Mutsen II

24-07-2009 20:27 3397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mini-mededeling in AK (en nee, niet zwanger )
iemand nog een mening over de dame aan de rechterkant van de pagina?

Ik wel: niet wakker bij aankleden en vermoedelijk lijdend aan de Engelse Ziekte (ernstig vitamine D-gebrek, mag X-benen) en die schoenen zijn raar.

ik zag laatst iemand 'sochtends in de trein met halfhoge laarsjes met een schotse ruit. werd er gewoon vrolijk van, zo leuk!
Nou, het was niet om de verrassing te verpesten maar omdat ik er niets over hoorde en ik het via internet geregeld had was ik even bang dat het mis was gelopen. Ik wilde al bijna de bloemist gaan bellen omdat ik het niets voor Sok vond om er niets over te zeggen.

Maar goed, ze zijn er. En heel graag gedaan Sok

Mannie heeft iets vaags en nu heeft hij Domperidom in drankjesvorm gekregen om zijn maag een beetje te kalmeren. Veel verder kwam ze ook niet.

Daarna nog postkantoor (alwaar ik vreselijk sjans had met een - zowaar! - aantrekkelijke man ), bieb, apotheek en boodschappen.

Ik heb ak gelezen en het lijkt me heel verstandig Es.

Nu ga ik puinruimen en koffertjes inpakken.
Zo zeg, ik ben me net uit mijn plaat gegaan tegen de kinderen, ik was het helemaal zat. Brutaal en niet luisteren, smerig eten, dingen viesmaken, heel irritant.

Eerst heb ik gewoon gemopperd, toen heb mijn stem verheven en daarna heb ik ze flink de les gelezen.

Ze waren er dusdanig van onder de indruk dat ze vroegen wanneer Papa thuiskwam ('jammer voor jullie, voorlopig nog niet) en daarna naar boven zijn vertrokken.

Mooi zo. Opgeruimd staat netjes.
Ik had geen zin in een scene en heb Mini omgekocht. Als ze lief zou gaan slapen, lak ik morgen al haar nagels met mijn nieuwe nagellak. Het werkte
Hoi mutsen, zit niet zo lekker in mijn vel momenteel. Ik geloof dat het hele gezin een beetje in een negatieve spiraal zit, het is zo'n warboel dat ik niet meer weet wat oorzaken en gevolgen zijn en hoe we het weer een beetje positief kunnen trekken.

Vakantie begon heel goed, met supermooi weer, leuk dagje in speelland, de volgende dag vonden ze de autosafari niet leuk en zaten elkaar de hele tijd in de haren, bovendien was Limoen de hele dag aan het mopperen en ging het ook nog regenen. De dag erna dus maar weer Speelland, want dat viel wel in de smaak. Woensdag was dus ook leuk. Woensdagnacht begon Limoen te spugen en had hoge koorts. Donderdagochtend dus maar alleen met Mandarijn op herhaling wandelsafari gedaan, dat was wel heel leuk, beetje spijt dat we dinsdag met de auto waren gegaan. Alleen ging het nog steeds niet goed met Limoen, ze klaagde dat ze moeite had met ademhalen, heb dus toch maar even de huisarts gebeld, want ze klaagde verder nergens over, dus vond die koorts maar raar. Huisarts wilde haar in ieder geval vrijdag even zien en als ze suf werd of vlekker kreeg of benauwder werd moesten we eerder aan de bel trekken. Omdat het weer toch behoorlijk prut was en we niet meer wisten hoe we zieke Limoen en overactieve Mandarijn in die caravan moesten combineren hebben we maar ingepakt en zijn we gisteren eind van de middag maar vertrokken. Vannacht weer nachtelijke spuugpartij en 40 graden koorts. Huisart constateerde vanmiddag (weer) ontstoken keelamandelen, hij liet het me zien, was zag echt een enorme amandel, weet heel niet hoe die dingen er normaal uitzien, maar ik zag zo wel dat ie groot was.

De kinderen waren verder strontvervelend, tegen elkaar, tegen ons. Limoen heeft een excuus natuurlijk, maar goed, ze is wel een constant aanwezige behoorlijke negatieve factor, en ik merk dat Mandarijn er ook heel erg op reageert, er vervelend van wordt, ook gaat schreeuwen, haar gaat plagen etc.

En het is mij allemaal een beetje boven mijn pet gegroeid geloof ik. Ieder weekend hebben we dingen gedaan de afgelopen weken, waardoor ik constant aan het inpakken en uitpakken ben geweest en tussendoor ook nog proberen iets aan het huishouden en de was te doen, de boodschappen, de tuin, administratie etc.

Komende maandag zou ik weer moeten werken, maar moet nu eerst weer terug met Limoen naar de huisarts, had ook nog een afspraak voor haar staan bij het CB, en man moet zelf naar bedrijfsarts dus die kan ook niet gaan. Ik word het constante gedokter zat, het negatieve gedoe van/met Limoen en dat constant alles op mij neerkomt. Ik wil ook gewoon even vakantie, al is het maar een dag.. ofzo.

Sorry dat ik zo aan het klagen ben, word er zelf naar van. Ik zat er al een tijdje tegenaan te hikken, maar ik vond het niet zo gepast over mezelf te klagen en ik hoopte dat onze korte vakantie wat lucht zou brengen, maar niet dus.

Het is ook de reden dat ik geen energie/zin had hier bijgelezen te blijven/raken en dat vind ik wel heel jammer, maar de berg pagina's die ik niet gelezen heb wordt steeds groter dus ik meld me toch maar af en toe, zonder te weten hoe het met jullie gaat.

Van Sok had ik wel uiteraard gelezen.
ach lieve Citro als ik dit allemaal zo lees is het niet verwonderlijk dat je somber bent! en wat vervelend dat Limoen steeds ziek wordt en blijft; moeten haar keelamandelen er nu dan niet uit, of was dat al gebeurd?

en je hebt de laatste tijd zo'n beetje in je eentje de boel draaiende gehouden, met een zieke man en zieke kinderen die ook niet tot de categorie 'makkelijk' behoren en je baan staat op de tocht; geen zaken die je in je kouwe kleren gaan zitten. Kan me voorstellen dat je je nu ook niet makkelijk ziek meldt.

Ik zou beginnen om de komende weken even helemaal niks te plannen, alleen de gewone dingen en misschien een klein uitje in het weekend, al was het alleen maar een fietstochtje. Kun je ook af en toe zelf met Mandarijn op pad gaan(stukkie fietsen ofzo) en Limoen bij Citroman achterlaten, of trekt hij dat nog niet? en dan af en toe ook andersom?
Hé lieve Citronella, ik vind het niet gek hoor dat je er even doorheen zit. De laatste weken waren natuurlijk ongelooflijk hectisch, spannend en druk. En dan ook nog 2 kleine kinderen, waarvan er 1 continu ziek is en 4 dagen per week werken. Een mens zou van minder overspannen kunnen worden. Ik kan je eigenlijk alleen maar de raad geven om even pas op de plaats te maken en even niets te plannen. En misschien jezelf een vrije dag (met kinderen bij de gastouder) in het vooruitzicht stellen? Kan me voorstellen dat het nu op het werk niet meteen uitkomt, maar een paar weken vooruit moet het toch te plannen zijn en het voooruitzicht doet misschien al wonderen?
Nee ziekmelden doe ik niet zomaar. Ben ook wel in staat om te werken, ben alleen niet in staat meer om het gezin in mijn eentje te runnen, geloof ik.

Man en Mandarijn alleen is nog niet zo'n goede combinatie, Mandarijn is veel te wild, onbesuisd en onvoorzichtig. Met Limoen gaat wel, dus dat doe ik wel af en toe.

Het was ook eigenlijk een beetje te veel, ieder weekend weg. Het waren dingen die ik eigenlijk niet wilde of kon afzeggen en die ook wel leuk waren voor de kinderen, maar het was wel te veel ja.

Haar keelamandelen heeft ze trouwens nog, weet niet of ze er uit moeten, we zien maandag wel verder, hopelijk wordt ze niet zieker het weekend, wilde haar eigenlijk niet nog een keer aan de AB hebben, ze heeft al zoveel kuren gehad de afgelopen tijd. Wil eigenlijk wel dat ze eens wat verder doorgelicht wordt op mogellijk allergieen, pfeiffer en andere toestanden want ik vind het echt absurd hoe vaak ze ziek is. Ze klaagde ook weer over pijn bij het plassen dus we gaan ook maar weer een plasje inleveren.
Och meiske toch, allereerst een Je hebt zo'n ontzettende lading op je schouders de laatste weken, niet raar dat je het niet trekt. Wat Ank zegt, wat rust in de tent brengen voor iedereen (denk je niet dat de kinderen ook de spanning van de afgelopen tijd moeten afreageren?). En wat naar dat Limoen weer zo ziek is. Je zou onderhand zeggen dat ze die krengen er eens uithalen. Laat je maandag niet wegsturen en zorg dat ze eens goed doorgelicht wordt. En misschien, als dat allemaal een beetje achter de rug is, is het misschien een idee om toch eens met een orthopedagoog o.i.d. te gaan praten? Jullie zitten al onwijs lang in zo'n negatieve sfeer met elkaar en je komt daar in je eentje ook niet uit. Het kost zoveel energie om zo met elkaar om te moeten gaan.

Nou goed, kom vooral je hart luchten
citro. Je hebt het de laatste tijd ook behoorlijk voor je kiezen gehad. Rust in de tent lijkt me idd het voornaamste nu. Meis, nogmaal
@Pam: gaan jullie morgen weg? als ik je niet meer zie: Heul Veul Plezier!!!

@Remma: hoe is de spierpijn?
Ja, we gaan morgen. En dank je.

Ik zit nu die documentaire over Apeldoorn te kijken, ik word weer helemaal akelig van die beelden
Ik ga naar bed, Pamman zapt steeds langs een vreselijke horrorfilm. Ik kan daar zo pissig om worden, hij weet dat ik dat soort dingen niet wil zien. En ik snap al helemaaaaal niet dat hij dat soort dingen wil zien.

Maar goed. Eindeloze discussie.

Ik ga lekker naar bed. Morgen nog wat koffertjes pakken en dan lekker weg.

Veeel plezier morgen Pammeke!!!!!!!!!

Hmm, geen spierpijn te bekennen. En het ging superlekker. Ben helemaal blij weer.

Omdat ik zo verwend ga worden dit weekend, ook wat lekkers voor jullie.

Tot morgen!
Nou nou, lekker hoor! *Neemt een virtueel croissantje*

Heel veel plezier Sok. En citro; dikke knuffel voor jou! Niet leuk zulke periodes.

Ik ga aan de koffie.
*nipt even van de jus* lekker, Pam, dank je wel. en veel plezier!

ik ga maar weer eens aan de koffie. we zijn hier een beetje aan het hangen, tis toch K-weer.

Fijn dat je geen spierpijn had, Remma. En dat het weer zo leuk was; altijd goed!

Lekker geslapen, lekker ontbeten. moet nog ergens een stofzuiger doorheen jagen, even toilet schooonmaken, nog een kaart kopen en that's it. morgen ga ik naar mijn vader en gaan we samen naar mijn broer.

wel apart trouwens; op de sterfdag van mijn moeder is het 3e kindje van een vriend van Sokman geboren en op de dag van de begrafenis is mijn collega bevallen van een zoontje. Leven en dood gaan hand in hand.
Hier ook hangweer, want de regen komt met bakken uit de hemel. Niks aan.

Dussss, Es, viswijf he
Hahahahahahahaha.

Mini zonet: Mama, mama, kijk es achter je.

Ik kijk achterom, door het raam en zie dat het giet. "Ja" zeg ik, als teken dat ik het zie.

Mini "kutweer mama, kutweer"

Hmmmmm
quote:remma schreef op 05 september 2009 @ 12:44:

Hahahahahahahaha.

Mini zonet: Mama, mama, kijk es achter je.

Ik kijk achterom, door het raam en zie dat het giet. "Ja" zeg ik, als teken dat ik het zie.

Mini "kutweer mama, kutweer"

Hmmmmm

eeechoooooooooooooooooooooo
Wahahahaha, kutweer! 't Is hier trouwens heel lekker weer nu, bij jullie ook -vr- Ben zelfs net jasloos naar stad gegaan!

De kinderen zijn heel zoet. De hele ochtend bezig geweest hazelnoten zoeken en nu al de hele middag bezig met 'nootje tikken' zodat we zo cake kunnen bakken.
Goed man, kinderarbeid
quote:elessie schreef op 05 september 2009 @ 16:41:

Goed man, kinderarbeid Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen
quote:elessie schreef op 05 september 2009 @ 16:41:

Goed man, kinderarbeid Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven