borstvoeding? YEK!

30-08-2009 12:31 368 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die hier zo overdenkt? In magazines, internet en de vele praatjes die je als zwangere om je oren geslingerd krijgt kom ik maar tot een conclusie: bijna iedereen is pro borstvoeding...

Natuurlijk begrijp ik de voordelen van borstvoeding aangaande het versterken van het immuunsysteem en dat het eveneens een gunstig effect heeft op het darmkanaal van de baby, maar ik ben me ook bewust van de nadelen (tepelkloven, frequenter voeden, kolfen etc etc).

Mijn vraag is daarom eigenlijk: hoe voorkom ik eigenlijk dat ik borstvoeding ga geven? Of hoe beëindig ik de borstvoeding na 4-6 weken?
Oh ik snap het wel als vrouwen geen borstvoeding willen geven. Maar maak er niet zo'n heisa van. Je geeft of wél borstvoeding of niet.
quote:traincha2 schreef op 30 augustus 2009 @ 12:41:

[...]

oh kijk. Net als hier. Dochter slaapt (nog) niet, maar zoon is met opa op pad. Ik ga er eens rustig voor zitten (moet nog wel wat schrijfwerk verrichten maar niet zoveel zin)Heerlijk die rust he?!
quote:Teigetje29 schreef op 30 augustus 2009 @ 12:39:

@selma duim, ooit wel eens aan gedacht dat er mensen zijn die geen borstvoeding KUNNEN geven? Dank je voor je open mind!Is toch een ander verhaal. Het gaat nu niet over niet kunnen, het gaat nu over YEK.
Zalig!! :-D
quote:Uggla schreef op 30 augustus 2009 @ 12:43:

[...]

Op zo'n moment ben je zo gaar dat je je wel makkelijker dingen laat vertellen. Een knip in mijn vagina vind ik in een andere state of mind toch ook absoluut geen goed idee, maar tijdens de bevalling leek het mij best een prima plan.Prima. Nou in een vlaag van vermoeidheid en verstandsverbijstering heeft de verloskundige de baby 1 keer aangelegd. De kraamvrouw vond het op dat moment best. Na een nachtje geslapen te hebben (hopelijk) komt ze weer 'bij zinnen' en geeft de baby de fles. Klaar.
quote:Dutch_Lilly schreef op 30 augustus 2009 @ 12:43:

Gelukkig ken ik verschillende verhalen van vriendinnen over het geven van borstvoeding. Gelukkig is bovenstaand voorbeeld een uitzondering; maar het is wel gebeurd en dat vind ik shocking.

Graag wil ik een overwogen keuze maken wat ik ga doen na de bevalling en niet wat een ander voor mij bepaald.Vind het altijd apart dat mensen het over een keuze hebben, maar goed dat vind ik.
Een verloskundige die de kraamvrouw eigenhandig aan het bed vastbindt om zo verplicht te voeden, die kun je denk ik best aangeven, hoor.

Op om laten praten bestaat geen straf.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Luxaflex schreef op 30 augustus 2009 @ 12:45:

[...]

Prima. Nou in een vlaag van vermoeidheid en verstandsverbijstering heeft de verloskundige de baby 1 keer aangelegd. De kraamvrouw vond het op dat moment best. Na een nachtje geslapen te hebben (hopelijk) komt ze weer 'bij zinnen' en geeft de baby de fles. Klaar.Lijkt mij een prima oplossing.
quote:Luxaflex schreef op 30 augustus 2009 @ 12:45:

[...]

Prima. Nou in een vlaag van vermoeidheid en verstandsverbijstering liet de kraamvrouw toe dat de verloskundige de baby 1 keer aanlegt. De kraamvrouw vindt het op dat moment best. Na een nachtje geslapen te hebben (hopelijk) komt ze weer 'bij zinnen' en geeft de baby de fles. Klaar.
Idd Fleur, die YEK stuit me tegen de borst ()
Als je geen borstvoeding wil geven (wilde ik ook niet) dan geef je van tevoren bij de gyn of verloskundige aan dat je dit niet wil. Na de bevalling krijgt de kleine dan gelijk een flesje. Je moet een paar nachten met je bh aanslapen maar verder is het weinig meer dan dat. Sommige mensen hebben enorme last van stuwingspijn, ikzelf merkte er weinig van.

Dwingen lijkt me sterk maar je wordt tegenwoordig wel snel verketterd als je aangeeft het al van tevoren niet te willen proberen. Net alsof je daar geen goede reden voor kan hebben of alsof je gelijk je kind een goede toekomst ontneemt.
Lol het leek net of de verloskundige de baby bij zichzelf aanlegt. Nou ja jullie getten the point :P
quote:Dutch_Lilly schreef op 30 augustus 2009 @ 12:43:

Gelukkig ken ik verschillende verhalen van vriendinnen over het geven van borstvoeding. Gelukkig is bovenstaand voorbeeld een uitzondering; maar het is wel gebeurd en dat vind ik shocking.

Graag wil ik een overwogen keuze maken wat ik ga doen na de bevalling en niet wat een ander voor mij bepaald.

In je opening klinkt het toch echt alsof je je keuze al hebt gemaakt en bevestiging zoekt bij vrouwen die zeggen:

"Ja iki vind het ook zoooooo smerig. Voel me net een koe. En dan heb ik het nog niet eens over het kolven. En de sex? tsja die borsten zijn daar toch voor... Ze raken alleen maar uitgelubberd. Wilde ook snel oude figuur weer terug, dus snel weer op dieet. Oh en die drank! Zo gemist! Dus nee hoor geen haar op mijn hoofd die denkt aan bv. Groot gelijk als je er ook niet aan begint!"
quote:Mazou schreef op 30 augustus 2009 @ 12:42:

Ik snap echt niet dat mensen wel kinderen willen maar dan geen borstvoeding geven. Het 1 hoort toch bij het ander? Kan me niet anders voorstellen dan dat je je kind het beste wil geven en het zo gezond mogelijk wilt laten opgroeien.

Ik kan mij dat best voorstellen. Tuurlijk zal borstvoeding omdat het moeder natuur is beter zijn voor je kind. Als je echter voor flesvoeding kiest zal dat echt niet zo slecht zijn als vaak wordt geschetst. Ken genoeg volwassene die in blakende gezondheid verkeren zonder borstvoeding.

Ik heb echt respect voor vrouwen bij mij op het werk die iedere pauze met hun kolvmachine aan de gang gaan. Ik moet er niet aan denken als ik op mijn werk zit.
quote:Luxaflex schreef op 30 augustus 2009 @ 12:42:

"Stelt zich verloskundige voor, met linkerhand mes tegen keel kraamvrouw houdend, andere hand probeert borst uit bevallingsjas te hengelen"

Dutch_Lilly: je gaat naar de supermarkt, koopt een paar flesen, spenen en een pak poeder en jij bent klaar om geen BV te gaan geven, helemaal niet zo moeilijk hoor.
als je geen borstvoeding, wil, mag of kunt dan zijn daar ook medicijnen voor, deze krijg je ook in het ziekenhuis als je bijvoorbeedl een doodgeboren kindje hebt gekregen. Het is wel heel slecht spul voor je lijf.

en voor dat iedereen in de vooroordelen schiet, er zijn genoeg redenen waarom een moeder kiest voor flesvoeding. Het is echt niet alsof je je kind sloot water te drinken geeft, flesvoeding is tegenwoordig ook van hele goede kwaliteit.
quote:Selma Duim schreef op 30 augustus 2009 @ 12:46:

Idd Fleur, die YEK stuit me tegen de borst ()Ik vind het ook zwaar overdreven. Aan de andere kant, als je er diep over nadenkt is sex natuurlijk ook yek.
quote:_barbie_ schreef op 30 augustus 2009 @ 12:47:

[...]

Ik heb echt respect voor vrouwen bij mij op het werk die iedere pauze met hun kolvmachine aan de gang gaan. Ik moet er niet aan denken als ik op mijn werk zit.

Kolfmachine.

Sterker nog, niet alleen in de pauzes. Om precies te zijn, ik mocht bijna twee uur kolven onder werktijd, los van de lunchpauze.
En poepen.
Nog een tip om te voorkomen dat je borstvoeding gaat geven ; vanaf nu dit topic niet meer lezen. Je zou zomaar eens overtuigd kunnen worden van het feit dat je een heule slechte moeder wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:bridges6 schreef op 30 augustus 2009 @ 12:47:

[...]

In je opening klinkt het toch echt alsof je je keuze al hebt gemaakt en bevestiging zoekt bij vrouwen die zeggen:

"Ja iki vind het ook zoooooo smerig. Voel me net een koe. En dan heb ik het nog niet eens over het kolven. En de sex? tsja die borsten zijn daar toch voor... Ze raken alleen maar uitgelubberd. Wilde ook snel oude figuur weer terug, dus snel weer op dieet. Oh en die drank! Zo gemist! Dus nee hoor geen haar op mijn hoofd die denkt aan bv. Groot gelijk als je er ook niet aan begint!"Als je je oude figuur terug wil kan je juist weer veel beter borstvoeding geven!
Goh, misschien wilde de placenta niet goed loslaten en wilde de vk door het aanleggen bewerkstelligen dat de baarmoeder wat steviger samentrok. Om te voorkomen dat ze onder narcose moest om de placenta handmatig te laten te verwijderen?
quote:Dutch_Lilly schreef op 30 augustus 2009 @ 12:31:

Ben ik de enige die hier zo overdenkt? In magazines, internet en de vele praatjes die je als zwangere om je oren geslingerd krijgt kom ik maar tot een conclusie: bijna iedereen is pro borstvoeding...

Natuurlijk begrijp ik de voordelen van borstvoeding aangaande het versterken van het immuunsysteem en dat het eveneens een gunstig effect heeft op het darmkanaal van de baby, maar ik ben me ook bewust van de nadelen (tepelkloven, frequenter voeden, kolfen etc etc).

Mijn vraag is daarom eigenlijk: hoe voorkom ik eigenlijk dat ik borstvoeding ga geven? Of hoe beëindig ik de borstvoeding na 4-6 weken?Tieten eraf, da's de enige oplossing.
Flesvoeding is ook helemaal niet slecht, geloof ook niet dat dat hier ergens beweerd wordt. Snap alleen niet dat mensen op basis van dit soort argumentatie bij voorbaat besluiten geen bv te geven.

Maar goed, dat vind ik (hier ga ik even mijn motto van maken, word een beetje moe van telkens dat zinnetje typen)
Ik weet het Zwieber, maar dat is toch helemaal niet wat To wil horen!

9en daarbij ben ik nog steeds niet terug bij oude figuur, maar goed, dat terzijde. Moet misschien gewoon minder snoepen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven