Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig die turkse namen; daar moet je in Nederland echt niet mee aankomen haha.

Hier zijn de namen ook erg grappig. Zo ken ik een Trust, Gift, Precious en Patience (die laatste is overigens echt oertraag dus geduld moet je er inderdaad voor hebben).
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Whaha, SFO, Camera's in huis? Dat is echt bezopen zeg!

Gisteren nog wezen eten met een Amerikaans stel. Heb me kostelijk vermaakt.

Disco, Ga inderdaad ter plekke wat feestvoorbereidingen treffen. Kijken of ze ook hairextensions kunnen regelen in mijn haarkleur (en niet standaard zwart). Denk niet dat een proefmake-up nodig is, dat deden ze de vorige keer erg mooi gelijk de eerste keer. En om lekker in de mood te komen luister ik al daaaagen naar Mix FM (beetje mezelf kwellen, maar ze draaien zo'n leuke muziek)

Hier ook een psycholoogganger. Heb er nog niet heel erg veel aan gehad voor m'n gevoel. Maar zal het ook niemand afraden. Ik ben zo iemand die de oorzaak van iets wil weten (waarom?) voordat ik er iets mee kan doen. Ik wil zaken kunnen begrijpen. Maar ze kunnen het nog niet echt vinden (en ik weet het ook niet).
Anais, ik gun hem je van harte hoor.

Fladder, dat engelse beleefde, dat ken ik ook heel goed van mijn tijd in GB. Op een gegeven moment heb je wel door wat er werkelijk achter sommige opmerkingen zit. Als je nieuwe kleding hebt gekocht en men zegt tegen je 'it suits you' dan vinden ze er dus geen zak aan.

SFO, leg eens uit wat je bedoelt met een "Bert Haenen" verguur? Wat een paranoide buurman heb jij.

Zo, snel even dit bericht posten want er hangt hier toch een zwarte onweerslucht boven ons hoofd. Als dat straks losbarst slaan de stoppen weer door.

Mocht ik niet meer on-line komen, fijne dag allemaal.
Fladder, Engelse mannen hebben helemaal geen mening! Die beleefdheid groeit dan uit tot neutraliteit... Na jaren oefenen kan je dan niets anders. Ik vind het een boeiend verschil. Engeland en NL lijken erg op elkaar, maar doordat NLers ALTIJD hun mening voorin de mond hebben en Engelsen NOOIT, krijg je een heel andere beleving in het dagelijks leven. Ik vond het wel lekker rustig. Mensen in UK houden hun mening voor zich (of hebben die gewoon niet, haha) en dus hoef je niet steeds weer die discussie aan. Je weet toch zelf wel of iets je leuk staat? Ik word superkriegel van het wantrouwende in de dagelijkse contacten in NL, zo van: je zal me wel proberen te belazeren. Ik loop hier dagelijks met een gevoel van 'nou zeg' rond. Jaja, touchy, die Cara.

Fladder wat bedoelde jij, met mij helpen? Op gebied van verzekering of psych?

Ik ben trouwens zelf psych, wisten jullie dat? Oh, de ironie!

Jee Anais, dat je nou loopt te re(be)llen met zulke voor ons Westerlingen gewone dingen joh. Dat top tien lijstje krijg je wel vol! Mag je dus ook niet praten met TB Ken? En als je dan toch met een 'vreemde' man praat, zoekt die daar dan automatisch wat achter (want anders zou je het niet doen)? Ingewikkeld hoor.

Ik ben goed bevriend met een van mijn exen, van toen ik tiener was. Hij is een van mijn beste vrienden. Zou ik niet willen missen.

JJ ik wil graag je advies wat betreft een goede therapeut in R. Ik ga je opzoeken op FB.
Anais, ben jij psycholoog?

Mogen we dan allemaal in therapie bij jou? Dat kan tegenwoordig best over internet.

Ik zal even mijn ziel blootleggen. (als eerste, de rest volgt wel )

Ik ben behoorlijk onzeker, over mijn uiterlijk en mijn 'er-toe-doen in het algemeen'. Moeilijk uit te leggen, maar ik heb vaak het idee dat ik niet zichtbaar ben (komt misschien ook door mijn lengte ) Ik ben een kettingroker die er binnenkort vanaf hoopt te zijn, altijd nerveus, een controle freak (ik plan alles tot in de puntjes) en ik wil zekerheid op alle gebieden.

Komt het nog goed met mij?

*dames (en heer), dit is het onderwerp van de dag, wie volgt? *
Cara, wat heerlijk rustig daar in de UK met de mensen die hun mening lekker voor zich houden. Ik herken wel wat je schrijft dat Hollanders dat vaak juist niet doen en zich wantrouwend opstellen.

Ehm... niet praten met Tb Ken? Het is nog erger, Tb wil niet eens dat ik Ken of andere mannen gedag zeg. Ik vind mensen gedag zeggen niet meer dan normaal maar Tb stelt dat er dan wat achter wordt gezocht. Ik geloof daar niks van.

Ik heb dat (gelukkig) ook, goed contact met sommige ex vrienden maar zoiets is onacceptabel, heb me suf gepraat om dit duidelijk te maken maar tevergeefs. Er is er zelfs een ex-vriend waarbij ik soms logeer in NL, netjes in de logeerkamer maar als Tb dat zou weten... ik heb die man een meisjesnaam gegeven en roep dan dat ik bij "vriendin x" logeer.

Ook heel Westers en onbegrijpelijk voor mannen als Tb is als je omgaat met de nieuwe vriendin van je ex. En altijd komt het seksleven er dan aan te pas in discussies hierover: zo van, je gaat toch geen contact aan met de vrouw waar hij nu seks mee heeft? Alsof alles daarom draait.

Sfo, ik ben niet uit eten geweest met de kapper hoor, dat komt later nog, dan gaan we wat drinken of een hapje eten maar ik zeg dit tegen Tb. Hij weet al heel lang dat ik wil bijpraten met de kapper en hij moet dar nu echt aan geloven zonder jaloers te worden.

Wat erg zeg, die buurman van jullie die een camera heeft opgehangen en zo zijn vrouw in de gaten houdt als hij weg is. Bah...

Oh jee, Keranet, schreeuwt je man bijna zijn mening van de daken? Hier nog zo eentje hoor, en dan heeft hij ook nog een vrij zware stem dus dat komt dubbel hard aan. Vindt jouw man ook dat HIJ wel een echte kerel is? Hihihi... Ehm... Tb is trouwens geen Turk, hij komt uit Turkmenistan en dat zijn qua uiterlijk en cultuur toch weer hele andere mannen. Hij zegt zelf altijd, mijn voorouders waren barbaren en dat vind ik van hem ook een beetje.

Ine, gefeliciteerd met je zoon, heeft hij leuke kadootjes gekregen? Ehm... autootjes?
@Caramella, ja je hebt wel gelijk. Het is ook lekker rustig en het s beleefde is ook iets wat ik aantrekkelijk aan hem vind, maar soms wil je gewoon echt iemands mening weten.

Ach ja, alles heeft zo zijn goede en slechte kanten.

Ik bedoelde helpen met je verzekering. Ik heb laatst nog een geschil met KPN uitgevochten voor een vriendin van mij omdat zij het zo gehad had met al het gedoe.

Maar ben ook ervaren in het psych-gebeuren ha ha
Bloody HELL! Doe eens even normaal jullie joh! VIER pagina's in 12 uur of zo volgeschreven, da's toch niet bij te houden voor een normaal mens!

Uit mijn blote hoofd:

Oh ja, eerst Vibeke, je schreef iets gisteren en hebt het vanmorgen weer weggehaald met uitleg "laat maar". Alles goed? Werd je genegeerd door de wijven hier?

Raccoon, neee niet musical, maar muzikaal. Ik had gezegd dat ik in een koor was en dat we er ooit mee op tv waren geweest, maar was niets bijzonders hoor!

Haha, ze beet in zijn neus??

Oudste was lief gisterenavond. Ik lag languit op de bank, zij lag languit bovenop me en we lagen samen tv te kijken (was vlak voor haar bedtijd). Toen het tijd voor bed was voor haar, pakte Vent haar op en op de trap hoor ik haar tegen hem zeggen, my very sleepy, mammy's tummy is really nice and soft. Hihi, toch een voordeel aan het te dik zijn!

Anais, pfoeh, eigenlijk zou ik best moeite hebben om een leven te leiden wat jij nu leidt. Als ik naar jouw "zondenlijstje" kijk, dan vind ik het eigenlijk best erg dat je zoiets stiekem moet doen. Zulke doodnormale dingen in onze NLse ogen. Ik begrijp goed dat je je aanpast aan elkaars (?) cultuur, maar jee, dit zijn zulke basale dingen, als je daar al stiekem over moet doen.

Cara (en Fladder), ja je hebt gelijk w.b. Engelse mannen. Vent is ook iemand die zijn mening niet snel zal laten weten, daar moet ik best aan trekken. Al moet ik zeggen, in de jaren dat we samen zijn is dat wel erg veranderd. Inmiddels kennen we elkaar toch behoorlijk goed en zitten we, meestal, op 1 lijn.

Ehm, wat verder nog, oh ja, psych. Ben er nog nooit geweest. Ik sta eerlijk gezegd best een beetje te kijken van het aantal mensen dat gaat of wel eens geweest is. Niet om er een waardeoordeel aan te hangen, zeker niet, maar het verbaast me wel.

Eeeh. Oh, namen. Hier worden nog heel veel Ierse namen gebruikt en ze zijn over het algemeen prachtig. Maar ook onuitspreekbaar, dus voor de meiden hebben we iets gekozen wat wat beter in de mond ligt.
Poging 2...

Anais: Toen ik 24 jaar geleden mijn spaanse meneer ontmoette hebben we ook wel gebotst in die zin. Ik denk dat het niet alleen de cultuur is maar vooral jaloezie die voortkomt uit onzekerheid.

Kijk, ze vallen op je vanwege je zelfstandigheid maar dat is dan ook gelijk het grootste struikelblok.

Ik heb een kort lontje, (had ik dat al gezegd?) en word woest als iemand mij niet vertrouwd. Dus hij heeft het snel afgeleerd om de macho uit te hangen.

Caramella, je denkt teveel. Laat het maar gewoon op je af komen joh. Komt tijd, komt raad. Als Vent voor jou naar NL wil komen maar jij bent er nog niet klaar voor dan zou ik hem dat wel zeggen. Maar verder niets.

Het is september.... moet je nu langs bij Ma?

Rubis, hoe zijn de franse mannen? Geen leuke buurman??
Nou, dan ben ik snel klaar. Voor mij geldt hetzelfde als voor Lapin, behalve dat kettingroken. Lap, als wij nu samen een sessie boeken bij Anais of bij Cara, dan kost het ons maar de helft. O ja, ik ben ook nog overdreven zuunig
Vibeke, oehoe! Ik heb je gisteren wel gelezen hoor. Maar het is hier de laatste tijd zo druk dat ik het niet meer bij kan houden.
Ja, Rubis, goed plan. Dan kost het ons weer minder. Ik ben stiekem ook heel erg zuunig (er zit een beetje Zeeuws bloed in mij )

Ik ben even weg met de honden. En daarna lunchen met een vriendin.

Tot later.
Chicha, hoe kom je daar nou bij om naar mijn buurman te vragen?
Omdat je met buurmannen kunt wippen natuurlijk!
quote:lapin schreef op 02 september 2009 @ 10:46:

Anais, ben jij psycholoog?

Mogen we dan allemaal in therapie bij jou? Dat kan tegenwoordig best over internet.

Ik zal even mijn ziel blootleggen. (als eerste, de rest volgt wel )

Ik ben behoorlijk onzeker, over mijn uiterlijk en mijn 'er-toe-doen in het algemeen'. Moeilijk uit te leggen, maar ik heb vaak het idee dat ik niet zichtbaar ben (komt misschien ook door mijn lengte ) Ik ben een kettingroker die er binnenkort vanaf hoopt te zijn, altijd nerveus, een controle freak (ik plan alles tot in de puntjes) en ik wil zekerheid op alle gebieden.

*dames (en heer), dit is het onderwerp van de dag, wie volgt? *Gek wijf, om maar even een passende aanspreektitel neer te knallen bij je berichtje. Ik ben gelukkig geen psycholoog (wel 2 jaar psychologie gestudeerd maar werd er te moe van) maar kan bij jou wel inschatten dat het never nooit meer goedkomt. Waarom dacht je dat die honden van jou zo gek als een deur zijn (en daar dus ook tegenaan lopen af en toe)? Precies, omdat ze op hun bazinnetje gaan lijken. Je bent bij deze uitbehandeld.

Zo, dat was een goedkope, snelle online sessie, de rekening volgt.
Chicha, ik heb hier alles uit de kast gehaald om het macho gedoe te bestrijden. Roepen dat hij mij moet vertrouwen en er kwaad om worden, werkt ook niet. Er wordt gewoon gesteld dat mannen niet te vertrouwen zijn en dat als ik verkeerde signalen uitzendt, dit ellende veroorzaakt.
Chicha, ik wacht als sinds mei vorig jaar tot de oplossing zich aandient. Dat doet ie dus niet. Ik ben klaar met het wachten.

Ga vrijdag naar moeders.

Tja Fladder, ik kan mijn Engelse Vent ook wel door elkaar rammelen hoor, soms. Ik vind dat je binnen een relatie wel een mening mag verwachten! Van willekeurige kennissen of mensen op straat, daarvan vind ik het wel lekker als ze wat beleefder zijn
Cara, van jou verwacht ik ook een analyse van 'moi'. Die van Anais vertrouw ik niet zo, 'komt nooit meer goed' ........

Veel sterkte bij je moeder morgen, ik zal voor je duimen dat het meevalt.
quote:lapin schreef op 02 september 2009 @ 10:46:

Beste Lapin. Ik heb voor jou, als professionele zieleknijperin, maar één vraag: Waarom stel je mij deze vraag?

Mocht deze vraag je geen inzicht bieden, probeer dan de volgende: Waarom denk je dat het goed met je moet komen?

(Stel je hierbij een zacht, zuidelijk accent toe op fluisterniveau.)

Asjeblieft. Ben je weken zoet mee.

Ik ben alleen !!!!! Hij is weg !!!!! Voor een middagje. Maar het is zo lekker. Ik zou zo maar de hele middag kunnen forummen zonder gezucht, geïrriteerde blikken en commentaar. Tomtiedomtiedom.

Rubis, kun je niet beter gaan latten met die vent van je? Om te beginnen ga je lekker zonder hem een weekje naar Nederland onder het mom van familiebezoek.

De optie 'buurman' komt van een andere française die hier vroeger schreef. Ze had stront met haar NL-man en zocht afleiding bij de buren, maar dat hielp ook niet.

Ik ben ook nog nooit bij een Psych geweest. Kan me niet voorstellen dat ik mijn diepste gedachtes aan een vreemde zou moeten vertellen, doe ik ook niet op het forum trouwens.

Als ik in een dip zit denk ik gewoon: het kan niet altijd feest zijn.

Chicha, ik vroeg dat van mijn buurman omdat mijn buurman het lekkerste ding is wat hier in de wijde omtrek rondloopt, en ik kon me niet herinneren dat ik het wel eens over hem gehad had hier. Misschien toch maar eens de hond africhten dat ze steeds in de tuin van de buren loopt hihi...

Vorig jaar rond deze tijd heb ik een enkeltje NL genomen en ben lekker bijna 3 weken bij mijn (schoon)familie geweest. Toen had ik die afstand even heel erg nodig en het heeft me erg goed gedaan. Ik zit eraan te denken om dat dit jaar misschien weer te doen, hoewel de nood nu iets minder hoog is.

Ik heb net druivenjam gemaakt. Ik ben benieuwd of dat gelukt is. Het staat nu in de potten af te koelen.
Ik ben trouwens al 1,3 kg afgevallen in 2 dagen! Wat stoppen met drinken al niet met je doet....

Zometeen met de kleine heks naar een homeopatische arts voor wat magische druppels. Die nieuwe griep klinkt eng.
Vertel je dat NU pas van je lekkere buurman, Rubis? Nu komen we helemaal een keertje met z´n allen bij je logeren. Ine kennende, gaat na het lezen hiervan alvast op weg.

En wat feestelijk voor je, Rubis, een hele middag alleen thuis! Lekker van genieten, maar dat doe je volgens mij al. Waarom ga je niet af en toe in je eentje op vakantie, hoeft geen NL te zijn natuurlijk en dan 2 x per jaar, 1 x voor en 1 x na het zomerseizoen. Lijkt me echt relaxed.

Over welke enge griep heb jij het, Chicha? Nog erger dan die idiote Mexicaanse of een variant ervan? Goed zeg, dat je bent afgevallen. Hoelang ben je nu met drinken gestopt?

Lapin, je bent echt een hopeloos geval in therapieland. Je hoort iets wat je niet wilt horen, de realiteit, waarna je afhaakt en op zoek gaat naar de volgende psych. Je bent gewoon een psych-hopper. Zie je wel dat het niet meer goedkomt met je? En wanneer gaan die honden van je in therapie?

Ik heb weer even lekker gezwommen en na tien minuten kwam Ken erbij. Hij is wel erg ijdel hoor en smeert zich langdurig in alsof hij zichzelf masseert! Dan inspecteert hij elk deel van zijn lijf (nou ja, bijna elk deel) om te checken of de olie gelijkmatig is verdeeld. Hij heeft verder ook niks te doen dus het zal wel verveling zijn. Misschien moet ik hem maar eens vragen om mij in te smeren...

Ik was even in de war, het was Paul Haenen (die van de VPRO, hij doet altijd die typetjes)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven