Mode & Beauty alle pijlers

Clarins 2

29-07-2008 13:00 806 berichten
tijdje terug was er een hele grote Clarins topic, maar die word niet meer gebruikt dus ik wil graag een nieuwe opstarten

Ik ben sinds kort fan van Clarins en was begonnen met de Desalterante riche, ben de 25 net gepasseerd, en merkte dat die creme niet meer genoeg was dus ben sinds kort aan de Multi jour huppeldep (weet niet pcies de naam) begonnen.

maak eerst mn ouwe reiniging op, en wil daarna toch echt naar een reiniger van Clarins, en wil graag weten welke lekker is. (heb droog/gevoelig huidje , een rampenplan...)

oww trouwens, voor de winter zijn die olietjes volgens mij ook wel lekker of nie??

graag tips van andere Clarins-Fans

gr phoebe
Alle reacties Link kopieren
Hoi Judith11,

Hoeveel proefjes heb je erbij gekregen en wat allemaal? Wanneer ga je de dagcreme en serum uitproberen,ben benieuwd of er veel veranderd is in structuur en geur van de creme.Leuk he,zo"n pakketje ontvangen.

Curlygurly,Ik gebruik weleens natuurlijke producten van Weleda,Harmonie en Laverë.En niet helmaal natuurlijk producten van de bodyshop en lush,ook lekker spul.

Ik vind de merken zoals La Prairie en La Mer ook belachelijk duur,hoewel ik er weleens ingetrapt ben,maar ik denk dat ik met Clarins mijn merk nu wel gevonden heb,goede prijs/kwaliteit verhouding en veel te combineren,ik wissel mijn nachtcreme nu af met de Younger Longer blam,iemand hier ervaring mee? Is trouwens wel aan de prijzige kant,maar dit is ook weer een proefje en ik gebruik weleens i.p.v. de nachtcreme de huidolie,mijn huid ziet er prima uit en ik zie geen verschil dan toen ik die hele peperdure merken gebruikte,sterker nog,ik vind dat mijn huid er nu beter uit ziet dan ooit en de huid is ook mooi rustig enzo.
Dit zijn mijn nieew monstertjes:

2 x 1.5 ml par amour parfum

3ml eye contour balm

5ml gentle foaming cleanser (droge huid)

10ml water comfort one step cleanser met perzik

5ml instant light complexion perfector

2ml huile santal (had gevraagd voor de blue orchidee, maar deze was helaas niet meer op voorraad)

Wil de dagcreme pas in eht najaar gaab gebruiken, dus dat is nog even wachten. Ik heb nog nog het bi-serum en het nieuwe multi-active serum. Wil ze beide gaan gebruiken en kijken welke ik het prettigsgte vind. De lotus gezichtsolie (waar ik nu een proefje van heb) bevalt ook steeds beter, al wil ik nog steeds de blue orchidee uittesten.
Hé Bibi, wat leuk dat je huid zo goed reageert en dat je nu zelfs betere resultaten ziet dan bij een super duur merk als La Prairie! Zo zie je maar.

Maar ik heb ervaring met de Younger looking balm, heb er een proefje van en nu twee avonden gebruikt. Ik vind hem erg goed bevallen, redelijk dikkig maar trekt goed in dus geen vette huid.

Ruikt lekker en 's morgens ziet mijn huid er goed uit! HIj is inderdaad vrij prijzig, als je hem op die Engelse website besteld betaal je bijna de helft minder...wil daar mijn volgende bestelling ook gaan plaatsen als ik weer meer nodig heb.

In de Younger looking Balm zit retinol en dat is wel een bewezen effectief ingrediënt tegen huidveroudering.

Judith, mooi dat je zoveel proefjes hebt gehad! Ben ook benieuwd welk serum je fijner vindt en hoe de nieuwe Multi Active creme bevalt.
Hoi Judith,

Wat fijn zoveel proefjes erbij en dan ook nog 10 ml. serum,heerlijk,Ga je de proefjes wel gelijk uitproberen? ben benieuwd wat je ervan vind. Hou ons op de hoogte.

Curlygurly,zo is het inderdaad,mijn huid ziet er beter uit dan ooit en dat met een veel beter betaalbaar merk als Clarins,ik had niet gedacht dat het zo goed zou gaan bevallen.De Younger Longer Balm is inderdaad erg fijn,dus als ik die wil gaan aanschaffen zou ik dat het beste via de engelse site kunnen doen,wat een verschil zeg met hier in Nederland.Dat wist ik trouwens niet dat er retinol in zit,goed om te weten. Het Double Generation serum bevalt erg goed en ook de anti soif is erg fijn in gebruik,maar dat nieuwe serum zie ik ook wel zitten,ben aan het denken welke ik zal gaan bestellen,moeilijk.Ik ga vrijdag shoppen met mijn moeder en ga maar eens de parfumerieën af en naar de Bijenkorf,eens kijken of ik een proefje kan scoren van de nieuwe MA lijn.
Ben nu het bi-serum aan het gebruiken en wil dat een weekje volhouden en dan met het nieuwe serum te beginnen, zodat ik hopelijk een goed vergelijkend oordeel kan geven. Verder wil ik ook binnenkort de oogcreme gaan gebruiken.

De one step cleanser heb ik ook al een proefje van voor de normale huid. Vind het vooral fijn voor als je een avond laat thuis bent en snel je gezicht wilt reinigen, zal het ook niet gauw aanschaffen voor dagelijks gebruik.

Ben ook al nieuwsgierig naar de parfum, wist eigenlijk niet dat ze die ook hadden.

Volgens mij zijn in okt ook de dol dwaze dagen van de beijenkorf en dan is ook wel iets van Clarins in de aanbieding.

Wanneer gebruiken jullie het serum, 's ochtends, 's avonds of allebei. Gebruik je het iedere dag of een aantal keer per week? Ben pas beginner qua sera, dus weet niet wat het beste resultaat geeft?
Als ik het bi-serum opdoe voelt mijn huid wel een beetje trekkerig aan, ik moet echt een creme daarna gebruiken.

Curlygurly, merk jij dit ook?
Leuk morgen Bibi! een proefje moet vast lukken want nu wordt overal bijna die nieuwe Multi-Active lijn gepromoot.

Judith, reinigt de one step cleanser goed of niet echt? Ik heb nu het idee dat die Foaming Cleanser toch beter reinigt dan milk + tonic. Misschien ga ik die ook wel aanschaffen.

Ik moet zeggen dat ik het serum eigenlijk niet zo vaak gebruik, vind altijd al dat ik zoveel moet smeren haha. Maar als mijn huid echt wat droog of trekkerig is gebruik ik het. Meestal 's ochtends denk ik. Schat nu zo'n 1x per week dat ik het gebruik. Voor het beste resultaat is het denk ik dagelijks het beste maar ik zou goed kijken of je huid er behoefte aan heeft, het moet niet 'teveel' voelen zeg maar. Anders kun je het gewoon gebruiken als je huid behoefte heeft aan wat meer.

Ik gebruik ook altijd een creme na het serum, alleen het serum vind ik ook niet helemaal fijn aanvoelen. Een serum is ook bedoeld als voorafje op je creme omdat het geen vetstoffen bevat en echt in je huid trekt. Een creme hydrateert vooral je bovenste huidcellen en een serum komt dus wat dieper. Ook sluit je het serum goed in je huid met een creme er bovenop.

Oe ik wil weer wat gaan bestellen...heb wat spullen nodig van Lavendula dus eerst daar maar eens wat spullen bestellen zoals lekkere bodylotions en conditioner enzo. Daarna wat Clarins producten aanschaffen op die Engelse site, heb eigenlijk nu ook niet veel nodig en dan doe ik het alleen voor het fijne gevoel haha, is ook beetje zonde van het geld.
Curlygurly,ik heb er veel zin in morgen en ik zal het laten weten of ik wat gescoord heb,moet wel lukken. De producten bevallen nog steeds goed,het raakt wel een beetje op nu,dus eerdaags ga ik weer aan de Estee Lauder en als dat op is ga ik wat aanschaffen van Clarins.

Judith11,ik denk ook wel dat de Bijenkorf met wat leuke akties komt tijdens de dwaze dagen,misschien ook een mooie gelegenheid om daar wat aan te schaffen tijdens die dagen..
Gevoelsmatig vind ik de one step cleansers toch minder, ik vind de mousse met de toni het beste. Verder gebruik ik 's avonds de scrub met sinaasappel. Dit is een hele fijne scrub, ruikt lekker en kun je vaker per week gebruiken.

Ik gebruik het serum nu 's avonds voor mijn nachtlotion.

Heb net mijn lush bodylotion en foorlotion ontvangen, ben ik erg blij mee. De clarins bath&shower concentrate vind ik iets minder, een iets te sterke mintgeur voor mij; de werking is wel prima in orde.
Die scrub met sinaasappel heb ik ooit ook eens geprobeerd, vond ik ook lekker maar voor iedere dag vind ik een scrub ff teveel van het goede. Ik ga vanavond denk ook maar eens mijn serum voor de nachtlotion gebruiken! Ik weet soms niet wat ik moet gebruiken want vind alles even lekker!

Zag trouwens op een site van greenpeace dat de reiniging van Clarins geen giftige stoffen bevat. Vond ik wel leuk om te lezen. Judith, welke kleur bodywash is dat, een groene?

Mij lijkt de Eau Dynamisante douchemousse erg lekker, die geur vind ik in ieder geval heerlijk, heb een proefje van het parfum. Alleen de Eau Ensoilleinte heb ik nog nooit geroken, die blauwe lijn is niet verkeerd maar ook niet super. O ja, als je vanuit de UK besteld mag je geen producten met aërosolen bestellen, dat zijn producten die vernevelen zoals parfums. Waarom weet ik niet, heb ze er nog over gemaild maar nog geen reactie.
Voor onder de douche, heb ik deze

Verder ben ik niet echt bekend met de douche/body producten van Clarins. Heb voorlopig nog genoeg andere producten, o.a Lush, om over te stappen.
Zo,lekker met mams gewinkeld. Wat me opviel was dat ze bijna nergens nog die nieuwe lijn hebben en bij de Bijenkorf keek de verkoopster me aan alsof ze dacht dat ik gek was toen ik vertelde over de vernieuwde MA Lijn ze wist nergens van,toch een slechte zaak vind ik voor een winkel die een speciale Clarins balie heeft. Ook ben ik bij 2 ici paris geweest en bij de douglas en da,en alleen bij da hadden ze de nieuwe lijn op de toonbank staan en daar werd ik heel leuk geholpen en kreeg ik een proefje van de nieuwe dagcreme en een tube van het nieuwe serum,geen proefje maar een miniatuur van 10 ml. en ik kreeg nog de nachtcreme mee en de younger longer balm.Bij ici paris kreeg ik dus de oude dagcreme mee en de nachtcreme en ook een tube van het oude serum,bij de Bijenkorf kreeg ik een tube van een matmakend serum ofzo mee en mijn moeder kreeg een serum en een creme{rode lijn} en op de toonbank lagen zakjes balm en oogcreme voor mannen ide heb ik meegenomen voor mijn vriend,ben benieuwd hoe hij het vind,is totaal geen smeerseltype nl. Bij Douglas kreeg ik niks,maar al met al toch een leuke score dacht ik zo.
Ow ok Judith, ik vond die gele lijn juist naar citrus ruiken, beetje anti-mug zelfs...

Leuk gehad dus Bibi! Mooi zo.

Wat vreemd van de Bijenkorf! Echt slecht, je zou daar juist verwachten dat ze totaal up-to-date zijn. Gelukkig heb je toch nog de nieuwste proefjes kunnen scoren en nog veel meer!

Houdt je moeder ook van Clarins? Ik ga zo ook weer lekker de Younger Looking Balm gebruiken, vanaf welke leeftijd is die eigenlijk? Ben er vast te jong voor maar ja ;).

Ben ook benieuwd wat je vriend ervan vindt, mijn vriend krijg ik ook niet aan het smeren, soms smeer ik hem zelf ff in als ik vind dat hij een droog gezicht heeft van het scheren haha. Uit zichzelf doet hij het niet hoor...vindt hij ook onzin. Verder kleren geshopt?
Dat was wel leuk hoor al die proefjes,ik vond het ook heel erg vreemd van de bIjenkorf,juist omdat hun van ieder merk een eigen balie hebben zeg maar,erg slechte zaak.Mijn moeder smeert alleen puur natuur en heeft nu alles opgeruimd en vond Lancaster terug en die bevalt heel erg goed zegt ze en ze vind het heerlijke creme,ze heeft gisteren bij DA ook proefjes gekregen daarvan dus wie weet gaat ze dat gebruiken.Mijn vriend moet ik ook zelf insmeren uit zichzelf doet hij het niet net als die van jou,mannen zijn er nog steeds niet zo voor te porren heb ik het idee. Het nieuwe serum is ook erg fijn heb het gelijk uit geprobeerd samen met de nieuwe creme en het ruikt nog steeds heerlijk alleen is de creme wat roze nu,als je het serum ervoor doet dan trekt de creme ontzettend snel in dat viel me echt op. Het is een wittig serum niet doorzichtig.
vraagje aan jullie: zijn er van Clarins lotions die

de dode huidcellen verwijderen? (exfolieren??)

doet die eeuuhh demaquillant tonic Express dat??

heb wel iets milds nodig..
Nee er zijn naar mijn weten geen Clarins lotions die exfoliëren.

Wat gebruik je nu Phoebe?
Ik heb gisteren de huile santal gebruikt en je merkt wel dat hij voor de droge/zeer droge huis is; de olie is dikker en voelt ook vetter aan. Deze is overduidelijk niet geschikt voor mijn huidtype en vind hem ook iets minder ruiken dan de lotusolie.

Ga deze week het nieuwe serum gebruiken, heb ook al aan de dagcreme geroken is hij ruikt erg lekker.
quote:curlygurly schreef op 13 september 2009 @ 21:01:

Nee er zijn naar mijn weten geen Clarins lotions die exfoliëren.

Wat gebruik je nu Phoebe?

ik gebruik nu reiniging van de Tuinen en cremes van Clinique. (Cremes van Clarins ben ik zwaar allergisch voor jammer genoeg)

mijn huid is te dun voor een peeling, vandaar dat ik een lotion zoek voor het verwijderen van de dode huidcelletjes......... ben alleen wel bang dat ik dan qua reiniging niet ver kom met de goedkoe 'drogist' merken..........8-P
misschien is dan de scrub met sinaasappel dan nog iets voor jou, dit is een hele milde scrub van Clarins. Zou voor de zekerheid wel een proefje vragen om uit te testen.

Verder kun je producten van Lush wellicht eens proberen, helaas hebben ze maar een paar winkels in NL.
Maar Phoebe, als je huid zo dun is waarom wil je dan perse exfoliëren? Je huid is ook droog en gevoelig dus voor de mee-eters hoef je het ook niet te doen. Met jouw huidtype doe je met exfoliëren meer kwaad dan goed hoor! Drogisterijmerken hebben prima reinigingsproducten hoor, een vette huid is moeilijker te reinigen maar gewoon een milk + lotion moet zeker voldoende zijn! Weet niet of je foundation gebruikt maar zo niet dan is het zeker voldoende! Er zijn ook wel hypoallergene drogisterijmerken toch?
quote:curlygurly schreef op 14 september 2009 @ 15:43:

Maar Phoebe, als je huid zo dun is waarom wil je dan perse exfoliëren? Je huid is ook droog en gevoelig dus voor de mee-eters hoef je het ook niet te doen. Met jouw huidtype doe je met exfoliëren meer kwaad dan goed hoor! Drogisterijmerken hebben prima reinigingsproducten hoor, een vette huid is moeilijker te reinigen maar gewoon een milk + lotion moet zeker voldoende zijn! Weet niet of je foundation gebruikt maar zo niet dan is het zeker voldoende! Er zijn ook wel hypoallergene drogisterijmerken toch?

omdat een droge huid ook dode huidcelletjes heeft waardoor de creme niet goed in kan werken..

ik scrub ivm mijn dunne huid ook liever niet...vandaar dat ik een (alcoholvrije) lotion zocht die dus wat milder de dode huidcelletjes verwijdert.
Hoi Phoebe,

Als je op de officiele site kijkt van Clarins en dan bij exfoliëren dan laat de site 3 producten zien,kijk maar eens. Ik gebruik nog steeds Clarins en mijn huid word met de dag mooier,ik ben er nog steeds gelukkig mee.
Hm oke natuurlijk, iedere huid heeft last van dode huidcelletjes maar die verlies je ook al bij een normale reiniging door de masserende bewegingen en het vuiloplossende vermogen van het reinigingsproduct. Je creme wordt prima opgenomen als je huid gereinigd is, het hoeft echt niet geëxfolieërd te zijn daarvoor. Als je echt een dikke, vette huid hebt is exfoliëren belangrijk omdat je anders verstopte poriën kunt krijgen. Maar omdat jouw huid heel weinig talg produceert (droge huid) raken je poriën ook niet gauw verstopt. Het enige waar je last van zou kunnen hebben zijn schilfertjes van droogte.

Maar als jij het idee hebt dat je huid er baat bij heeft moet je het natuurlijk doen. Ik kan zo niet goed jouw huid beoordelen. Je voelt het zelf wel.

Bibi, ik had ook even op de site gekeken maar het zijn alleen scrubs/ peelings en een reinigingsproduct alles in 1. Geen lotions zoals Clinique die heeft.
Hoi Curlygurly.

dat klopt ik wis niet dat er een lotion bedoeld werd,een lotion als Clinique hebben volgens mij niet zoveel merken in het assortiment of helemaal geen merk,of wel? Het nieuwe serum en de creme van Clarins zijn echt heerlijk hoor,ik heb het nu een paar dagen gesmeerd en naar volle tevredenheid.
Ik zou het niet weten Bibi, ik ken zo geen merken die dergelijke lotions in hun assortiment hebben.

Fijn dat de nieuwe producten zo goed bevallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven