Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
quote:Hemera schreef op 27 augustus 2009 @ 15:11:

Alsof je beter voor ze bent nu je bent afgevallen, ofzo. Q? Alsof je een half jaar geleden minder was. Pf.Precies.. stom gedoe..
Jeetje Hemera, wat een tactloze actie!

Misschien tante (en zus) volgende keer een brilletje kado geven? Want als ze niet zien dat je al zoveel kwijt bent dan zal er vast iets met hun ogen mis zijn!

Oh, of bij de koffie 1 speculaasje (niet meer!), dat mag je van Sonja op de eerste avond ook.....

Zou er waarschijnlijk ook niks van hebben gezegd hoor...en net als Q een flink potje janken als ze weg was...

Gelukkig heb je jezelf getroost met een nieuwe jurk (en niet met eten), goed gedaan hoor!
Ik stond al wel bij de bakker om tompoezen in te slaan hoor, na afloop. Maar ik ben dr weer weggelopen en foeterend door het dorp gelopen. Ik gun het ze echt niet dat ik die tompoezen nog ga eten ook. Dág. Stelletje naarlingen.
quote:Hemera schreef op 27 augustus 2009 @ 15:09:

En ik heb ook bedacht dat ik het naar haar terugstuur met de post en dr een briefje bij doe. Of dat ik de volgende keer als ik bij haar op bezoek ga, de cadeautjes weer teruggeef met dezelfde woorden.

Veel zullen het niet met me eens zijn denk ik en vinden dat dat soort mensen de aandacht niet waard zijn, maar ik zou het zeker terugsturen. Gewoon met een duidelijk maar toch vriendelijk briefje erbij dat het niet aan hun is te bepalen hoe jij je leven indeelt en dat haar opmerking je gekwetst heeft.

Volgens mij geeft je dat zelf een echt powerwoman-gevoel. Het is goed om voor jezelf op te komen en als je het via de post doet kan je ook niet gaan haperen of zenuwachtig worden.
Q, dat herken ik wel wat jij zegt. Toen ik ooit 25 kilo was afgevallen kreeg ik ook dat soort commentaar dat ik er nu toch wel goed uitzag enzo. Lekker is dat. Ze bedoelen het vast goed hoor, maar zo kwam het bij mij niet aan. Alsof ik eerst niks waard was.
quote:josephine69 schreef op 27 augustus 2009 @ 15:19:

Q, dat herken ik wel wat jij zegt. Toen ik ooit 25 kilo was afgevallen kreeg ik ook dat soort commentaar dat ik er nu toch wel goed uitzag enzo. Lekker is dat. Ze bedoelen het vast goed hoor, maar zo kwam het bij mij niet aan. Alsof ik eerst niks waard was.ja, precies.. maar das ook de boodschap die we er zelf uithalen he, dat als we er nu goed uitzien, dat we daarvoor vreselijk waren.. terwijl we de boodschap ook kunnen opvatten als, goh wat zie je er nu goed uit..

Ik oefen daar op.. het goeie er uit pikken (mijn focus was namelijk altijd negatief..).. mensen zeggen namelijk ondoordachte of stomme, of lief bedoelde dingen.. waar ik me of heel naar over kan voelen, of heel goed (en ik maakte altijd de keuze om het slechte er uit te halen)
Wat een K** wijf zeg!!

Ach ja, achteraf had je misschien zoveel dingen willen zeggen!

Kun je niet een leuk cadeau terug geven?

Een boek ofzoiets, met de titel:

"de beste manier om je zelf in 3 stappen te verhangen!"

En je zus moest ook een stomp in d'r smoel hebben!

Lekkere zus heb jij zeg!

Knuffel voor jou Hemera, ik vind het een prestatie om zoveel af te vallen, petje af voor jou!
Sjeeeeees, Hemera, ik ben echt geschokt dat er mensen zulke dingen doen. Bah. En idd super dat je jezelf getracteerd hebt op een jurk en bij de tompoezenwinkel bent weggegaan.

Hier gebeurt trouwens bijna het tegenovergestelde. Nu de scholen weer begonnen zijn, zijn er heel wat mensen die ik een poosje niet gezien heb vanwege de zomervakantie. Ik krijg onwijs veel complimenten, dat je echt al goed kunt zien dat ik afgevallen ben enzo. Wel leuk natuurlijk, maarrrrr.......... ik ben de afgelopen 8 weken niks meer afgevallen., Toen de zomervakantie begon woog ik ongeveer 111,5 en daar hang ik nu nog steeds zo'n beetje. Snap niet dat mensen het nu dus ineens wel zien, terwijl voor de vakantie echt nog niemand er iets over had gezegd.
solomio wijzigde dit bericht op 27-08-2009 15:28
Reden: pfffffffffffft, sinds ik een laptop heb moet ik echt min teksten controleren voordat ik ze post, die toetsjes zitten zo dicht bij elkaar
% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hemera, wat een trut.... hoe komt ze erbij om het zo te brengen zeg.... Het lijkt me dat die 40- kilo's die jij al bent afgevallen toch echt wel zichtbaar worden....Ze moeten eens het slaap uit hun ogen wrijven en hun ogen openen... ZIjn ze nou helemaal besodemieterd....

Q, ook wel herkenbaar hoor maar vaak ben ik het wel met ze eens dat het lage gewicht gezonder is.. Heb er eerlijk gezegd nog niet bij nagedacht dat ze het ook op die manier kunnen bedoelen.. Gelukkig maar... En iedereen in mijn omgeving vind me nu ook al heel erg lief dus wat dat aangaat.... Mogen ze dan erover lullen als ze willen...
quote:Quirijn schreef op 27 augustus 2009 @ 15:24:

[...]

ja, precies.. maar das ook de boodschap die we er zelf uithalen he, dat als we er nu goed uitzien, dat we daarvoor vreselijk waren.. terwijl we de boodschap ook kunnen opvatten als, goh wat zie je er nu goed uit..

Ik oefen daar op.. het goeie er uit pikken (mijn focus was namelijk altijd negatief..).. mensen zeggen namelijk ondoordachte of stomme, of lief bedoelde dingen.. waar ik me of heel naar over kan voelen, of heel goed (en ik maakte altijd de keuze om het slechte er uit te halen)Oeh herkenbaar. Ik haal ook altijd het negatieve uit dingen. Slechte eigenschap eigenlijk, maar moeilijk om vanaf te komen.
Het is denk ik geen eigenschap Jos, maar meer een soort bevestigen van wat je toch al van jezelf vindt.. als je jezelf namelijk echt heel erg de moeite waard vindt, dan hoor je een positieve boodschap, terwijl als je jezelf dik en lelijk vind, je een soort bevestigende negatieve boodschap hoort.. (zo werkt het tenminste bij mij)

Gister bij mijn gesprek gaf de hoogleraar aan dat hij vond dat ik er helemaal fantastisch uit zag... en hij voegde daar aan toe dat dat niet kwam door mijn gewicht, maar dat mijn hele gezicht veranderd was.. dat ik veel relaxter en gelukkiger overkwam.. ik was zo blij om dat te horen!
quote:Quirijn schreef op 27 augustus 2009 @ 15:42:

Gister bij mijn gesprek gaf de hoogleraar aan dat hij vond dat ik er helemaal fantastisch uit zag... en hij voegde daar aan toe dat dat niet kwam door mijn gewicht, maar dat mijn hele gezicht veranderd was.. dat ik veel relaxter en gelukkiger overkwam.. ik was zo blij om dat te horen!Wauw wat een leuk compliment! Daar mag je van genieten!
Hemera, ze moeten zich kapot schamen. Ik heb er echt even geen woorden voor zeg! Wel heel erg goed dat je de tompoezen hebt laten staan. Je kunt trots zijn op jezelf.
quote:Hemera schreef op 27 augustus 2009 @ 15:18:

Ik stond al wel bij de bakker om tompoezen in te slaan hoor, na afloop. Maar ik ben dr weer weggelopen en foeterend door het dorp gelopen. Ik gun het ze echt niet dat ik die tompoezen nog ga eten ook. Dág. Stelletje naarlingen.

Zie je nu wel? Jij bent véél sterker dan zij!
Hah HCP, jij zegt het zelfde
quote:Quirijn schreef op 27 augustus 2009 @ 15:42:

Gister bij mijn gesprek gaf de hoogleraar aan dat hij vond dat ik er helemaal fantastisch uit zag... en hij voegde daar aan toe dat dat niet kwam door mijn gewicht, maar dat mijn hele gezicht veranderd was.. dat ik veel relaxter en gelukkiger overkwam.. ik was zo blij om dat te horen!
Volgens mij hebben dit soort mensen zelf niet eens door hoe zeer ze mensen kunnen kwetsen met dit soort stommiteiten..
Dat denk ik ook Quirijn. Ik zou dan ook niet aarzelen om het ze eens goed duidelijk te maken.
Ik zeg, retour afzender dat boek.

Spiegel is wel makkelijk om je make up bij te werken!

Geen woorden aan vuil maken, dan hebben ze ook nog het gevoel dat ze gelijk hebben.

Wél goeie actie van die jurk!!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Mensen zijn bot en heel erg dom. Ik was zwanger en dik. Nog een stuk lichter dan nu maar toch. Mensen die zeggen dat je niet zwanger moet raken als je dik bent. Dat je eerst maar eens af moet gaan vallen. Sta je daar, ruim vijf maanden heen. Daar zakt toch je broek van af.
Ik vertelde net aan Kersman en vriendin van het boek. Die vragen zich af of die familie wel spoort en of je de spiegel op hun hoofd hebt laten landen.
Jemig... ook zoiets als je zwanger bent... daar heb je dan toch helemaal geen boodschap aan!
Maar aan mijn magere vriendin is ook al vierhonderzeventwintig keer gevraagd of ze niet iets aan haar anorexia moet doen. met adviezen etc erbij. Ook heel storend. (Zeker als je ziet wat die kan eten, ik zou dichtgroeien!)
Mij is al 1000 keer gemeld dat ik één of ander homeopathisch rot middel moet gaan slikken.. dan verdwijnt reuma als sneeuw voor de zon!

Oh en mijn moedervlek op mijn arm, een kennis van een neef van een buurvrouw van een zoon van een vriendin van iemand die was een vakantie naar de zon geweest, goed zonnen.. en dan gaat het ook weg!

Mensen zijn zoooo dom.. en het is zo jammer dat ze die domheid ook zo graag met je willen delen.. pffff
Naar de acupuncturist en natuurgenezer zou de ASS en ADHD van de kersjes ook meteen laten verdwijnen. Tuurlijk. En mijn schilkdklier is gestopt met werken omdat ik te zwaar ben. Als ik afval gaat die vanzelf wel weer werken. En stug volhouden dat het NIET de alvleesklier is die als je diabetes type II hebt door afvallen weer goed kan gaan functioneren, nee het was echt zeker weten de schildklier. Dat ik juist door schildklier die niet functioneert zo makkelijk aankom, dat wil er niet in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven