= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Jeetje, het wordt nu echt serieus hier met al die 'ik moet weer bijna werken' verhalen. Dat ritme ben ik ook wel benieuwd naar, omdat Miep nu wakker wordt rond 7.30 uur, en dan moet ik al weg. Ik zal haar straks dus wakker moeten gaan maken, denk ik. Maar dat zien we wel.

Vreemd beleid Meis. Slaat toch nergens op?

Nerwen, dat zijn een boel collega's... Pfoeh! Kan je dan inderdaad niet beter iets door een bakker laten maken? Is misschien duurder, maar dan hoef je er zelf niet veel voor te doen!

Chica, fijn dat het beter gaat. En jij mag je mening ook gerust spuien hoor, ook al is dat een andere dan de mijne bijvoorbeeld.

Ik heb een winterjas voor Miep gekocht! Een vriendin van me zei dat ik die nu wel moest gaan halen, wilde ik nog op tijd zijn. Afijn, ik zag al vrij snel een hele mooie jas van Baby Barb. Echt een vrouwelijk model, grijs geruit met dunne roze en paarse streepjes. En een dubbele rij knopen en rits. De binnenkant is van heel zacht katoen, en de mouwtjes kunnen omgeslagen worden mocht hij in het begin nog iets te groot zijn! Hebben we die alvast!

En ik ben op zoek geweest naar een voedingsbeha... Wat een (sorry) HELLL! Ik wilde mezelf trakteren op een mooie witte Marlies Dekkers, maar die paste niet (tiet sprong eruit aan de zijkant). Dus winkel mevrouw erbij gehaald: 'helaas mevrouw, Marlies gaat niet groter! Anita gaat wel groter trouwens.' Dus ik zei: 'ik wil wel zo'n Anita passen dan.' Affijn, ook de grootste maat daarvan was mij nog te klein. Nou hebben ze een cup 90G (!!!) besteld voor mij, die zou moeten passen zei de mevrouw van de winkel met het geoefende oog... Maar jullie raden het vast al, dat is zo'n dodelijk saai wit model met een verplicht kantje. Maar ja, ik moet toch wat! Heb nu een slappe bruine met witte noppen van Prénatal, die geeft gewoon niet genoeg steun. En je ziet hem altijd zitten als ik een wit t-shirt draag. Ik wil dus wel een goeie. Wil ik mezelf eens trakteren, heeft Marlies mijn maat gewoon niet! Zo'n gemiste kans weer...

Ik snap er geen zak van, mijn borsten zijn voor mijn gevoel weinig veranderd (hooguit wat slapper geworden) en ik ben alleen maar afgevallen, niet aangekomen door de zwangerschap. Normaal pas ik Marlies Dekkers wel gewoon (die ik in de kast heb hangen zitten perfect) maar die kan ik nu niet aan. Jammer, jammer.
Watever, ik ben ook erg benieuwd wat voor soort pijn je voelt in je borsten. Als je tepels pijn doen, zijn tepelhoedjes ideaal. Ik voed sowieso altijd met tepelhoedjes, omdat onze uk vanaf het begin niet goed kon happen. Als je harde plekken in je borsten hebt, die zeer doen, dan kan het een beginnende borstontsteking zijn. Probeer dan als je zoontje drinkt, tegelijk die plekken naar je tepel toe te masseren. Daarmee kun je een borstontsteking voorkomen.

Wat betreft het vele drinken en onverzadigbaar zijn. Ook mijn dochter kan uren aan de borst blijven hangen, maar op het laatst drinkt ze vaak helemaal niet, maar sabbelt ze alleen nog maar. Je moet even in de gaten houden of je zoontje nog wel slikbewegingen maakt. En dat hij daarna zo op zijn knuistjes sabbelt, bevestigt voor mij dat idee nogal. Dat doet mijn dochter namelijk ook heel fanatiek na het drinken. Ze heeft dan vaak nog een enorme zuigbehoefte en ik geef haar dan meestal nog even haar speen.

Wyfke, wat balen van je offday gisteren. Voel je je vandaag weer beter?

Ring, wat leuk dat ze nu zo lekker begint te brabbelen enzo. Lijkt me erg gezellig. En wat jammer van de Marlies Dekkers die niet paste. Wil je jezelf lekker verwennen, lukt het gewoon niet.

Maria, mijn man wilde ook absoluut niet aan de Pacco, omdat hij het zo zielig vond. Maar ik heb onze uk toen eerst een paar keer stevig ingebakerd in een hydrofielluier en daar sliep ze zo goed in, dat hij om was. Nu is hij wel aan het idee gewend en zijn we beiden erg blij dat we ervoor gekozen hebben het wel te doen. Het is beter voor haar, maar ook onze rust.

Ik wil trouwens net als jij ook over een paar weken beginnen met afbouwen van borstvoeding. Als ik werk wil ik niet hoeven denken aan kolven enzo. Misschien dat ik dan inderdaad alleen nog een ochtend en avondvoeding de borst wil geven.

Chica, mijn uk heeft precies hetzelfde ritme als Sara zo te lezen. Haar laatste voeding is meestal rond 20.00 uur en dan weer om 3.00 of 4. 00 uur en vervolgens 7.00 uur. Ik hoop dat ze over een paar weken nog een keertje rond 23.00 uur komt en dan tegen 6.00 uur, want dan is het beter te combineren met werk.
quote:maria52 schreef op 31 augustus 2009 @ 16:32:

Sanloes, ik heb hetzelfde als jij: hoe krijg ik beeb in iets van een ritme als ik weer aan het werk moet? Nou ja, de tijd zal het leren... Ik zal binnenkort dan ook moeten starten aan afbouwen van de borstvoeding. Ik wil als ik werk wel proberen om de ochtend en avondvoeding nog te doen, maar of dat lukt? Heeft iemand ervaring met het gedeeltelijk afbouwen van de borstvoeding? Ik vind het ook wel weer jammer om dit te doen, hoewel het een hoop gemak geeft en geen geklooi op mijn werk.

..Ik wil straks precies hetzelfde gaan doen. Zie het echt niet zitten om te gaan kolven op het werk. Ergens heel jammer.
Over de pijn in mijn borsten; die is zo goed als weg getrokken.

Mijn moeder zei ook al dat zij toen ook 1 a 2 dagen last had van stuwing en dat het echt heel veel pijn deed, toen zij bostvoeding gaf aan mijn broers.

Dus ik neem aan dat dat het was. Ik let nu dus ook heel goed op dat Jasper goed mijn tepels pakt, want ook daar had ik last van.

Werken is voor mij nog ver weg gelukkig. Maar kan mij heel goed voorstellen dat jullie de kids in het juiste ritme willen hebben. Maar dat valt niet mee natuurlijk.

Ik ben daarover ook wel eens aan het piekeren, maar goed het zal wel loslopen.

Slaapt bij jullie allemaal de kleine nog op jullie kamer?
Bij mij slaapt de kleine nog op onze kamer. Had ik nooit verwacht dat ik dit zo lang zou doen. Maar zeker zolang hij 's nachts nog gevoed moet worden en ik last van polsen heb, wel zo handig. In één armzwaai ligt hij naast me (gelukkig doet vriend dit in nacht meestal).
Tobias slaapt sinds zo'n drie weken op z'n eigen kamertje. Nog wel in het wiegje, vind hem nog zo klein voor zo'n 'groot' ledikant. Een paar dagen nadat hij op z'n eigen kamer lag ging hij opeens doorslapen. Toeval of niet? Bij dochterlief was het destijds namelijk hetzelfde, die ging ook doorslapen in haar eigen kamer (misschien snukten manlief en/of ik te hard )

Ik weet niet wat jullie ook al weer voor opvang hebben allemaal, maar mijn ervaring is dat ze er op het kinderdag verblijf erg snel in slagen om je kindje een ritme aan te leren. Ook al zeggen ze dat ze rekening houden met het ritme van thuis. Ik vond het heerlijk moet ik zeggen, dat dochterlief na een paar weken een vaster ritme had, ook op de dagen dat ze niet op de creche was. Dus daar zou ik me niet te druk over maken.

Verder ga je wrsch vroeger naar bed als je weer werkt, dus krijgt je baby eerder de laatste voeding, dus is het makkelijker 's morgens om hem weer wakker te maken (of hij maakt jou wakker...). De eerste werkweken de vorige keer was ik werkelijk kapot aan het einde van de dag, lag regelmatig al het 8 uur journaal op bed te kijken met dochterlief lekker tegen me aan, even bijknuffelen als ik haar de hele dag had gemist.

Vorige keer had ik voor dat ik ging werken twee van de zes voedingen afgebouwd en vervangen voor flesvoeding. Ik gaf de vroege ochtendvoeding om 6u bv, dan kreeg ze op de creche twee keer kv en een keer afgekolfde bv en dan begin van de avond en late avondvoeding deed ik allebei weer bv.

Ik merkte dat ik twee keer moest kolven op mijn werk om een voeding bij elkaar te sprokkelen/kolven. Dus twee keer kolven om een fles te vullen. Op de dagen dat ik niet werkte, kreeg dochter maar een keer kunstvoeding en dus vijf borstvoedingen. Op die manier kon ik voor mijn gevoel makkelijker de bv op peil houden.

Het afbouwen idd een paar dagen de tijd nemen om een voeding af te bouwen. Begin met een middagvoeding en als je merkt dat je geen stuwing meer hebt tussendoor tot de volgende voeding, dan kun je weer een volgende voeding gaan afbouwen.

Daarstraks een zieke dochterlief opgehaald van de creche. Merkte het eigenlijk al toen ik haar in de auto zette: warm koppie en hangerig. Thuis ging ze uit zichzelf op de bank liggen en viel in slaap.... geen hap gegeten en veel huilen. Net getempt, had ze 39 dus dat verklaart een hoop. Kon ze nou maar zeggen waar ze pijn had he. Nou ja ik heb d'r maar een grote fles warme melk gegeven (bv die ik over had, goed voor de weerstand ) en een paracetamolzetpil gegeven en ze ging gelukkig lekker slapen. Morgen zien we wel weer verder.
Onze baby slaapt sinds twee weken op haar eigen kamertje.

Waarom willen jullie je kinderen in een ritme hebben voordat je weer gaat werken? Daar was ik de vorige keer totaal niet mee bezig en het is hartstikke goed gegaan op het kdv. Of bedoelen jullie 's nachts doorslapen? Ja dat zou inderdaad handig zijn als je weer moet werken, maar is van tevoren niet echt te beïnvloeden volgens mij. Mijn dochter kreeg op het kdv afgekolfde bv op de momenten dat de leidster dat in de planning had. Ik kolfde twee keer op het werk en probeerde iedere keer rond de 300 ml bij elkaar te sprokkelen. Dat is lange tijd genoeg geweest (ze kreeg het op het kdv verdeeld over meerdere kleine flesjes) en toen dat niet genoeg meer bleek, gaven ze dat netjes aan op het kdv en gaf ik elke dag 1 pakje kant en klare Nutrilon mee. Ik werkte toen 2,5 dag en ben 5 borstvoedingen blijven geven. Vanaf dat ze een half jaar was ben ik gaan afbouwen, 1 voeding per dag per week. Toen nog een tijd lang ochtend- en avondvoeding gegeven en had dat nog lang vol kunnen houden ware het niet dat ik toen een stevige griep kreeg en dochter toen niet meer taalde naar de borst. Toen was het ook snel afgelopen met de bv.

Ik twijfel wat ik nu ga doen. Ga ik afbouwen vanaf eind oktober, want dan mag ik weer aan de slag, of koop ik nog speciaal een kolf om het tot half januari vol te kunnen houden? Ik ben er nog niet over uit.

Wat te doen bij een slaapdag trouwens? Babydochter maft al de hele dag en heeft nog maar 3 voedingen gehad. Terwijl we op 7 voedingen daags zitten. Zonet was ze even wakker maar toen ik net klaar zat met het voedingskussen viel ze weer in slaap. Hoe is het mogelijk dat de productie zo op peil blijft.

Ring: ik heb laatst een voedingsbh van Anita (met mooi printje) besteld via prettymum punt ènnèl. Daar kon ik kiezen uit een enorme lijst met maten, dus wie weet zit die van jou er ook tussen?

Chica: mooi dat Sara zo goed reageert op de rust. Nu heb je de oorzaak wel gevonden. Met Anniekje ook alles goed?
Ring: heb net even op die site gekeken, en ik zag dat de maten tot 90H gaan. Althans bij de bh die ik heb.
Oh ja, nog even een vraagje...als je wordt ingeleid wordt de baby toch nog dezelfde dag geboren? Vriend heeft een beetje een domme eigenwijze collega die morgen z'n vriendin (voor een inleiding!!) bij het zh gaat afzetten en daarna gewoon aan het werk gaat! Huh?
quote:Wyfke schreef op 31 augustus 2009 @ 19:30:

Oh ja, nog even een vraagje...als je wordt ingeleid wordt de baby toch nog dezelfde dag geboren? Vriend heeft een beetje een domme eigenwijze collega die morgen z'n vriendin (voor een inleiding!!) bij het zh gaat afzetten en daarna gewoon aan het werk gaat! Huh?

Wat vreemd. Dat zou mijn man toch niet moeten flikken volgens mij. Komt 'ie dan ook pas weer thuis als z'n kind kan lopen en zindelijk is ofzo Het hoeft natuurlijk niet dat het kindje meteen die dag wordt geboren, kijk maar naar de inleidingen van Ring en Padababa. Maar vaker wel dan niet volgens mij dezelfde dag.

Ik denk dat ik deze keer de bv nog niet ga afbouwen voor het werken. Ik heb zo veel voeding, dat ik zelfs nu regelmatig halverwege de dag even moet afkolven om de spanning te verminderen. Dus tussen de voedingen door. (en die bv die ik overheb drinkt dochterlief dan weer op soms, als het te weinig is om in te vriezen)

Wyfke ik zou je baby lekker laten slapen. Trek jij dat met de stuwing? Als ze honger heeft dan komt ze wel en anders kun je vannacht waarschijnlijk aan de bak. Dat kan ook een regeldag zijn he, alleen dan andersom. Dus dat ze minder voeding nodig gaat hebben.
Wat is het toch handig dat wij ook ervaren moeders hier hebben. Jullie hebben ook gelijk met het ritme. Het is een stukje onervarenheid wat mij onzeker maakt denk ik. Maar zoals ik eigenlijk al mijn hele leven ervaar: komt tijd, komt raad.

En zonde om mij daar nu al druk om te maken.

ook fijn om te lezen hoe jij dat hebt gedaan met de voeding Wyfke.

Jojon; wat vervelend van je kleine meisje. Hoop dat ze snel weer opknapt!

Wyfke, gaat het een beetje beter vandaag?

Heb vandaag een ontzettend lekker dagje gehad met Jasper, dat ik zelfs bijna geen last van mijn stuitje heb gehad. Typisch dat je op een goede rustige dag ook minder pijn lijkt te voelen.

We hebben het van het weekend veels te druk gehad, daar hebben we een wijze les van geleerd.
quote:Wyfke schreef op 31 augustus 2009 @ 19:30:

Bij mij werd een avond van te voren wel een vetertje ingebracht en pas de volgende dag gingen ze de inleiding starten. Vriendlief mocht de avond van te voren en de nacht dus ook niet bij mij blijven. Maar bij de werkelijke inleiding die smorges om 6 uur begon was vriend gewoon direct aanwezig.

Er heeft er 1 honger!!!
Ik heb zoon ook niet een ritme aangewend voordat ik weer ging werken en na een tijdje pastte hij zijn ritme vanzelf aan aan de tijden die moesten. Ik kolfde op het werk 2/3 keer en dat kreeg hij dan op verzoek in de fles, ik heb nu ook al een redelijke diepvriesvoorraad op gebouwd waarvan er dan ook altijd wat in de diepvries kan bij de oppas voor als ze ineens meer wil hebben op een dag en als ik een keer weinig kolf. Ik heb op het werk gekolfd tot hij 9 maanden was, de laatste weken 1 keer per dag en a die 9 maanden had ik door mogen gaan maar dronk hij eigenlijk niet meer overdag als ik thuis was en het plafond van mijn kolfhok stortte in. Toen ben ik met kolven gestopt.

O, moet even helpen de kids te douchen/badderen
Mijn uk heeft nooit bij mij op de kamer geslapen. We hebben geen ruimte over voor een wieg of wagenbak. Dus lag ze vanaf dag 1 in haar veel te grote ledikant. Ik had trouwens, denk ik, geen oog dicht gedaan als ze wel bij ons op de kamer had geslapen. Ze maakt heel veel geluidjes in haar slaap, die ik zelfs nog hoor als ik in onze slaapkamer lig met de deur dicht en zij in de kamer ernaast met de deur dicht.

Dat ik graag een ritme zou willen hebben met haar voor ik ga werken, is omdat zij nu vaak rond 7 a 8 uur voor een voeding komt, terwijl dat normaal de tijd is, dat ik opsta om naar werk te gaan. Dan zou ik het nu dus niet redden, als ik haar eerst moet voeden en naar het kdv moet brengen. Ik zou haar dan dus rond 6.30 wakker moeten maken voor de voeding. Dus eigenlijk hoop ik dat er ergens een punt is dat ze haar laatste voeding rond 22.30 wil en dan de volgende om 6.30. Maar voorlopig zit dat er nog niet in volgens mij.

Watever, wat fijn dat de pijn nu veel minder is. Stuwing is inderdaad niet fijn. Gelukkig komt het niet zo heel vaak voor.

Wyfke, als onze uk een slaapdag heeft, laat ik haar ook gewoon slapen. Ze komt vanzelf wel weer als ze honger heeft. En over het algemeen valt het bij mij qua stuwing wel mee.

Ik twijfel niet of ik voor het werken bv wil afbouwen, maar wanneer precies. Ik wil misschien s'avonds en s'morgens nog wel bv geven als ik naar werk ga, maar voor de rest niet meer. Dan zou ik dus ongeveer 4 weken van tevoren moeten beginnen met afbouwen als het een week per voeding duurt om eraan te wennen. Maar als het korter duurt met de stuwing, vind ik het zonde om al zo vroeg te stoppen. Ik ben er dus nog niet helemaal uit.
CD, ik zit precies hetzelfde met de bv. Ik weet ook nog niet wanneer ik ermee ga beginnen...

Ik hoorde laatst dat baby's van kunstvoeding beter zouden slapen. Iemand idee of dit klopt?

Het is weer pet vanavond met slapen. Al drie weken niet anders...
Maria: het is niet altijd zo dat kinderen sneller doorslapen op KV, ligt ook een beetje aan het kind zelf. BV is wat lichter verteerbaar als KV, men zegt dat dat daardoor zou kunnen komen.

Trouwens voor diegene die ongeveer 2 voedingen per dag willen blijven geven. Houd er wel rekening mee dat het risico bestaat dat als je de BV verder afbouwt de productie helemaal stopt. 1/2 voedingen geven op een dag is niet voor iedereen weggelegd en is vaak makkelijker als je langer gevoed hebt dan wanneer je maar enkele weken BV hebt gegeven.

Dochter slaapt hier nog bij ons op de kamer in de wieg, vind het wel zo makkelijk met de nachtvoedingen.

Maria: hoe heeft hij vandaag overdag geslapen dan?

Carpe Diem: als jij aan het werk gaat en haar dan om 6.30 wakker maakt zal ze vermoedelijk dan wel al willen eten en dan is het maar een paar dagen en dan snapt ze dat wel hoor. Wat ik bij zoon ook vaak deed was zelf eerder opstaan, zorgen dat ik alles klaar had en hem dan pas wakker maken. Dat ik dan rustig kon zitten voeden en niet hoefde na te denken wat ik nog moest pakken of doen of zo.

Wyfke: lekker laten slapen en desnoods even kolven als je het niet trekt qua stuwing. Blijkbaar heeft ze het even nodig. Dochter heeft hier van de week ook een dag veel meer geslapen als dat ze normaal doet. Ik heb haar lekker laten liggen en even een keer extra gekolfd voor mijn diepvriesvoorraad.
Vervelend Maria!

Miep slaapt sinds dit weekend op haar eigen kamer. Ze slaapt al een hele tijd in het ledikant trouwens, onze kamer was daar groot genoeg voor. Maar nu is ze dus met bed en al verhuisd! Het gaat prima, ze slaapt alleen dus nog langer nu. Bizar!

Stuwing heb ik nog steeds. Elke ochtend, dan drinkt Miep eerst en kan ik er nog een voeding uitkolven...

Wyfke, vandaag is Miep net zo als jouw hummel! Ook maar slapen, slapen, slapen en minder vaak drinken dan normaal! Als ze wakker is, is ze trouwens wel heel vrolijk! Dus dat is vast goed.
Pada, zoon heeft vandaag eenmaal maar liefst 2 uur geslapen en nog een keer een uurtje. Niet extreem veel dus.

Het duurt nu al bijna drie weken dat hij 's avonds erg huilt en vaak maar een uurtje slaapt tussen 18 en 23 uur. Dat uurtje heeft hij al van half 7 tot half 8 gemaakt vandaag...
O ja, over inleiden. Bij mij duurt het dus altijd dagen, maar man is er dan gewoon wel de hele tijd bij. Deze keer zei de gyn op den duur dat hij best wel mocht gaan werken omdat een bevalling niet zo ineens begint, maar toen we vertelden hoe mijn 1e bevalling was gegaan leek het hem beter dat hij maar gewoon bleef. Ik zou het als vrouw niet prettig vinden om daar de hele tijd alleen te liggen wachten. Ik lag daar een paar dagen zonder dat er iets gebeurde en dan is wat aanspraak wel prettig.
Maria: zoveel slaapt dochter denk ik ook op een gemiddelde dag, 's avonds slaapt ze eigenlijk nooit tussen 18.00 en ca. 22.30 uur. Hooguit dat ze dan wat ligt te dutten met haar speen in. Maar dochter huilt verder niet zo, dus dan lijkt het me geen probleem.
Het feit dat Sara het beter doet ligt zeker aan de rust. Maar ook de combi met de Pacco doeken en het laten huilen. Ik heb toch maar eens geprobeerd om haar wat langer te laten huilen. Nu 15 min huilen, oppakken om te zien of er geen boer of scheet dwars zit, of een volle luier en om speen weer in te doen en dan weer 15 min huilen enz enz. Die enz hoeft tot nu toe niet want na de tweede keer valt ze in slaap.

Ik merk gewoon echt dat vandaag een druk dagje voor haar was. Moest natuurlijk halen en brengen van Anniek naar het KDV en dan moest ze mee en ik moest naar de tandarts en ze moest mee. Daardoor is het ritme weg en heb ik het idee dat ze veel huileriger is.

Dus toch ritme en regelmaat (en rust), maar helaas kan dat niet altijd. Ik heb nog steeds moeite met het laten huilen maar het werkt dus echt. En dan heb ik toch liever dat ze iets langer huilt dan dat ik haar elke keer eruit haal, troost, mee loop of iets anders. Ik merk dat ze dan echt nog meer overstuur raakt. Ze heeft het blijkbaar nodig om het even van zich af te huilen.

Hier trouwens ook dagen dat ze veel meer slaapt. Meer slapen overdag is hier meer slapen snachts.

Maar Wyfke ik zou haar lekker laten slapen, ze kan best een keer zonder zoveel voedingen (anders werd ze echt wel wakker geloof me).

Ritme maak ik me inderdaad ook geen zorgen om. Dat regelt zich vanzelf als ze naar het KDV gaat. En inderdaad een paar keer wakker maken, op jouw tijdstip, en drie jaar later doen ze dat nog (en dan baal je hahahaha). Je kunt nu eenmaal niet te laat komen op het werk (het zou wel fijn zijn als je een beetje speling hebt) en dus wordt jouw ritme op een gegeven moment leading. (of die van het KDV). Geloof me, het gaat vanzelf.

Babies met KV slapen over het algemeen inderdaad beter. Inderdaad waarschijnlijk doordat BV lichter verteerbaar is en ze dus eerder honger hebben. Bewezen is het niet maar het is wel vaak zo. Anniek ging pas doorslapen met 6 mnd toen ze bijvoeding kreeg (wat dus zwaarder verteerdbaar is). Maar goed er zijn altijd uitzonderingen.

BV afbouwen: Ik hoor het wel als iemand zover is en tips wil. Bij mij ging het heel goed, ondanks dat ik het heel snel gedaan heb. Ik heb echt niet 1 voeding per week gedaan (meer 1 per dag) En inderdaad is het moeilijk om er alleen een ochtend en avond voeding in te houden, vaak loopt het helaas helemaal terug.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Pada, maar dan slapen ze in totaal maar drie uur meer dan wijzelf, lijkt me vrij weinig?!
Nou ja, ik lig 's avonds vaak nog iets later op bed en dochter slaapt vaak 's ochtends wel langer door als ik na de eerste ochtendvoeding (tot een uur of 9/10). Dochter doet het er verder prima onder, is vrolijk, ligt rustig in de box of de kinderwagen te kijken, soms wat te dutten met haar speentje in, ze groeit goed, brabbelt vrolijk enz en huilt weinig dus dan heeft ze blijkbaar niet meer nodig.

En er zitten bij ons ook dagen tussen dat ze dus veel meer slaapt, eergisteren ineens de hele middag en 's avonds weer een paar uur en nu ligt ze bijv. na haar badje ook al te slapen.
Maria: Kijk eens op www.inbakeren.nl daar staat veel nuttige info over slapen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Als je wordt ingeleid ga je toch aan het infuus? Ik meende dat de weeën dan binnen een paar uur op gang kwamen en dan zou ik niet graag zonder man/vriend in een zh liggen!

Een regeldag andersom?! Dat is grappig! Daar had ik nog nooit van gehoord Jojon. Ze heeft inmiddels alweer gedronken en een tijdje wakker bij me op schoot gelegen en in het wippertje gezeten. Ze is heel vrolijk en ontspannen en begint steeds breder te lachen en meer geluidjes tegen me te maken. Zo lief.

Ik heb trouwens al weken geen last meer van stuwing. Maar wel last van een pijnlijke (dus krachtige?) toeschietreflex. Duurt een paar tellen en komt soms echt vanuit m'n oksels

Ik zat vanavond in m'n boek "De ontwikkeling van je kind" te lezen over de fase van 1-2 maanden en las tot mijn verbazing dat de baby een stress stofje afvoert via het traanvocht! En dat het dus nuttig is om de baby soms even te laten huilen!

En nog even over de maxi cosi: wanneer kan die stoelverkleiner er ook weer uit? Ze past er qua lengte nu al niet zo goed meer in!

Maria: kun je misschien eens een huildagboekje bijhouden? of deed je dat al? Vaak blijkt dan dat de baby minder vaak huilt dan je denkt. Had je al op het cb om raad gevraagd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven