Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
Verder vergeet ik het belangrijkste..

een dikke , want het is niet makkelijk wat je voor je kiezen krijgt.
Ik weet dan weer minder over Asperger maar wel het een en ander over Schizofrenie hcp
quote:Chicku78 schreef op 25 augustus 2009 @ 16:45:

Sorry mensen, kom ik ff vrolijk inbreken terwijl jullie het net over allerlei moeilijke dingen in het leven hebben.Is wat mij betreft niet erg, je hebt een leuke avatar! ik zal em in de tabel zetten!
Lekker zootje hier met die kinderen van ons

Ik las gisteren een verhaal van een andere forummer, dat ging werkelijk over ons en ons meisje. Het heet MCDD....dus daar zit ik de hele middag al over te lezen.
Q heel graag. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij, als hij wat ouder wordt, bij schizofrenie eindigt als diagnose. Zeker gezien zijn huidige stemmen, angsten en wazige verhalen. En gezien zijn medicatie. De psychiater wil er niet zoveel over vertellen. Ik krijg niet meer te horen dat ze op elkaar lijken, maar dat schzofrenie een volwassenen diagnose is. En dat kinderen met Asperger vaak later de diagnose schizofreen krijgen. Maar ja, antipsychotica krijgt hij niet voorniets denkik dan.
Moordwijf, druk is relatief denk ik. Ik ben hier in gegroeid uiteraard. Je wordt niet op een dag wakker en valt in een gezin als dit. Ik merk wel dat het voor de buitenwereld nogal heftig overkomt zo. En wat je wilt spuien over Schizofrenie is welkom.

Lola, knuffelvoor jou. Vraag onderzoeken aan als je denkt dat jullie dochter eraan voldoet.
Q, ik ga een tijdje avatars testen, dus mijne nogmaar niet aanpassen. LOL
Mijn avatar blijft wel, Q, dat ben ik gewoon.

Ik wil beginnen, ik wil beginnen, ik heb er zo'n zin in!!!
quote:HotCherryPoptart schreef op 25 augustus 2009 @ 17:01:

Q heel graag. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij, als hij wat ouder wordt, bij schizofrenie eindigt als diagnose. Zeker gezien zijn huidige stemmen, angsten en wazige verhalen. En gezien zijn medicatie. De psychiater wil er niet zoveel over vertellen. Ik krijg niet meer te horen dat ze op elkaar lijken, maar dat schzofrenie een volwassenen diagnose is. En dat kinderen met Asperger vaak later de diagnose schizofreen krijgen. Maar ja, antipsychotica krijgt hij niet voorniets denkik dan.Kijk, schizofrenie behoort tot de persoonlijkheidsstoornissen, en mag van de DSM pas vanaf het 18e levensjaar gediagnostiseerd worden. Een mogelijke verklaring voor het 'samen voorkomen van de stoornissen', is dat er overeenkomstige symptomen zijn, en dat de diagnose asperger niet passend is geweest (bij de volwassenen waarbij sprake is van comorbiditeit, dus zowel asperger als schizofrenie). Dus dat er op jeugdige leeftijd al sprake is geweest van schizofrenie, maar dat dit toen (omdat het een 'volwassen' stoornis is) is gediagnostiseerd als zijnde asperger (vanwege de overeenkomsten). Volgens mij is de wetenschap daar gewoon nog niet uit, dat staat ook in een aantal artikelen die ik hierover gelezen heb.
anoniem_79705 wijzigde dit bericht op 25-08-2009 17:15
Reden: was onduidelijk
% gewijzigd
quote:HotCherryPoptart schreef op 25 augustus 2009 @ 17:03:

Lola, knuffelvoor jou. Vraag onderzoeken aan als je denkt dat jullie dochter eraan voldoet.we zijn er mee bezig Cherry. terug
Overigens zegt de DSM bij asperger weer dat er niet voldaan mag zijn aan de criteria van schizofrenie.. het is ingewikkeld HCP..
Ff een vriendin op bezoek en hoppa, weer 4 pagina's.

Hier een oudste met klassiek autisme en een torenhoog iq, jongste met voorlopig pdd-nos en een behoorlijk hoog iq en ikzelf met een vermoeden van autisme en zo'n zelfde torenhoog iq.

Verder een schizofrene kat en twee anti-sociale cavia's.
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
Q, mijn gevoel zegt schizofreen, maar hij is nog te jong om het zo te noemen. Ik herken veel van schizofrenie in hem en minder van Asperger.

Solo, ook hele hoge IQ's hier. Het levert aparte gesprekken op. En als ik dan kinderen van dezelfde leeftijd hoor praten dan vind ik ze soms best dom. Erg eigenlijk.

Livre, waar ga je aan beginnen?

En ik moet nu echt iets aan de rest vanhet eten gaan doen. het ruikt al wel heeeeeeeeeel lekker. Kom vanavond wel even bijlezen. (Niet teveel tikken he dames)
Kersje, ik ga weer studeren, deze keer aan de Open Universiteit. Psychologie.

Joop maakt speciaal voor mij vandaag bietjes (krootjes, voor de mensen boven de rivieren). Niemand lust het hier verder, dus eet ik het nooit meer. Lief van hem, ik ga echt smullen.
quote:Solomio schreef op 25 augustus 2009 @ 17:17:

Ff een vriendin op bezoek en hoppa, weer 4 pagina's.

Hier een oudste met klassiek autisme en een torenhoog iq, jongste met voorlopig pdd-nos en een behoorlijk hoog iq en ikzelf met een vermoeden van autisme en zo'n zelfde torenhoog iq.

Verder een schizofrene kat en twee anti-sociale cavia's.

Ow, en de kat is pas 16, dus nog geen diagnose.

HCP, wat je schreef, over dat je kind na 3 dagen niet meer naar de camping van dat vriend(innet?)je mocht, zo herkenbaar en zo pijnlijk. Mijn kinderen zijn ook regelmatig ergens niet welkom.
Dat torenhoog IQ klinkt bekend. Mijn leraar Maatschappijleer legde ons uit dat je met een IQ boven de 140 gek bent. Sindsdien durfde ik het niet meer hardop te zeggen, wat heeft dat destijds indruk gemaakt zeg.
quote:Livre schreef op 25 augustus 2009 @ 17:28:

Dat torenhoog IQ klinkt bekend. Mijn leraar Maatschappijleer legde ons uit dat je met een IQ boven de 140 gek bent. Sindsdien durfde ik het niet meer hardop te zeggen, wat heeft dat destijds indruk gemaakt zeg.Dan is mijn jongste iig niet gek.
quote:Solomio schreef op 25 augustus 2009 @ 17:31:

[...]

Dan is mijn jongste iig niet gek.

Wat een opluchting. Hoe zijn jullie IQ's dan?

En Q, het klopt niet hè, van dat gek zijn. Toch?
quote:Livre schreef op 25 augustus 2009 @ 17:28:

Dat torenhoog IQ klinkt bekend. Mijn leraar Maatschappijleer legde ons uit dat je met een IQ boven de 140 gek bent. Sindsdien durfde ik het niet meer hardop te zeggen, wat heeft dat destijds indruk gemaakt zeg.Die leraar maatschappijleer is gewoon gek.
Ja, maar op die leeftijd hakte het er toch in. Stom.
Lekker Liev, rode bietjes! Krootjes klinkt zo goor!

Wij eten pasta, Sportman moet deze week héél véél koolhydraten eten. En ik doe mee, eet alleen een derde van wat hij eet!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Livre, gaaf weer studeren. Ik zou wel willen, maar nu even geen tijd en ruimte ervoor.

Solomio, balen he dat je kinderen dan ergens niet gewenst zijn. of dat mensen er zichtbaar heel er gmoe van worden. Je hart breekt. En in dit geval had de moeder in kwestie ervaring met kinderen zoals de mijne. Dat maakt het dan nog erger. En hij krijgt al medicatie, kun je nagaan.

Boven de 140 ben je gek... ach ze vonden ons toch al een gek gezin.
En nu komt man thuis, dus ik moet echt echt echt het forum afsluiten. Hoezo verslaafd ikke???
ff eten, verse pasta!
Eet smakelijk allemaal. Hier staat het ook op, lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven