Theehuis

12-08-2009 18:45 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:Kess schreef op 30 augustus 2009 @ 21:40:

Verzin jij dan echt per week wat je allemaal eet? Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen. Dan bedenk ik iets voor donderdag en dan blijkt tegen die tijd dat ik daar helemaal geen zin in heb... Ik gooi in de supermarkt van alles in mijn karretje en dan kijk ik thuis per dag waar in zin in heb/wat ik zal maken. Heb altijd mijn groentela behoorlijk vol, verschillende soorten vlees/vis in de vriezer en aardappels, rijst, pasta op voorraad. En een kast vol met pakjes om de boel mee op te leuken. Daar kom ik een heel eind mee. Als ik echt zin heb om iets uitgebreids te doen, doe ik die dag nog extra boodschappen voor spul dat ik niet standaard op voorraad heb.Whaaa jij lijtk Xan wel, mijn gróóóte frustratie! Wij doen wél per week boodschappen, en dan ineens zegt Xan op woensdag: 'ja, maar ik heb helemaal geen zín in spaghetti vanavond'... arghhhhh
Peas on earth!
Ik verzon vroeger ook een weekmenu, maar dat eindigde altijd in een hoop dingen weggooien omdat ik er dan achteraf toch geen trek in had. Doe ik dus niet meer.
Ik vind het wel fijn (en Xan meestal ook ), want dan hoef ik niet iedere dag na te denken en boodschappen te doen
Peas on earth!
Dat maak ik alleen als het vlees in de aanbieding is

Maar wel heel erg lekker ja!
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Jeeej ik ben weer lekker langzaam.
Het lijkt me vreselijk, zo'n weekmenu bedenken. Ga je daar dan echt voor zitten met pen en papier enzo? Ik bedenk meestal pas rond een uur of 4 wat we die avond gaan eten. Vroeg genoeg! Weggooien van etenswaar komt bij ons ook bijna niet voor.
Loretta is De Mol. Punt.
Ja, vrijdag is boodschappenlijstjesdag

Burgerlijk he?

Maar het werkt wel!

Maar komt ook omdat wij allebei doordeweeks rond 17.30 (en xan nog iets later) thuis zijn. Dan is het wel heel fijn om geen boodscahppen meer te hoeven doen!
Peas on earth!
Ja, dat kan ik me voorstellen! Ik ga meestal 2x per week naar de AH XL. En dan voor de losse dingetjes die er later nog bijkomen, vergeten was, of vers wil hebben bij de supermarkt die naast Tony's school staat. Dat gaat dus in één moeite door.
Loretta is De Mol. Punt.
Ik hoef het maar 1x in de week te bedenken, das lekker.
Wat ik trouwens ook heerlijk ontspannen vind is om 's avonds boodschappen te doen. AH is tot 22.00 uur open. Kinderen al op bed, Don thuis en ik kan dan op mijn gemakje door alle paden kuieren zonder dat er om Doratoetjes en Plopkoeken wordt gevraagd.
Loretta is De Mol. Punt.
Vaker boodschappen doen blijkt ook duurder te zijn, daarom zo weinig mogelijk naar de winkel. Ik ga ervoor zitten en maak meteen boodschappenlijstje. Maar meestal heb ik dan gewoon genoeg in huis om alsnog af te wijken hoor. Zit er niet aan vast ofzo.
Ja, dat is waar. Maar toch ben ik er best goed in om me aan mijn lijste te houden. Maak namelijk wel een lijstje. Alles wat door de dagen heen op gaat, zet ik meteen op een lijstje. Als ik dan naar suup ga, is lijstje al zo goed als klaar.
Loretta is De Mol. Punt.
Ja maaaahaaaarr, nu heb ik nog steeds nik sop mijn lijstje staan
Geeft niks, je gaat toch weer lijnen!
Loretta is De Mol. Punt.
Haha ja daarom juist, dan hou ik me graag vast aan iets wat vaststaat.
Ik vind het echt achterlijk hoe laat Medium pas komt.
Meld. Het is D-Day
Ik vind Medium stom. Dat mensch heeft het woord huilie uitgevonden denk ik; wat een huilie-hoofd.
is vandaag je uitgerekende dag star?
Vers uit de douche doe ik voor jou weeendansje nummer 1 van vandaag.

Oeh daar word ik een beetje scheel van.

Nummer 2 er gelijk maar achteraan dan.

No hotlink zegt ie

Maar dat eerste dansje is prachtig

Klinkt als fijne dag Erwt! Breien echt leuk. Chica, baby en ik hebben inmiddels een sjaal en nu maak ik er een voor nichtjes. Volgende project is een lappendeken voor de baby met allemaal verschillende vierkante breilapjes, jaja. Ik ben best snel inmiddels en kan ook Averechts en patronen en steken meerderen en minderen en zo En heb van touw een scrubwashand en een tasje voor Chica gebreid. Dat laatste is echt zo kneuterig dat ik het met schaamte typ

Star, Dier, schiet eens op

Wij willen op zijn Vishiaans boodschappen gaan doen, inderdaad ook omdat je meer uitgeeft als je, zoals we nu doen, bijna elke dag gaat. Dus soort weekmenu idee, of toch in elk geval dag of 4 vooruit denken en dan wel flexibel.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ohja, jij was dat Inad, die ook aan breien deed. Ik heb na een half uur kneuteren toch zéééker al 1 centimeter sjaal gebreid (of wát het dan ook wordt) . Gewoon rechttoe rechtaan natuurlijk. Wat ik alleen niet snap (kan ik nu mooi even aan Inad vragen ): als alle steken op de linkerbreinaald zitten, ga ik breien. Dan zitten ze daarna allemaal op de rechterbreinaald. Maar moet ik dan de naalden omdraaien zodat ik wéér van links naar rechts brei eigenlijk? Deed ik nu wel, maar vroeg me ineens af of dat wel moet?

*schaamt zich bijna voor breiverhaal*

Hier dus ook weekboodschappen en dan per dag eventueel nog verse groenten, fruit, etc als dat nodig is. Het scheelt hier echt in geld, boodschappen zijn er goedkoper van geworden!

D-Day
Peas on earth!
Ja hoor, dat gaat goed En je begint beter dan ik, want ik deed gewoon alles op 1 naald zodat er een grote knoop ontstond de 1e keer
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Mooi, dan kan ik vanavond verder breien

Maak hier maar een proeflapje van denk ik, is van die nare wol met veeelll acryl. Dat vind ik irritant (wordt statisch). Ik ben nu bij hoofdstuk 2 in mijn boekje Inad, vanaf hoofdstuk 5 kan ik ook andere steken

Aan het einde van het boekje kan ik sjaals, mutsen, bolero's (leuk!) en poncho's breien
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven