Gezondheid alle pijlers

Hoeveel is 10 ml???

22-08-2009 23:22 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een hele stomme vraag i know,komt ie ;

Ik heb keelpijn, hoestdrankje gekocht, maatbekertje kwijt, en er staat op de verpakking dat ik moet beginnen met 10 ml.

Weet iemand toevallig hoeveel dat ongeveer is?

Eén eetlepel, twee eetlepels misschien?
Ik zou gewoon een flinke slok nemen. Flink als ik een grote eetlepel.

Wat overigens ook goed helpt tegen keelpijn is een paar teentjes knoflook door je eten doen. Is een natuurlijk antibioticum. Keelpijn wordt bij mij altijd acuut minder.
Denk twee eetlepels.

Ja, bijna zeker zelfs.
Eeeehm, HOESTdrankje tegen KEELPIJN?
In mijn ( heel oude ) kookboek staat dat een eetlepel 15 ml is, maar mss waren de lepels vroeger groter :-)
Maar hoestdrank is toch niet bedoeld om keelpijn te genezen?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik wist het ook niet maar heb het even voor je uitgemeten Maatbeker begon bij 50ml en dat waren precies 5 eetlepels.

Dus 10ml is1 eetlepel!

Beterschap!
Met dank aan Google kwam ik een rekenprogramma tegen.

Daar wordt gezegd dat een theelepel zo'n 3 ml is, een eetlepel 15 ml.

Of dat ook werkelijk zo is, kan ik je niet vertellen (mijn maatbeker meet pas vanaf 1 dl, dat zijn wel héél veel theelepels ), maar ik gok dat 't wel zo ongeveer klopt.
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
quote:Ellsje schreef op 22 augustus 2009 @ 23:27:

Eeeehm, HOESTdrankje tegen KEELPIJN?Je moet eigenlijk gorgelen ( smakelijk ) met superol, maar dat bestaat volgens mij niet meer ( wel de zuigtabletten, maar die doen niet zo veel)
Hoestdrank wordt ook gebruikt bij (beginnende) keelpijn om te verzachten. Wat is daar zo raar aan?
Haha hangt natuurlijk af van het formaat eetlepel...

Maar neem gewoon een slok zou ik zeggen. Maakt toch niet zoveel uit.
Weet je wat goed helpt:

verse gember raspen en daardoor heen honing en neem daar 1 eetlepel van, ben je zo van je keelpijn af, echt waar.

Maar waar je nu gember vandaan tovert??
quote:summerbreeze21 schreef op 22 augustus 2009 @ 23:30:

Hoestdrank wordt ook gebruikt bij (beginnende) keelpijn om te verzachten. Wat is daar zo raar aan?

Dat lijkt me toch niet...

Je moet bij keelpijn iets ontsmettends en/of plaatselijk verdovend gebruiken.

Wat voor hoestdrankje heb je?
Bedankt voor het snelle antwoord,jullie zijn schatten!

Ga het zo direct innemen, moet straks nog aan het werk.

Werk namelijk in een bar waar je flink moet schreeuwen om je verstaanbaar te maken, dus hoestdrankje is nu wel nodig

P.s heb ook keelpijnpastilles, maar heb hoestdrankje ook nodig omdat ik vanwege die keelpijn dus weer gigantisch moet hoesten

Morgen maar even een maaltijdje met lekker veel knoflook bereiden

Nogmaals bedankt!!
quote:zusenzo schreef op 22 augustus 2009 @ 23:35:

Weet je wat goed helpt:

verse gember raspen en daardoor heen honing en neem daar 1 eetlepel van, ben je zo van je keelpijn af, echt waar.

Maar waar je nu gember vandaan tovert??Zal eens kijken of ze misschien op het werk een bolletje gember hebben liggen
Zo'n baan, en dan keelpijn... lijkt mij een heel slechte combinatie...
quote:Ikkuzzz schreef op 22 augustus 2009 @ 23:29:

[...]

Je moet eigenlijk gorgelen ( smakelijk ) met superol, maar dat bestaat volgens mij niet meer ( wel de zuigtabletten, maar die doen niet zo veel)Superol bestaat nog gewoon hoor maar is (volgens mij) voor ontstoken tandvlees. Bedoel je niet Trachitol (van die smerig smakende tabletjes tegen keelpijn)???
Gorgelen met Ascal
quote:mamalelie schreef op 22 augustus 2009 @ 23:57:

Zo'n baan, en dan keelpijn... lijkt mij een heel slechte combinatie...

Helemaal mee eens Mamalelie,is/was een vakantiebaantje. Gelukkig is vannacht de laatste nacht, maandag weer studeren

@Thee; ja precies,die slik ik trachitol.

Ontzettend smerig inderdaad :puke:
In mijn margriet kookboek staat dat 1 eetlepel 15 ml is, 1 theelepel is 5 ml dus neem je gewoon 2 theelepels ?

Beterschap !
quote:Vaseline schreef op 22 augustus 2009 @ 23:38:

[...]

Zal eens kijken of ze misschien op het werk een bolletje gember hebben liggen

je moet verse gember nemen en dat met honing door de thee doen

en in hongkong kreeg ik verse gember in warme cola met citroen, dat werkte enorm goed tegen het hoesten

en van je hoestdrankje neem je gewoon 'n slok uit de fles, zo nauw let dat niet
quote:thee schreef op 22 augustus 2009 @ 23:59:

[...]

Superol bestaat nog gewoon hoor maar is (volgens mij) voor ontstoken tandvlees. Bedoel je niet Trachitol (van die smerig smakende tabletjes tegen keelpijn)???

Nee, die kleine tabletjes superol die je op moest lossen in water en dan gorgelen, heel smerig, maar hielp wel. Volgens mij kon je dat ook voor ontstoken tandvlees en brandwondjes gebruiken ( dan niet gorgelen natuurlijk maar er op smeren ) dat kun je niet meer kopen, wel de zuigtabletten.

Met gember ga ik de volgende keer eens proberen!
Gember is heel medicinaal, word ook veel gebruikt bij misselijkheid. Mijn Oma is trouwens verzot op die ingelegde gemberbolletjes op siroop
quote:Ikkuzzz schreef op 23 augustus 2009 @ 10:09:

[...]

Nee, die kleine tabletjes superol die je op moest lossen in water en dan gorgelen, heel smerig, maar hielp wel. Volgens mij kon je dat ook voor ontstoken tandvlees en brandwondjes gebruiken ( dan niet gorgelen natuurlijk maar er op smeren ) dat kun je niet meer kopen, wel de zuigtabletten.

Ik heb toch echt de kleine oplostabletjes (geel). Onlangs de laatste gebruikt, dus binnenkort dan maar eens kijken of het nog wel/niet meer te koop is.

TO, kan je naam even niet teruglezen vanuit quote-reactie, maar hoop dat het wat beter gaat en je ook nog redelijk je werk hebt kunnen doen!!
10 ml is twee (volle) theelepels.

Als ik keelpijn heb vind ik al die drankjes en snoepjes echt totaal niet helpen. Wat wel soms helpt is op ijsblokjes zuigen.

Succes ermee, hoop dat je er snel vanaf bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven