Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring met VP3?

07-08-2009 16:13 683 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.

Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:

tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano

champiognsoep: verse peterselie

kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie

aardappelsoep: peper

Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.

broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen

crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)

shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje

thee brandnetel (zonnatura)

elke kruidenthee

verse munt

rooibos

groene thee (pickwick)
quote:zosha schreef op 25 augustus 2009 @ 16:40:

Als je nooit een probleem hebt gehad met je gewicht, waarom, vraag ik mij dan af, reageer je op dit forum. Hoe kom je hier terecht?

Natuurlijk zijn goede adviezen prettig, maar het is je toon.

Je stelt je op als een alweter op dit gebied.

Misschien zou je je moeten afvragen of je baat hebt bij adviezen van mensen met overgewicht die dezelfde dieten doen. Zij hebben immers aangetoond niet in staat te zijn een gezond gewicht te behouden

Over voeding weet ik ook heel veel, ook over sportvoeding.

Mijn zoon is natural bodybuilder, mijn trainer loopt 56 km in ruim drie uur en de vrouw van de trainer is mijn voedingsdeskundige (niets met VP3 te maken). Zouden zij alledrie niet weten hoe het moet? En ja, natuurlijk zou het mooi zijn als dit niet nodig was, maar soms is er een reden waarom je wel begint met zo'n voedingsschema, namelijk dat je een gevaarlijk BMI hebt en dan is dit een goede start. Daarna de hulp van de obesitaskliniek. Zijn die ook niet goed op de hoogte van voeding en gewicht?

Als je goede tips hebt, graag. Maar denk niet dat je alles en iedereen begrijpt.

Nogmaals, een forum is voor iedereen en ik ben blij dat er mensen zijn die elkaar op deze manier steunen en niet alleen maar bezig zijn om hun gelijk te halen.
V.w.b.t bestellen van spullen. Ik bestel het bij TotalHealth en haal het dan op of heb het afgelopen consult meegenomen.

Ik ben alleen dus ik vind het qua kosten eigenlijk wel meevallen. Ik was normaal gesproken ook rond de EUR 10 per dag kwijt aan eten. En ik vind het ook wel erg makkelijk dat je geen boodschappen hoeft te doen, eten te koken en s morgens al mijn bakjes met rauwkost te vullen.

Ik merk dat ik veel meer energie heb, geen afterlunch dip, geen after dinner dip. Groot voordeel is dat ik gelijk door kan naar de sportschool en niet hoef te eten enzo. Sporten gaat ook veel beter omdat je niet zo'n volle maag hebt.

Verder merk ik ook dat mijn smaak beter wordt en dat ik echt kan genieten van een klein hapje. Heb nog geen behoefte gehad zo'n hele zak poppies in 1 x leeg te eten.

Wonderbaarlijk!
naamleeftijdstartgewicht1wk2wk3wk4wk5wk6wk7wk8wkvoorbeeld449290

Beste afvallers,

Ik heb een tabel gemaakt waar de persoonlijke gegevens in opgenomen kunnen worden. Wie mee wil doen kan zijn gegevens laten weten, dan vul ik de tabel. Ik heb een hotmailadres aangemaakt (vp3forum@hotmail.com) waar je je gegevens evt. naar toe kunt mailen.

Een idee is om evt. buiten dit forum met elkaar te mailen. Als de geinteresseerden naar het hotmailadres een mailtje sturen, kan ik van van die emailadressen een adressenboek maken. Ik kan daar dan ook de tabel meesturen.

Laat maar even weten of jullie daaraan mee willen doen.

Monique
Grasspriet, ik snap de bakjes met rauwkost niet. Wat eet je dan? Ik mag die helemaal niet. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Wel kruiden.

Dat lijkt me namelijk heel lekker.
Moed, dat is leuk. Ik ga mailen naar dat adres.

Gaat het verder goed met je?

Ben benieuwd. Ik voel me prima.
Meds, ik snap je opmerking, maar het gaat hier niet om grote adviezen, want we hebben allen gekozen voor VP3, maar gewoon wat tips.

Verder zijn we lotgenoten die proberen gewicht te verliezen.
Wat een leuk idee die tabel, ik ga mijn informatie ook meteen insturen.

Weet niet of jullie daar wat aan hebben omdat ik pas 1 week bezig ben.. Maar stuur het wel gewoon en dan zie ik het wel ;)

Ik vroeg me ook nog af voor de mensen die online bestellen, hoeveel dagen duurt het voordat de producten thuis bezorgd worden?

Groetjes!
Hierbij een update van de tabel. Ikzelf heb op 8 september een intake en zal dan ook mijn gegevens toevoegen.

Zosha, laat me je leeftijd nog even weten.

Als jullie nieuwe meetgegevens hebben, laat me die dan even weten dan voeg ik ze toe.

naamleeftijdstartgewicht1wk2wk3wk4wk5wk6wk7wk8wkValerie1868,566,5Zosha101979593Monique44intake 8/9
naamleeftijdstartgewicht1wk2wk3wk4wk5wk6wk7wk8wkValerie1868,566,5Zosha101979593Monique44intake 8/9Vanessa2793,792
Ik heb een mailtje gestuurd met mijn leeftijd. Ik ben 51 jaar.
naamleeftijdstartgewicht1wk2wk3wk4wk5wk6wk7wk8wkValerie1868,566,5Zosha51101979593Monique44intake 8/9Vanessa2793,792
Hallo!

Hoe gaat het met iedereen?

Ik vroeg me af of dat gesprek na 2 weken echt nodig is?

Want ik heb hun hulp denk ik toch niet nodig om te bepalen of ik genoeg afgevallen ben of niet? Dat zie ik zelf denk ik beter.. En dat ik dan als ik vind dat ik genoeg afgevallen ben, dan een afspraak maak met vp3 om langs te komen..

Of is er een reden voor dat er na de eerste 2 weken weer een gesprek is?

Groetjes!
Ja, dat is wel aan te raden omdat ze dan kijken naar je bloedspiegel, vetpercentages, schildklier enz. Maar na deze keer zou ik het op 1 keer in de maand zetten denk ik.

Ik heb het destijds ook zo gedaan. Nu ga ik dus niet meer, omdat ik het weet zo onderhand.

Bij mij is er in bijna 4 weken tijd 7,4 kilo af!!!
Ik heb morgen mijn eerste gesprek na 2 weken, ben benieuwd!

Heb voor vanavond alleen nog soep en muesli, dus ben dubbel blij om morgen te gaan! haha

Voor mijn bestelling, hoe zit het met dat brood? wat moet ik me daarbij voorstellen? Nog andere lekkere tips??

Groetjes!!
Ik zou zeker gaan na de eerste 14 dagen.

Dan kunnen ze eventueel nog iets bijstellen in je schema.

Maar dan kan je eens per maand. Dat werd mij ook aangeraden door de VP3-mevrouw. Scheelt weer 65 euro.

Het brood is erg lekker. Wel een werk, nu ik zo gewend ben niet te hoeven koken! Maar ik heb voor 12 dagen en dan valt het zo mee.

Gaat het goed met iedereen en met grassprietje in het bijzonder, want jij bent deze topic gestart.........
hallo,

weten jullie hoeveel je van die chocoladerepen mag? Ik vermoed dat een halve reep 1 maaltijd is, maar weet het niet zeker. En van die chocopoppies mag je er toch maar 8 per maaltijd, maar nu lees ik op het pak 15 per maaltijd???? Hoop dat iemand dit weet! Ik kan mevrouw van vp3 wel bellen, maar die is volgens mij heel druk en moeilijk bereikbaar.

Hier alles goed. Al een paar kilo kwijt. Ik zal die tabel ook even invoegen, nog geen tijd voor gehad. Leuk om te zien hoeveel iedereen afvalt. Succes allemaal weer en ik hoop gauw op jullie antwoorden. gr. Rosina
van de poppies heb ik het aantal van het pak aangehouden, chocoladerepen zou ik je niet durven zeggen!
Hierbij een update van de tabel. Ik heb een kolom 'lengte' toegevoegd.

Als jullie nieuwe meetgegevens hebben, laat me die dan even weten dan voeg ik ze toe.

Fijn weekend!

naamleeftijdlengtestartgewicht1wk2wk3wk4wk5wk6wk7wk8wkValerie1868,566,5Zosha51101979593Monique441.79intake 8/9Vanessa2793,792Corine321.6990,386,8
phoeh, ik heb even een dip vandaag :(

Eet het liefst alles wat los en vast zit, beperk me dan toch maar wel tot de vp3 producten... ga zo maar mn bed in, hopelijk gaat het morgen weer een stuk beter!

Ik ben zaterdag wezen wegen, 3 kilo vet kwijt! Omdat ik tegen mn menstruatie aanzit (verklaart misschien ook die vreetbui...) hield ik wel wat vocht vast, en ben ik ong 2 kilo afgevallen in totaal!
Vanessa, dat is het mooie van je laten wegen, je weet dan precies wat je aan vet afvalt!

En idd, je menstruatie zal wel schelen (bij mij wel altijd).

Ik heb vandaag ook een dip. Gisteren op het buurtfeest heb ik me keurig aan VP3 gehouden, maar vanavond heb ik patat met frikandel gegeten...wel met rode saus. Baal er wel van, maar het smaakte toch ook wel erg lekker.
Ik heb wat lengtes toegevoegd aan de tabel.

Hou vol allemaal! Ik hoop volgende week te starten, ben heel benieuwd wat de resultaten zijn en of ik het vol hou. Hoe lang zal bij jullie de 'afvalfase' duren? Wordt daar vooraf al over gesproken met de therapeut?

Groeten,

Monique

naamleeftijdlengtestartgewicht1wk2wk3wk4wk5wk6wk7wk8wkValerie181,7268,566,5Zosha511,65101979593Monique441.79intake 8/9Vanessa2793,792Corine321.6990,386,8
Tja, ik weet niet hoe lang dit duurt. Ik heb besloten door te gaan tot ik echt een goed gewicht heb. En een veel lager vetpercentage.

Het gaat heel goed, wel iets langzamer nu, maar dat ligt aan mijzelf. Ik vergeet wel eens een maaltijd en ik drink soms iets te weinig. Maar nog nooit heeft een voedingsprogramma mij zo gemakkelijk van mijn kilo's verlost. Dus ik ga door.

Ik denk wel nog tot december en dan afbouwen en in januari weer gewoon gaan eten.

Ook ik heb af en toe een dip. Wil ik chocola, maar daarom ga ik morgen wat van die carobrepen kopen.

En ik heb vorige week een zakje patat gegeten, met mayo!

En het was erg lekker. Maar niet verstandig.Toch had ik geen spijt en dat vind ik jammer, dat heeft er voor gezorgd dat ik zo dik werd: het geen spijt hebben van vet voedsel. Maar daarvoor ga ik die obesitascursus doen.

Zaterdag had ik een feestje en toen heb ik alleen VP3 gegeten en een bak onaangemaakte sla. Dat had ik afgesproken met de VP3 mevrouw. Die patat uiteraard niet.

Vandaag is extra zwaar, want ik heb alleen nog maar soep!!!!!!!!

En een broodje, dat moet ik even uit de diepvries halen.

Maar morgen heb ik weer alles. Succes allemaal
die chocorepen zijn echt niks voor mij... je denkt toch niet dat ik na 1 zo'n stukje de rest kan laten liggen?? heb hem al helemaal op dus!! zucht....
Heel herkenbaar!

Toch ga ik ze proberen, want ze zijn heel goed voor je stofwisseling en lekker, begrijp ik.

Misschien kan ik ze invriezen om mezelf tegen te houden, alhoewel, ik kan heel snel ontvriezen en ook een beetje koude reep is lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven