Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Ontzettend veel succes bij de vlokkentest a.s. woensdag Jammie!!

Hoe gaat het met jou Evi, je zult wel een flinke dikke buik hebben inmiddels!

Eendtje toch weer aan het solliciteren?

hier alles prima. Mikuutje zit in haar 'ik ben bijna 2 en ik zeg schudt nee-fase'. Verder wil ze steeds dat ik met haar mee ga om te spelen. Pakt ze mijn hand ('handjie') en dan moet ik mee. Prima, maar niet de hele dag, dus als ik dan nee zeg, begint ze te gillen en is ze boos. Hahaha, maar goed gelukkig is zo'n bui vaak snel weer over, maar ... pfff wel wat vermoeiend.

Oh enneuh Jammie, voorlopig helaas geen bandana's voor jongens. Ik hou het even bij voornamelijk meisjesspul.
@alle dames op dit topic: Ik vroeg me af wat jullie netto gezinsinkomen is dat jullie niet hoeven te werken. Ik zou dolgraag thuismoederen in de toekomst maar zie dat niet zo snel mogelijk zijn. Mijn vriend verdient 1850 netto.
Hoi Joy4Britt. Ligt meer aan je uitgaven dan inkomen denk ik. Mijn netto inkomen post ik hier niet, maar je kunt wel zelf berekenen wat je inkomensdaling en onkostendaling zal zijn. Als je inkomen daalt omdat je bv thuisblijft heb je vaak recht op toeslagen , bv zorgtoeslag. Op toeslagen.nl kun je dat uitrekenen. Verder maak je minder kosten (reiskosten werk, lunch op werk, voordeliger boodschappen doen, geen kinderopvangkosten.

Succes!
Miku, heel herkenbaar. Job zit in dezelfde fase. Hij kan driftig worden, meestal leg ik hem dan op het kleed en loop weg. Dan komt hij vanzelf wel weer naar me toe. Ik vind dat eigenwijze ook wel weer heel schattig, moet er stiekum wel om lachen, maar het is ook vermoeiend.

Dames, ik ga naar de camping. Tot vrijdag !
Ik heb helaas niet zo goed nieuws. Afgelopen woensdag de vlokkentest gehad (die is op zich prima verlopen). Maar ze doen ook een nekplooimeting en daaruit bleek dat de nekplooi ernstig verdikt was. Ze gaven een kans van 1 op 3 op een kind met een chromosomale afwijking. Voor volgend weekend hebben we de uitslag.
Ach nee jammie!!! Wat lees ik nu, ontzettend vervelend nieuws. Ik duim voor jullie dat het toch nog meevalt. Hé echt klote, ik denk aan je!
Jeetje dat is schrikken Jammie. Maar de kans is nog altijd 2 op 3 dat er niks aan de hand is toch? Ik duim voor jullie.
Pfffff.... Jammie, in wat voor een verschrikkelijke spanning zitten jullie zeg..Ik hoop dat jullie heel snel een uitslag krijgen en natuurlijk een positieve uitslag voor jullie. Ik duim ook heel hard mee!

ps Eendtje, heb je mijn mail nog gekregen?
Het ziekenhuis heeft gebeld en het kindje heeft geen chromosoom afwijking. Ik ben vreselijk opgelucht. Er is nog wel kans op een hartafwijking maar dat weten we pas bij de uitgebreide echo (ik hoop bij 16 weken). Ik durf weer een beetje positief te zijn. Extra leuk is dat we al weten dat het een meisje wordt !!
Gelukkig goed nieuws, alleen nog wel spannend van die hartafwijking... Is de kans daarop groot? Wanneer heb je de 16 weken echo?

Een meisje, wat leuk! Jongens zijn ook leuk maar een neisje erbij is wel extra leuk toch? Dat zal een stoere griet worden met 3 grote broers:)
Ach jammie ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent. Gelukkig! Nu maar hopen dat je snel de echo krijgt, en dat het allemaal goed blijkt. Wat ontzettend leuk dat je een meisje krijgt naast 3 jongens. Ik ga enorm voor je duimen meid! Wanneer mag je komen voor de echo?

Eendtje heb je al iets van je sollicitatie gehoord?

Evi hoe gaat het met jou, lekker aan het genieten van het weer. Is wel warm voor jou, met zo'n dikke buik.

Hier alles prima. Geen bijzonderen nieuwtjes. Het kabbelt allemaal lekker door en door het heelijke weer heb ik echt een vakantiegevoel!
Heb een ontvangstbrief gekregen waarin staat dat als ik binnen 4 weken niets hoor, ik niet uitgenodigd ben. Ze zullen wel veel reacties krijgen denk ik...
Jippie!!! Jammie, dat is goed nieuws zeg, pfff....

Eendtje, het zal inderdaad wel storm lopen op die vacature dan. Nou ja afwachten dan dus maar.

Miku, lekker aan het genieten dus!

Hier de afgelopen dagen vreselijk druk geweest in huis. We hadden gepland dat Evi-mannetje dinsdag en woensdag naar mijn moeder zou gaan, zodat wij de zolder op konden ruimen. En dan wordt het natuurlijk prachtig mooi weer tja... Maar goed. Logeerkamer is helemaal leeg. De linnenkast en het logeerbed die daar stonden zijn naar zolder en daar is nu eigenlijk de nieuwe logeerkamer. En ik ben trots! Evi-man gaat morgen de muren witten in de nieuwe kamer van Evi-mannetje en dan kan een wand behangen worden. Meubeltjes hebben we al, dus het schiet eindelijk op! Verder vanochtend naar de vk. Alles was goed. Alleen ik krijg met 35 weken wel een groeiecho om in de gaten te houden of het kind niet te groot wordt. En dinsdag weer suikers prikken. Nou ja..
Vandaag de echo gehad en alles zag er uit zoals het moet zijn. Groei was goed, hartje zag er ook goed uit. Over 4 weken krijgen we weer een echo maar de kans op een afwijking os nog maar 1-2%.

Alles goed met iedereen ?

Eendtje, nog op gesprek geweest ?

Miku, leuke beurs ga je op staan.

Evi, dus al heel druk met de babykamer, altijd weer leuk om te doen.
Wat een goed nieuws Jammie!

Leuke mail van die beurs Miku, hoe gaan de zaken, goed?

Hoe ver zijn jullie met de babykamer Evi?

Hier alles ok. Nog niets gehoord van die sollicitatie, behalve de ontvangstbevestiging. Verder ook geen vacatures gezien, ja van de supermarkt maar daar ben ik afgewezen (te oud te duur denk ik). Geeft niks want ik heb vrijdag even alles op een rijtje gezet en ik ga gewoon voor mezelf beginnen. Waarom me in allerlei bochten wringen voor ene baan voor 2 dagen die schaars is en daardoor toch een compromis zal zijn voor mij. Ik heb vrijdagmiddag even zitten lezen in bv van tien tot twee en op wham.nl en ik ga er gewoon voor. Ik wil het ook al zo lang, kwam op mijn laptop uitgewerkte winst verlies rekening tegen uit 2002... Maar toen niet doorgezet.

Ik ga me iig richten op tekstschrijven, maar ook op organisatie en communiactieadvies denk ik, maar dat moet ik nog even goed bekijken. Moet van alles op een rijtje gaan zetten, kvk inschrijven, prognose gaan maken voor mezelf, website bouwen etc. Is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, vroeger had ik dit in een paar daagjes rond gehad, nu gaat het wat langer duren met mijn twee schatjes de hele dag om me heem gaat het op de avonden aankomen. Ach kan ik vast wennen:)

Verder is broer helemaal zindelijk, op hier en daar een ongelukje na (diaree, vermoeidheid). Hij gaat zelfs alleen naar de wc! Ook 's nachts geen luier meer om sinds een paar dagen (hij was al weken droog 's ochtends). Hij heeft sinds een paar dagen iets nieuws: een denkbeeldig vriendje genaamd fgrank (frank maar hij zegt de r nu ineens gr). Frank is ineens overaal: aan tafel, in bad, als we door een straat rijden zegt hij: daar woont fgrank! Zo schattig:) En vanmorgen ging hij op een knuffelbeest staan, deed een hekje van de boederij in zijn mond en een emmer op zijn hoofd: dit is een skateboard mama, dit is voor de tandjes stuk. Ik weet niet hoe hij eraan komt maar ik vind het zo grappig!

Zusje is gek op staan nu. Ze gaat overal aan staan en stralen dat ze dan doet. Ze duikt zodra ze de kans heeft de zandbak in en dan gaat ze met de schep Broer nadoen:) Ze heeft nu last van tandjes (en wij ook), dus ze wil maar niet slapen arm kind. Ik hoop dat ze snel slaapt, want dit is zo zielig:(
Eendtje, goed zeg dat je de beslissing hebt genomen om voor jezelf te beginnen, spannend hoor !

Wat goed en fijn dat broer al zindelijk is (hoe oud is hij nu ?). En Zusje al weer staan, wat gaat het toch allemaal snel. Grappig dat broer zoveel fantasie heeft.

Wouter heeft zijn eerste echte verjaardagspartijtje vrijdag. Ik heb gisteren aan de jongens verteld dat ik een baby in mijn buik heb en Wouter vond het helemaal geweldig. Thomas zei ook dat hij het leuk vond, maar vroeg wel hoe het met Job moest. Die blijft de baby in zijn ogen.
Broer wordt over 2 weken 3. Grappig dat Thomas zo zorgzaam is. Hoe oud is Job als de baby komt?

Vannacht een hoop gehuil: hij was zijn schoenen kwijt (om 1/2 3 's nachts). Hij had ze nodig want hij ging rolschaatsen (heeft hij gisteren gekregen). Ik hoop dat zijn fantasie de komende nachten een tukje doet:)
Job is 2 jaar en 3 maanden als de baby komt dus die zal het nog niet zo goed snappen.

Arme Broer,waar je snachts maar mebezig kan zijn.
He dames!

Miku, alles goed bij jou? Weer volop in de drukte of lukt het nu beter om dat te managen?

Eendtje, wat goed dat je ervoor gaat! En een zindelijke broer dus. Goed zeg! En fijn dat er nu eentje uit de luiers is. Lijkt me wel heel lekker hoor!

Jammie, wat fijn dat alles er goed uit zag. En wat lief dat Thomas zich zorgen maakte over Job hihi!

Hier gaat alles goed. Het behang zit op de muur bij Evi-mannetje. Het is echt heel gaaf geworden. We hebben heel hard gewerkt maar nu is het echt helemaal mooi geworden. En niet alleen zijn kamer, maar heel het huis is heerlijk opgeruimd. Eindelijk een keertje. Verder hier een gigantische peuter. Hij is zo verschrikkelijk stout en ik merk dat ik me af en toe gigantisch beperkt voel door mijn buik. Maar goed, het is even niet anders. Vanochtend met hem op het cb geweest en alles was goed. Verder hebben we net het speelkleed binnen dat we voor hem besteld hadden. Zo'n kleed met wegen zeg maar, waar hij met autootjes op kan spelen, dus dat ligt nu in z'n nieuwe kamer. Dan alleen nog de lamp die we besteld hebben en we moeten nog gordijnen uitzoeken, maar dan is de kamer klaar. Echt leuk! En dan gaan we zaterdag lekker op vakantie. Lekker een kleine twee weken naar Frankrijk, heerlijk!

Nou dames fijne dag en tot later weer!
Hallo allemaal,

Allereerst Jammie, wat fijn dat je echo goed was. Pfff wat een opluchting meid. En nu lekker genieten hoor!!

Evi, Wat lekker dat jullie zaterdag op vakantie gaan! Dat peuteren trouwens ken ik maar al te goed. Mikuutje is ook ontzettend ondeugend. Ze luistert soms gewoon niet of ze gaat me na doen met zo'n vingertje erbij 'neenee'. Zo schattig . Klimmen en koppetje duikelen (op de bank) is ook helemaal leuk. Sta ik te koken, kijk ik even in de woonkamer, zie ik weer billen boven de rugleuning van de bank uitkomen. Ja hoor mevrouw staat weer op haar hoofd. Ik hou echt mijn hart vast. Verder zijn hier kiezen aan het doorkomen. 's nachts wordt ze wakker en hangt ze hele verhalen op. We hoeven er gelukkig niet, want ze valt weer in slaap, maar je wordt er zelf ook even wakker van natuurlijk.

Eendtje wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Ontzettend veel succes! Ik moet wel zeggen dat het best pittig is hoor, de combinatie thuiswerken/eigen zaak en kind(eren). En dan heb ik er maar eentje. Al met al kost het me best veel tijd. Tis niet alleen het ontwerpen en naaien, maar alles wat erbij komt aan administratie, webshop, bestellingen etc. etc. etc. Jammie jij weet precies wat ik bedoel . Maar goed ik heb er nog steeds plezier in. Alleen moet ik ervoor waken mezelf niet voorbij te rennen in mijn enthousiasme!
Ja zal best pittig zijn maar ik heb al niet de ilusie iets te kunnen doen met Broer em Zus om me heem. Zal het 's avonds, vrijdagmiddag en weekend gaan doen. Als ik eens een afspraak heb vraag ik of opa in wil springen. Ben druk bezig met orienteren op webprovider, bank, kamer van koophandel. Denk dat het handiger is qua belastingen en zo om officiel per 1-1-2010 te beginnen, maar moet ik nog even uitzoeken.

O ja, kreeg net eindelijk een brief van de sollicitatie van 4 aug in de bus. De hele tijd naar uitgekeken en nu hij er was dacht ik: o jee, wat nu. Ik wil daar (misschien) helemaal niet werken, ik begin lever voor mezelf. Wat als het een uitnodiging is? Opengemaakt en Jippie het is een soort afwijzing: ze hebben iemand benoemd dus bedankt en succes verder:) Blij mee:)

Jammie en Miku, heb je nog tips voor me?
hallo,

wie heeft er zin om met ons mee te mailen. Ons groepje heet de thuisblijfmoeders. We mailen over alles wat ons bezighoudt.

Wel willen we graag in ieder geval wekelijks iets van je horen, liever meer natuurlijk. zo leer je elkaar goed kennen.

inschrijven: thuisblijfmoeders-2-subscribe@yahoogroups.com

groetjes Desiree.
Eendtje heb je een mailtje gestuurd (ook naar Evi en Jammie).
Ah, Miku. Herkenning dus. En inderdaad wat je zegt hoor als ze 's nachts wakker worden, dan word je daar zelf vaak ook wakker van. Of je er nou echt uit moet of niet. En ik kan me dat zo voorstellen dat je, als je eenmaal voor jezelf begint, dat je dan moet oppassen dat je jezelf niet voorbij holt. Maar aan de andere kant vind ik wel dat je superstoer bezig bent en je bent duidelijk iets aan het doen wat echt bij je past. En dat heb je toch maar zelf voor elkaar gebokst.

Eendtje, spannend allemaal hoor. Maar je gaat het dus echt concreet maken. Ben heel benieuwd hoe of wat en hoe het je zometeen gaat bevallen. En inderdaad denk ik ook niet dat het echt wat zou worden met de kinderen om je heen. Toen ik nog werkte, werkte ik een van de vier dagen met Evi-mannetje thuis omdat ik dacht dat ik op die manier meer tijd met hem zou hebben. Maar werken vond ik zo heel stressvol, terwijl hij toen eigenlijk nog het grootste deel van de dag sliep. Dus echt bezig houden met hem dat hoefde ik nog niet eens.

Jammie, hoe voel jij je verder eigenlijk. Voel je je een beetje lekker? En hebben jullie verder eigenlijk al mensen verteld dat jullie nog een kindje krijgen. Leuke reacties gehad?

Vlindertuin wat leuk, bedankt voor de uitnodiging. Maar denk dat ik voor het moment even pas. Merk dat ik af en toe hier een tijd niets van me laat horen, omdat ik het op dat moment even druk heb met de zaken irl zeg maar. Maar dat is hier eigenlijk nooit een probleem en dat vind ik er zo lekker aan. Dus wie weet voor in de toekomst, maar nu even niet.

Hier alles goed. Ben op het moment weer in contact met mijn werk en wellicht dat een andere baas straks een baan voor me heeft. Best heel interessant, maar merk dat ik er toch een beetje met gemengde gevoelens tegenaan kijk. Ik vind het op het moment zo heerlijk om thuis te zijn, maar Evi-man vind echt dat ik moet. Dus eigenlijk is het wel of niet werken straks geen punt van discussie. Vorige week zijn we bij het kdv gaan kijken waar de kindjes straks geplaatst gaan worden en dat was best leuk, maar ik twijfel dan toch ook weer of een gastouder niet rustiger voor ze zou zijn. Kortom het nadenken over werk enzo levert weer een hoop gepeins enzo op.
Nee met kinderen aan de keukentafel is iig met mijn kinderen geen optie:) Plan is te beginnen met zo'n 6-8 uur per week, voornamelijk in de avonduren/weekend. Als Broer volgend jaar naar school gaat en zusje naar de peuters meer uren. Zusje is trouwens wat beter in alleen spelen dus misschien al wat meer uren als broer op school zit. Als ze allebei op school zitten (moet er nog niet aandenken, dan zijn ze al groot!), dan onder schooltijd werken.

Legde het vanmiddag aan een vriend voor de belastingadviseur is en die zei meteen: nou, moet je wel klanten hebben (inderdaad zei ik, dat is het enige wat ik niet kan organiseren (of misschien wel:)). Hij raadde me af me in te schrijven bij de kvk, omdat ik met zo weinig werkuren door de belastingdienst toch niet gezien wordt als ondernemer en geen aftrekposten krijg onder de 1225 ur per jaar (ca 24 uur per week)maar mijn inkomsten vallen dan onder 'inkomsten uit overige werkzaamheden'. En (voorlopig) ook geen zakelijke betaalrekening. BTW nummer moet ik wel aanvragen. Zou een hoop geregel schelen: geen kvk, geen bank zoeken, geen verlies/winst rekening. Dus, wil nu een naam gaan verzinnen, site gaan maken, visitekaartjes (iemand ervaring met vista print?) en mobiel nummer voor zakelijke gesprekken (gewoon een prepaid). Ik heb er zo'n zin in!

Hier ook bedankt maar nu even niet vlindertuin.

Nou ga lekker ana de slag, de kinderen liggen erop:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven