Het Gouden Ei

18-07-2009 10:23 2957 berichten
Alle reacties Link kopieren
hier verder, zonder hubs, beebs, klusserij of wat dan ook!

1 oktober mega-tribune

Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto

Mexx25Okt.0830/07/09L.M.

Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!

Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!

Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08

17/09/09husk en momo strijken de eer op.

Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m

Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!

Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m

Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m

party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!

Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!

Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken

Yaya28Dec.0802/02/10

well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!

GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!

Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK

2:j - 7:m

Mariss27Nov.081 okt

Momo31Sept.081 okt

Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn

Erine25Dec.08

Mulan33Nov.08

Kath32Jan.091 okt

Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt

Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek

Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.

Stukje geschiedenis:

Deel 1

Deel 2

Deel 3
Leonor! spannend!! ik zit al elke dag even op je hyves te neuzen of er al nieuws is..

specu: jij piest gewoon duidelijk 2 streepjes! en Annika ook! kan niet missen.

En maya ook spannend! ik heb idd ook wel steeds van die krampen, maar bij mij zei de verloskundige ook dat het kindje aan het indalen is. Ik moet nog 4 weken, vind het nu ook wel heel spannend worden!
Leo, spannend zeg! Hou je ons op de hoogte?
Party, ons kind krijgt gewoon een nederlands paspoort, zou niet anders willen en bovendien is de duitse wet zo dat tenminste een van je ouders duits moet zijn om in aanmerking te komen voor een duits paspoort (itt de VS waar je volgens mij VS staatsburger wordt als je er geboren bent). Dus wij gaan gezellig na de bevalling nog een keer bij het consulaat langs.

Leuk die denim bugaboo, wij gaan ook voor een bugaboo, maar ik denk voor de zwart/grijze met rood of met oranje.

Leo, spannend hoor, het begin is er!

En bij duvel dus ook al eerste tekenen?
gw: nou, hij is ingedaalt, maar dan kan het nog wel een paar weken duren zei de verloskundige.. en er rommelt nog niet zoveel (behalve het kindje dat druk aan het gymnastieken is) dus het zal nog wel even duren!

Wij wouden eerst ook de bugaboo, maar hebben nu toch een musteart, maar een super mooie wagen!
Riz : Ik weet dat 28 uur best veel is om te blijven werken. Maar ik heb de optie niet om minder te gaan werken. Tuurlijk is 3,5 dag niet ideaal. Maar het is nou eenmaal niet anders. Ik verdien geen vetpot en fanatic man ook niet. En aangezien ik niet in het programma eenn dubbeltje op z'n kant wil komen, dan maar zo... het leven is al duur genoeg en wil wel gewoon alles normaal kunnen blijven betalen. Kijk als ik bijv. 3 jaar niet met vakantie kan zal ik er niet mee zitten, maar wil wel gewoon normaal rekeningen kunnen betalen, kleertjes kopen, eten, luiers etc.

Voor diegenen die ouderschapsverlof opnemen : Hou rekening met ouderschapsverlofkorting, Je krijgt namelijk een vergoeding van 3.99 per opgenomen ouderschapsverlofuur...

Leonor : SPAAAAAAANNNEEEEEEEEEEEND !!!! ZET HEM OP MEID !!!
Heeey Allemaal!

Ik heb mijn laatste werkdag gehad van de week, en heb nu VERLOF!!! (officieel pas de 8e, maar laatste werkdag al gehad!)

Dus als mannetje van de week weer aan het werk gaat, zullen jullie mij hier ook vaker gaan zien Hij heeft nu nog vakantie, dus we doen nog ff wat leuke dingen die we nu nog kunnen doen met ons 2en.

Leonor: Leuk van je te horen, SPANNEND bij jou zeg! Zet hem op, veeeeel succes!!!!

Las her en der wat over werken na de bevalling (heb alleen de laatste 3 pagina's gelezen):

Ik ga na de bevalling 20 uur per week werken.. Neem dus ook ouderschapsverlof op..

Fanatic: waar kan ik dat vinden over dat ouderschapsverlofkorting?? Bij mij op het werk zeggen ze namelijk dat ouderschapsverlof onbetaald is???? Misschien ligt dat er ook aan in welke sector je werkt hoor, maar ben wel benieuwd!

Specu en Annika: bij jullie ook spannend, dat worden voor allebei 2 streepjes hoop k!!! K duim voor jullie!

Maya: Bij jou ook al zo spannend! Houd je ons een beetje op de hoogte voor zover dat kan??

Ik ben gisteren weer bij de VK geweest, ons kleintje is gedraaid!!!!!!!!!!! Het ligt nu met het hoofdje naar beneden!! Pfff wat was ik blij dat te horen zeg!! (kindje lag eerst met de billetjes naar beneden, al wekenlang!)

Voor in het schema: ik moet 14-9 weer naar de VK

Zo, dat was het ff weer.. Nu eerst ff een bakkie thee doen...
justdeb, ouderschapsverlof is inderdaad onbetaald, maar via de belastingdienst kun je een tegemoetkoming krijgen wanneer je in inkomen achteruit gaat bij het opnemen van ouderschapsverlof, de ouderschapsverlofkorting. denk dat je op de website van de belastingdienst wel eea kunt vinden.
JustDeb : Ouderschapsverlofkorting is voor de werkgever onbetaald ja. Maar voor de belastingdienst kan je dus dat standaard bedrag van die paar euro terugvorderen. Ga je er toch niet super op achteruit. Ik zou zeggen zoek het even op op Google. Fanatic Man wist het ook niet (ik ook niet) maar zijn leidinggevende wees hem erop!
@GW : Ik dacht dat je automatisch ook de nationaliteit krijgt van het land waarin je geboren bent? Tenminste, weet niet precies hoe het dan zit met 2 hollandse ouders.

Ik ben pas 2 weken geleden nederlandse geworden. Woon al heel mijn leven in nederland, ben hier geboren, maar was gezegend met een australisch paspoort (vader is ooit vanuit griekenland geemigreerd naar australie, later naar nederland gekomen en voor 1985 was de wet nog zo dat een geboren kind dan de nationaliteit van de vader kreeg)
Bij de overheid en onderwijs krijg je geloof 75% van je ouderschapsverlof uitbetaald. Tenminste dat is mij verteld en daar ben ik wel blij mee eigenlijk.

Justdeb, jeeeeeej verlof!
fanatic, hangt van het land af waar het kind geboren word, in ieder geval kan ons kind ook de nederlandse nationaliteit krijgen en daar hang ik toch wel een beetje aan....

Hier dus bij ouderschapsverlof 70% van mijn loon (helaas wel met een max, dus ik ga denk ik niet aan de 70% komen).

Justdeb, verlof lekker!

Ik ga wss al eind december (voor de kerst) met verlof. 6 weken van te voren is hier verplicht, dat zou voor mij dan 6 januari zijn, 31 dec en 1 jan is hier al een officiele vrije dag, en nu neem ik (omdat ik toch nog zo veel vrije dagen over heb) de tijd tussen kerst en oud en nieuw ook maar vrij, 24 dec ook al vrije dag dus ik denk dat mijn laatste dag 23 dec. gaat worden!
Leonor, wat spaaaaaannend!!!

Becky, bij ons (onderwijs) is ouderschapsverlof onbetaald...

Hier springen de puisten momenteel uit m'n kop. Ik heb de hoop nu eigenlijk wel weer opgegeven. Het kan nu niet lang meer duren voordat het losbarst. Zucht....
speecer toch..

leo, spannend. ook ik kijk fanatiek elke ochtend op je hyves. ben je al helemaal verhuisd? lijkt me wel zo prettig als baby zich elk moment kan aandienen...
Momo en Fanatic: bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal er zeker eens naar op zoek gaan.. Had hier ook nog nooit van gehoord, maar zou natuurlijk wel lekker zijn, dat je er dan toch minder op achteruit gaat dan je denkt

Becky: bij ons (zorg) is ouderschapsverlof ook onbetaald

GW: Zooow lekker, dat je dan al voor de kerstdagen voor het laatste bent!

Als ons kindje voor of op de uitgerekende datum geboren wordt, moet ik precies tussen kerst en oud en nieuw weer beginnen (27 dec)... En moet ik dus oud en nieuw werken...Blegh! En mag dan vanaf 4 jan pas mijn vakantie opnemen. Bij ons is helaas die regel dat er vanaf 10 dec ofzo t/m 1 jan geen vakantie mag worden opgenomen... Wel balen, maja...
justdeb, zullen we dan maar duimen dat je baby iets langer blijft zitten dan de uitgerekende datum?

Ik heb echt jaren lang altijd met kerst of oud en nieuw moeten werken, dus vind het wel lekker, mijn collega's zijn wel makkelijk, ik heb voor dit jaar nog 17 vakantiedagen die ik moet opnemen en goed, of ik nu vanaf 6 januari er niet meer ben of iets eerder maakt dan ook niet veel meer uit. Vooral omdat ik toch op de feestdagen niet mag werken. Ik geniet er maar van! Ook niet fijn dat ze je dan meteen voor oud en nieuw inplannen.

Speec, dat is gewoon zwangerschaps acne!
oh jammer justdeb, en balen zeg van je oud en nieuw!

@ speec, de moed niet opgeven hoor. En bij jullie dus ook geen betaald ouderschapsverlof, ik weet het niet 100% zeker maar ik dacht dat het bij de rijksoverheid wel zo was.

@ leo, haha ik hou ook je hyves in de gaten hoor.

Mijn verlof valt als het allemaal goed gaat van begin maart tot begin juli en dan hoop ik er meteen een vakantie aan te plakken. fijn!
Ja idd, eigenlijk moeten we nu maar "hopen" dat de baby iets langer blijft zitten he, haha...... Dan kan ik meteen mijn vakantie er bij opnemen en hoef ik pas in feb ofzo weer beginnen

Nee grapje hoor, als het zo is, is het maar zo.. Ik ben veel te nieuwsgierig naar ons kindje, dus niet te lang blijven zitten

Maar idd niet fijn dat ze me dan meteen met oud en nieuw inplannen.. Ik werk nooit met oud en nieuw, altijd met kerst eigenlijk...

Voor jou wel heel fijn dat je collega's zo makkelijk zijn, en ja, als je die feestdagen toch niet mag werken, en toch je dagen op moet maken.. Nou groot gelijk dat je dan al eerder ermee stopt hoor! Wat je zegt, lekker van genieten!!
Ohw en specu: houd de moed er nog even in... Die acne kun je ook krijgen van zwangerschap he!

Becky: ja, dat zou lekker zijn, als je meteen na je verlof je zomervakantie eraan kan plakken!! Heerlijk!
Kitten opgehaald. Grote poes is bang voor de kleine!!!
piccies, annika?
Dat was bij ons ook zo Annika. Eerst bij elkaar gedaan onder 'begeleiding' van ons. Kitten in de bench, kat erbij. Kat rende weg, kitten blies zich een ongeluk! Nu, paar maanden verder, zijn ze de dikste vrienden.

Hebben jullie ook weer gesmuld van Gooische Vrouwen? Zo leuk dat het er weer op is!
Morning!

Ga zo meteen even kijken of annika mss al foto's op de hyves heeft gepleurd van d'r nieuwe aanwinst!

Hier geen gooische vrouwen, ik heb nog nooit een aflevering gezien, ik denk dat ik voor mijn zw-verlof mezelf maar ga verwennen met de dvd-box van de afgelopen seizoenen!

Ga zo richting mijn ouders, gaan onze kat weer ophalen! Was ook veel te rustig de afgelopen week thuis, dus word tijd dat ze weer thuis komt!

Speec en annika, ik duim nog voor jullie! Wanneer gaat er op zijn vroegst getest worden?
36.6, geen buikpijn, hoofd als een vulkaanlandschap (puisttechnisch gesproken), nog geen bloed.

Geen idee wanneer ik ga testen. Misschien morgen toch nog maar niet. Heb er nog steeds geen jippie-gevoel over. Temp is wer verder gedaald. Het enige wat ik wel geinig (en een beetje hoopgevend) vind ik dat ik al 2 dagen geen buikpijn meer heb.

Annika, ik ga gelijk even op hyves kijken naar de poezenfoto's! Hier was de grote kat ook bang voor de kleine. De kleine was ook zo mega-stoer, met die minipootjes huppelde ie door het huis alsof ze de baas was, haha!

becky, onze afdeling is een samenwerkingsverband tussen 2 hogescholen. Mensen die in dienst zijn bij de ene hogeschool krijgen wel betaald ouderschapsverlof, mensen die in dienst zijn bij de andere school (ik dus) krijgen dat niet. En dan werk je dus samen op 1 afdeling. Hoezo oneerlijk...?

Justdeb, ik hoop dat je je baby precies zo kunt mikken dat je niet met oud en nieuw hoef te werken. Zou toch stom zijn! Hoe voel je je verder? Kun je het zwanger zijn nog goed volhouden?

Leo, al nieuws?? En ik??

Bij jullie ook zoveel regen? Hier komt het met bakken tegelijk uit de lucht!
Hier beetje bloed bij afvegen...ik zie het somber in...

Nog geen foto van kitten op hyves gezet, volgt nog! Groet poes is zoo bang voor die kleine. Gek hoor. Andersom is kleine poes wel onder de indruk, maar ook wel geinteresseerd. Dat was bij jullie dus ook zo mariss en specu? Was de grote poes al snel minder bang of duurde dat dagen/weken. Ik vind het zo sneu!

Hier valt de regen ook met bakken
quote:annika79 schreef op 05 september 2009 @ 11:15:

Hier valt de regen ook met bakken

Wij wonen natuurlijk ook maar 15 km van elkaar ofzo, dus da's wel logisch.

balen van het bloed... Nog even duimen dat het niet doorzet...

Ik weet niet meer precies hoe lang het hier duurde met die katten van ons, maar zeker geen maanden. Ik denk dat grote poes na een week al wel begon te wennen. Kleine poes was gewoon supergeboeid door grote poes, dus ging steeds naar hem toe. Op een gegeven moment had grote poes wel door dat kleine poes geen bedreiging vormde. Maar inderdaad, in het begin vond ik het ook wel heel zielig voor grote poes. Werd z'n territorium zomaar bedreigd door zo'n klein mormeltje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven