belabberde timing van ex...

09-09-2009 08:34 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
UPDATE: pagina 3

Hoi allemaal,

Mijn relatie is nu net twee maanden uit, we waren meer dan drie jaar samen en woonden ook samen. Het was niet mijn keuze om ermee te stoppen, maar ik heb me er vrij snel bij neergelegd dat de situatie nu eenmaal zo was. Ik woon nu ergens anders (nieuwe stad), kan goed met ex overweg (we hebben nog een hond samen, gedeelde verantwoordelijkheid) en heb mijn leven weer opgepakt. Dat neemt niet weg dat ik af en toe nog keihard moet huilen, of intenst verdrietig ben.

Op zich gaat het best goed. Ik heb nu ook twee keer een date gehad met een hele leuke jongen en heb wel een beetje vlinders. Er is nog niks gebeurd, maar ik zie hem zaterdag weer en ik stel niet uit dat er dan wel gezoend gaat worden...:-$ Al met al houdt het me erg bezig en vind ik het heerlijk om kriebels te hebben. (Detail: deze jongen vroeg me al mee uit, vier dagen nadat het uit was. Maar toen was ik een hoopje ellende en heb ik hem gezegd dat als hij er over zes weken nog zo over dacht, hij het nog maar eens moest vragen. En dat heeft hij gedaan, hij heeft gewacht).

Maar... nu heb ik gisteren een hele lange mail van ex gekregen. Dat hij me mist, waar het fout is gegaan (hij is momenteel overspannen van zijn werk en alles was te veel, ook ik), dat hij het heel graag weer opnieuw wilde proberen. En nu ben ik helemaal verbijsterd. Als hij hier twee weken geleden mee gekomen was, dan was ik er meteen voor gegaan en nu ben ik vooral heel bang. Vooral omdat ik net alles weer een beetje op orde heb, omdat ik eigen woonruimte heb, omdat ik voor het eerst weer met iemand heb geflirt, omdat ik me niet meer constant aan-een-stuk-door verdrietig voel... Ik heb echt het idee dat ik de liefde van m'n leven ben kwijtgeraakt en als ik ex zie dan voel ik me zooo verdrietig (ook meteen weer), vooral omdat we het zo leuk samen hadden. Drie weken geleden heb ik hem gevraagd of hij dit echt door wilde zetten, en toen zei hij zonder twijfel: "ja".

Ex wijt alles aan zijn overspannenheid/burn-out, maar zo makkelijk is dat toch niet te overwinnen? Ik kan me niet voorstellen dat hij na twee maanden de energie heeft om weer in een relatie te stappen die ook nog eens een flinke deuk heeft opgelopen?

En wat moet ik doen met de nieuwe jongen? Het is duidelijk dat ik nog niet over mijn ex heen ben, dus is het dan voor hem wel eerlijk om af te blijven spreken?
Had ie niet stiekem een ander en is dat nu uit of iets in die strekking?

Nogal wat mannen willen dan ineens hun ex terug.
De liefde voor je ex is er nog, ondanks dat je waarschijnlijk ook gekwetst en beschadigd bent.

De nieuwe flirt is ook leuk, maar daarmee heb je nog geen diepe binding.

Er lopen zoveel mannen rond op de wereld, waarvan er altijd meer dan een goed bij je past.

Je klinkt heel reeel, als je kijkt naar de overspannenheid van je ex. Kun je er vanuit gaan dat hij voldoende hersteld is om weer voor jou te gaan? En wil je dat jezelf aandoen? Je wilt niet nog eens teleurgesteld worden.

Ik denk dat het heel goed zo kan zijn dat overspannenheid op het werk ook leidt tot overspannenheid in de relatie. En dat hij oprecht is in zijn gevoel nu naar jou toe. Toch denk ik ook dat het wijs is om even afstand te houden tot hij meer gestabiliseerd is en je weer vertrouwen in elkaar hebt.

En als jij nog een toekomst met hem ziet, en daarin moet je eerlijk zijn naar jezelf, kun je dan nog met die ander omgaan? Misschien kun je het contact met die ander beter verbreken om helder te blijven in je gevoelens naar ex? Het is anders wel erg verwarrend.

Ik zou hem die kans wel geven, want als ik goed lees hou je nog veel van hem.
Afspreken met die nieuwe jongen lijkt me niet helemaal eerlijk. Puur omdat je zelf al aangeeft dat je niet over je ex heen bent. Dan kun je wel leuke dingen doen met een ander, maar het zou kunnen dat die nieuwe jongen misschien serieuzere intenties heeft dan gewoon een beetje daten en scharrelen.

Wat betreft je ex, je geeft zelf al aan dat je niet denkt dat alles met zijn burn-out te maken heeft, en het lijkt me ook sterk. Om een burn out hoef je je relatie niet uit te maken. Als die relatie goed is, doe je dat ook niet.

Waarschijnlijk voelt hij zich gewoon wat eenzaam, maar zolang de problemen niet zijn opgelost, het probleem waarom het uit ging niet weg is lijkt het me verre van verstandig om terug te gaan in die relatie.

Maar dat denk ik altijd al. Een ex is een ex en dat moet je zo laten. De relatie ging niet voor niets uit.
quote:pem schreef op 09 september 2009 @ 08:48:

De liefde voor je ex is er nog, ondanks dat je waarschijnlijk ook gekwetst en beschadigd bent.

Er lopen zoveel mannen rond op de wereld, waarvan er altijd meer dan een goed bij je past.

Je klinkt heel reeel, als je kijkt naar de overspannenheid van je ex. Kun je er vanuit gaan dat hij voldoende hersteld is om weer voor jou te gaan? En wil je dat jezelf aandoen? Je wilt niet nog eens teleurgesteld worden.

Ik denk dat het heel goed zo kan zijn dat overspannenheid op het werk ook leidt tot overspannenheid in de relatie. En dat hij oprecht is in zijn gevoel nu naar jou toe. Toch denk ik ook dat het wijs is om even afstand te houden tot hij meer gestabiliseerd is en je weer vertrouwen in elkaar hebt.

En als jij nog een toekomst met hem ziet, en daarin moet je eerlijk zijn naar jezelf, kun je dan nog met die ander omgaan? Misschien kun je het contact met die ander beter verbreken om helder te blijven in je gevoelens naar ex? Het is anders wel erg verwarrend.

Ik zou hem die kans wel geven, want als ik goed lees hou je nog veel van hem.Dan ga je dus een relatie aan met iemand die de relatie uitmaakt zodra het even tegenzit. Mijn gok is dat dit voor heel wat meer teleurstellingen gaat zorgen dan wanneer het uit blijft.
Een eerste reactie vanuit "gut feeling": Heb je het net weer voor elkaar komt hij met een hoop ellende aan, da's lekker! Mag jij daarvoor in de bres gaan springen! 3 weken geleden had je nog ja gezegd, nu dus niet meer, en dat ligt niet aan die evt nieuwe vlam, je hebt je eigen leven weer op orde, wat op zich al een hele prestatie is. En je bent niet blij, je bent verbijsterd. Ook iets om bij stil te staan.

Ik zou niet halsoverkop terug gaan naar ex, wel lekker daten met de nieuwe jongen, langzaam aan. En kijk maar hoe het zich ontwikkelt. Je bent niemand iets verplicht (niet die "nieuwe" gaan lastigvallen met verhalen over je ex) probeer het gewoon leuk te hebben. En kijk maar eens wat ex over 3 weken wil, misschien weer wat anders? Neem de tijd en doe vooral je eigen ding. Veel succes!
Ik denk dat je ex manipuleert. Waarom zou hij eerst jouw hele leven op z'n kop zetten en jou veel verdriet doen door het uit te maken en je dan opeens terug willen? Dat klinkt niet erg stabiel. Wie zegt je dat dat niet nog eens gebeurt als het hem psychisch tegen zit of als hij niet bereid is om naar andere oplossingen (praten, relatietherapie enz.) te kijken?
Ik denk dat zijn overspannenheid zeer zeker met het beeindigen van de relatie te maken kán hebben. Een vriend van mij zat niet lekker in zijn vel. Hij betrok het op zijn vriendin, heeft het na lang nadenken uitgemaakt. Het probleem was zijn werk. Toen daar verandering in kwam, begreep hij dat het helemaal niet aan zijn vriendin had gelegen. Maar je zoekt gewoon redenen waar het aan kan liggen, omdat je de vinger er niet op kan leggen. Inmiddels zijn zij getrouwd en hebben ze kinderen. Ik geloof zeker dat dit kan, ik weet alleen niet of dit zo is bij je ex. Jij kent hem het beste. Overigens zou ik ook niet meteen terug gaan, maar eerst even goed praten.
wat fairy zegt kwam ook meteen in mij op. Dat je nog van hem houdt is logisch maar dat is blijkbaaar niet genoeg voor een relatie tussen jullie. Je hebt alles op orde nu en je bent noe,and iets verschuldigd alleen aan jezelf. Geniet ervan dat je geen rekening hoeft te houden met negatieve gevoelens van een ander. En vergeet niet, jullie zitten zo weer terug in je oude gewoontes.....geloof me. Misschien heeft je ex wel gehoord dat je dates hebt?
quote:toffifee schreef op 09 september 2009 @ 09:08:

Ik denk dat zijn overspannenheid zeer zeker met het beeindigen van de relatie te maken kán hebben. Een vriend van mij zat niet lekker in zijn vel. Hij betrok het op zijn vriendin, heeft het na lang nadenken uitgemaakt. Het probleem was zijn werk. Toen daar verandering in kwam, begreep hij dat het helemaal niet aan zijn vriendin had gelegen. Maar je zoekt gewoon redenen waar het aan kan liggen, omdat je de vinger er niet op kan leggen. Inmiddels zijn zij getrouwd en hebben ze kinderen. Ik geloof zeker dat dit kan, ik weet alleen niet of dit zo is bij je ex. Jij kent hem het beste. Overigens zou ik ook niet meteen terug gaan, maar eerst even goed praten.Lekker makkelijk om zo te redeneren. Ik ben ervan overtuigd, dat als je relatie goed zit, je dat al als probleem kunt uitsluiten. Dus als iemand denkt dat het aan de relatie ligt, dan zit er al iets niet goed in die relatie. Het kan zijn dat je dat er dan net niet bij kunt hebben. Dan heb je natuurlijk alle recht om die relatie te verbreken, maar om dan achteraf te roepen dat het alleen maar met iets anders te maken heeft vind ik erg vreemd.
En ik weet het niet. Ik denk dat je wel zeker aan je relatie kunt gaan twijfelen als je leven niet lekker loopt. Is het niet meestal zo dat diegene van wie je houdt de meeste klappen krijgt?
Eens met Toffifee... de mens is nou eenmaal geen computer en soms is de oorzaak van een probleem niet direct te vinden en valt het kwartje pas later.

Als ik TO was zou ik tegen ex zeggen dat ie haar gewoon een week of 4 met rust moet laten, dat het in principe nog steeds uit is maar dat je zelf de komende tijd wilt bekijken of je het risico nog een keer wil nemen. Tot die tijd proberen lekker door te gaan met opbouwen van je leventje, hij moet dan maar aan jouw leventje aanpassen, en niet verwachten dat jij je zelfstandigheid direct weer overboord gooit.

Lekker doorgaan met daten, maar die jongen niet teveel hoop geven dat het echt een relatie wordt. Zeg dat je tijd nodig hebt en alleen gezelligheid zoekt op dit moment.
Kan het zijn dat je ex weet dat je weer aan het daten bent en dat hij je nu terug wilt uit jaloezie?

Ik zou het met beide mannen rustig aan doen en goed op je gevoel afgaan. Wie voelt goed en wie niet. Ik wil hiermee niet zeggen dat je met beide weer moet gaan zoenen en wat al niet meer want dat zou niet eerlijk zijn maar ik zou aan ex vertellen dat je iemand hebt ontmoet en dat je wilt uitzoeken wat je gevoelens voor die jongen zijn. En dat je wilt uitzoeken wat jouw gevoelens voor hem nog zijn.
Poep, wie heeft jou gescheten?
ja louise daar dacht ik dus ook aan dat ex erachter is gekomen dat ze aan het daten is. Geen overhaaste beslissingen nemen dus.
Ik denk altijd: niet kiezen is ook een keuze. En daar bedoel ik mee dat je nu niet hoeft te kiezen tussen ex en nieuwe date. Ik zou mijn plannen niet in de war laten brengen, gewoon lekker uit gaan met fling en uitzoeken wat je gevoelens (eventueel) voor hem (kunnen) zijn.

Laat ex maar even in zijn sopje gaar koken, zeker als er depressies ed meespelen zijn ze een beetje wiebelig qua gemoedstoestand.

En hou je ex op de hoogte, vertel hem dat je hem nog niet vergeten bent maar dat je even de tijd neemt om je gevoel uit te puzzelen.
Ik zou me in elk geval niet overhaast in een doostart van de relatie storten. De kans dat je overspannen ex het niet allemaal helder ziet en daardoor verkeerde beslissingen neemt, is nog steeds aanwezig.

Wat die nieuwe jongen betreft, ik zou gewoon met hem afspreken en erop letten dat je op tijd aangeeft waar je grens ligt aangezien je nog wat tijd nodig lijkt te hebben.
Korte samenvatting van Yette, maar lijkt mij ook voor jezelf het eerlijkst.
ik wil toch ook heel even wat kwijt.

Het kan idd goed dat je ex je probeert te manipuleren of dat die gehoord heeft dat je aan het daten was.

Maar als je ex echt een burn out heeft of last van depressies kan dat heel goed een oorzaak zijn van het uitmaken. Ik weet niet hoe het met je ex zit. Maar als een mens niet met zichzelf kan leven kan die dat ook niet met een ander. En dat heeft dan niks te maken met de liefde voor de ander. Ik ken een stel die nu al 30 jaar gelukkig getrouwd zijn, maar ook door depressies een tijdje uit elkaar zijn geweest.

Een burnout of een depressie doet heel veel met je. Vaak weten ze niet wat te doen en waar de fout zit.

Wat anderen zeggen, houd even afstand van je ex. Zeg hem wat je voor hem voelt, maar zeg hem ook waarom je twijfelt. Neem de tijd, zo kan jij je je gevoel uitpuzzelen en zo kan hij met zichzelf aan de slag en laten zien dat hij echt voor je wil gaan.
quote:pem schreef op 09 september 2009 @ 08:48:

Ik zou hem die kans wel geven, want als ik goed lees hou je nog veel van hem.

Helemaal mee eensch! Ik denk ook dat je ex daardoor het even niet zag zitten en de relatie verbrak .

Zou hem zeker nog een kans geven
Koetje, wat was de reden die je ex opgaf om het uit te maken?
Als jij echt nog niet over je ex heen bent, zou ik die date afzeggen. je zou zelf ook niet aan het lijntje gehouden willen worden, of net als je smoorverliefd bent willen horen "sorry, maar ik ben nog niet over ex heen". Dus zolang je nog overweegt om ex terug te nemen, niet daten met anderen.

Los daarvan is het natuurlijk heel leuk en aardig dat je ex er achter komt dat ie je mist en dat het niet aan jou lag bladiebla, maar daar issie wel een beetje laat mee. Man weet niet wat ie mist... zeg maar. laat m eerst maar eens aantonen dat er echt iets veranderd is, anders ga je terug, is over een paar weken dat missen weer over omdat ie dan weer precies weet waarom het ook alweer NIET werkte en maakt ie het weer uit, omdat het bij nader inzien toch wel aan de relatie lag.

Ik zou zeggen hou voorlopig je eien huisje en je eigen plek, Zeg tegen je ex hetzelfde asl tegen die date, dat ie over 6 weken mag terugkomen als ie je dan nog steeds mist, en dan maar moet afwachten of jij hem nog wilt, omdat je geen zin hebt om een jojo te worden.

Ga daarnaast ook goed nadenken over jouw aandeel in het geheel. ik geloof ook dat als je relatie goed zit, je deze niet verbreekt omdat je met andere zaken in de knoop zit. Ergens is er in jullie communicatie ook iets niet helemaal goed gegaan, en daar heb jij ook een aandeel in. Heb je enig idee wat er zou moeten veranderen om een doorstrat wel een succes te maken en hoe je daar zelf ook controle op kunt nemen, zodat je niet afhankelijk bent van zijn grillen en nukken m.b.t "aan"of "uit".
Wow! Wat een hoop reacties :)!

Ik denk niet dat mijn ex een ander heeft (gehad), hij is echt overspannen. Eigenlijk zat hij al een half jaar niet zo lekker in zijn vel (snel geïrriteerd, altijd maar met werk bezig, slecht aanspreekbaar). Hij had een heel zwaar project dat hij echt moest doen, dat duurde drie maanden. Nadat het af was, wilde hij rust nemen maar eigenlijk was het al te laat.

Ik sprak hem er namelijk op aan dat ik het niet leuk vond met iemand in een huis te wonen die zwijgzaam was en vooral zo teruggetrokken leefde, dat ik niet meer tot hem door kon dringen, dat we geen normale gesprekken meer konden voeren, dat ik het jammer vond dat hij zo in zijn eigen wereld zat en dat hij zo weinig interesse voor mijn bezigheden had.

Hij heeft het uitgemaakt met als reden dat hij geen verantwoordelijkheid meer wilde, niet voor werk en ook niet voor mij. Hij wilde dat alles weer "lang leve de lol" kon zijn. Natuurlijk ben ik ook voor 'lol', maar ik moet wel op iemand kunnen leunen als het nodig is en iemand moet wel wat interesse tonen. Overigens heb ik nooit van hem gevraagd een keuze tussen werk en mij te maken hoor. Ik heb zo mijn onhebbelijkheden (net als iedereen), maar ik ben geen claimende of aanhankelijke vriendin. Sterker nog, ik heb altijd erg mijn eigen leven gehad en onze tijd samen was vooral een leuke extra. Dat is ook de reden dat het nu naar omstandigheden best goed gaat.

Ex is absoluut geen slecht persoon en hij is m.u.v. afgelopen zes maanden altijd heel lief, sociaal, betrokken, steunend, etc. geweest. We hadden echt een hele leuke relatie en ondanks de dingen die meespeelden, had ik altijd het idee: "met jou wil ik oud worden". Ook als we ruzie over iets onbenulligs als de afwas hadden, ik heb geen moment gedacht dat ik bij hem weg zou gaan of willen.

Wat ik heel vervelend vind is dat hij bij de eerste keer dat ik hem aansprak over zijn mentale afwezigheid en gechagrijn, meteen de benen heeft genomen en echt hele lelijke dingen tegen me heeft gezegd. Daar heeft hij wel weer meteen excuses voor aangeboden, maar ze hebben me wel gekwetst. Hij vond dat hij "zichzelf niet kon zijn", terwijl hij nu zegt: "Het spijt me dat ik niet kon inzien dat je sommige dingen gewoon voor een ander doet en dat je rekening houdt met iemand anders" (zoals: je eigen zooi opruimen, of voor iemand die griep heeft naar de apotheek gaan, dat soort basale dingen). Hij loopt nu ook bij een psycholoog, de huisarts en een magnetiseur en komt nu pas een beetje aan uitrusten toe. Hij werkt ook op het moment helemaal niet. Dat is dus even de context wat ex betreft.

Voor mezelf vind ik dat ik geen beslissing hoef te nemen of ik met hem verder wil, want ik kan het niet. Mijn hoofd zit zo vol, dat ik niet het idee heb dat ik nu een goede inschatting kan maken of ik echt samen verder wil, ook al zegt hij nu wat ik weken geleden zo graag wilde horen. Ik ben bang dat hij nog lang niet over zijn overspannenheid heen is en dat hij echt niet toe is aan een relatie. Ik ben bang dat hij zich nu realiseert dat hij echt alleen is, en dat hij daardoor ook op eigen benen moet gaan staan (de man kan nog niet eens een wasmachine bedienen... ). In zijn mail haalde hij vooral hele specifieke herinneringen aan van momenten die hij miste, waarop ik me afvroeg: mis je nu het gevoel, of mis je MIJ? (heel groot verschil, vind ik). En, kan ik hem nog een kans geven, of speelt er te veel oud zeer mee waardoor we geen eerlijke doorstart maken? Dat soort vragen houden me heel erg bezig.

Wat de nieuwe jongen betreft... Ik was het wel van plan om het heel rustig aan te doen. Ik wil hem zeker niet kwetsen want het is een lieverd en ik wil ook absoluut niet dat hij een rebound is.
quote:Madhe schreef op 09 september 2009 @ 08:50:

Afspreken met die nieuwe jongen lijkt me niet helemaal eerlijk. Puur omdat je zelf al aangeeft dat je niet over je ex heen bent. Dan kun je wel leuke dingen doen met een ander, maar het zou kunnen dat die nieuwe jongen misschien serieuzere intenties heeft dan gewoon een beetje daten en scharrelen.

Het gebeurd niet vaak maar hier ben ik het toch niet helemaal mee eens Madhe

Waarom zou ze niet uitkunnen met deze meneer?

Ze zitten toch nog in de date fase?

Er is nog niet gezoend.

En TO heeft vlindertjes in haar buik van deze meneer.

Ik snap wel dat haar wereld nu na de mail van ex even op zijn kop staat maar dan juist lijkt me deze date heel handig (als ik het even zo plat mag neerzetten)

Zijn de vlinders weg omndat ex weer in haar hoofd is gefloept kan ze dat toch gewoon eerlijk zeggen tegen de date?

Hier roepen we ook altijd tegen de dames op het forum dat je na een paar dates nog geen relatie hebt maar dat je in de verkenningsfase zit...

Das hier dan toch ook?

Of TO moet zelf geen zin meer hebben in de date omdat ze zeker weet dat ze ex terug wil.

Ex heeft zijn kans gehad hoor...

Nu is TO aan de beurt...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Koetje....lees deze zin van jezelf even terug

Hij heeft het uitgemaakt met als reden dat hij geen verantwoordelijkheid meer wilde, niet voor werk en ook niet voor mij. Hij wilde dat alles weer "lang leve de lol" kon zijn

Ik weet niet hoor, maar ik zou wel 10x nadenken voor dat ik alleen maar zou overwegen om terug te gaan naar deze meneer.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoi Koetje,

Mijn relatie is vandaag precies twee maanden uit. Hij heeft besloten, na een fikse ruzie. Daarin kwamen al zijn twijfels uit..

Het werk van Ex drukt gigantisch op zijn gemoed en had ook een negatieve invloed op onze relatie. Uiteindelijk kon hij niet uitsluiten dat deze beslissing niet is beinvloed door de (werk)situatie waar hij in zit. Ik heb nu geen contact met hem, maar volgens mij vlot het wel met zijn werk(project).

Ook ik heb mij afgevraagd wat ik zou doen, indien ex klaar is met zijn project en uiteindelijk erachter komt dat 'het toch niet zo'n goede beslissing was geweest'. Dat hij dit zou zeggen kan natuurlijk een utopie zijn, maar ik heb me dat weleens afgevraagd en vraag het me af en toe nog af. Nu zie ik je mail. Ik denk niet dat ex een burn-out heeft of depressief is. Hij zei wel dat hij op dit moment (11 dagen geleden, laatste keer contact) dat hij het liefst in een hoekje wilde kruipen. Eerder heeft hij deze zin ook herhaald.

Ook net als jouw ex was mijn exvriend gedurende het laatste half jaar iemand anders. Daarvoor was hij lief, attent, vrolijk etc. Het laatste halfjaar was hij ongedurig, chagerijnig en ik was het bokje, hij kon zo enorm tegen me uitvallen. Vaak voelde ik me niet op plaats 1, dat was namelijk zijn werk.

Vraag: terugkeren? Summerdance heeft gelijk. Jouw ex en mijn ex lijken op het type man dat wegloopt, indien moeilijke omstandigheden zich voordoen. Ik denk ook dat ex de liefde van mijn leven is, maar ik denk dat ik nee zou zeggen. Puur vanwege het afschuwelijke verdriet en vanwege het idee dat ik niet op hem kan bouwen! Er zullen vele momenten volgen in het leven hoor, stressvolle momenten. Ik wens je veel wijsheid toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven