!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Bluester, mijn moeder was vroeger helemaal fan van John Hiatt. Klint wel gezellig zo met je gezinnetje bij Ilse! kan zoon een beetje mooi zingen?

Even iets heel anders. Hebben jullie gehoord over dat meisje van 13 dat alleen de wereld over wil zeilen? Ik snap werkelijk niet dat haar ouders dat goed vinden. echt niet.
Bluester: Klinkt erg gezellig bij Ilse! Wat lief dat zoon zo reageerde op de muziek.

Mientje: Ja ik had het ook gehoord! En nu wil ze zich zelfs in nieuw zeeland dacht ik in laten schrijven. En paps die zegt dat zeilen in haar bloed zit... Pfff.
Volgens mij zijn ze gewoon publiciteitsgeil... Ik dacht dat je ouders had om stomme ideeën uit je hoofd te praten

Wou zoon zonder speen naar bed doen vanmiddag maar na een half uur gejank heb ik hem toch maar gegeven... Haal hem 's avonds wel gewoon uit z'n bekkie, dat gehuil is ook niks.

Heb zowaar een hele weekplanner gemaakt voor m'n huishoudelijke klussen. Nu kijken of het me lukt!

Wat klinkt dat gezellig Bleuster! Wat voor draagdoek heb jij?

Ik heb een luxeprobleemoje, ik heb 2 hele mooie gezien en wil ze eigenlijk allebei :$

draagdoek 1draagdoek 2

Oh joh zie net dat m'n eerste keus goedkoper is geworden! Hmm ga hem denk ik toch maar bestellen, hahaha!

Is het bij jullie ook van dat saaie grauwe weer?
Het is hier heel grijs weer!! Wilde net even naar buiten om leuke kraamcadeautjes te kopen maar wacht nog wel even. Zoon zit teletubbies te kijken. Haha wist niet eens dat die er 's middags op waren.

Bokito, Ik heb een Sleepy wrap en die is wat elastisch.
hallo, daar ben ik weer.

Vanaf donderdag tot gisteren doorgebracht op Lowlands!

Was helemaal super-te-gek-gaaf! Voelde me weer helemaal Floortje zonder verantwoordelijkheid lekker drinken/ blowen/ dansen/ genieten/ zonnen etc. Het was een cursus relaxen van onze vrienden. Met niemand anders dan manlief de tent gedeeld. Mocht wel van manlief maar aangezien de welbekende vriend van niks weet en er zich geen situatie voordeed die het delen van de tent met een ander noodzakelijk deed lijken, vond ik het wel prima zo. Man was heel erg lief en we hebben ouderwets hard gelachen en gekeet.

Natuurlijk was ik als moeder niet helemaal ontaard en belde ik braaf iedere dag schoonouders op om te vragen hoe het ging en ik miste freek ook wel een beetje. De foto op mijn telefoon was fijn om naar te kijken en nu is het fijn om freek weer te knuffelen en te laten lachen. Opa en oma zijn nu helemaal moe maar zo ver bekend heeft iedereen enorm genoten.

Zo, nu eerst alles wassen, huis opruimen en lichamelijk bijkomen, dan bijlezen en reageren.

daag
Wij zijn weer beter!

Sjaanie, hoe is het met je?

Effe voor de tabel, R is 68,5 cm en weegt 8080 gram. De flinkerd. Precies in het midden van de curve. Zowel qua gewicht als lengte. Gelukkig, want wij vroeger zaten allebei onderaan. En man is nu nog steeds te licht voor zijn lengte (en te klein vindt hij zelf)

Konela, ik vind het altijd leuk om jouw stukjes te lezen! Dat verhaal van die barbies, haha. Ben heel benieuwd naar de uitslagen van de testen.

Floortje, zo te horen ben jij weer effe lekker bijgetrokken en kun je weer vol overgave moederen. Lekker kan dat zijn om even flink uit je dak te gaan, niet? Ik heb het bij tijd en wijlen ook nodig, al is het gezien het slaapgebrek enzo niet verstandig. En met je eigen vent kan het ook lekker zijn :-).

Mientje, ik vind die ouders echt idioot. Ik heb begrepen dat het m.n. haar vader is die het normaal vindt. Dit soort zaken valt m.i. niet onder goed ouderschap. Jezus, het kind is 13. Natuurlijk denkt ze dat alles kan, dat moet ook als je 13 bent. Maar daarom ben je minderjarig en handelingsonbekwaam als je 13 bent.

Bokito, een weekplanner, haha (zegt iemand die een kaartenbakje heeft met maandtabs voor grote klussen). Ik hoop dat je huishouden nu lekker smooth gaat lopen. Heb je nu eigenlijk helemaal geen oppaskindjes meer? Wat leuk dat zoon het zo naar zijn zin heeft op de psz.

Aaaaah, Bluester, wat lief van zoon. Wat zal je moederhart warm geworden zijn. Jij bent toch ook een 'wat oudere moeder'? Ik zeg het even voorzichtig, haha, want zelf voel ik me ook jong. Maar vind jij het niet jammer dat de meesten je al voor zijn gegaan? Je beleeft het toch heel anders nu je zelf zwanger bent geweest en bevallen bent. Zoals nu dat je zo trots bent op je vriendin.

Frans: voor de nachtvoedingen. Arme ziel. Jij zult wel op je tandvlees lopen en nu ook je man weer 2 weken weg .

Fesa: wij geven nog geen pap 's ochtends, maar nog gezellig de fles. Als ik voed, doe ik dat lekker gezellig in bed. Wij hebben nog geen kinderstoel, moeten er nog steeds 1 kopen. Maar ik weet niet waar ik dat kreng kwijt moet in mijn poppenhuiseetkamer. Misschien een opblaasbare kopen, haha.

Nou, dit is even uit mijn hoofd waar ik op reageer. Ik zit ondertussen 2 gigabyte aan reggae van een usb-stick te trekken en zo mijn huwelijk op het spel te zetten want man wordt een beetje simpel van de 750 cd's die op de slaapkamer aan zijn kant van het bed staan. En er staan nog 600 albums op de wenslijst, haha.
Nou, da's lekker gegaan met dat kleurtje.

Lein, jij ook voor de laatste loodjes. Ik ga zo ontzettend voor jullie duimen dat alles goed is!
wij geven alleen nog maar drie keer een papfles.

Het laatste altijd met een lepel.

Hij eet soms een broodkorst, van de onderkant. Brood mag niet van ons CB.

Hij eet soms een ligakoekje.

Hij drinkt (weinig) water en thee.

en eet s morgens fruit en s middags een complete maaltijd van aardappels en groente of rijst/ groente/ vis of pasta/ tomaat/ courgette. Cb wil hier ook vanaf 7 maanden boterham en dan ook vlees. donderdag mag ik weer naar het CB, volgens mij wel 4 weken te vroeg maar ze wilde hem verplaatsen van 8 sept naar nu. En het is de afspraak van 7,5 maanden. Dat zou half sept moeten maar dan ben ik op vakantie. Nu dus al met 6,5 mnd maar dat vind ik wel erg vroeg. Nou, ja hebben we het maar weer gehad.

En dat gouwehoer over het eten verschilt echt enorm per CB. Ik doe gewoon wat me goed lijkt en wat hij eet. Hij drinkt wel weinig dus ik ga de vruchtenthee eens proberen.

Lein ik duim ook voor 2-9!

Mien: super van je nieuwe baan met opvang voor Guus

Fesa: wat kan Y al veel!

En ? gefeliciteerd met het kindje van je vriendin! Pfff wat een bevalling.

Freek draait ook alleen maar een enkele keer. Wil wel kruipen maar doet dat op de plaats. Wil graag staan en zitten. We zetten hem neer en hij blijft zitten. Een hele poos en dan valt hij uiteindelijk ook om, hihi.
Ha Bagheera, klopt ik ben ook een wat oudere moeder Moet er even over nadenken maar ik vind het niet jammer dat anderen me voor gegaan zijn en ik hun ervaring anders mee beleefde aan de zijlijn. Vond het mooi om te zien hoe zij opeens moeder waren en hun leven een nieuwe invulling gaven. Het is wel zo dat ik de omvang van die verandering nu pas echt voel en ook weet wat het me je doet als vrouw. Dus deze zwangerschap van haar is om die reden wel erg speciaal hoor.
Even een kort ego berichtje. V is vandaag hééééééél verdrietig. Ik kwam om 16.00 uur thuis uit werk en vriend stond al bij de voordeur om naar zijn werk te vluchten. Riep nog even snel; "succes.... ze huilt al 2 uur". Nou, we zijn 2,5 uur verder en ik heb mijn buik er ook al aardig vol van. Ze wil wel spelen op haar kleed, maar alleen als ik er naast zit. Net even een boterham maken (aan koken waag ik me vandaag maar niet) maar zelfs dat vond madame te veel > krijsen. Geen idee wat ze heeft, geen verhoging in elk geval. Vorige week dinsdag precies hetzelfde, dus 2x de dag na de test. Vorige week dacht ik dat het van de hitte was. Misschien dat ze toch gewoon een beetje van slag is.

Ach, ze is nog steeds superlief hoor, alleen ik tel de minuten af tot het bedtijd is, want dit is no fun. Vriend belde net even en ze krijste zo hard dat ik moest ophangen. Wish me luck!
bij deze!
Konela, dat gedrag hebben we hier ook al drie dagen. Ik ben het ook een beetje beu. Als ik er maar naast zit, gaat het wel, maar zo niet: jengelen, zeuren en dat gaat over in krijsen als ik hem geen aandacht geeft. Alleen tijdens onze wandeling en de lunch in het stadscafe was hij een engeltje en hij was stil toen hij sliep, maar voor de rest.......... Het leek eerst een beetje op stembanden uittesten, maar hij gaat idd huilen als we het op zijn beloop laten.

Man kon dus na zijn nachtdienst vannacht niet meer slapen door het gejengel enzo. Hij was er al om 10 uur weer uit. Gelukkig heeft hij geslapen toen ik met R weg was en R heb ik daarna op bed gelegd en gelukkig sliep hij, dus man heeft in totaal vandaag 5 uur slaap kunnen pakken.

Succes, meis!
bagheera en konela: sterkte.

freek testte net ook weer zijn stembanden en gisteren idem dito.

Zoals jullie weten laten wij hem dan huilen. Er is immers niks aan de hand. hij raakte ook overstuur maar ineens was het stil en sliep hij. Succes nogmaals.
Zo we zijn weer vrienden. Ben voor de afleiding naar mijn zus gegaan en daar was ze hartstikke lief. Een echte lach kon er niet vanaf, maar af en toe (na 100x er komt een muisje aangekropen) krulde haar mondhoekjes een beetje op. Ze keek steeds best boos en toen zei het kindje van mijn zus: hey mam, Veerle lijkt net op dat poppetje wat altijd zegt "don't make me hurt you". Hahaha, ze had haar evil-face dus. Maar goed, net gegeten en nu met een flinke kak-broek op haar speelkleed.

Vermoeiend he, dat gejengel. Zou het een fase zijn? Jouw man kwam er ook slecht vanaf Bagheera, met 5 uur slaap! Die van mij is nu werken en was echt blij dat hij "aflossing" had.
Succes Konela en Bagheera!

hahaha Floortje ik moet altijd zo om je lachen, je bent zó'n ontaarde moeder!!! Heb op het dragen en voeden forum al berichten gelezen (en hier op het draagdoekentopic) dat er zelfs studies zijn geweest waar uit blijkt dat het iets met de hersentjes doet als je je kind laat huilen...

Nou hier ook hoor, zeker als ik zeker weet dat er niks aan de hand is gaat gewoon de tv iets harder

Zonen zijn snotverkouden en zoontje heeft verhoging.. ik voel me ook niet helemaal lekker, hopelijk is het maar een virusje en een M.griep, heb volgende week een bruiloft

Ohja Bagheera ik wou nog even tegen je zeggen dat ik het heel erg voor je vond dat je jullie wieg moest verkopen.. echt jammer!

En Floor wat fijn dat je zo genoten hebt en ik bewonder jullie wel hoor! Toen ik m'n ketting af deed voor het sporten vroeg vriend al waarom ik me ging opmaken als ik ging sporten.. hahaha helaas voor mij zijn er alleen maar dikke/oude/lelijke mannen op de sportschool dus hij heeft niks te vrezen!

Ga gauw opruimen en dan Desperate Housewifes kijken!
Wat voor pap geven jullie trouwens? Ik gewoon de fles met een paar scheppen rijstebloem (die 4 mnd + pakken van Babbix is dat geloof ik). Geven jullie dat ook?
Ook van mij een en sterkte voor Konela en Bagheera! Liggen de dame en heer inmiddels lekker te slapen?

Ik durf het haast niet meer te zeggen, maar Y. was gisteren en vandaag zooooo lief. Ze werd vanmorgen na een half uurtje slapen wakker gemaakt door de buurvrouw en 'normaal' gesproken is dan echt niet te genieten. Maar ze heeft heerlijk (zelf, maar ook samen met mij, zelf spelen gaat hier nog niet zo lang goed) gespeeld en heeft vanmiddag 3 uur geslapen zodat ik ook even lekker tijd had voor mezelf. En daarna weer super lief!

Bokito: Ohhh die eerste doek is erg mooi! De tweede ook, maar de print is maar aan 1 kant bedrukt he? Dus de achterkant ziet er dan niet zo heel erg mooi uit vind ik. Hier heeft het draagvirus echt toegeslagen. Naast de didy die ik had gekocht hebben we inmiddeld ook een patapum en er is nog een ringsling onderweg. Ik draag nu echt heel vaak. Even snel een boodschap doen, over de markt lopen gaat veel makkelijker dan met zo'n kinderwagen, gewoon wandelen in een bos op de zandpaadjes etc. En het is natuurlijk gewoon hartstikke gezellig!

Floor: Wat klinkt je weekend heerlijk zeg! Fijn dat je zo genoten hebt. En nu inderdaad lekker met Freek knuffelen.

Bagheera: Bij de ikea hebben ze een heel simpele kinderstoel waar je de poten zo vanaf kan klikken. Dan zou je 'm even weg kunnen zetten.
Konela: Ah fijn dat het weer beter met jullie samen gaat! Dat gejengel kan inderdaad behoorlijk vermoeiend zijn.

Wij geven ook de 4 maanden rijstebloem inderdaad. Wil wel binnenkort gaan beginnen met pap als ontbijt dus heb een pak Bambix Fijne Granen in huis gehaald. Is vanaf 6 maanden.
Sjaanie: Hoe gaat het met je? Dikke van mij!

Skoempie: Ik las dat je mannetje geopereerd is? Hoe is het gegaan? En hoe gaat het nu met 'm?

Zo nu genoeg posts Ik ga ook DH kijken. Ciao!
Sooooo heeee, onze fluitketel ligt in bed. Man zegt net (nog maar een uurtje echt de mopperkont meegemaakt): Jezus, wat is hij lastig, zeg. En ik meteeen: Kan de baby toch niets aan doen! Haha, en ik had het ook best wel gehad, hoor. Voordeel van het gedrag: baby is afgebrand en we hoefden niet eens meer terug te komen, die ligt in coma.

He Bokito, ik hoop inderdaad niet dat je de Mgriep krijgt! Heb je een leuke bruiloft, volgende week?

Man hier is gelukkig helemaal niet jaloers en ik ook niet, dus flirten mag best, mits de ander er natuurlijk niet bij is. En als hij een keertje met een andere vrouw zou willen zoenen, vind ik dat ook best. Echte seks vind ik te ver gaan, dat behoud ik liever exclusief voor mezelf .

Bokito, ik ben niet heel erg aan de wieg gehecht, hoor. Ik vind het wel jammer want ik had hem wel graag behouden, maar het is nogal een obstakel en zo ruim behuisd zijn wij niet. Wij hebben er voor gekozen van twee slaapkamers 1 hele ruime te maken en dan houden we nog de kinderkamer en een zolderkamer over. En op zolder staan al mijn boeken, de administratie, het is ook een studieruimte en over de hele breedte een bergkast, dus die wieg past er niet meer bij. Het is wel een mooi wiegje, uit 1865 en door mijn moeder weer authentiek bekleed, ik zet wel even een fotootje op hyves. Ik heb hem overigens nog niet verkocht. Ik dacht van wel, maar de koper krabbelde terug.

Konela, fijn dat jullie weer vriendjes zijn. En wij hebben gewoon bambix rijstebloem.

Ik ga zo even met de auto naar de glasbak. Ik wacht liever tot het donker is anders gaat de buurt zo roddelen, haha. Nee hoor, normaal deed ik het voordat ik naar mijn werk ging, maar de baby zit nu in de auto en ik vind het zo vervelend voor hem, dus ik doe het nu maar even.
Heb ik even een uur over een post gedaan, zeg.

Fesa, wat heerlijk dat je meissie zo lief was vandaag. Wat kan je dan gelukkig zijn, niet?
Zo, alles weer bijgelezen!

Floor, wat super dat Lowlands zo gaaf was! Fijn om zo te kunnen genieten!

Bagheera, wat balen van jullie avondje uit. Zijn jullie allebei nu weer beter? Ga je het romantische dinertje nog dunnetjes over doen?

Bokito, beterschap voor jullie allemaal!

Fesa, wat fijn dat je zo geniet van Y

Konela, sterkte met je meisje, hoop dat jullie nu vriendjes blijven! Wanneer hoor je de uitslag van de testen?

Vandaag bij CB geweest met beide kids. Voor tabel: Zoon is 68,5 cm en 8390 gram.

Van CB hoefde ik nog niet met brood te beginnen. Melk is het voornaamste, daarnaast fruit en groente. Maar het is niet erg als ik een keer oversla. Over een maandje of anderhalf moeten we wel met brood begonnen zijn. Zoon gaat ook onmiddelijk kokhalzen van stukjes, arts gaf als tip om het eten in zijn wangzak te stoppen in plaats van op de tong, dan krijgt hij eerder een kauw-neiging dan een kokhals-reflex. Vandaag geprobeerd en dat ging best goed.

Dochter moest allerlei testjes doen, blokjes stapelen enzo, vond ze helemaal leuk! Ze is panisch voor alles wat dokter heet, maar vandaag heeft ze geleerd dat het ook leuk kan zijn!

Kennen jullie de reclame van scapino? Met Dr Visser? Dat is dus Dochter haar dokter (of was, want hij is gestopt in het ziekenhuis), maar Dochter zag hem vandaag en riep: 'He mama! Kijk! Dokter Visser! Daaaaag, Dokter Visser!' (terwijl ze heel hard zwaaide!)

Ik ben deze week gestart met hardlopen. Doe ik samen met de buurvrouw. We hebben een schema van het internet en de eerste keren stelt niets voor, dus dat trok ons wel, hihi! We gaan in twee maanden naar 4 km achter elkaar. Leek ons wel een mooi begin. Ik moet ook echt wat aan mijn conditie doen en een wat strakker lijf is ook nooit weg.

Nog 1 kilo, dan zit ik op het gewicht van voor de zwangerschap!! En dan wil ik er nog vijf kwijt...

Ik zie zo op tegen volgende week. Ik vind het zo rete-spannend. Nog acht nachtjes slapen.

Tot snel, liefs Lein
Haaaaaaai,

Lein, ik ben alvast begonnen mt duimen voor je!

Wow en hardlopen, goed zeg! Ik had voor mezelf bedacht dat ik weeer met sporten moest beginnen als B 6 maanden was. Uh das nu dus, maar nu wacht ik tot vent terug is. Ahum, uitstelgedrag?? Neuhh

Kone
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
la, arme jij en arme Veerle. Hopenlijk zit ze morgen weer beter in haar velletje

Ringel, trainen om later op te staan? Hoe doe je dat? Ik wil die tips wel!

Floor, wat fijn dat jullie weekend zo leuk was! Vent en ik gaan binnenkort een weekend samen naar Rome. Oeh ik verheug me er ook zo op. Lekker een weekend alleen voor mezelf zorgen, heerlijk!

Haha en wat ben je toch heerlijk nuchter over laten huilen. Ik kan Bojan heel slecht laten huilen. Ik laat hem wel huilen als hij bv even 10 minuutjes moet huilen om in slaap te komen hoor. Gelukkig is dat niet vaak. Dat kan ik eigenlijk alleen savonds. Anders mmag ie als hij echty huilt uit bed. Maar dan moet hij zich wel vermaken als ie eruit is, anders gaat jij meteen weer terug. Ik kan hem slecht laten huilen, maar nu heeft Bojan ook een enorme brul. Het zoontje van mijn zusje bv huilt veel zachter, ik kan me voorstellen dat het dan makkelijker is. Maar waarschijnlijk ben ik gewoon een softie
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey Lein wat leuk van dochter! Ben al helemaal aan het aftellen voor jullie!

Draakje moest zoon ook testjes doen op het CB? Ik was vorige week ook met allebei maar ze heeft alleen naar z'n ogen gekeken. Vond het wel jammer, was wel benieuwd of hij die testen goed deed omdat hij eigenlijk nooit met blokken speelt en pas vorige week weer z'n puzzel heeft ontdekt.

Nou ja hij hoeft volgend jaar pas weer, zien we tegen die tijd wel of hij een jaar achter loopt op de rest

Frans ik geef je groot gelijk hoor!

Fesa dat is ook wel jammer van die 2de doek ja maar hij is zo vrolijk! Ik ben niet echt een superfan van de draagdoek hoor, maar dat komt denk ik omdat ik een peutertje rond heb lopen waar ik best vaak voor moet bukken. Dat merkte ik alleen pas toen ik 7 kilo op m'n buik had hangen en nog sandalen aan moest doen, lompie van de grond moest tillen enz...

Bagheera ik heb geen idee of het een leuke bruiloft word.. hahaha nou dat zal wel toch? Ik heb alleen een hekel aan drukte, zeker waar ik amper iemand ken. heb je de tranen niet in m'n ogen zien staan bij de meeting En heb een hekel aan dansen dus ben benieuwd

Nu naar bed, gisteravond een beetje teveel lol gehad met vriend, hahaha werd een beetje laat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven