relatie met man die is gescheiden en kids heeftt

31-08-2009 20:09 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ,

weet niet goed hoe ik moet beginnen..

zal even in het kort iets vertellen.

.

ik zit al 1,5 jaar in relatie met een man die gescheiden is en

2 kids heeft..

alleen hij trekt steeds terug naar zijn ex..

nu zijn we weer bij elkaar maar daarvoor is veel gebeurt

we woonden samen en ik heb mijn huisje opgezegd om bij hem te komen wonen ..

dit duurde 2 mnd en toen zette hij mij eruit en wou weer bij zijn ex zijn..

ik had niks meer en was met hem gaan samen wonen

om een nieuwe toekomst op te bouwen.

ik zeg er wel bij dat het ontzettend goed klikt met de kids..

dus daar ligt het niet an maar op een of andere manier

trekt hij steeds weer naar haar toe , hij blijft langer hangen

als hij de kids weg brengt vaker bellen smsen..

hij belooft mij steeds dat hij nu voor mij gaat maar dit heb ik al 2 x eerder gehoort en toch gaat ie weer terug en naar 2 a 3 weken wil het toch niet en dan wil hij mij weer terug en ik hem natuurlijk ook hoe stom het ook klinkt, maar heb scheinbaar zwak voor hem .

zijn er misschien meer mensen die ook in zo situatie zitten??

ik weet niet hoe ik er mee moet omgaan wil graag een nieuwe

start maken ben maar zo bang dat het weer gebeurt..

hij wil dat ik hem vertrouw en net doe alsof er niks gebeurt is.

hoe graag ik dat zou willen doenlukt mij niet ..

misschien heeft iemand advies??

xxx
quote:liselore schreef op 31 augustus 2009 @ 20:56:

[...]

Vind je dit zelf normaal? vind jezelf at dit eem leuke man is? vind jezelf dat jullie een leuke gelijkwaadige relatie hebben? heb je zin in een leven samen met hem ???

ik zou zo graag willen dat hij weer was toen ik hem heb leren kenne

maar hij is 180 graden gedraaid

en heb dat beeld nog van hem vast waar het mis is gegaan weet ik niet??
quote:zelk schreef op 31 augustus 2009 @ 20:58:

[...]

heb heel veel lieve vrienden maar hoe het nu gaat weet niemand..

hij vind het vreselijk als ik dit vertel en hij snapt niet dat mensen hem niet leuk vinden heb ik geprobeerd uit te leggen dat hij wat hij heeft gedaan bij veel mnensen niet getolereerd word..

mijn ouders wonen een uur rijden van mijn werk en daar zit het knel punt ..en ik heb een hond en ja hoopt hier wat meer andwoorden te vinden omdat ik het niet meer weet..

ik sta ingeschreven maar ja duurt heel lang allemaal..

zou heel graag mijn eigen plekje willen maar dat lukt nietIn dat geval zit er natuurlijk niets anders op dan nog jaren in deze slechte relatie blijven hangen. Als dat voor jou minder erg is dan een uur reistijd en het zoeken naar een hondenuitlaatservice, prima toch?
Nog een kleine toevoeging: je kunt hem niet veranderen, maar je eigen gedrag wel.

Jij laat jezelf zo behandelen en als je gelukkig wilt zijn zul je daar iets aan moeten doen.
quote:zelk schreef op 31 augustus 2009 @ 21:00:

[...]

ik zou zo graag willen dat hij weer was toen ik hem heb leren kenne

maar hij is 180 graden gedraaid

en heb dat beeld nog van hem vast waar het mis is gegaan weet ik niet??

je kan zo veel willen maar het wordt tijd dat jij de realiteit onder ogen ziet...dat hij niet is wie jij zou willen wie hij is....

je hebt veel smoezen (hond werk ouders huisje) en valse hoop om niet te handelen..... waar het mis gaat is dat jij het accepteert... tenslotte wordt je behandeld zoals je je laat behandelen....
quote:zelk schreef op 31 augustus 2009 @ 20:58:

[...]heb heel veel lieve vrienden maar hoe het nu gaat weet niemand..

hij vind het vreselijk als ik dit vertel en hij snapt niet dat mensen hem niet leuk vinden heb ik geprobeerd uit te leggen dat hij wat hij heeft gedaan bij veel mnensen niet getolereerd word..

mijn ouders wonen een uur rijden van mijn werk en daar zit het knel punt ..

en ik heb een hond en ja hoopt hier wat meer andwoorden te vinden omdat ik het niet meer weet..

ik sta ingeschreven maar ja duurt heel lang allemaal..

zou heel graag mijn eigen plekje willen maar dat lukt nietIk denk weleens dat ook mensen zoals jouw vriend met zichzelf in de knoop zitten, dat ze dingen doen en zeggen die niet normaal zijn maar waarvan ze zich wel bewust zijn dat het toch eigenlijk niet kan. Maar jouw vriend moet aan zichzelf werken en jij ook, maar dat kan niet wanneer jullie bij elkaar zijn. Heb vertrouwen, soms komt de oplossing vanuit een onverwachte hoek. Mentale mishandeling (wat hij toch een beetje bij je doet) is niet normaal en is geen excuus voor maar probeer dit zoveel mogelijk van je te laten afglijden (zolang je daar woont). Maar wanneer hij je fysiek iets doet, al is het maar duwen of iets dergelijks, dan direct weggaan.
quote:paloma schreef op 31 augustus 2009 @ 21:05:

[...]

Ik denk weleens dat ook mensen zoals jouw vriend met zichzelf in de knoop zitten, dat ze dingen doen en zeggen die niet normaal zijn maar waarvan ze zich wel bewust zijn dat het toch eigenlijk niet kan. Maar jouw vriend moet aan zichzelf werken en jij ook, maar dat kan niet wanneer jullie bij elkaar zijn. Heb vertrouwen, soms komt de oplossing vanuit een onverwachte hoek. Mentale mishandeling (wat hij toch een beetje bij je doet) is niet normaal en is geen excuus voor maar probeer dit zoveel mogelijk van je te laten afglijden (zolang je daar woont). Maar wanneer hij je fysiek iets doet, al is het maar duwen of iets dergelijks, dan direct weggaan.

waarom pas bij fysieke mishandeling??? dit is net zo erg.

fysiek is niet de grens de grens is respect en dat heeft deze man totaal niet . bovendien is hij fysiek geweest en heeft hij haar geslagen ..
quote:lokee schreef op 31 augustus 2009 @ 20:59:

[...]

Het is inmiddels 8 jaar geleden en geloof me, ik heb heel wat traantjes gelaten. Maar als je vraagt hoe ik verder gegaan ben is het antwoord eigenlijk heel simpel: zonder hem.

Natuurlijk vond ik het ook niet makkelijk om terug te gaan naar mijn ouders, het voelt toch als falen. Inmiddels ben ik heel blij met mijn besluit van toen en ik heb hem sindsdien nooit meer gesproken.

Natuurlijk is dit moeilijk voor je, maar wil jij je leven echt delen met een man die geen respect voor je heeft????

ja het voelt ook als falen..

maar ook zo alleen..

heb het idee dat ik zo vast sta..

en huil elke dag..

maar weet niet waa rik moet beginnen ja weg gaan heb 2 mnd geleden al mijn spul verhuist staat in de opslag

alleen mijn wasmachine en kleren liggen hier..

maar heb gewoon geen motivatie en kracht meer om mijn spullen te pakken

ben gewoon moe van alles ..

Je verdient beter!
quote:lokee schreef op 31 augustus 2009 @ 21:01:

Nog een kleine toevoeging: je kunt hem niet veranderen, maar je eigen gedrag wel.

Jij laat jezelf zo behandelen en als je gelukkig wilt zijn zul je daar iets aan moeten doen.

ja ik weet het ik laat me zo behandelen,

en heb veel smoezen ..
en faal je voor jezelf dan niet als je in een slechte relatie blijft???

ik denk juist dat het getuigd van kracht en overwinning door uit deze relatie te stappen en voor jezelf te gaan zorgen.

Je zult ook zien dat daar een hoop energie door los komt
quote:liselore schreef op 31 augustus 2009 @ 21:12:

en faal je voorjezef danniet als je in een slechte relatie blijft???

ik denk juist dat het getuigd van kracht en overwinning door te gaan.

Je zult ook zien dat daar een hoop energie door los komt

ja maar zoals ik al schreef ik heb de kracht niet ,

ik ben gewoon zo moe van alles..

kom met pijn en moeite mijn bed uit werken is al moelijkterwijl

ze daar niks door hebben,

probeer heel vrolijk te zijn..
quote:liselore schreef op 31 augustus 2009 @ 21:08:

[...]waarom pas bij fysieke mishandeling??? dit is net zo erg.

fysiek is niet de grens de grens is respect en dat heeft deze man totaal niet . bovendien is hij fysiek geweest en heeft hij haar geslagen ..Ik ben het helemaal met je eens; ik was allang vertrokken. Maar TO denkt hier klaarblijkelijk anders over vanwege onder andere de uur reistijd naar haar werk en omdat ze een hond heeft. Dus ik probeerde een antwoord te geven die in haar situatie past (hoewel niet optimaal).
quote:zelk schreef op 31 augustus 2009 @ 21:14:

[...]

ja maar zoals ik al schreef ik heb de kracht niet ,

ik ben gewoon zo moe van alles..

kom met pijn en moeite mijn bed uit werken is al moelijkterwijl

ze daar niks door hebben,

probeer heel vrolijk te zijn..

je hebt de kracht wel, je wil niet....

vanwege de hond je werk je ouders blablabla

tenslotte heb je ook de kracht om in zo'n slopende energie vretende relatie te zitten
quote:zelk schreef op 31 augustus 2009 @ 21:11:

[...]

ja ik weet het ik laat me zo behandelen,

en heb veel smoezen ..

Dus?

Ik geloof onmiddellijk dat het eng is, dat het moeilijk is. Je weet wat je nu hebt en als je weggaat wordt het onbekend.

Maar is dit het leven wat je wilt leiden of wordt dit juist een leven wat je gaat lijden....

Zie je jezelf dit nog jaren volhouden??
liselore je hebt wel gelijk

en ik heb de wil ok niet nog niet..

maar is zo makkelijk voor buitenstaander maar ik moet het doen..

kon iemand het maar voor me doen..
Uhm...tja...heel lastig dit en heel herkenbaar.

Het probleem waar hij mee zit is dat hij nog niet echt van zijn ex los is en dat is vreemd. Ik ben van mening dat je pas in een nieuwe relatie kunt stappen als je helemaal klaar bent met je vorige. kHeb het zelf ook meegemaakt en ik weet hij belooft je gouden bergen maar daar komt niks van terecht. Je wilt juist die dingen horen die hij je zegt en verteld maar toch blijft de ex zijn aandacht trekken. Hij heeft het verleden nog geen plekje kunnen geven, en misschien ziet die het met jou, heel onbewust offcourse, als een soort troostrelatie. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven. Maar zo voelde ik dat, als je hier langer mee doorgaat ga je van hem houden en dat is bij jou dus het geval. Denk goed na, ondanks dat je goed met zijn kinderen kunt opschieten. En denk goed na of je voor jezelf gaat kiezen, want dit is voor jou een hele opgave. Het is niet de bedoeling dat je zoveel van jezelf opgeeft. Wij vrouwen zijn sterker in dit soort dingen en staan snel weer op eigen benen, heb het zelf moeten ondervinden. Hoe hard het ook klinkt, laat je niet voor de gek houden en blijf in jezelf geloven.

Onthoudt wel dat mannen er zo makkelijk over denken, jij op de 2e plaats? Ik dacht het toch echt niet, je wilt toch ook alles of niets met hem? Laat niet met je spelen, je verdient inderdaad veel beter.

Wens je heel veel sterkte.
quote:lokee schreef op 31 augustus 2009 @ 21:17:

[...]

Dus?

Ik geloof onmiddellijk dat het eng is, dat het moeilijk is. Je weet wat je nu hebt en als je weggaat wordt het onbekend.

Maar is dit het leven wat je wilt leiden of wordt dit juist een leven wat je gaat lijden....

Zie je jezelf dit nog jaren volhouden??

nee zie het mezelf niet lang vol houden..

maar die keuzes allemaal lukt me gewoon nie benniet sterk genoeg..

hoe graag ik zou willen
quote:zelk schreef op 31 augustus 2009 @ 21:18:

kon iemand het maar voor me doen..

waarom heb je de wil nog niet??? echt een leuk leven heb je nu volgens mij niet... en leuke vooruitzichten met deze man ook niet....

dus het onbekende is misschien eng maar kan het echt minder worden dan met deze fijne vent... mah.. kan het me niet voorstellen als jezelf weer de touwtjes in handen neemt.....

en dat moet je misschien eens doen weer verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven en je eigen geluk....
quote:zelk schreef op 31 augustus 2009 @ 21:20:

[...]

nee zie het mezelf niet lang vol houden..

maar die keuzes allemaal lukt me gewoon nie benniet sterk genoeg..hoe graag ik zou willenklets toch niet... je zegt net al dat je nog niet wil, deze relatie kost ook veel energie en kracht
quote:liselore schreef op 31 augustus 2009 @ 21:21:

[...]

waarom heb je de wil nog niet??? echt een leuk leven heb je nu volgens mij niet... en leuke vooruitzichten met deze man ook niet....

dus het onbekende is misschien eng maar kan het echt minder worden dan met deze fijne vent... mah.. kan het me niet voorstellen als jezelf weer de touwtjes in handen neemt.....

en dat moet je misschien eens doen weer verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven en je eigen geluk....

nou zal mijn best doen ga nu proberen te slapen hij is nu weg

naar eenvriend??

bedankt voor jullie reacties..

hou jullie op de hoogte

xxx vanmij
quote:zelk schreef op 31 augustus 2009 @ 21:18:

kon iemand het maar voor me doen..Zeg maar waar je woont *knipoog* (mijn smileys werken niet), dan zal ik die klaploper wel even vertellen hoe hij weer 180 graden terug of verder moet gaan draaien en een beetje normaal moet gaan doen. En hulp moet gaan zoeken, alleen of samen met jou. Maar dat het in ieder geval zo niet verder kan.
quote:paloma schreef op 31 augustus 2009 @ 21:25:

[...]

Zeg maar waar je woont *knipoog* (mijn smileys werken niet), dan zal ik die klaploper wel even vertellen hoe hij weer 180 graden terug of verder moet gaan draaien en een beetje normaal moet gaan doen. En hulp moet gaan zoeken, alleen of samen met jou. Maar dat het in ieder geval zo niet verder kan.

waarom zou deze vent veranderen? wat wint hij ermee?? veranderen doe je tenslotte alleen voor jezelf niet voor een ander....

TO moet zelf anders gaan reageren en handelen. het niet langer accepteren en voorzichzelf gaan zorgen zou een goede start zijn
zelk liselore heeft gelijk, jij kunt je zelf nog slechter en denigrerender blijven laten behandelen dan jij je hond behandeld of samen met hem/haar (hond) je eigen keuzes gaan maken. Aan hem/haar heb je waarschijnlijk meer dan aan zo een sukkel van een vent die je geestelijk ook nog eens even continu de grond in boort. Geen spoortje van maar enig houden van jou door die man blijkt uit jouw postings.

Sorry meiske maar een man die zo een vrouw behandeld geeft compleet niets om jou.
quote:liselore schreef op 31 augustus 2009 @ 21:27:

[...]waarom zou deze vent veranderen? wat wint hij ermee?? veranderen doe je tenslotte alleen voor jezelf niet voor een ander...Ik zeg niet dat hij moet veranderen, ik zeg dat hij normaal moet gaan doen. Voor zichzelf, zijn kinderen (vooral) en voor zijn relaties met andere mensen. Dat betekent niet dat TO erbij moet gaan staan kijken en wachten totdat hij zover is. TO moet aan haar zelfvertrouwen werken en liefst in een leuk huisje voor haar eigen alleen.
Het is zo veel moeilijker om in een klote relatie te blijven dan dat het is om deze te beëindigen en in je eentje een leuk leven te starten. Maar ja, je weet wat je nu hebt (een boel verdriet en onzekerheid) en weet niet wat je krijgt.

Als je blijft doen wat je nu doet, blijf je krijgen wat je nu krijgt. Als jij zelf andere keuzes maakt krijg je vanzelf een ander leven.
Zelk, ik hoop dat je inmiddels lekker slaapt en dat je morgen, uitgerust, dit topic nog eens naleest.

Er zijn in mijn ogen, heel zinnige dingen gezegd.

Je hebt echter alles zelf in de hand.

Alleen JIJ kunt die keuze maken, niet wij.

We kunnen wel onze mening geven, maar jij bent de enige die verantwoordelijk is voor JOUW leven.

Neem die verantwoordelijkheid en zorg voor je eigen geluk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven