Wie verft er weleens kleding met kledingverf?
dinsdag 1 september 2009 om 17:08
Vroeger wel eens gedaan. Zal ook geen naam noemen maar je bedoelt ws de verf in de ronde tinnetjes of doosje. Wordt altijd minder mooi dan je denkt van te voren...
Vaak blijven ook de stiksels een andere kleur (ik denk omdat die dan weer van ander materiaal zijn?)
Kortom; ik ben er niet enthousiast over. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je gaat verven enzo.
Vaak blijven ook de stiksels een andere kleur (ik denk omdat die dan weer van ander materiaal zijn?)
Kortom; ik ben er niet enthousiast over. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je gaat verven enzo.

dinsdag 1 september 2009 om 17:11
Ik heb laatst een zwarte broek die wat vaal was geworden geverfd (zwart dus). Je hebt verschillende soorten verf, ik heb gekozen om te verven zonder gebruik van een wasmachine. De broek zag er daarna goed uit, niet vlekkerig. Heb hem daarna ook gewoon gewassen in de machine en dat ging ook prima (wel met alleen donkere kleuren).
ps dit was wel vanuit een tinnetje, weet het merk niet meer.
ps dit was wel vanuit een tinnetje, weet het merk niet meer.
dinsdag 1 september 2009 om 17:11
Kijk even op de site van dylon, kun je goed uitzoeken welke verf waarvoor geschikt is. Ik wil binnenkort mijn ikea-stoel-hoes gaan verven.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 1 september 2009 om 17:34
Heb het vroeger wel veel gedaan, toen ik alles graag zwart wilde verfen Werkte altijd prima. Geen ervaring met andere kleuren. ik had trouwens ook die uit een doosje, waar je een kilo zout bij moet gooien. Het is wel aan te raden niet te veel dingen in een keer t doen, gewoon 1 broek voor 1 pakje bijvoorbeeld.
dinsdag 1 september 2009 om 18:06
Ik verf regelmatig kleding, met een ander merk verf maar Dylon zal het ook wel goed doen. Ik vind de kleuren die het andere merk heeft mooier.
Het is belangrijk dat je je aan de aanwijzingen op de verpakking houdt. Niet meer kleding willen verven dan is aangegeven voor die hoeveelheid verf en het juiste materiaal. Daarnaast verven oude vlekken en bleekvlekken ook niet goed mee. Wat helpt is de te verven kleding voor je gaat verven, zo heet mogelijk wassen met een halve fles natuurazijn. De vezels worden dan goed opgeruwd waardoor de verf goed pakt.
Inderdaad verven stiksel niet altijd goed mee omdat deze meer kunststofvezels bevatten.
Het is belangrijk dat je je aan de aanwijzingen op de verpakking houdt. Niet meer kleding willen verven dan is aangegeven voor die hoeveelheid verf en het juiste materiaal. Daarnaast verven oude vlekken en bleekvlekken ook niet goed mee. Wat helpt is de te verven kleding voor je gaat verven, zo heet mogelijk wassen met een halve fles natuurazijn. De vezels worden dan goed opgeruwd waardoor de verf goed pakt.
Inderdaad verven stiksel niet altijd goed mee omdat deze meer kunststofvezels bevatten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 1 september 2009 om 18:06
Ik gebruik het alleen om verschoten (zwarte, meestal katoenen) kleding weer op kleur te krijgen. Die doosjes die Albion ook noemt, met een kilo zout erbij. Omdat de kleding die ik ermee was al grotendeels zwart is kan ik wel meer stuks tegelijk doen.
Een kliederboel heb ik er nog nooit van gehad, waarom zou 't een kliederboel worden?
Wel doe ik na een zwartverfbeurt altijd een lege wasbeurt op de hoogste temperatuur. Soms met een flinke scheut schoonmaakazijn, twee vliegen in één klap want dan is m'n wasmachine ook meteen lekker ontkalkt.
Een kliederboel heb ik er nog nooit van gehad, waarom zou 't een kliederboel worden?
Wel doe ik na een zwartverfbeurt altijd een lege wasbeurt op de hoogste temperatuur. Soms met een flinke scheut schoonmaakazijn, twee vliegen in één klap want dan is m'n wasmachine ook meteen lekker ontkalkt.
dinsdag 1 september 2009 om 18:43
Ik heb het pas ook gedaan met een zwarte broek die helemaal vaal was, maar o zo lekker zit (zonde om weg te doen) en mijn broek is weer als nieuw.
Het is wel zo dat het niet met alle kleding mooi wordt inderdaad, stiksels enzo die niet mee kleuren heb ik ook meegemaakt en dat wordt niet mooi.
Maar voor een zwarte broek prima.
Het is wel zo dat het niet met alle kleding mooi wordt inderdaad, stiksels enzo die niet mee kleuren heb ik ook meegemaakt en dat wordt niet mooi.
Maar voor een zwarte broek prima.

woensdag 2 september 2009 om 09:17