Advies nodig

09-09-2009 15:17 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik ben al een aantal jaren actief op dit forum. Vanwege

herkenning, en al eens herkend te zijn op mijn oude nick, nu dus (hopelijk voorgoed) een nieuwe.

Ik zit met een dilemma, en hoop dat jullie mij met tips en eventueel d.m.v. ervaringen op weg kunnen helpen.

Ik ben op een punt in mijn leven gekomen waarop ik duidelijk weet wie wel mijn vrienden zijn en wie eigenlijk -helemaal- niet. Heel langzaam ben ik nu het kaf van het koren aan het scheiden

maar vind dit erg moeilijk. Graag zou ik hier over willen praten /

ervaringen uitwisselen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Poppy
nou poppy, dat zou bij mij zeker exit zijn. (tenzij je het toch stiekum leuk vind...hihihi)
Hemel nee! Ik krijg al rillingen.
Wel iets strenger zijn in je selectie van vrienden. Wederzijds respect lijkt me criterium nummer 1.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:RedPoppy schreef op 09 september 2009 @ 15:48:

Hemel nee! Ik krijg al rillingen.dan ist duidelijk toch.... dat is geen vriend meer van je
Nou, dit kwam werkelijk uit het niets.

Schrok er zelf van, en ken -alle mensen waar ik het over heb-

al jaren.
@Wolletje: Ik ga er wat aan doen. Som helpt het dus echt

om het zelf op te moeten schrijven!
ja dat klopt, als je het opschrijft en dan terugleest is het ineens duidelijker he

suc6!!
Nou, inderdaad! Het voelt gewoon belachelijk dat ik hier nog moeilijk over doe.
Ben het helemaal eens met Elninjo...investeren in de echte vrienden en de nep-vrienden laten voor wat ze zijn. In moeilijke tijden leer je je vrienden kennen en weet je ook wat je aan wie hebt. Ik heb ook een paar 'vriendschappen' waarbij alles van mijn kant moest komen losgelaten en de van de ene heb ik nooit meer wat gehoord en de andere neemt nu na een halfjaar weer contact met mij op. Ik heb een aantal echte vrienden/vriendinnen die er ook in slechte tijden heel erg voor me zijn geweest en daar richt ik me nu op. Dat zijn lieverds en ze verdienen het.
Ja. ik ga me focussen op mijn lieve vrienden, en de rest laat ik voorlopig voor wat het is.

Ik neem gewoon geen contact meer op, en als ze contact met mij zoeken.. Hoe reageer jij daar op Dulce na een half jaar?

Vind je dat nog leuk? Of de moeite waard?
[quote]RedPoppy schreef op 09 september 2009 @ 15:27:

Ja hoor, met regelmaat. Maar ik stoor me dus aan het feit dat ik altijd moet bellen.

Als ik dus eens steevast niet bel, wordt er niet gebeld, en ook niets afgesproken.

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze dit doen omdat ze er ook geen zin meer in hebben en dit hun manier is om je uit hun leven te krijgen? En dan.....ga jij maar weer eens bellen en kunnen ze er niet onderuit en blijft het contact in stand gehouden door partijen die er allemaal geen zin in hebben.

En iemand zei het al eerder: is het zo belangrijk dat ze je aardig vinden. Dan moet je aandelen Douwe Egberts nemen en allemaal aan de koffie.
quote:RedPoppy schreef op 09 september 2009 @ 15:22:

Vrienden die enkel bellen als ze een probleem hebben

Vrienden die nooit bellen

Vrienden die na jaren opeens ongepaste voorstellen doen

Vrienden die kortom helemaal niets leuks toevoegen als vriend.

Ik heb ook hele leuke hoor, en wat de precieze problemen zijn is misschien minder relevant. Dit zijn wat voorbeelden.

De grote vraag is hoe pak je zoiets genuanceerd aan, en ik zou graag wat ervaringen of tips krijgen.Over hoeveel mensen hebben we het hier? Beschouw jij je 256 Hyves-contacten ook als vrienden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven