Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Hallo,

Ik ben niet zwanger, maar vind het wel heel erg leuk om alvast wat te kijken naar namen enzo, heb het er ook wel eens over met mijn vriend wat we mooie namen vinden.

Ik wil perse mijn vader vernoemen. Mijn vader heet echter Anne, en dat vind ik eigenlijk veel mooier bij een meisje. Ik weet dus ook genoeg meisjesnamen met Anne erin, maar voor jongens vind ik het zo lastig...

Wat vinden jullie, is Anne een jongens- of een meisjesnaam? En hoe zouden jullie een jongen vernoem als er persé iets met Anne in de naam moet zitten?
quote:

Hallo,

Ik ben niet zwanger, maar vind het wel heel erg leuk om alvast wat te kijken naar namen enzo, heb het er ook wel eens over met mijn vriend wat we mooie namen vinden.

Ik wil perse mijn vader vernoemen. Mijn vader heet echter Anne, en dat vind ik eigenlijk veel mooier bij een meisje. Ik weet dus ook genoeg meisjesnamen met Anne erin, maar voor jongens vind ik het zo lastig...

Wat vinden jullie, is Anne een jongens- of een meisjesnaam? En hoe zouden jullie een jongen vernoem als er persé iets met Anne in de naam moet zitten?

Ik vind het persoonlijk ook een (hele mooie) meisjesnaam

De naam Anne komt van Ane (of Anna zie verderop mijn reactie) dus dat zou nog een optie kunnen zijn?

Of anders:

Annes

Annegino

Anno

De rest heeft verder niets met Anne te maken maar het lijkt er op

Jannes

Han

Anand

Ane is van oorsprong waarschijnlijk weer een verkorting van de Germaanse -arn namen (betekenis daarvan is overigens adelaar, is ook mooi) dus dan heb je nog opties als:

Arne (vind ik zelf een mooie optie!)

Arnout

Arno

Als je Anne als verbastering van Anna beschouwd kan je nog zoeken naar namen met diezelfde betekenis dus lieflijke, genade, begenadigde maar das misschien een beetje te ver gezocht?? Anders wil ik daar ook nog wel naar zoeken.....
Hai,

Mijn jongetje heet ook Pepijn O+! ff denken, wat hadden wij nog meer op t lijstje staan (en valt dus misschien een beetje in de zelfde smaak- categorie?)

Emiel

Bastijn (maar dar lijkt er te veel op)

Morris (vind ik heel mooi!)

Lasse

Joris

Victor

Arne

Kasper 

tsja, ik zie dat t meeste al is langs gekomen.

Blindje! heb ik mooi even de gelegenheid om je van harte te feliciteren met je nieuwe zwangerschap! Ik hoop dat t allemaal soepeltjes gaat verlopen. Enne,  ik zou gaan voor Vic!
Ik vind het persoonlijk ook een (hele mooie) meisjesnaam

De naam Anne komt van Ane (of Anna zie verderop mijn reactie) dus dat zou nog een optie kunnen zijn?

Of anders:

Annes 

Annegino

Anno

De rest heeft verder niets met Anne te maken maar het lijkt er op

Jannes

Han

Anand

Ane is van oorsprong waarschijnlijk weer een verkorting van de Germaanse -arn namen (betekenis daarvan is overigens adelaar, is ook mooi) dus dan heb je nog opties als:

Arne (vind ik zelf een mooie optie!)

Arnout

Arno

Als je Anne als verbastering van Anna beschouwd kan je nog zoeken naar namen met diezelfde betekenis dus lieflijke, genade, begenadigde maar das misschien een beetje te ver gezocht?? Anders wil ik daar ook nog wel naar zoeken..... 

Hey Anouk, bedankt voor je reactie. Ik vind Arne en Anno de mooiste namen. Mn zwager heet Arno, dus dat wordt m niet.Ik vind het wel moeilijk. Wil het liefst gewoon zn eigen naam gebruiken, maar bij een jongen (en bij de namen die ik mooi vind, zoals Milan, Jarno, past Anne gewoon niet) Ik wil graag het eerste kind vernoemen naar mn vader, dus ik hoop dat dat een meisje wordt, stuk makkelijker ;) 

Ik vind het inderdaad een beetje vergezocht om op betekenis te zoeken... ik ben daar totaal niet in thuis en eigenlijk interesseert het me ook helemaal niets, ik vind een mooie naam mooi omdat ik m mooi vind, niet omdat ik de betekenis mooi vind. (mooie zin he :P)
quote:

quote: Zoyla reageerde

Ik ben helemaal niet bezig met nog een kindje, maar wel altijd met namen ;)

Nu vind ik de jongensnamen

Fender en

Fedde

Helemaal te gek.

Misschien dat iemand anders dit ook vind?

Ook vind ik Espen nog steeds een mooie naam. Net als Merlijn en Viggo.

X Je weet dat fender in het engels 'spatbord' betekent?Ik moet eerlijk gezegd eerder aan een gitaarmerk denken bij de naam Fender.

Exact, ik ook.

Kicken naam vind ik het.

Klaar :D
Net als Padouk overigens.

Das een houtsoort.

En ik ken een heel leuke Padouk.

Dus ineens vind ik het een heel leuke, normale, grappige naam :D

Zo werken die dingen nu eenmaal.
Hallo Fyrin,

Fijn dat ik wat suggesties heb kunnen aandragen! Inmiddels is mijn inspiratie wel een beetje op, geloof ik... Uit jullie lijstje vind ik Roemer en Kasper het leukst, daarna Karsten (Cartsen).

Nog een paar:

* Fedor

* Fabian

* Jelger

* Remus (vind ik trouwens erg leuk, van de mythe over Remus en Romulus)

* Abel

* Jareth

* Caleb

* Jarick

* Flint

* Cyril / Cyriel

* Ayelt

* Berend

* Boas
Hoi meiden, hier een meelezer, ben nu 10 wkn zwanger en denk al steeds over een naam, vind het voor jongens iets makkelijker dan meisjes.,

Ik hou van aparte, krachtige namen.

Zelf heb ik de volgende namen in gedachte :

Kenji

Senna

Mauro ( lievenings naam van vriendlief )

Billy

Iemand nog suggesties ???
Ikke... ik vind Yano ook niet zo mooi, maar wat vind je van Yaro?
of Kenzo?

Mauro en Kenji gecombineerd?
Hoi Anouk,

Ik vind alleen Morris een leuke naam uit het rijtje. ( sorry )

Super dat je hier ook meedenkt.

Het is zo moeilijk een leuke jongensnaam te vinden,

dat had ik met de eerste ook .

Meisjesnamen vond ik veel makkelijker, maar de jongensnaam die ik bij Zoë had word het nuin ieder geval niet. ( Dat was Justin )

Die past nu niet bij Zoë.
quote:

Wij zijn nog niet echt bezig voor een tweede kindje, maar het kriebelt wel en we hopen eind van het jaar het weer te kunnen proberen. Wel denken we al veel na over namen. Voor een meisje is de keus al gemaakt haha, maar voor een jongen zoek ik nog een leuke ideeen. Wie heeft er wat leuks?

Op ons lijstje nu staat:

Jack

Jake

Owen

Milan ( maar daar is manlief niet echt kapot van )

Graag leuke suggesties!

Groetjes Casio Niemand die leuke namen weet in deze richting??
Casiopeia,

Chris

Espen

Kian

Collin

Seb

Roan

Aidin

Flint

Camden

Cyrill

Shane

Jesse

Stan

Luke

Joel (puntjes op e)

Lars

Robin
quote:

quote: casiopeia reageerde

Wij zijn nog niet echt bezig voor een tweede kindje, maar het kriebelt wel en we hopen eind van het jaar het weer te kunnen proberen. Wel denken we al veel na over namen. Voor een meisje is de keus al gemaakt haha, maar voor een jongen zoek ik nog een leuke ideeen. Wie heeft er wat leuks?

Op ons lijstje nu staat:

Jack

Jake

Owen

Milan ( maar daar is manlief niet echt kapot van )

Graag leuke suggesties!

Groetjes Casio Niemand die leuke namen weet in deze richting??

Ik zal mn best nog even voor je doen! Hoe heet je eerste kindje trouwens, wel handig om te matchen namelijk...

Jay / Jayden

Kian

Quint

Aiden

Luke

Ryan

Liam

Tyler

Collin

Brent

Ian

Jared

Dean

Zit hier iets bij?
quote:

Hoi Anouk,

Ik vind alleen Morris een leuke naam uit het rijtje. ( sorry )

Super dat je hier ook meedenkt.

Het is zo moeilijk een leuke jongensnaam te vinden,

dat had ik met de eerste ook .

Meisjesnamen vond ik veel makkelijker, maar de jongensnaam die ik bij Zoë had word het nuin ieder geval niet. ( Dat was Justin )

Die past nu niet bij Zoë.

Nog een paar dan voor je:

Ruben

Aron

Dante (streepje op de e)

Max of Maxim

Tycho

Ryan

Mats

Kay

Zit daar nog wat bij?
Kikkererwt:

Collin

Roan

Deze vind ik wel leuk. Bedankt, ze gaan op t lijstje.

Anouk:

Jay

Ryan

Tyler

Dean

Ook deze gaan op t lijstje, bedankt. Eerste kindje heet trouwens Mike. Weet je nog een paar leuke?
quote:

Kikkererwt:

Collin

Roan

Deze vind ik wel leuk. Bedankt, ze gaan op t lijstje.

Anouk:

Jay

Ryan

Tyler

Dean

Ook deze gaan op t lijstje, bedankt. Eerste kindje heet trouwens Mike. Weet je nog een paar leuke? Duke

Stenz

Noah

Alex

Jesse

Shane

Devin

Drazic

Trevor

Jef

Riley

Roy

Duncan

Levi

Nigel

Lance

Finn

Dave

Bryce

Zit hier nog wat voor je bij?
Bedankt Anouk!

Noah

Levi

Finn

Tja die vind ik super maar die vind mijn man helemaal niets. Helaas. Ook Milan vind ik erg leuk en ook leuk bij Mike passen, maar helaas...
Mondy dank je wel voor de reactie .

heb de naam even laten zakken en vind de naam ook al minder mooi.

jaro is inderdaad ook heel erg moooi.

heb voor een meisjes naam jara  en briitta (maar me vriend vind dat als je deze naam snel zegt dat je brinta hoor) op het lijstje staan.

maar wie weet over een paar dagen vind ik deze ook weer niks.
quote:

quote: Ka32 reageerde

quote: Zoyla reageerde

Ik ben helemaal niet bezig met nog een kindje, maar wel altijd met namen ;)

Nu vind ik de jongensnamen

Fender en

Fedde

Helemaal te gek.

Misschien dat iemand anders dit ook vind?

Ook vind ik Espen nog steeds een mooie naam. Net als Merlijn en Viggo.

X Je weet dat fender in het engels 'spatbord' betekent?

Ik moet eerlijk gezegd eerder aan een gitaarmerk denken bij de naam Fender.

Zoontje van Eddy Zoëy heet Fender. De naam is afkomstig van het gelijknamige gitaarmerk, maar Eddy deed ook de stem van het typetje Fender in de film 'Robots'.
We zijn nog niet bezig met een 2e kindje (al denk ik er wel vaak aan), maar ik vind het al wel leuk om met namen bezig te zijn.

Ik en mijn dochter hebben een Scandinavische naam.

Mochten we ooit weer een dochter krijgen dan hebben we daar ook al een naam voor, maar voor een jongen is het heel moeilijk om een leuke, originele Scandinavische jongensnaam te vinden. Namen als Finn en Kai vind ik te populair. En het moet ook geen naam zijn die elke keer gespeld moet worden omdat ie zo lastig is. Iemand nog leuke ideeën?
quote:We zijn nog niet bezig met een 2e kindje (al denk ik er wel vaak aan), maar ik vind het al wel leuk om met namen bezig te zijn.

Mochten we ooit weer een dochter krijgen dan hebben we daar ook al een naam voor, maar voor een jongen is het heel moeilijk om een leuke, originele Scandinavische jongensnaam te vinden. Namen als Finn en Kai vind ik te populair. En het moet ook geen naam zijn die elke keer gespeld moet worden omdat ie zo lastig is. Iemand nog leuke ideeën?Esper of Espen

Viggo

Wilmer

Jelmer

Kalle

Olaf

Jens

Jonas

Emil

Jurgen

Bjorn

Iver

Eskil

Leif

Kjell

Per

Zo zit daar iets voor je tussen?
quote:

quote: AnAn reageerde

We zijn nog niet bezig met een 2e kindje (al denk ik er wel vaak aan), maar ik vind het al wel leuk om met namen bezig te zijn.

Mochten we ooit weer een dochter krijgen dan hebben we daar ook al een naam voor, maar voor een jongen is het heel moeilijk om een leuke, originele Scandinavische jongensnaam te vinden. Namen als Finn en Kai vind ik te populair. En het moet ook geen naam zijn die elke keer gespeld moet worden omdat ie zo lastig is. Iemand nog leuke ideeën? Esper of Espen

Viggo

Wilmer

Jelmer

Kalle

Olaf

Jens

Jonas

Emil

Jurgen

Bjorn

Iver

Eskil

Leif

Kjell

Per

Niet echt eigenlijk, sorry :$. Viggo vind ik wel leuk maar die hoor ik heel veel om me heen, Jens is ook leuk maar past niet bij de achternaam, Kjell had ik op mijn lijstje maar als je het snel uitspreekt klinkt het als kwijl.

quote:

quote: Anouk reageerde

quote: AnAn reageerde

Mochten we ooit weer een dochter krijgen dan hebben we daar ook al een naam voor, maar voor een jongen is het heel moeilijk om een leuke, originele Scandinavische jongensnaam te vinden. Namen als Finn en Kai vind ik te populair. En het moet ook geen naam zijn die elke keer gespeld moet worden omdat ie zo lastig is. Iemand nog leuke ideeën? Esper of Espen

Viggo

Wilmer

Jelmer

Kalle

Olaf

Jens

Jonas

Emil

Jurgen

Bjorn

Iver

Eskil

Leif

Kjell

Per

Niet echt eigenlijk, sorry :$. Viggo vind ik wel leuk maar die hoor ik heel veel om me heen, Jens is ook leuk maar past niet bij de achternaam, Kjell had ik op mijn lijstje maar als je het snel uitspreekt klinkt het als kwijl.

Nog een rijtje dan:

Ivar

Lasse

Magnus

Arvid

Nils

Bodil

Vidor

Aksel of Axel

Thorben

Ingmar

Odin

Mads

Kasper

Malthe

Jesper

Mikkel

Laurits

Bent

Misschien staat hier nog iets bij waar je nog niet aan gedacht hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven