VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Blegh ik ben een samenvatting aan het afmaken die een collega morgen nodig heeft maar voel me echt beroerd en moet eigenlijk naar bed. En het is saai saai saai dus zoek (en krijg ) steeds afleiding.
LLL, vergeet ik jou helemaal sterkte te wensen met maagklachten en wilde nog zeggen dat het fijn was dat Dim het toch heeft overleefd op school!
Ja ben ik ook zooooo blij om, wat een pak van mijn hart. Maar goed, vanmiddag was ie zo enthousiast maar nu net wilde hij al weer niet meer naar school morgen. Tis nog even wennen natuurlijk.

Ik kan echt niet gaan werken morgen, moet om de vijf minuten naar de wc rennen. Beetje genant.

Sjaak had vanmiddag de slappe lach om Sum die met een heel serieus hoofd verschrikkelijk veel herrie zat te maken op de wc. Erg grappig.

Oh poppetje is weer wakker. Vrolijk ?
Ik neem haar wel hoor, waar plek is voor 2 kan makkelijk een derde erbij. Zeker als ik zelf niet zwanger hoeft te zijn en hoef te baren. Makkelijk ook dat ze als mijn eigen kind door zou kunnen

LLL, sterkte meid. Gooi Poppetje maar op trein en ik pik haar wel op.

Arhj, ik ga NU naar bed want moet morgen om 7.30 op werk zijn en dus moet ik rond 6.30 weg. Dan krijg ik nog 2 meiden extra te eten van Loeder's NSO dus druk, druk druk ...
Oeioei LLL, die maag en buik van jou klinken niet best! Om de 5 minuten naar de wc is niet gezellig. Gauw naar bed en morgen proberen uit te zieken?

W.b. die gehusselde klassen: we hebben de nieuwe indeling al voor de vakantie gekregen. Toen baalde ik al van het feit dat al Boefs vriendjes naar andere groepen gingen. Voor w.b. degenen die nu naar groep 3 gaan (zoals bijvoorbeeld zijn vriend de buurjongen) is dat logisch. Voor de rest was bij mij de logica niet erg duidelijk. Maar ik had het erover met mijn buuv, die natuurlijk (ook vanuit haar eigen werk) meer ervaren is en zij gaf aan dat dit standaard zo gebeurt. Dat Boef nu gewoon even pech heeft als 0de groeper en vanaf nu wel samen zou moeten blijven met degenen die nu, net als hij, in groep 1 zitten. En hij in zijn handjes mag knijpen dat hij bij deze juf blijft. Met dat laatste ben ik het meer dan eens, ik vind Boefs juf geweldig. En voor de rest hebben vent en ik het erover gehad en besloten dat het, als hij vanaf nu in dezelfde groep blijft (voor zover van zijn jaar) het op zich ook ok zou moeten zijn. Per slot maken ze over het algemeen snel nieuwe vriendjes. Ik had dus alleen niet verwacht dat zijn nieuwe klas zo anders zou zijn en dat ook hijzelf er niet happy mee zou zijn. Hij ziet immers zijn 'oude' vriendjes nog steeds bij kleuteractiviteiten en tijdens het buitenspelen. Ik ga het dus nog even aankijken en anders even een keer na schooltijd babbelen met zijn juf.

Overigens gaf mijn zusje (zelf ook werkend in basisonderwijs) aan hoe goed het is als er wel regelmatig gehusseld wordt. Ik weet niet hoe jullie basisscholen het vroeger deden, maar wij hebben echt bijna 8 jaar lang dezelfde samenstelling gehad. Met dus 8 jaar lang hetzelfde joch dat gepest werd, hetzelfde groepje dat de gymkneuzen waren, hetzelfde populaire stelletje meiden en jongens. En dat is natuurlijk ook weleens goed om door elkaar te schudden. Was voor mij wel verfrissende eyeopener en mede ook dus reden om er verder niet meteen over te gaan muiten bij school.

Afijn, ik ga het dus nog even aankijken en anders even mijn licht opsteken bij de juf.

Getver, ik zou vroeg naar bed, maar heb een of ander spelletje van mijn schoonvader gekregen en zit dat dan meteen weer veel te lang te spelen. Hij zou ook nog op zoek voor me naar CoE, dus dat wordt weer slapeloze nachten dan . Nu fluks naar bedje dus.

Sjesis vrolijk, dat zijn toch ook geen tijden meer zeg, 6:30 wegrijden. Men, je kunt mij opdweilen als ik dat een week moet doen (zeker als ik dan ook nog zo laat zou gaan slapen als jij). Respect!!
Ik kan me dat wel voorstellen Athena, dat je het even aan wilde kijken. Waarschijnlijk had je verwacht dat hij gauw genoeg nieuwe vrienden zou maken.

Maar nu zie je dus blijkbaar dat er weinig aansluiting is en ook niet echt te verwachten valt. Ik zou dat toch wel vervelend vinden, bij mij staat bij de beslissingen die ik neem mbt school altijd voorop dat Schorrie met plezier blijft gaan. Misschien tot de herfstvakantie eens aankijken?

Wij zaten inderdaad vroeger 8 jaar lang in dezelfde klas, en ik heb dat altijd als heel prettig ervaren. Maar wij hadden ook een leuke klas, imo.
Tsja, dat klinkt inderdaad wel logisch als je het zo bekijkt. Maar vroeger bij ons op school had dat helemaal niet gekund, want wij hadden van alle klassen maar eentje. Maar het blijft jammer dat dan ook je vriendjes ineens in een andere klas zitten.

Hier vanochtend weer drama, maar stuk beter te behappen na thuiskomst gisteren. Dim is gewoon niet zo goed in afscheid nemen, en vooral niet in afscheid nemen van mij. En dan ook nog een nieuwe juf vandaag (op dinsdag is er een andere), dus weer helemaal opnieuw spannend. Sum was helemaaaaaal een draak vanochtend. Die had besloten dat ie nu toch echt ook wel groot genoeg was om naar school te gaan en weigerde bij Sjaak in de auto te stappen. Hij moest en zou mee op de bakfiets. Dus ik ben uiteindelijk maar vertrokken en heb Sjaak met gillende peuterpuber achtergelaten, maar was niet heel gesmeerd gegaan.

En nu duik ik mijn bed weer in, buik werkt nog steeds niet mee :(.
Ja, inderdaad, er was ook maar 1 klas van elke klas vroeger.

Het blijft vast nog wel even drama 's ochtends. Bij Schorrie was dat in ieder geval niet zomaar ineens over....

Beterschap!
Wij hadden vroeger ook maar 1 klas van elk jaar inderdaad. En ik heb er ook nooit problemen mee gehad (al waren we elkaar aan het eind van groep 8 ook wel zat hoor), maar vond de uitleg die mijn zusje gaf helemaal niet zo gek gedacht.

Tot herfstvakantie aankijken is inderdaad ook wat ik in gedachte had Morrie. Vind het zo opvallend dat hij nu steeds aangeeft niet naar school te willen ("heb buikpijn") en hij dat voorheen dus echt nooit had. Daar krijg ik dan weer een beetje buikpijn van (weekdier), het was zo lekker - naast kdv-wegbrengdrama met Schurk - dat Boef tenminste enthousiast naar school ging.

Hoop echt dat het bijtrekt, want heb niet zomaar het idee dat ze wel even gaan schuiven als ik dit uiteindelijk zou aankaarten.

Sterkte LLL, lekker in bed blijven en uitzieken!
Nou, Dim heeft wederom een goede dag gehad, en met buik gaat het ook weer beter. Oppas die vanaf volgende week Dim op dinsdag en donderdag haalt is vandaag even mee geweest naar school, en ook dat ging goed. Al met al een prima dagje dus .
Even snel, heb niet heel secuur bijgelezen, bij ons op school zeggen de kleuterjuffen dat de kindertjes aan het begin van schooljaar wel 6 weken nodig hebben om te wennen. Dus na 6 weken kun je er pas écht wat van zeggen. Ze hebben tijd nodig. En sommige kinderen worden doodmoe van school, andere juist hyper. Tsja.

wc trapje is inderdaad van mij.

Ik ben druk bezig met aankomende baby. VK begon al over waar ik wil bevallen enzo, ik moet nog 1x over 3 weken en dan om de 2 weken dus het gaat opschieten. Donderdag 31 weken.

Maar kreeg er wel gevoel bij dat dingen nu op orde moeten komen en ben dus al vanaf zondag naats werken bezig met kast en wiegje monteren. En heb vanmiddag met schoonmoeder flink ingekocht aan baby-uitzet.

Heb haar gevraagd of ze -als de bevalling 's nachts is- naar ons huis wil komen om Pebbeltjes op te vangen als ze wakker worden. Ik wil ze in de buurt hebben en niet weg brengen. En dat -zoals ik er nu over denk- ik het ook bijzonder zou vinden als ze bij de geboorte aanwezig is. Ze was helemaal in tranen van ontroering. :-) Ze is zo gek op mijn kinderen, ze zijn haar zo 'eigen', ik weet niet. Het voelt voor mij bij zo'n sterke band niet gek als ze haar laatste kleinkind (denk ik) ook geboren ziet worden.

En nu ga ik eten maken.

En mijn basisschool ging samenn met een andere toen ik er op zat en vanaf de 4e klas (groep 6 dus) hadden we er van elke klas 2.
Fijn voor zowel jou als je schoonmoeder dat jullie zo'n hechte band hebben Pebbles!

En lief, zo'n ontroerde en ontroerende reactie

LLL, fijn dat het weer wat beter gaat. Klonk niet fijn..

Athena, hier zijn bij Maxi de klassen door elkaar gezet, waarbij zij en haar beste vriendin uit elkaar gehaald zijn. Ze was not amused, zeg maar. Ze zijn nog wezen vragen of het anders kon, maar gek genoeg vonden de leraren dat ze niet zo'n beste onvloed op elkaars werkhouding hadden
Fijn dat jullie niet zoveel geschreven hebben .

Meiden zijn weer weg. Uiteindelijk had ik toch spaghetti in elkaar geflanst, en toe slagroomijs met verse aardbeien. Was heerlijk, en gezellig, en emotioneel enzo. Altijd fijn.

Nu snel opruimen en naar bed!
Volgens mij heb ik Zen helemaal niet gefeliciteerd gisteren hier. Ik kan het me niet meer zo goed herinneren .

Bij deze dus:

Ach, ik ben ook Zen vergeten!

Gefeliciteerd! Heeft hij een leuke dag gehad?

Verder even snel bijgelezen.Gisteravond q-time gehad met Aap. We waren 4 jaar getrouwd en 8 jaar samen. En ik ben nog steeds blij met hem!

Kom vanavond nog wel weer even aanwaaien!
Hee, Zen vergeten? Alsnog van harte dan, Ely en (grote ) familie!

En Nathje ook gefeliciteerd. Fijn dat jullie nog steeds blij met elkaar zijn -ik neem tenminste aan dat het wederzijds is

Nu nog even snel thee halen, om de een of andere bizarre reden gaat de tijd in de pauze sneller dan tijdens de lessen
Wat handig dat we bovenaan stonden toen ik opstartte, bedankt Mille . En forum jij tegenwoordig op je werk?

Nathje, gefeliciteerd! Wat zijn jullie nog kort bij elkaar zeg, en dan al twee leuke kinderen en een mooi huis. Goed voor elkaar!

Ik sliep vannacht pas om 2 uur en was om 6 uur alweer wakker. Fijn. Gelukkig is Harrie ook vrij en heb ik daardoor het gevoel dat ik niet nog van alles moet. Ga straks maar ff relaxen. Vanavond de Tom Du 'party'....
Elyane gefeliciteerd met Zen! Is hij de oudste? Dan heb je ze wel supersnel achter elkaar gekregen!

Nathje ook gefeliciteerd!

Ben weer aan het werk, buikellende is gelukkig over. Snel verder want nog een hoop te doen.
Elyane heeft hierboven zelfs nog een dochter LLL, die 6 is. Dus het is nog indrukwekkender .
Heeft iemand hier nog tips voor leuke naambordje? Wij willen voor onze verjaardag een naambordje voor bij de voordeur vragen aan schoonouders, ik vind wel wat op internet maar misschien hebben jullie nog goede ervaringen?
Geen tips Morrie. Wij hebben geen naambordje. :-)

En volgens mij was LLL onder de indruk als Zen de oudste van 4 was die nu 5 wordt. Want haar 3 kinderen zijn volgens mij nog dichter op elkaar geboren dan de jongste 3 van Ely.

Ely, ook van mij nog gefeliciteerd met Zen! En ik was werkelijk in de veronderstelling je een kaart te hebben gestuurd voor geboorte Zemmie. Maar die kaart kwam ik vanmorgen -op zoek naar iest anders- dus ongeschreven tegen! Shame on me, maar beter laat dan nooit dan maar.

En Vrolijk, wel grappig dat jij noemt dat jouw overeenkomst met Athena en Drop is dat jullie uit de kleine kinderen zijn. Mijn Pebbeltjes zijn nu bijna 6 en 8 en daarmee heb ik altijd het idee de oudste kinderen van dit topic te hebben (uitgezonderd Maxi van Mille) en heb ik voor mijn gevoel al héél lang geen kleine kinderen meer (maar zit er over een maand of 2 dan wel weer middenin). Maar ik schaar alle kinderen die nog niet naar de basisschool gaan onder de noemer kleine kinderen. :-) En ik vind mijn kinderen groot omdat ze allebei kleuter-af zijn. Zitten gewoon al in groep 3 en in groep 4!

Enfin, in een groep van 10 mensen is het niet meer dan logsich dat er met de een meer klik is dan met de ander en dat maakt ook helemaal niets uit. November 2010 vind ik ook heel erg ver weg nog, maar omdat wij ons juist zo min mogelijk vastleggen en ook kiezen voor een niet heel druk sociaal leven naast gezin en zaak vind ik het voor een keer niet erg om wel een keer alvast wat vast te leggen ofzo. Maar ik snap het dus ook, dat je je niet op zo'n lange termijn wilt vastleggen, wij boeken onze vakantie ook pas 2 maanden vantevoren ofzo. Ik ken Wind inmiddels ook wel weer zo goed, dat ik weet dat zij het juist wel prettig vindt om dingen geregeld te hebben en daar is ook wat voor te zeggen. Dus kunnen we inderdaad vrijblijvend inventariseren, een weekend uitzoeken en op zo'n moment boeken dat in ieder geval de vroegboekkorting nog geldt.
O ja, dan zou Ely wel heel erg vlug zijn. Maar ik vind ze nu nog steeds kort op elkaar, ik had het niet overleefd .
Ja ik dacht idd wat Pebbles schrijft, vier in vijf jaar. Het kan trouwens altijd erger, ik had een tante die in vijf jaar vijf kinderen heeft gekregen. En er zaten geen tweelingen tussen. Nou ja, die van mij zitten idd ook kort op elkaar, was ook niet helemaal volgens planning .

Leuk dat je ineens helemaal aan het nestelen bent Pebbles ! En wat fijn dat je zo'n goede band met je schoonmoeder hebt, lijkt me heerlijk als het daar zo goed mee klikt. Ook bijzonder dat je haar wel bij de bevalling zou willen hebben. Maar hoe doe je dat dan met de Pebbeltjes, mogen die er dan ook bij zijn?

Herinner me nu ineens dat Elyane ook iets schreef over oudste die bij de bevalling mocht zijn, is dat uiteindelijk ook zo gegaan?
Nee, als Pebbeltjes dan wakker zijn (ik hoor regelmatig dat kinderen gewoon in andere kamer doorslapen tijdens bevalling, dat zou ideaal zijn) mogen die met schoonvader beneden wachten. Ik vind de bevalling bijwonen te heftig voor mijn kinderen. Maar ik wil dan wel dat ze in huis zijn en direct kunnen komen kijken. Schoonvader bij bevalling zie ik dan weer helemaal niet zitten.
even snel: Wind ik heb op onze weblog een nieuwtje over jouw werk gezet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven