Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Eerste introdagje zit erop. veel info gekregen en morgen gaat het verhaal verder! donderdag beginnen, heb er zin in!

Net wezen hardlopen. nooit echt kunnen doen, ook ivm chronische blessure afgelopen jaren, maar nu, icm fysiotherapie en iom fysiotherapeut, schoenen aangeschaft en een opbouwschema gekregen. Was nu dus eerste keertje! ging best goed! en niet echt last gekregen van die chronische blessure....dus, volgende week (deze week wel volhouden natuurlijk) mag ik verder opbouwen naar 8min. stevig wandelen en 2min. hardlopen (itt 9 om 1 deze week)!!!

~Danseresje
Hoi!

Annelize, wat jij zegt herken ik heel goed. Ik zat gisteren naast een meisje en die zei doodleuk dat ze niet van zorgen houdt. Uh... Dus ik begon heel hard te lachen, en vroeg waarom ze hier dan in godsnaam zat. Kwam er dus op neer dat ze gewoon weer wat te doen wilde hebben. Tja, zulke mensen heb je er ook bij. Altijd leuk, van die gemotiveerde medestudenten!

En ja, ook ik heb geoefend met een simulatiepatient. Echt leuk om te doen! Wel een beetje eng, zo voor de eerst keer. Maar de docente was erg tevreden, dus ik was wel een beetje trots op mezelf Annelize, hoe ging je Nederlandse toets? Ik vond hem best pittig.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Ik ben maar vast aan de slag gegaan met de opdrachten van volgende week. Heerlijk om een beetje vooruit te werken. Ach, dat houd ik vast niet heel lang vol :P
Hee meiden!

Wat leuk om te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn. Opdrachten, simulatiepatienten, schooltijden......Ik heb alweer een glimlach op mijn gezicht.

En ik verbaas mij altijd van 'studenten' die zo enorm gemotiveerd zijn. Ik had iemand in mijn groep en die vertelde dat haar moeder wilde dat ze verpleegkundige zou worden. Juist ja. Heel raar, heeft het allemaal niet gehaald.....

Ik heb even een tijdje niet geschreven omdat ik een autoongeluk heb gehad. Last van hoofdpijn en nek e.d dus naar de arts gehobbeld. Zit nu aan de diclo´s en de pammetjes en ben heel ontspannen en langzaam....(ik doe hier alweer bijne 10 minuten op).

Het gesprek om te kijken hoe ik verder een draai kan geven aan mijn proces is niet doorgegaan en is verschoven als ik weer op mijn werk verschijn.....

Nou meiden, veel succes op je stage-werk-school!

Dikke knuffel Suus
Nee echt?
@ Suus0105,

Tjee, wat heftig!!! Hebben ze al foto's van je nek en hoofd gemaakt?? Zou ik wel laten doen hoor! dan weet je nl zeker dat er van binnen niks kapot is, wordt nl erg makkelijk gezegd dta het zomaar wat stijve spieren zijn.

Laat je lekker goed verwennen nu hoor! En hopelijk ben je snel weer de oude! Heel veel beterschap gewenst!!

@ alle nieuwelingen,

Wat leuk om te lezen hoe zo'n intro en begin van het jaar bij jullie verloopt, erg herkenbaar wel! En net wat jullie schrijven; er zitten er genoeg met de verkeerde bedoelingen; doorstromen naar geneeskunde, uitgeloot voor verloskunde, etc.

Hier weinig nieuws te melden; op mijn werk gaat het lekker (soms ook wel moeilijke momenten hoor, maar meer vanwege de situatie). Nu lekker 3 dagen vrij, dan het weekend weer werken. En vanaf woensdag de 9e beginnen de lessen weer. Ergens niet veel zin in, omdat je dan de hele dag weer moet stil zitten, maar ook wel leuk om de klas weer te zien.

Ik ben gewoon nog steeds erg gelukkig met mijn overstap naar MBO en dan de werken/leren variant.

Ik ga vandaag een dagje huishouden doen!

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Halloha!

Ik heb de week er bijna opzitten. Treinreizen is wel pittig. Ik denk dat ik er gewoon nog even aan moet wennen. Zijn de nieuwelingen onder ons ook zo moe aan het einde van de dag? Al die informatie. In de trein zit ik toch regelmatig te knikkebollen!

@ 13sense. Nederlands test ging wat minder. En ik had het nog wel geoefend en doorgesproken. We zien wel weer hoe het gegaan is. Hoop alleen niet dat ze nu extra lessen gaan inplannen op mijn vrije dagen, want als ik alleen daarvoor naar Nijmegen moet reizen ga ik wel een punthoofd krijgen! Ging het wel bij jou wel goed? Was je vanochtend ook bij dat college waarin een psychiatrisch patient haar verhaal deed? Vond het wel bijzonder namelijk. Simulatie gesprek was erg leerzaam! Volgende week heb ik 3 afspraken in gepland om te oefenen. Goed bezig ;) Ben trouwens wel benieuwd wie je bent!
Hey!

@Annelize: Zo, jij hebt het wel te pakken! Dus jij doet alledrie de gesprekken nu al? Mag dat? Ik dacht dat je je elke keer opnieuw moest inschrijven. En ik hoorde wel wat mensen klagen dat alles al vol was gepland. Dus ik weet niet of dat echt de bedoeling is :P Maar wel slim, dan heb je het maar gehad

Ik was vanmorgen ook bij dat hoorcollege en vond het best indrukwekkend. Stiekem lijkt mij die kant ook best heel interessant! En inderdaad, ik ben reuzenieuwsgierig wie je nou bent Ik heb wel wat mensen gezien waarvan ik denk dat jij dat zou kunnen zijn. Wat had je aan vandaag? Misschien weet ik het dan! (Mag ook privé) Dan kom ik de volgende keer wel even gedag zeggen. Mij herken je aan een grote Oilily tas, halflang blond haar en een geruit jasje (wit/grijs).

@Suus0105: Je zult wel geschrokken zijn! Hoe is het nu met je?

@MDF: Kom je bij mij ook even het huishouden doen? ;) Zonder gekheid! Dus volgende week ook weer in de schoolbanken.. Alvast succes en plezier toegewenst!

@de rest: Fijne avond! ^^
@ 13senses,

Ik moest nu wel dagje huishouden doen hoor, anders kom ik er echt amper aan toe, zeker met die onregelmatige diensten en dan de huizenjacht (laat staan de voorbereidingen op ons huwelijk).

Ik heb vandaag gedaan: 2 wassen draaien en ophangen (hangt op zolder te drogen), badkamer en wc's gepoetst, fiets opgehaald (stond nog op station), vaatwasser uitgeruimd, ingeruimd, keuken gepoetst, strijken, schoenen poetsen, koken en opruimen.

Nu ik die waslijst zie, snap ik ook waarom ik moe ben nu, ik heb echt hard geploeterd.

Morgen een emotioneel zware dag; uitvaart van Opa.

Ik duik mijn bed in met een boek.

Liefs MDF
Hallo allemaal!

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een verpleegprobleem en een verpleegkundige diagnose? Volgens mij komt het ongeveer wel met elkaar overeen. Een verpleegprobleem is een korte, heldere omschrijving van... En een verpleegkundige diagnose een vaststelling van... Je signaleert een probleem en vanuit daar ontwikkel je een verpleegkundige diagnose. Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Het wordt in één van mijn opdrachten gevraagd, maar ik kom er dus niet helemaal uit. Wie o wie?

@MDF: Hoe is het vandaag gegaan?
hoi hoi,

@ Thir10senses: Zoals ik het me kan herinneren heb je een verpleegprobleem, bv iemand wast zichzelf niet. Aan de hand van dat probleem maak je een diagnose vb zelfzorgtekort.

Als ik het fout zeg, dan moeten jullie me corrigeren!

@MDF: hoe is het gegaan vandaag? veel sterkte!

liefs zosa
Hoi allemaal,

Ik ben het eens met de omschrijving die zosa geeft (het heeft lang geduurd, maar ik weet weer wie je bent...).

Verder heb ik vandaag de laatste feedback gekregen over dingen die ik in mijn portfolio had gestopt, dat kan ik dan morgen mooi meenemen en invoegen. Maandag eerste stagedag. Ik zie er naar uit. Maar nu eerst zo bij mijn ouders eten, mijn moeder viert vervroegd haar verjaardag.

Groet, Scheepje.

PS Vandaag was wel weer een echte eerste herfst dag. Ik had beter niet kunnen opstaan. Was op de fiets de stad in ben ik 2 keer keer onderuit gegaan. Bont en blauw kwam ik terug thuis. Ben met een kruik en een boek (de Hobbit) in bed gestapt. Altijd een goede remedie.
Hoi!

Hier ook eens met Zosa!

Aanvulling daarop; Je neemt een anamnese af, daaruit stuit je op verpleegproblemen, DIe verwerk je tot een diagnose. Vanuit de diagnose die je stelt, maak je een verpleegplan (en dus ook doelen en een planning) die ga je uitvoeren. En tot slot evalueer je die, zonodig stel je de diagnose/planning/uitvoering weer bij, tot het een gewenst resultaat opgeleverd heeft.

@ Scheepje,

Hopelijk blijft het bij deze uitglijders en ben je snel van je blauwe plekken af! Gefeliciteerd met je moeder!

De uitvaart was erg mooi. We hebben heel wat tranen gelaten om alle mooie en lieve woorden, maar ook hebben we heerlijk gelachen om een paar leuke anecdotes uit Opa's leven. Al met al was het een mooie dag!

Toen we op weg naar huis waren, kreeg ik een forse hoofdpijn, migraine, terwijl ik het practisch nooit heb. Dus ik ben eenmaal thuis meteen naar bed gegaan. Ik werd nog misselijker dan ik al was van de geur van de pizza.

Gelukkig heeft een goede nachtrust geholpen en ben ik vandaag weer helemaal mezelf.

Vanmiddag gaan we een huis kijken!! Heb er zin in!

Liefs MDF
Hoi dames,

Ik wil eigenlijk alleen maar even kwijt dat ik toch een beetje nerveus word ben voor morgen, mijn eerste stagedag weer. Aan de ene kant niet echt nerveus omdat het een richting is waar ik meer vertrouwen in heb. Aan de andere klant wel nerveus omdat het wel weer een nieuwe plek is met nieuwe mensen/begeleiding. Eigenlijk heel normaal deze nervositeit, maar toch, wilde het ff kwijt.

Nou ja als ik niet helemaal gebroken ben laat ik het morgen ofzo wel horen hoe het was.

Doei, Scheepje
Hee meiden!

Dank, met mij gaat het alweer een stuk beter. Merk toch wel dat ik het erg lastig vind om te wachtten en wil het liefst alweer gisteren aan de slag gaan dan vandaag. Waarschijnlijk aankomende week nog thuis en daarna rustig weer aan het werk....

Hoe is je dag gegaan scheepje?

En MDf, wat een drukke hectische tijd heb je achter de rug. Eerst Opa en dadelijk op huizenjacht met je lief. Hoe was het huisje die je had bezichtigd?

En de andere harde werkers....Hoe gaat het met de schoolopdrachten? Ik las al iets over verpleegkundige diagnoses e.d! Leuk leuk.

X suus
Nee echt?
Hoi!!

Hier weer een heel druk, zeg maar te vol weekend achter de rug. Heerlijk gewerkt, leuke dingen gedaan in mijn vrije tijd.

Nu bezig met wat verslagen te maken en het huis weer terug op orde te krijgen. Mijn planning voor vandaag:

- verslagan afmaken

- boven opruimen

- hele huis stofzuigen

- woonkamer opruimen en stoffen

- wc poetsen (doe ik soms wel 2 tot 3x per week)

- boodschapen doen

wat kun je toch snel een puinhoop creeren!

Morgen een echte rustdag! En dan weer naar school, echt nog geen zin in!

Morgen een afspraak met de makelaar over het huis wat we vrijdag gezien hebben, dus wie weet....

Wat leuk om te lezen dat (bijna) iedereen al weer enthousiast begonnen is met studie/stage/werk!

Liefs MDF
Joepieeeeeeee holleeeeeeee wat ben ik blij dat ik weer terug ben in de psychiatrie. Nu al, een beetje kort dag na 1 dag mee draaien, maar toch. Voelde zoveel prettiger.Helemaal fijn. Ga nooit meer iets anders doen tot ik iig klaar ben met de opleiding.

Heb de hele dag wat achter mn begeleidster aangelopen, tot zij een of andere cursus ging geven, toen ben ik me gaan verdiepen in de patiënten die er opgenomen zijn. Achtergronden, diagnosen enz. Heel erg interessant. Weet nu dat ik me nog goed moet gaan inlezen in schizofrenie in allerlei varianten en ADHD, PDD-NOS o.a. Ga me ook nog wat verder verdiepen in de verschillende artikelen waaronder de patiënten opgenomen zijn, maar niet allemaal van de week. Eerst nog hard studeren op mijn hertentamens over infectieziekten, kanker en laatste deel medicijnleer.

Goed dus heel positieve berichten allemaal.

@MDF Vraagje: hoe gaan jullie dat doen met de aanvraag van een hypotheek, heeft je vriend een vaste aanstelling? Wij zitten ook een beetje in die positie, willen wel weg uit huurhuisje maar weten niet hoe we de hypotheek rond gaan krijgen. Anders mail je me er maar over, je hebt mn adres toch?

Groeten Scheepje

PS MDF je mag met deze schoonmaakwoedes ook wel bij ons langskomen, wij hebben er allebei een hekel aan dus doen het lang niet zo vaak en grondig als jij zo te lezen.
Beste allemaal,

Hier een zieke! :( Ben geveld door de griep, maar desondanks toch naar school geweest vandaag. Dat viel vies tegen zeg.. Voel me nu ook echt helemaal niet lekker. Dus straks vroeg naar bed, want morgen heb ik mijn eerste simulatiecontact. Best spannend! Maar ik heb me goed ingelezen, dus ik verwacht dat het helemaal goed komt. En ach, ik zit er om te leren! Dus foutjes zijn geoorloofd

Vandaag een beetje zitten worstelen met medische leerlijn. Dat wordt stampen!

Annelize, heb jij al een simulatiecontact gehad? Jij hebt er 3 toch? Ben benieuwd!

Groetjes allemaal!
P.S. Scheepje, leuk dat het je weer zo goed bevallen is! Ik had vorige week een hoorcollege over psychiatrie. Het heeft bij mij enorm veel interesse opgewekt. En een docente zei laatst spontaan tegen mij dat ze me écht iemand vond voor de psychiatrie. Heb ik even de AGZ gekozen...
Ola!

Gisteren heb ik inderdaad mijn eerste simulatiegesprek gehad. En deze ging hartstikke goed! Die simulatieman had geen enkele kritiek! Hij vond dat ik goed de lijn vast hield, eigen initiatief nam, inhaakte op wat hij zei en goed oogcontact maakte. Een goed begin dus!

Donderdag heb ik een gesprek over de AGZ. Toch wel meer mijn ding.

@ 13senses: hoe is jouw gesprek gegaan? Wel heel leerzaam he? Mocht je morgen ondanks je griep op school zijn, ik draag vaak een fel rode jas, en ik ben vrij lang (1.82, en dat is exclusief hakken die ik graag aan mijn voetjes zie prijken). Overigens spreek ik morgen om 8:45 met een meisje van school af bij de linkerdeur (gezien vanaf je stoel in het lokaal/auditorium). Dan weet je me eventueel te vinden!

@ scheepje: wat heerlijk dat je precies weet wat je wil met je opleiding! En mocht je vragen hebben over hypotheken, dan kan ik je misschien ook nog een eindje op weg helpen, want wij wonen inmiddels alweer 2,5 jaar in ons gekochte huis!

En dan nu weer over tot de orde van de dag. Huiswerk maken
Hier nog steeds een ziek, zwak en misselijk meisje.. :( Het gaat wel iets beter gelukkig! Ik zal morgen eens kijken of ik je kan vinden. De eerste 2 uur moet ik verstek laten gaan, want ik moet mijn vaccinaties halen bij het AMD.

Ik had vandaag dus mijn eerste gesprek, en ook die ging erg goed! Mevrouw was heel tevreden. Dus de rest van de dag was ik helemaal happy

Tot morgen! ;) Succes met je huiswerk! Ik loop nog steeds een week voor, yaaay! :D
Hoi!!

Hier weinig nieuws, morgen begint school en tas staat al ingepakt, ben al voorbereid. Ga zo nog een cake bakken om te trakteren. Ben zo benieuwd hoe mijn klas gaat reageren op ons grote nieuws dat we gaan trouwen.

@Scheepje,

Wat betreft de hypotheek, dat doen we op 2 salarissen. Mijn vriend heeft een vaste aanstelling en ik werk nu ook, BBL opleiding, vergelijkbaar met duaal. Ik werk, ga 1 dag per week naar school, mijn werkgever betaalt mijn school en salaris.

Ik ben zo blij dat ik niet in de psychiatrie werk, ik zou me er erg ongelukkig van gaan voelen. Doe mij maar AGZ!!!

@13senses,

Zorg goed voor jezelf!! (Ten eerste omdat een ander het niet doet en ten tweede je kan pas voor een ander zorgen als je goed voor jezelf zorgt). Beterschap!!

Maar wel fijn dat je gesprek goed ging!

@ Annelize,

Fijn om zo te beginnen aan een schooljaar! Zet hem op!
Hmmmm, cake! ^^
Zo. Week twee zit er op. Het bevalt me erg goed allemaal. Het is wel aanpesen met de hoeveelheid huiswerk dat we krijgen. Misschien moet ik er ook gewoon weer even aan wennen.

Verder bevalt het studentenleven en Nijmegen me ook erg goed! Ik ben gisteren naar Coldplay geweest (zeer spontaan, er waren nog kaartjes). Het concert was geweldig en ik heb ze van heel dichtbij mogen zien. Op een gegeven moment kwam er een hele kudde security mensen op me afgestormd. Ik ging een beetje aan de kant. Opeens werden er twee linten gespannen. Bleek dat de looproute van de band naar het kleine podium te zijn. GAAF! Ik heb ze van heel dicht bij gezien (ging heel snel) en ik heb Chris Martin zelfs nog even aangeraakt haha! Was helemaal top!

Zie hier het bewijs (de klappend handjes onderin zijn van mij ;))

Coldplay van heel dichtbij
Ha meiden!

Even weer een berichtje van mij!

Ik moet nog even een weekje rustig aan doen en dan mag ik weer terug aan het werk! Wordt ontzettend moe van thuis zitten, je kan ook momenteel erg weinig dus opdrachten maken zit er ook niet in...

thir10senses: Al een beetje aan het opknappen?

MDF: Hoe was het om het grote nieuws te vertellen? En was het weer lekker om even op school te zijn?

Annelize...ik ben jarloers....
Nee echt?
hoi hoi!

Hier zit het eerst echte week werken op de afdeling erop. Erg leuk en leerzaam. Gelukkig fijne collega's en ook echt ingewerkt worden.

Nu lekker van het weekend genieten!
Hey meiden, hier nog iemand die de opleiding HBO-V duaal volgt. Ik ben enkele maanden geleden aangenomen bij Arkin en ga sinds twee weken naar school. Pfoe, wat een hoop kennis moet je opdoen en het tempo ligt niet bepaald laag! Ik moet mijn draai nog vinden, haha.

Ik heb dit topic net ontdekt, dus ik ga eerst maar even verder lezen hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven