Vriend niet welkom

25-08-2009 12:45 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb nu 2 jaar een relatie met mijn vriend. Mijn ouders accepteren mijn vriend totaal niet. Hij is niet welkom in het huis van mijn ouders (en ook niet bij mijn zussen). Ze doen alsof hij niet bestaat. Ze vragen nooit naar hem, terwijl ik wel met hem samenwoon. Al 14 maanden.

Laatst zijn 2 achterneven van me getrouwd en dan vragen ze mij alleen mee. Mijn vriend vragen ze niet eens mee.

Wat ik zelf raar vind, want ik deel mijn leven met hem.

Ik wilde dit even kwijt...
Da's kut. en als je je ouders er nou eens op de man af naar vraagt, wat zeggen ze dan?
Wat is de reden dat je ouders hem niet accepteren?

Te oud? Te jong? Gebonden man?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hoe oud ben jij? hoe oud is hij?

Wat zou de reden kunnen zijn dat ze niets van hem willen weten? Hebben ze een keer ruzie gehad oid?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lijkt me erg kut, maar als ik iemands partner niet trek dan zou ik er ook geen zin in hebben als ze die elke keer meenemen en ik niet gewoon lekker met mijn naaste zou kunnen kletsen omdat die -voor mij- stoorzender erbij aanwezig is.
Waarom zijn ze zo negatief tegenover hem? Zijn er dingen voorgevallen die de relatie verslechterd hebben. Vervelend voor jou dat je er zo tussenin staat. Hoe reageert je vriend hier zelf op?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Er moet inderdaad een reden zijn waarom zij hem niet accepteren. Weet je wat die reden is?
Ja maar Elninjoo, het is haar partner die niet geaccepteerd wordt door haar naasten. Als je daar geen zin in hebt, moet je soms zin maken, omdat degene van wie je houdt wel om die persoon geeft. Dan loont het echt wel de moeite om te investeren in iemand.

Je stelling komt op deze manier egocentrisch over. Er spelen meer belangen in zo'n geval dan alleen het jouwe.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:Chardonnay schreef op 25 augustus 2009 @ 12:52:

Er moet inderdaad een reden zijn waarom zij hem niet accepteren. Weet je wat die reden is?

De reden?

Ik ben 23, hij is 37. Hij is getrouwd geweest en heeft een kind.

Verder kennen ze mijn vriend niet. Het lijkt mij dat je iemand beoordeeld op zijn persoonlijkheid. En of hij goed voor mij is.

Daar kijken ze niet naar.

Hij is gewoon slecht voor me, klaar.
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2009 @ 12:49:

Lijkt me erg kut, maar als ik iemands partner niet trek dan zou ik er ook geen zin in hebben als ze die elke keer meenemen en ik niet gewoon lekker met mijn naaste zou kunnen kletsen omdat die -voor mij- stoorzender erbij aanwezig is.

Goh wat hartelijk. Bij mij zijn mijn naasten welkom met hun parters, ook al heb ik daar eventueel minder mee.

Soms kan je een op een met een persoon afspreken, maar doen alsof de partner compleet niet bestaat is behoorlijk onbeleefd en onaardig.

TO, is er iets gebeurd dat ze hem niet mogen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Heb je hun wel eens bij jullie thuis uitgenodigd, voor een etentje ofzo? Dat ze elkaar kunnen leren kennen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:shake_it schreef op 25 augustus 2009 @ 12:54:

[...]

De reden?

Verder kennen ze mijn vriend niet. Het lijkt mij dat je iemand beoordeeld op zijn persoonlijkheid. En of hij goed voor mij is.

Hij is gewoon slecht voor me, klaar.Ik kan me voorstellen dat ze moeite hebben met het leeftijdsverschil. Maar jullie hebben wel een serieuze relatie anders ga je niet samenwonen. Dus dan zou je toch denken dat ze wel wat moeite mogen doen om hem te leren kennen en hun vooroordelen even aan de kant te zetten.
Shake it, ik kan me voorstellen dat je ouders misschien geschrokken zijn van het leeftijdsverschil. Toch vind ik ook dat je ouders pas kunnen oordelen als ze hem persoonlijk kennen.

Praat je er met je ouders over? Over wat het met jou doet dat zij je relatie afkeuren. En waarom ze het nou zo verschrikkelijk vinden?
Ja maar dat doen ze niet, dat is nog het ergste.

Mijn vriend is echt een lieverd.

Ik hou zoveel van hem, maar dat zien zij helaas niet in.
quote:shake_it schreef op 25 augustus 2009 @ 12:54:

[...]

De reden?

Hij is gewoon slecht voor me, klaar.Praat je met je ouders hier over of niet? Kennen ze je vriend al een beetje? En heeft je vriend geprobeerd de vooroordelen te bestrijden?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wat doen ze niet?
Ik weet niet hoe close je met je achterneven bent...die van mij weten waarschijnlijk niet eens heel goed wie ik ben, laat staan hoe mijn vriendin heet!

Maar kom op, vertel eens uitgebreid wat het probleem is met je ouders en je vriend, want nu hebben we wel heel weinig info.
Hoe is je eigen band met je ouders?
quote:Chardonnay schreef op 25 augustus 2009 @ 12:57:

Shake it, ik kan me voorstellen dat je ouders misschien geschrokken zijn van het leeftijdsverschil. Toch vind ik ook dat je ouders pas kunnen oordelen als ze hem persoonlijk kennen.

Praat je er met je ouders over? Over wat het met jou doet dat zij je relatie afkeuren. En waarom ze het nou zo verschrikkelijk vinden?Ik heb geen contact meer met mijn vader. Ik kom uit een cultuur waar er niet veel gepraat wordt. Dus nee, ik kan er niet met hen over praten.
quote:Chardonnay schreef op 25 augustus 2009 @ 12:59:

Wat doen ze niet?Moeite doen om mijn vriend te leren kennen.
quote:shake_it schreef op 25 augustus 2009 @ 13:00:

[...]

Ik heb geen contact meer met mijn vader. Ik kom uit een cultuur waar er niet veel gepraat wordt. Dus nee, ik kan er niet met hen over praten.Oh, dat lijkt mee heel erg moeilijk ja... En hoe zit het bijvoorbeeld met je zussen?
En met je moeder?
Shake it, het is misschien heel moeilijk, maar als je ouders en zussen je vriend niet willen leren kennen moet je ze misschien duidelijk maken dat je alleen nog maar naar verjaardagen enzo komt, als zij hun best gaan doen je vriend een kans te geven.
Oh, dat lijkt mee heel erg moeilijk ja... En hoe zit het bijvoorbeeld met je zussen?[/quote]

Daar heb ik wel contact mee, maar die accepteren mijn vriend ook niet.
Ik krijg het gevoel dat je vriend misschien ook niet dezelfde culturele achtergrond heeft als jouw familie? Klopt dat? Kan dat een rol spelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven