VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Heb alleen nog even nieuwe avatar gezocht. Zo beter Morrie?
Haaaaai. Ik kwam na het sporten even snel kijken hoe het Drop vergaan was vandaag. Heb je verhaal gelezen en vind je ook een enorme bikkel. Vier prikken in baarmoedermond, auwauwauw, bij de gedachte alleen al knijp ik mijn benen bij elkaar.

Wel fijn dat je je eigen gynaecoloog had. En dat het nu achter de rug is. Hopelijk valt de napijn zoveel mogelijk mee. En houd ons op de hoogte he?

W.b. discussie: ik zou me er best in willen mengen (wil hem niet negeren, daar houd ik niet van), maar Drop heeft net eigenlijk al precies verwoord wat ik had willen opschrijven over het aangeven van dingen waar mensen zich aan ergeren of zich zelfs gekwetst door voelen. Vind het opvallend en zonde om te moeten lezen dat er klaarblijkelijk van alles heeft gespeeld en is besproken zonder het aan te kaarten bij degene die er iets mee kan/moet.

En in antwoord op de concrete vraag: Vrolijk en Ely, ik vind het leuk om eens te kijken of we kunnen afspreken, wil best wel weer even babysnuiven! Ben zeer benieuwd, want weekenden zitten hier redelijk vol en op doordeweekse dagen zitten we allemaal met schoolgaande koters e.d. Hadden jullie al iets in gedachten?
Enne: HOTPANTS?? My god, die heb ik voor het laatst aangehad toen ik 16 was of zo. In elk geval in een pre-pre-pre-kindertijdperk. Mét slobkousen, want die waren toen....ehh...hot
Dropje, ik sluit me aan bij de rest. Bikkel!

En ik geloof dat ik liever een vaderfiguur dat een lekkere adonis tussen mijn wil laten kutten

Morrie, fijn dat je fluitend staat te koken en dat je weer energie hebt door wisseling van werkplek! Ik gun het je zo...

Vanavond leuke avond gehad. Heb vorig jaar via LinkedIn wat vakgenoten benaderd voor intervisiegroep en we zijn nu 4 keer bij elkaar geweest en het is echt heel zinvol en interessant. Beetje over actuele HR dingen kletsen met vakgenoten in andere bedrijven. Heb weer een boel inspiratie!

En nu naar bed!

Trusten.
.
anoniem_40307 wijzigde dit bericht op 07-09-2009 22:52
Reden: ik heb een mezelf gequote ipv gewijzigd
% gewijzigd
Hotpants en slobkousen... way back down memorylane!

Leuk

Ja, inderdaad.. ik was een jaar of 15. Toen was dat cool.
Oja, ik vergeet ook Morrie te feliciteren met haar nieuwe functie. Heerlijk dat je zo energiek terugkomt van je werk, als dat niet goed zit kan het zoveel energie kosten (weet er alles van momenteel). Geen zorgen maken voordat blijkt dat het nodig is en lekker van genieten. Je hebt lang genoeg moeten zoeken.
quote:Wind schreef op 07 september 2009 @ 22:45:

[...]

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb het toentertijd niet bij Elyane aangekaart omdat ik het de moeite niet vond. Gewoon niet nodig. En dan heb ik het (weer) over de opmerkingen die ze heeft gemaakt na het kraambezoek en bij afsluiting HvS. Toen was het voor mij opvallend, maar verder niet noodzakelijk het verder aan te kaarten. Nu, aansluitend op discussie over verdieping, kraamvisite etc. vind ik het wel relevant en was het een argument wat ik heb gebruikt om mijn mening/gevoel te onderbouwen.

En daarnaast...er worden (hier) wel vaker opmerkingen gemaakt waar je je wenkbrauwen bij kunt optrekken maar niet meteen boven op duikt. Ik vind het ook niet nodig om op alle slakken zout te leggen. Alleen werd deze slak nu iets relevanter.

Ely refereerde in haar post ook dat ze (haar mening) mijn botte schrijfstijl soms als storend ervaart en heeft daar ook nog nooit iets tegen mij over gezegd. Dus wat mij betreft een scheve verhouding.
Wind, aan de ene kant snap ik het ook wel. Maar aan de andere kant is het wél belangrijk genoeg om nu als argument in discussie te brengen. En dan kan ik me wel voorstellen dat het Ely nogal rauw op haar dak valt. Al helemaal als vanuit verschillende kanten (door naadloos beamen) blijkt dat het (uitgebreid) besproken is. Dan kan ik me voorstellen dat ze denkt: "had dan gereageerd op mijn laatste forumbericht waarin ik nog een keer toelicht hoe ik over vriendschappen irl en forumvriendschappen denk". Dat had aanleiding genoeg kunnen zijn en dan hadden er in een neutralere sfeer vragen kunnen worden gesteld.

Doordat het nu in een langere discussie naar voren wordt gebracht, valt het veel sneller in een verwijtende sfeer. Ook al zal dat niet bedoeld zijn.
Snap wel wat je bedoeld. Maar nogmaals... vorige week geen zin in discussie. En daarom maar zo gelaten. Nu werd er om kraamvisite gevraagd (of anders gezegd; wie er nog van plan was te komen) en was dat aanleiding te reageren en eea te onderbouwen. Achteraf had het inderdaad ook eerder aangekaart kunnen worden, maar om verschillende redenen (de belangrijkste; ontbreken van noodzaak) niet gedaan.
Als ik ooit een opmerking maak waar iemand zijn (haar) wenkbrauwen bij optrekt, dan hoor ik dat graag meteen. Of zo snel als mogelijk. Zo niet, dan vind ik dat het in principe ook moet blijven waar het is.

Er wordt hier enerzijds (door bijvoorbeeld Pebbles) gesproken over dingen naast je neerleggen, aan de andere kant zit het kennelijk hoog genoeg om het toch even te melden als de discussie toch wordt aangezwengeld. En dank denk ik: we kennen elkaar hier nu 5 jaar, we hebben genoeg discussies overleefd om een béétje vertrouwen te mogen hebben in elkaar en onze forumvriendschap. Leg het gewoon neer. Niet op het moment dat je toch al kwaad, geïrriteerd of gekwetst bent, maar juist daarvoor al. Dat is wat mij betreft nou juist een van dé manieren om te investeren in je vriendschappen en sociale contacten. In die optiek kan ik dus ook niks met het negeren van dit soort discussies. Ben het dan ook volkomen met jou eens over wat je eerder zei: dat het soms gewoon nodig en/of goed is om dit soort discussies te voeren als je elkaar (bijna) dagelijks spreekt.
Tja, dat zien we dan misschien fundamenteel verschillend. Mijn stelling zou zijn: toen geen noodzaak, nu ook niet. En vice versa.

Wel kan het soms ontbreken aan een aanleiding om ergens over te beginnen. Vooral als mensen dat soort dingen toch al lastig vinden (en die eigenlijk het liefst ontlopen). Maar zoals ik zei, die was er wel. Dat mensen toen hun eigen redenen hadden om het niét aan te kaarten kan - zoals dat in mijn vakgebied zo mooi wordt gezegd - Elyane niet tegengeworpen worden.
Ben ik niet helemaal met je eens

Juist omdat we hier schriftelijk communiceren en intonaties niet altijd juist geïnterpreteerd (kunnen) worden heb je weleens dat er iets anders valt bij iemand dan bedoeld was. Geen grote en belangrijke zaken bedoel ik dan. En die opmerking van Ely viel toentertijd in die categorie. Opvallend maar niet noemenswaardig. En dat gaat twee kanten op. Cynische berichten worden luchtig opgevat en goed bedoelde berichten juist als kritisch, maar ik ben niet van plan op al die slakken zout te leggen. Ik kan zeggen van mezelf, en dat zullen velen beamen, dat ik direct genoeg ben maar daar pas ik voor. Dat doe ik ook niet bij mijn vrienden, familie en collega's. Ik ga dit soort discussie niet uit de weg, maar heb geen zin in eindeloze sessies om niets. En dat was dit voor mij totdat het relevant werd en het in het geheel ging passen.
Dat je niet op elke slak zout gaat leggen, ok. Maar het gaat hier niet om een enkele slak. Zonder aarzelen worden zo drie voorbeelden opgenoemd van situaties waarin Ely kennelijk te kennen heeft gegeven haar forumvriendinnen geen prioriteit te geven oid (was er niet bij, dus ken formuleringen ook niet). Er worden termen gebruikt als "bot" en flabbergasted". En er wordt bij anderen gepolst hoe die de opmerkingen opvatten en kennelijk is men het (grotendeels?) met elkaar eens.

Dan praat je niet meer over 1 enkele incidentele slak, maar over een patroon en dat vind ik iets heel anders.
quote:lilalore schreef op 07 september 2009 @ 22:29:

Heb alleen nog even nieuwe avatar gezocht. Zo beter Morrie?

Ja! Zo ben je rood ipv blauw en zie ik gelijk dat jij het bent .

Vraagje: verkopen jullie makkelijk babyspullen van de kinderen? Ik had de Lodger Shelter op MP gezet en nu wil iemand hem volgende week ophalen. En ik weet niet of ik het wil! Heb er goede herinneringen aan...
quote:athena schreef op 07 september 2009 @ 22:58:

. In die optiek kan ik dus ook niks met het negeren van dit soort discussies. Ben het dan ook volkomen met jou eens over wat je eerder zei: dat het soms gewoon nodig en/of goed is om dit soort discussies te voeren als je elkaar (bijna) dagelijks spreekt.

Doel je op mij? Ik voel me aangesproken .

Ik vind dat ik een hele goede reden heb voor het negeren van dit soort discussies. Mijn reden is dat ik jullie allemaal goed vindt zoals je bent. Dat heb ik met mijn irl vriendinnen ook, ik voer nooit van dit soort discussies met hen en zij ook niet met elkaar overigens, voor de indruk bestaat dat dat komt doordat ik het daar ook negeer . We accepteren elkaar zoals we zijn, met onze min- en pluspunten. En met soms opmerkingen die iemand maakt waar je misschien van denkt 'mwah'. Dat is voor mij nou juist vriendschap.

Ik ga me dus ook niet laten verleiden of laten uitlokken tot het deelnemen aan de discussie. Want dan word je automatisch verleidt tot het benoemen van zaken van een ander die je misschien zelf niet zo zou aanpakken of minder leuk vindt. En dat terwijl het voor mij allemaal niet issues van dusdanig formaat zijn dat dat voor mij de moeite waard is. Ik focus me liever op jullie goede kanten, de dingen in jullie waar ik van geniet en die een positieve uitwerking op me hebben, de redenen waarom ik jullie tot mijn vriendinnen reken.
Morrie, daarom staat er heel bewust "in die optiek" bij in mijn zin . Als jij het ziet zoals je hieronder omschrijft en dus niet eigenlijk vanbinnen met irritaties, ergenissen of soortgelijk blijft rondlopen die er dan later toch wel een keer uitkomen, dan heb ik het daar dus niet over.
Ik hou een paar dingen waar ik fijne herinneringen aan heb. Bijvoorbeeld het eerste pakje dat Apie en Japie aan hadden. Van de rest maak ik een foto en doe het dan weg.

Ik kan ook slecht tegen teveel spullen maar ben ook iemand die herinneringen koestert dus dit is voor ons een prima oplossing.

Presentatie ging goed! Echt leuk en kunnen nu weer verder met de andere 2 presentaties die we nog hebben voor de WB. Erg druk maar wel leuk werk.

Het was een vervelend privé telefoontje. Ik kan er niet al te veel van zeggen hier. Misschien later op de LP.
quote:athena schreef op 08 september 2009 @ 09:29:

Morrie, daarom staat er heel bewust "in die optiek" bij in mijn zin . Als jij het ziet zoals je hieronder omschrijft en dus niet eigenlijk vanbinnen met irritaties, ergenissen of soortgelijk blijft rondlopen die er dan later toch wel een keer uitkomen, dan heb ik het daar dus niet over.Ok .
En ik verkoop supermoeilijk babykleren. Het liefst heb ik nog dat mijn zusje ze meeneemt, dan zijn ze nog niet echt weg. Ben echt een huilebalk in dit opzicht, maar komt bij mij ook door het wel/niet 3e kind issue. Als ik zelf zoiets had van: kláááár met het babygedoe, dan zou ik die kleren en spullen ook veel makkelijker wegdoen, denk ik.

De pakjes die de jongens als allereerste aanhadden en de dingen die ik zelf gebreid heb, die bewaar ik sowieso en mogen niet weg. En de rest gaat uiteindelijk wel weg, maar dan altijd wel met even slikken.
Die Lodger heb ik heel veel gebruikt, Knorrie erin gedragen lekker tegen me aan. En Harrie zei tegen me: als je er goede herinneringen aan hebt, dan houd je het toch? Die 30 euro....

En toen ging ik er over nadenken en nu wil ik het niet wegdoen .
Zou ik dan ook niet wegdoen. Maargoed, zoals ik al aangaf, ben ik niet de zakelijkste als het om dit soort dingen gaat. Desnoods zet je hem over een jaar alsnog op Marktplaats als je er dan anders over denkt. En zo niet, dan niet. Toch?

Ik moet dat ook eens gaan doen, MP. Heb teveel dingen nog over die ik niet aan omgeving kwijtkan. Vind het alleen altijd zo'n gedoe met opsturen e.d.
Iemand wil die Lodger ophalen, dat is helemaal makkelijk....

Het wordt me gewoon iets te concreet nu, kan er inderdaad wel om huilen, toch raar. Ik had het heel zakelijk bedacht: ik verkoop de Lodger en de babycombi sleeper en koop er een grote combi sleeper voor terug. Maar toen ik de Lodger uit de zak haalde en hem even omdeed van 'kijk, zo lag Knorrie erin' startte de twijfel.....

Ik moet werken!!
Als je het nu wegdoet terwijl je daar niet 100% achter staat, ga je er spijt van krijgen. Dus niet wegdoen . Kan altijd nog.
Ok

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven