend vertellen maar als je weet dat hij je uit zal maken voor slappeling en zo dan heb je ineens geen zin meer om het eerlijk te vertellen.
ja, zo zijn mannen... maar als ze echt stiekeme dingen aan het doen zijn dan denken ze daar ineens wel heel goed over na... tenminste dat is mijn ervaring...

verder snap ik ook dat dit niet echt een top-situatie is, maar als hij serieus tegen haar heeft gezegd dat hij zijn handen thuis zal houden omdat hij een vriendin heeft, dan denkt hij in ieder geval wel daar goed over na en weet hij ook wat hij heeft!!
nee hoor zo zijn mannen niet. Zo is deze man en waarschijnlijk zijn nog meer mannen zo.. maar niet alle mannen zijn zo.Makkelijk om zo te denken en daardoor je eigen gevoel belachelijk te maken. Want dan zou ze niet moeten zeuren want zo is het nou eenmaal en als ze een relatie met een man wil moetze dit accepteren. Echt niet mee eens.
@pinolover2 / Ambilight: het gaat om het vertrouwen en bepaalde grenzen, hij maakt eerst een rare "actie" met die meid van die sex-dates en om vervolgens iemand thuis uit te nodigen.. Ik heb hem ook gevraagd of hij dat zou waarderen als ik een vreemde kerel op de koffie zou uitnodigen zonder dat hij dat wist.. hij antwoordde dat hij dit niet leuk zou vinden.. tja
volgens mij weet je heel goed wat het beste is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven