Hondenuitlaatservice

25-08-2009 14:03 291 berichten
Wij willen erg graag een hond. Nu werken wij wel beide en het is natuurlijk niet echt hondvriendelijk om hem dan de hele dag alleen te laten zitten. Ik ben zelf altijd op donderdag thuis en ik denk dat mijn schoonmoeder ook wel 1 dag per week met hem uit wil tussen de middag. Maar dan houden we nog 3 dagen over. We kunnen geen hondenluik kwijt in de deur (tuindeuren met ramen tot bijna aan de grond). Nu bestaat er natuurlijk de hondenuitlaatserivice. Heeft iemand hier ervaring met zo'n service en wat ben je per dag/maand kwijt hieraan. Hoe gaat dat in z'n werk en eventueel mensen die een goede weten in de omgeving van Vianen? Als 2e optie dacht ik eraan (we willen een niet al te grote hond) om hem gewoon te leren dat ie op de bak moet poepen/plassen. Soort kattenbak dus voor de hond. Zijn er mensen die dit hebben voor hun hond en hoe werkt dat? Doet ie dan buiten nog wel z'n behoefte of niet? Graag dus wat info over mensen die een hond hebben en werken tegelijk en hoe die dit probleem hebben opgelost?
quote:pontichella schreef op 27 augustus 2009 @ 15:10:

Volgens mij ben je niet goed op de hoogte. Een pup moet een vast iemand hebben voor de opvoeding. En een gezin is nog even iets anders dan de buurman. Echt belachelijk hoe mensen hun fouten goed praten.En dan wordt ie lekker éénkennig en luisterd maar naar 1 iemand. Lekker handig als hij alleen maar naar mij luisterd en niet naar mijn vriend. Ben ik een dag weg, sloopt ie alles omdat hij niet wil luisteren

Maar goed, blijkbaar weet iedereen hier precies hoe en hond opgevoed moet worden, hoe hij het vind om alleen thuis te zijn en dat mijn toekomstige hond zich echt zal doodvervelen straks en dat ie heel zielig is. Toch knap dat iedereen dat al weet, terwijl we zelf nog niet eens weten hoe hij eruit komt te zien of wat dan ook! Wat een topmensen zitten hier toch! Ik ben blij met jullie allemaal!

En Zespri, zolang jij weet dat je je pup goed opvoedt moet je je niets aantrekken van de rest hier hoor! Vind dat je het prima opgelost hebt, en naar mijn idee is het juist ook weer goed dat hij 4,5 uur alleen thuis kan zitten. Zo leert ie ook zichzelf te vermaken, mocht je er een keer niet zijn. En geloof mij, er zijn genoeg honden die het juist heerlijk vinden als ze even alleen thuis zijn en lekker op de bank kunnen gaan liggen zonder dat ze eraf worden gejaagd door de baas Wij vinden het toch ook weleens lekker om alleen thuis te zijn, waarom zou een hond dat niet vinden? Ow wacht, iedereen hier weet precies wat de hond denkt als ie alleen is toch? En dat ie zich verveelt en het vreselijk vind als ie alleen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 27 augustus 2009 @ 18:07:

Zespri werkt volgens mij niet fulltime, dus het zal niet dagelijks zijn toch, die 8 uur?

In mijn ogen is hij ook geen 8uur achter elkaar alleen.

Wel misschien 2x 3 a 4 uur achter elkaar.
quote:Zespri79 schreef op 27 augustus 2009 @ 18:12:

Ponti : ik zie ook graag jouw ideeen over de ideale puppydag .

Misschien steek ik er wat van op en kan ik dat aanpassen in mijn *schema*Ik vind dat ie te lang alleen is en dat je te veel met hem loopt. Verder moet je doen wat jij het beste vindt.
quote:pure_vanity schreef op 27 augustus 2009 @ 16:20:

Van honden heb ik geen verstand, maar ik krijg wel de kriebels als ik lees dat de hond verder overal mee naartoe gaat. Als er iets irritant is dan is het om honden tegen te komen tijdens het winkelen, in restaurants (dat is zo smerig), in pretparken, in de bus, in de trein, enz.

Laatst had familie hun hond meegenomen naar ons huis, met warm weer de hele tijd in de auto moeten zitten (ik laat hem niet binnen, moeten ze maar een oppas zoeken of geen hond nemen).

bent.Hij zou bij ons alleen mee gaan naar de supermarkt en dan blijf ik lekker buiten met em. Nee, ik bind em niet vast aan een paaltje ofzo. Mijn vriend vind het zowiezo lekkerder om alleen de boodschappen te doen en ik haat het. En de meeste winkels mag hij toch niet in, dus mocht ik ooit gaan shoppen (wat ik alleen doen en mijn vriend blijft dan dus thuis) gaat ie niet mee. Verder gaan wij nooit met het openbaar vervoer en ook zelden uit eten. En als dat wel een keertje gebeurt kan ie best 2 uurtjes alleen thuis blijven. Kan ie lekker op de bank liggen zonder dat wij het zien!
[quote]Zespri79 schreef op 27 augustus 2009 @ 18:14:

[...]

Wel misschien 2x 3 a 4 uur achter elkaar.[/quote]

Twee dagen of twee keer per dag?
Ponti : maar jij hebt in je hoofd de ideale puppydag, Kan je die eens neerzetten hier ?

Ponti ... Nu loopt hond weer te veel , daarnet zat ie weer te lang alleen thuis..

Nogmaals : wanneer ikbuiten ben met de hond in het park , zijn we in totaal wel half uur weg. Maar eh er bestaat ook nog zoiets als , onderweg ff kletsen met andere hondenbezitters of ik rook een sigaretje op een bankje , terwijl hond ff lekker ligt uit te rusten of met een stok aan het spelen is. Of hond zit lekker bij mij op schoot effe boten te kijken die door het kanaal varen e.d
[quote]Omen schreef op 27 augustus 2009 @ 18:10:

[...]

Ik vind jou erg dom. Maar dat terzijde.

Hahahaha, lekker makkelijk he!
quote:pontichella schreef op 27 augustus 2009 @ 18:17:

[quote]Zespri79 schreef op 27 augustus 2009 @ 18:14:

[...]

Wel misschien 2x 3 a 4 uur achter elkaar.[/quote]

Twee dagen of twee keer per dag?van 6.30- 10.30/11.00 en van 11.30-15.30 is hij alleen
Ponti waar bestaat jouw dag uit met je hond ?

Op welke tijden gaat jouw hond eruit e.d ?
[quote]Zespri79 schreef op 27 augustus 2009 @ 18:18:

Ponti : maar jij hebt in je hoofd de ideale puppydag, Kan je die eens neerzetten hier ?

Volgens mij heb ik hier net het eea over gezegd.

Ponti ... Nu loopt hond weer te veel , daarnet zat ie weer te lang alleen thuis..

Lees je eigen schema nog es even....
quote:Flashy schreef op 27 augustus 2009 @ 16:18:

Wat voor auto heb je dat ie met 4 personen er ook nog in moet passen? onze cavalier neemt 1 volledige plek in beslag, en dat is niet bepaald een grote hond. Hij ligt dan op de achterbank ( in een honden auto gordel) wij hebben dus maar 1 plek over als de hond mee gaat, op schoot is gewoon niet veillig, zeker niet voor langere afstanden. En we hebben een kofferbak waar nog geen kratje in past, dus ook geen hond voorzieningen.Wij hebben een renault clio. Het "probleem" is dat mijn ouders op 3 uur rijden van ons vandaan in Duitsland wonen. Daar gaan wij dus regelmatig heen in het weekend en blijven daar dan 2/3 dagen. Mijn broer en zijn vriendin hebben geen auto, dus die rijden vaak met ons mee. Vandaar dus dat het geen al te grote hond kan worden, want dat past niet. En ik ga hem echt niet elke keer dat wij naar Duitsland gaan ergens onderbrengen. De hond van mijn vriend lag altijd op de hoedenplank of hij zat op de grond bij de bijrijder. Dat was een keeshond en ging prima. Dat formaat hond willen we maximaal. Groter is gewoon geen doen ivm het reizen.
quote:Zespri79 schreef op 27 augustus 2009 @ 18:18:

[...]

van 6.30- 10.30/11.00 en van 11.30-15.30 is hij alleenDat is toch gewoon 8 uur per dag of ben ik nou gek? En dat 4 dagen per week? Dat vind ik echt schandalig.
quote:pontichella schreef op 27 augustus 2009 @ 18:21:

[...]

Dat is toch gewoon 8 uur per dag of ben ik nou gek? En dat 4 dagen per week? Dat vind ik echt schandalig.Er zijn nog altijd 16 uur over op een dag dat ie niet alleen is, en dat is het overgrote deel. Grootste deel van de dag heeft ie dus gewoon gezelschap
quote:Ivetje schreef op 27 augustus 2009 @ 18:22:

[...]

Er zijn nog altijd 16 uur over op een dag dat ie niet alleen is, en dat is het overgrote deel. Grootste deel van de dag heeft ie dus gewoon gezelschap Ja, want Zespri slaapt natuurlijk niet snachts en speelt de hele nacht met haar hond.
quote:pontichella schreef op 27 augustus 2009 @ 18:24:

[...]

Ja, want Zespri slaapt natuurlijk niet snachts en speelt de hele nacht met haar hond. Het is zo grappig om met 1 enkele reactie hier weer iedereen op de kast te krijgen. Serieus...neem 's morgens die fles azijn niet bij je ontbijt.
quote:Ivetje schreef op 27 augustus 2009 @ 18:31:

[...]

Het is zo grappig om met 1 enkele reactie hier weer iedereen op de kast te krijgen. Serieus...neem 's morgens die fles azijn niet bij je ontbijt.Ja, klets je er maar uit.
Ponti : je leest niet eens goed !!!

Wat heb ik geschreven over de weekenden die ik moet werken ? Waar is mijn hond dan ? PRECIES 7 van de 10x bij zijn grootste maatje , nl de hond van zusje en zwager. Die al stappen verder zijn met hun hond op de cursus en dus mijn pup ook allerlei dingen leren. Ideaal en super lief van ze .

Of hij is bij mijn vriend , of vriend is hier. En die doet ook genoeg met hem..
Maar Ponti wanneer ga je antwoord geven op mijn vragen ?
quote:Zespri79 schreef op 27 augustus 2009 @ 18:36:

Ponti : je leest niet eens goed !!!

Wat heb ik geschreven over de weekenden die ik moet werken ? Waar is mijn hond dan ? PRECIES 7 van de 10x bij zijn grootste maatje , nl de hond van zusje en zwager. Die al stappen verder zijn met hun hond op de cursus en dus mijn pup ook allerlei dingen leren. Ideaal en super lief van ze .

Of hij is bij mijn vriend , of vriend is hier. En die doet ook genoeg met hem..Dan nog is 8 uur per dag veel te lang, hoe mooi je het ook maken wilt.
quote:Zespri79 schreef op 27 augustus 2009 @ 18:37:

Maar Ponti wanneer ga je antwoord geven op mijn vragen ?Wanneer ga jij lezen? Volgens mij heb ik al wel duidelijk gemaakt dat ik het verre van ideaal vind dat je je hond 8 uur per dag alleen laat. Halveren komt al een stuk dichter in de buurt van wat ik ideaal voor een hond vind.
Er staat ook nergens in mijn schema dat pup langer dan 20min uitgelaten wordt. S'morgens staat er 1x 25min.. Maar dat komt dan weer omdat hij net als ik wakker moet worden in de frisse lucht . Ik loop dan nog niet zo snel
En ik vind ook dat je minimaal een week of 6 fulltime bij een pup moet zijn. Te zot voor woorden dat je een beest van amper 13 weken zo aan zn lot over laat.
Ponti .. maar wat is jouw schema met je hond ?

Misschien dat ik daar zelf dan ook t een en ander kan aanpassen, evt werktijden bv veranderen.

Zie graag je eigen schema hier op het forum.
quote:Zespri79 schreef op 27 augustus 2009 @ 18:42:

Ponti .. maar wat is jouw schema met je hond ?

Misschien dat ik daar zelf dan ook t een en ander kan aanpassen, evt werktijden bv veranderen.

Zie graag je eigen schema hier op het forum.Nee hoor, waarom zou ik? Mijn hond is geen 8 uur per dag alleen en komt absoluut geen tijd en aandacht te kort. Verder kun je genoeg op internet vinden over hoe je met een pup moet omgaan. Google is je beste vriend. Succes...
quote:pontichella schreef op 27 augustus 2009 @ 18:45:

[...]

Nee hoor, waarom zou ik? Mijn hond is geen 8 uur per dag alleen en komt absoluut geen tijd en aandacht te kort. Verder kun je genoeg op internet vinden over hoe je met een pup moet omgaan. Google is je beste vriend. Succes...

Lekker makkelijk van je !

Ach weet je .. pup is blij en ik ben blij , in iedergeval 2 wezens op deze aardbol die happy zijn.

Pup mag je geloof ik niet zo , wanneer ik je nicknaam hardop uitspreek begint pup te grommen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven