Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
@ thir10senses

Ik heb gisterenavond eindelijk een mail te gekregen dat het niet verplicht is, maar er moest nog wel even bij vermeldt worden dat de opleiding van me verwacht dat ik er bij ben. Lekker dan. Ik heb vervolgens gevraagd bij wie ik me bij school moet verantwoorden. Krijg ik alleen een naam van een persoon. Geen telefoonnummer of emailadres. Die eerste dag lijkt me wel leuk! Gewoon even wegwijs worden. Helemaal prima. Misschien tot dinsdag! Jij gaat ook duaal doen? Kom ik misschien wel bij jou in de klas!

@ suuz1981 Wat goed om te horen dat jij ook op je 27ste bent begonnen. Heb je nooit vreemde gezichten gehad of collega's die al vanaf hun 16de in het vak zitten en vinden dat je wel heel laat begint? Ik heb drie jaar geleden ook een HBO opleiding afgerond en ik kan me van mijn opleiding geen 'ouderen' mensen herinneren (of ik was buitengewoon ongeinteresseerd haha ;))
hoi nee vond niemand raar, vooral de duale en deeltijd variant hebben oudere studenten. Ik werk wel al sinds mijn 18de in de zorg, maar dan met een sph achtergrond. Gr suuz
Nou, ik heb zojuist ook de knoop doorgehakt. Ik zou in eerste instantie blijven slapen. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de nachten liever in mijn eigen vertrouwde bed doorbreng Ik was mijn tas aan het inpakken en dacht ´nee...´. Dus nu zal ik elke dag heen en weer schipperen en alleen de dingen gaan doen die haalbaar zijn i.v.m. het OV. Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin in elke avond een feestje. Wat een saaie muts hea! :P Ik heb liever een beetje de touwtjes in eigen handen. Als ik geen zin meer heb, wil ik gewoon richting huis kunnen.

Wel raar dat ze zo moeilijk doen met die intro zeg. Hoe zit dat dan met mensen die nog op vakantie zijn? Mensen die ziek zijn? Moeten die dan toch maar op komen draven? Ik vind dat ze sowieso een onderscheid moeten maken tussen voltijd, deeltijd en duaal. Vanaf het 2e jaar hebben wij veel minder met onze medestudenten te maken toch? Ze hadden wat dat betreft beter een aparte intro kunnen organiseren.

Tijdens mijn vorige opleiding (HBO Journalistiek) mocht ik i.v.m. VWO vooropleiding in het 2e jaar starten, en daar hadden ze een aparte 1-daagse intro. Hartstikke leuk, geen gedoe.

Afijn, ik ga morgen gewoon vol goede moed richting Nijmegen! En ik zie wel tot hoelang ik blijf Ga je nog mee kroegentochten Annelize? Anders houd ik me aanbevolen voor een drankje ergens op een terras hoor

Groetjes!
Ik ben op mijn 25ste bgonnen en gemiddeld (voor dualers) is het rond de 30. Juist erg goed om je verder te ontwikkelen door middel van een opleiding, cursus e.d.

Nou meiden, nogmaals heel veel plezier! (Jullie ook in Nijmegen!)

Groetjes.
Nee echt?
bij mij was de intro week ook niet echt verplicht maar ze vonden wel dat je moest komen.

een aantal studenten die zich bij een studentenclub voegen hebben dan ontgroeningsweek. dus bij mij was lang niet de hele klas aanwezig.

je leerproces inzichtelijk maken heb ik gedaan door je leerdoelen op te stellen en daarbij een verslag maken hoe je het hebt aangepakt en waar je knelpunten lagen enz.

liefs zosa
Oh, dus ik ben met mijn 27 lentes nog een groentje in vergelijking met de gemiddelde leeftijd van de klas!

@ thir10senses Ik heb je een uitnodiging verstuurd. Mocht je deze accepteren, dan zal ik je mijn echte naam even laten weten. Mochten we morgen in elkaars klas zitten, dan gaat er in ieder geval een belletje rinkelen bij onze namen Terras klinkt overigens goed! Alvast succes met het vroege opstaan morgen!
Hihi, dat gaat wel lukken denk ik. Ik ben niet zo´n uitslaper en vriendlief staat om 6.45u al op. Meestal ben ik dan ook klaarwakker :P Ik heb je uitnodiging geaccepteerd, dus ik zie je naam tegemoet! Lijkt me wel leuk als we in dezelfde klas terechtkomen. Ik weet niet of ze alle studenten door elkaar mixen, of alle dualers bij elkaar. Ik heb sowieso geen idee hoeveel mensen er dit jaar duaal starten aan de HAN. Misschien wel teveel voor één klas.

Al ´schoolspullen´ aangeschaft? Waarschijnlijk gebeurt dat hier (weer) op het allerlaatste moment. Hihi..
duaal zit bij elkaar in paar klassen. Gr suuz
Oke, bedankt Suuz! Nou Annelize, duimen maar ;)

Ik was net even in Nijmegen om alvast mijn fiets te droppen daar.
Nou, de intro gaat zo van start, en ik heb een kater van hier tot Tokio (gister te veel rose'tjes gehad in het Vondelpark). Zo heerlijk dat ik nog anderhalf uur in de trein mag zitten. Maak ik nu dankbaar gebruik van haha!
Oh-oh! ;)

Ik ga zo met de auto richting de intro. Misschien tot straks!
Leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden! Veel plezier nog!
Nee echt?
Veel plezier! Ik heb mijn tijd op de HAN als erg leuk en inspirerend ervaren, deskundige docenten en goede lesopzet.

succes, gr suuz
Hee, een nieuwe afbeelding Suuz?
Nee echt?
ja was aan het proberen maar ik niet zo makkelijk hier, hij pakt bijna niks...

gr suuz
ik zie zelf alleen geen nieuwe zucht....

gr suuz
Hoi!

Daar was ik weer na een enerverende dag ;) Annelize, klopt het dat jij in 08 zit? Zoja, dan zitten we in dezelfde klas, want ik zit in 07 En die twee groepen worden samengebracht.

Hoe vond jij het? Pfft, ik was het wachten op een gegeven moment wel zat. Het groepje waar ik nu in zit is wel leuk. Ik blijf morgen en overmorgen wel slapen, kan bij een studiegenootje slapen. Ga jij nog verder met de intro?

Hoe gaat het met de rest van de mensen hier?

Groetjes!
Halloha,

Het was weer een interessante dag. Ik heb wel veel moeten wachten en het was echt weer kuddedierentijd. Moet wel weer even wennen dat leraren je als een kleuter behandelen en it's their way, or no way. Even de knop om en beginnen maar. Hebben meteen alweer een bult huiswerk gekregen voor maanden. Hatsikidee! We zijn begonnen!

@ Thirt10 ik zit niet in klas 08. Ik zit in 17. Ik moest wel even slikken dat duaal en voltijd door elkaar is gehusseld. Ik moest wel een beetje lachen om al die vermoeide 17 jarige meisjes. Hoop wel dat ik een beetje aansluiting kan vinden met ze. Waar mail jij trouwens tussendoor? Op school of op je telefoon? Ik ben wel gestopt met de intro. Ik wilde in principe wel één dag mee, maar dat begrepen ze niet helemaal dus hebben ze me helemaal uit de intro geschreven. Okeeeee. Nu zit ik weer thuis. Ben wel moe van zo'n eerste dag. Veel eerste indrukken, verdwalen op school, mensen ontmoeten, informatie opnemen. Heb alwel mijn handleiding gelezen! (het stuk dat we moesten lezen dan he)
Hoi!

Wat leuk om te lezen dat de nieuwe forummers hier zo ijverig schrijven! Welkom voor wie ik dat nog niet gezegd had.

Hier een heftige tijd; veel werken van de 9 dagen, 8 werken, dan 2 vrij en weer een rits... lang leve de zomerplanningen!

maar is voor goed doel: een eigen huis, een bruiloft, en nog minstens 1.000 andere plannen.

Soms het gevoel dat ik geleefd word, zeker nu, maar dat is hopelijk echt tijdelijk. Prive rammelt er hier en daar wat (niet tussen mij en MrDubbelFriss hoor!!) en dat vreet energie, zorgt voor een zeurende hoofdpijn. Ofwel het loopt effe wat minder, terwijl het op het werk dan wel goed gaat, vanwege de afleiding.

Daarom misschien ook dat ik hier wat rondhang,

ga zo bankhangen!

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Het bankhangen is hier al begonnen. Mennnn, ik heb geen benen meer.. T/m vrijdag nog intro. Daarna zaterdag- en zondagochtend werken op de afdeling waar ik de hele zomer gewerkt heb. En dan gaat het ´schoolleven´ weer echt van start. Tussendoor ook nog een afstudeerfeestje van een vriendin. Druk, druk, druk dus.

DubbelFris, wanneer ga je precies trouwen? Of heb ik daar overheen gelezen? Ik ga volgend jaar trouwen, en wel in Oostenrijk Lekker met zn tweetjes! Vriendlief is eerder getrouwd geweest, dus we willen er iets bijzonders van maken. Familie en vrienden zullen het pas te weten komen als we er al zijn. Jullie hebben een primeur dus! ;)

Groetjes!
P.S. Jammer, ik dacht dat je in 08 zat. We hebben wel op dezelfde dagen les, dus wie weet zie ik je toch nog. Lijkt me inderdaad lastig, zo tussen die 17-jarigen. Maar in december gooien ze de hele boel weer om. Dus who knows..
hej wat stom 2 jaar terug was alles nog apart.. (duaal en voltijd). Veel succes met wennen aan het schoolse! X suuz
Ajoh, 13senses, ik kom je vast nog wel tegen! Ik ben vandaag wel een leeftijsgenoot tegen gekomen met wie ik de hele dag ben opgetrokken. Dat was wel erg relaxed.

En, van harte gefeliciteerd me je aanstaande huwelijk! Mocht ik je tegen komen op school, dan zal ik uiteraard ontzettend mijn mond tegen houden tegen iedereen!
Ook wel bijzonder dat alles op een hoop is gegooit. Ach, er wordt over 3 maanden wel weer een schifting gekmaakt?

Vielen er bij jullie ook zoveel mensen uit?

En wat leuk, al die huwelijken! Ik zou spontaan nog een keertje willen trouwen....gewoon genieten van de mensen die je liefhebt.(Begin al helemaal te mijmeren)

En jij MDF, flink aan de bak dus? Je weet wel dat het niet helemaal mag he? Zoveel diensten achter elkaar...

Ik heb het ook een tijd gehad en ik hed het gevoel dat ik op mijn werk leefde bijna! terwijl ik erg ben gesteld op mijn priveleven dus dat was geen goede combi.

Gaat alles wel goed met de opdrachten dames? Of hebben jullie nog een kein beetje vakantie?

X suus
Nee echt?
bij mij op school was in het eerste jaar ook nog geen opsplitsing tussen voltijd en duaal. Wat ze hier wel gedaan hebben, was de klassen op leeftijd indelen. Dus klas A waren ip de oudste studenten, klas B iets jonger, enz, enz. Zo kwam het dat ik op 21-jarige leeftijd niet in de klas zat bij pas schoolverlaters van 17. Iedereen bij mij in de klas had al een andere studie gedaan of gewerkt!

Vanaf jaar 2 werden voltijd en duaal gescheiden.

Nog 2 dagen en ik ben gediplomeerd: WAAAAAAAAA!!! vind het ergens wel een beetje onwerkelijk nog!

~Danseresje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven