***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Lisa: mijn dochter is nu 4800 gram ongeveer. en 57 cm. en als er meer op het pak staat, dan zal dat best, maar ze wil gewoon niet meer drinken.. maar als die van jou dat wel wil, dan is dat prima toch? ze groeien niet zomaar te hard hoor!
Krijg straks GO op bezoek, hopelijk werkt hij een beetje mee. Wil dus nl. overstappen naar reguliere kdv waar ik nu wel een plek heb, maar tijdens mijn zwangerschap nog niet. Kdv zit dichterbij en is daarom veel praktischer, ook ivm omgangsregeling. Nou ja, we zullen zien.

Vanmiddag weer aantal collega's op bezoek (heb al 2 sessies achter de rug ), maar wel gezellig.
@ Maria: welke speentjes gebruuik jij? Zoontje weigerde de normale 'dental' spenen, maar de kersvorm neemt hij wel. Nu is het na elke voeding even spelen, vervolgens wordt hij moe, speentje erin en hij ligt te tukken.
Lisa, ik vind dat je heel goed met de situatie omgaat. Verstandelijk hebje helemaal gelijk, maar af en toe speelt dat gevoel zo op he?! ;)

MissBR, je mag altijd hier op de koffie komen he!

Nica krijgt nu 6 flessen van 120 cc. Ik weet eigenlijk niet hoe zwaar ze nu is. Een week of 3 geleden woog ze 4250 gram. Aangezien ze alle flessen leeg drinkt moet ik misschien maar iets meer gaan aanbieden. Ook omdat ik denk dat er wel een fles vanaf kan. Morgen maar eens proberen.

Ook hier heb ik net als Jojon altijd een winterpakje gebruikt voor Thijs. Vind ik ook net iets praktischer en warmer dan een jasje.

Zal zo ook even op die outlet site kijken.

Haha Meis, mannen.....

Die van mij zal ook nooit bellen. Maar eerlijk gezegt is hij denk ook handiger met de kinderen dan ik. Maar ik bel hem nooit hoor als ie weg is Ik overweeg ook om in de ouderaad te gaan. Met straks een kind op het kdv en een op de bso, lijkt me dat best een goeie.
randy: pas op met wat je aanbied he.. straks sta ik er opeens!

Hier is trouwens vriendlief vaak ook handiger (nou vooruit: net zo handig, ik moet mezelf niet te kort doen) dan ik.. maar doet er dan niet nog even wat dingen in huis bij.. en als hij de kinderen in bad stopt is de badkamer een chaos (maar de kids hebben dikke lol!).

verder rustig ochtendje hier, zoonlief ligt al hele tijd te maffen en hummel doet hetzelfde in de box. ik heb enorm last van mijn rug. heb gisteren weer mijn eerste balletles gehad. deed daar al pijn en nu nog meer. moet eigenlijk even fysio bellen om te vragen of dat nou goed is (je oefent tenslotte) of eigenlijk niet.,.
ja, ik verveel me weer (ben hier veelsteveel vanmorgen!), maar ws helemaal vergeten te vertellen dat middelste zoon vanmorgen in zijn pyjama naar school is gegaan!

ze zijn bezig met de letter P en tijdens de brainstormsessie gisteravond kwamen we op Pyjama.. :-) wilde hij met alle geweld met pyjama aan naar school! ik heb m ook nog kleren meegegeven, dus ben benieuwd wat ie aanheeft als ik ze vanmiddag ophalen (hij doet wel graag pyjama-dagjes, maar dit is wel overdreven!). tis zo'n grappig mannetje en het interesseert hem ook helemaal niet of iemand het misschien gek vindt ofzo.. vind ik wel weer mooi!
Gevonden. Jeetje deel 3 al

Ik ben ziek, griep en heb gister de ha gebeld ivm mexicaanse griep. Ik heb 8 van de 10 symptomen alleen geen hoofdpijn en spierpijn, rest allemaal wel. Voel me echt zwaar shit.

Vond het eerst een beetje overdreven om te bellen (omdat ik ook vind dat een hype is) maar ik behoor blijkbaar met mijn ziekte van Crohn tot een risiscogroep (immuunsysteem is nogal raar) en toen bedacht ik ook dat ik toch 2 kinderen onder de 2 jaar heb en vind het vooral voor Sara eng. HA zei dat het ws geen mexicaanse was omdat het bij mij begonnen is 2 dagen geleden met een fikse verkoudheid en mexicaanse komt blijkbaar heel snel opzetten. Als ik morgen nog ziek zou zijn dan moest ik weer bellen en als de kinderen koorts krijgen meteen bellen.

Maar goed echt lekker voel ik me niet.

Waar hadden we het allemaal over;

Lisa: welkom, leuk dat je meeschrijf en ook ik vind het super dat je het zo opgelost hebt. Die vent van je is toch maar een super vrouw kwijt geraakt. Stom van hem, maar zijn verlies.

Steriliseren: Doe ik 1x per dag maar niet altijd de spenen (vergeet ik) maar blijkbaar hoeft dat dus ook niet meer? Verder was ik ze gewoon af met een flessenborstel en afwasmiddel onder de kraan. Ik gebruik trouwens gewoon kraanwater voor de fles.

Oh die sites zijn echt leuk ik ga ook zon pak kopen voor Saar. Ik zit te denken aan dat fleecepakje van H&M dus niet dat Berepak (die gaat nl maar tot maat 62) Ik blijf het moeilijk vinden om die maten in te schatten hoor. Ik kijk altijd even in het groeiboekje van het CB. Daar kun je de lijn van je kindje denkbeeldig doortrekken naar een oudere leeftijd en dan een beetje inschatten wat voor maat ze zouden moeten hebben. Maar ja, ook al genoeg ervaring dat ze soms ineens door een maat heen schieten.

Heb trouwens mijn kolf verkocht op MP. Ging als een speer, blijkbaar zijn ze nogal gewild. Ook de eerste Jottum kleertjes staan erop en zijn al verkocht. En de puckababy is ook al verkocht. Lekker nu kan ik zelf weer wat uitegeven Vandaar dat ik mezelf nu trakteer op zon pak van H&M.

Verder heeft vriendinnetje gelukkig alle zw kleren opgehaald en de eerste maat 50 spullen zijn ook alweer de deur uit. Ruimt lekker op. Nu nog even beter worden.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
MissBr, wat lachen dat jouw zoontje in zijn pyama naar school is :-) Ik ben ook heel benieuwd wat hij aanheeft als hij thuiskomt en hoe de andere kinderen reageerden.

Ik steraliseer alle spenen en tepelhoedjes elke dag, maar weet eigenlijk ook helemaal niet hoe lang dit nog moet.

Chica, vervelend dat je ziek bent. En helemaal niet gek hoor om daarover de huisarts te bellen, zeker in combinatie met de ziekte van Crohn en 2 kleintjes in huis.

Ik had trouwens ook een leuk winterjasje gezien, maar het niet gekocht, omdat ik haar maat tegen die tijd niet kan inschatten. Ze heeft net pas sinds 2 weken maat 56. Maar dat wordt ook meteen al weer best klein, volgens mij, dus misschien groeit ze niet zo gelijkmatig maar met groeispurten af en toe :-)

Uk ligt nu trouwens lekker in de box te slapen. De laatste tijd doet ze dat wel vaker, gezellig! Ook slaapt ze nu soms zonder Pacco. Als ze rustig is, probeer ik dat af en toe. Maandag moet ze namelijk voor de prikken en mag ze niet in de Pacco, ik wilde dat dus in ieder geval een paar keer geprobeerd hebben...
@ Chica: balen dat je je zo beroerd voelt! Had ook de ha gebeld, je weet maar nooit en inderdaad met 2 van die kleintjes het zekers voor het onzekere nemen.

En thanx voor het compliment, maar zou hem niet meer terug nemen, ook al zou hij willen.

Ik ga ook voor het fleecepakje, maatje 68 denk ik maar. Denk toch niet dat zoontje zo snel groeit dat hij in januari al 74 heeft.

GO is net geweest, gelukkig dacht hij met me mee en alle begrip. Zo maar eens kijken hoe dat nu moet met aanvraag kinderopvangtoeslag, situatie wijzigt nl per 1/10, per 1/11 en per 16/12...zucht... volgens mij beginnen ze me al te kennen bij de belastingtelefoon..

Nog een vraagje over het inbakeren: ik heb dat in het begin ook veel gedaan met hydrofielluiers, nu eigenlijk niet meer, want niet nodig. Kraamzorg vertelde me dat ik wel mag inbakeren, maar zoontje niet ingebakerd in wiegje mag leggen. Jullie iets van bekend?
Chica, beterschap!!

Lisa, welkom! Ook vanaf hier bewondering voor jou.

MissBR, in pyama, dat is eigenlijk best stoer. Mooi dat hij zich niks van anderen aantrekt dan.

Wij hebben een prachtige winterjas gekregen voor zoon, maat 80. Tja, daar zit hij waarschijnlijk in in mei of misschien pas in juli volgend jaar. Zo zonde!!

Had ik al verteld dat het CB hem maandag 61 cm mat en 6450 gram woog? Bij 6,5 week. Ons binkie.

Over de voedingen, ik hou het niet meer bij, maar ik schat dat zoon op 8 tot 10 voedingen per dag zit. Dan tel ik een clusteravond als 2 voedingen (als hij tussen 19 en 22 uur non-stop wil drinken). Er lijkt in de nachten wel wat regelmaat te komen, hij drinkt zich 's avonds dus goed vol en komt dan 's nachts tussen 3 en 4 en 's ochtend rond een uur of 7. Prima zo. Het eerste wat iedereen vraagt (nadat ze hebben gekwaakt over hoe enorm zoon wel niet is) is of hij al doorslaapt. Hoezo "al"??? Hij is pas 6 weken!!!
chica, wat vervelend zeg. beterschap dan maar! Hoop dat je je snel beter voelt, want ziek en kindjes gaat niet zo goed samen over het algemeen!

heb hier een winterjasje van maat 74. gekregen van mijn zus die kindje heeft dat vorig jaar juli geboren is. valt beetje klein, dus denk dat grote 68 ook zou moeten kunnen. maar winterjas mag best een beetje ruim zitten, je hebt er vaak ook wat meer onderaan. en ze spelen er toch nog niet in, dus zit het ook nog niet in de weg.

ik had wel altijd jasje, en dan voetenzak/deken in de wagen.

en CD: mijn hummel ligt ook heerlijk te maffen in de box. vanmorgen en nu ook al weer na haar flesje. volgens mij vindt ze dat wel een lekker plekje. ik vind het wel gezellig zo..
en ja, ik vond het eigenlijk ook wle stoer van zoon. dat ie dat gewoon doet. is ook wel een klein eigenwijsje, die doet gewoon wat ie zelf wil. (hmm, klinkt bekend ) \maar zou heel graag even om het hoekje willen kijken daar!
@ Nerwen: dank je wel. Ik was, net als jij als ik het me goed herinner, ook uitgerekend op 12 juli. Ben dus pas 22 juli bevallen. Vond het echt niet meer leuk op het laatst, zoontje was ook nog niet goed ingedaald en kreeg van vk te horen dat ik dan gewoon wat harder moest werken tijdens de bevalling.

Ben uiteindelijk hier in het diac in 1 van de kraamsuites bevallen met ruggeprik, heerlijk!!

Maar bevallen wordt zeker geen hobby van me
ha, grappig! ik was ook de 12e uitgerekend.. (en ben toen ook bevallen). vervelend dat je zo lang hebt rondgelopen nog, dta is zwaar he?

pff, zoonlief is vervelend aan nhet doen hier. moet even ingrijpen!
Haha, grappig van die pyjama MissBR.

Ik heb nog een jasje van zoontje die ook voor meisjes wel kan in maat 62. En we hebben 1 gekregen in 68 en 1 in 74, keus genoeg dus maar die 2 gekregen kunnen ook tegen het voorjaar nog wel. Ik heb ook altijd een jasje gebruikt en dan de voetenzak in de wagen en maxicosi. Ik vond zo'n pak al snel te warm, mijn beide kinderen hebben het niet snel koud geloof ik eerder te warm.

Erwas hier iemand die schreef over 37, 4 laatst, dat is voor dochter hier dus een normale temperatuur, ze heeft eigenlijk nooit lager gezeten als 37,2 of zo. Meestal als ik haar temperatuur heeft ze 37,6/7 en dat al vanaf de kraamweek, blijkbaar een warmbloedje.

Chica: beterschap!
Ik heb een tijdje geleden van die ijsblokzakjes gehaald bij de Hema, maak ik vanmorgen dat pakje open en giet er de gekolfde melk in, is het zakje gewoon lek! Alle melk dus over het aanrecht en op de vloer. Werd er acuut chagerijnig van. Heb nog 2 zakjes geprobeerd (met water) maar beide waren ook lek. Ik heb 3 van die pakjes gekocht, ga ze mooi terugbrengen volende week. Belachelijk zeg.

En meisje heeft haar dag niet helemaal vandaag, gisteren is ze al om 7 uur gaan slapen na het douchen en een slok drinken en vannacht was ze om 1 uur weer wakker. Op zich prima, omdat ze gisteren ook al vroeg de nacht in gegaan was, maar toen werd ze om half 4 weer wakker, weer gedronken, en toen tegen half 6 begon ze weer te moperen, speentje hielp niet, toch maar weer een slokje drinken en toen om 8 uur begon het weer en vanaf die tijd tot nu heeft ze denk ik 4 keer gedronken en een half uur geslapen. Ze moppert een beetje, af en toe speelt ze wel wat maar slapen wil ze niet. Wou met zoontje even naar het bos, dus zij mee in de draagzak maar daar lag ze ook alleen maar een beetje in te mopperen. Ze huilt ook niet of zo, maar is gewoon niet helemaal happy.
quote:Lisa007 schreef op 10 september 2009 @ 13:02:

Nog een vraagje over het inbakeren: ik heb dat in het begin ook veel gedaan met hydrofielluiers, nu eigenlijk niet meer, want niet nodig. Kraamzorg vertelde me dat ik wel mag inbakeren, maar zoontje niet ingebakerd in wiegje mag leggen. Jullie iets van bekend?

Huh? Maar waarom zou je dan inbakeren? Dat is toch juist zodat ze rustig kunnen slapen? Wij bakeren ook in met hydrofiele luiers, geleerd van de kraamhulp, en dan gaat junior mooi de wieg in. En dan slaapt hij dus ook. Als we het niet doen maait ie zo hard met z'n armen dat hij geen oog dicht doet. Of heel even, en dan weer wakker wordt.

Chica, balen dat je ziek bent. Hopelijk knap je snel weer op!

Nerwen, idd zonde van die winterjas. Ik heb het H&M berenpak in maat 62 en het fleece pak in 68. Neem aan dat ik daarmee de winter wel door kom.

Voeding: junior krijgt 5 voedingen van 150 ml + 5 schepjes omneo. We hadden eerst gewone Nutrilon maar omdat hij zoveel spuugde zijn we op aanraden van een vriendin overgestapt. Dan staat er op het pak dat je dat met je huisarts of cb moet bespreken maar toen ik daar was hadden zij geen mening. (tja, raar cb, maar dat heb ik al eerder eens gemeld) Wel hadden ze als tip die iedereen al had gegeven nutriton erbij als hij bleef spugen. Nou, dat heb ik 2 keer geprobeerd en nooit meer. Volgens voorschrift is het 2-4 schepjes in 100 ml voeding. De eerste keer heb ik 2 schepjes in 150 ml voeding gedaan en toen deed hij over 50 ml al een half uur. Rest van de fles dus weggemikt en een nieuwe voeding gemaakt. Volgende voeding (was nacht) toch nog maar een keer geprobeerd, maar nog minder. Namelijk 1 schepje in een fles van 150 ml. Ging goed! Na de voeding en tijdje rechtop legde ik hem in bed, bedacht blij dat hij niet had gespuugd en een minuutje later ging hij in 1 seconde van stil naar gillen. Echt, ik heb hem nog nooit zó hard horen huilen, en ook niet op die manier. Hoop dat ook nooit meer te horen want het klonk als heel erge pijn. Zelfs vriend, die 's nachts in coma ligt en er heel lang over doet om wakker te worden, zat meteen rechtop in bed. Het kan toeval zijn, misschien heeft het niks te maken met die Nutriton, maar ik ga het niet nog eens proberen. Dan maar een beetje spugen.

Oh ja, een nacht doorslapen doet ie dus nog niet. De laatste voeding is meestal zo tussen 22.00 en 23.00, soms iets later, en dan komt ie tussen 3.00 en 4.00 maar in ieder geval voor 5.00 weer. Het zij zo. Een paar nachten geleden sliep hij wel langer door en toen was ik klaarwakker (geconditioneerd, haha). Heb ik de was maar gedaan terwijl ik wachtte tot hij wakker werd...
Jeetje Pippa dat is schrikken zeg, ik ken dat wel, vannochtend spuugde Sara ook ineens de halve fles eruit. Bah wat een naar gehuil geven ze dan. Meer een hoge schreeuw. Nog maar een half flesje gegeven en toen hield ze het wel binnen. Was al bang dat het de griep was.

Wat ik wel raar vind is de Nutriton. Want in Omneo zit juist ook johannesbroodpitmeel en extra zetmeel voor hongere babies. Ik doe inderdaad 1 afgestreken schepje erbij (op 150 ml). Maar ik gebruik Friso Comfort tegen spugen. Ik doe voor de nachtvoeding Friso voor hongerige babies en daar doe ik geen Nutriton in. Nou ja, het is altijd een beetje uitproberen.

Lisa: niet inbakeren in het wiegje. Wat een raar verhaal. Daar is het toch juist voor bedoeld? Voor in het wiegje of ledikant? Waar moet je dan inbakeren? In de box ofzo? Nou dat vind ik echt nergens op slaan. Nee hoor gewoon in de wieg doen. Voor meer info kun je altijd kijken op www.inbakeren.nl maar volgens mij had ik die site al een paar keer gegeven

Pada: Dat is echt heel shit van die ijsblokzakjes. Daar was ik altijd bang voor. Men heb je zo je best gedaan omdat allemaal bij elkaar te sparen loopt het zo weg grrrrrrr

MissBR: zie al de hele dag je zoon in pyama hahaha. Is hij al thuis? Want ben wel benieuwd hoe het afgelopen is.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lisa: heftig verhaal, zeg! En wat ga je er goed mee om! Knap! O, kan je die link van de outlet-shop hier plaatsen? Ben zeker wel geïnteresseerd in broekjes van Imps en Elfs. (voordat ie wordt verwijderd heb ik de link dan al wel )
quote:Carpe Diem schreef op 10 september 2009 @ 09:49:

Echt niet dat ze dan genoegen neemt met een speen. Volgens mij heb ik een kleine diva gebaard :-) Hier precies hetzelfde diva-gedrag! Ik zei het al toen ik zwanger was... Blogdiva is bijna 2 weken na de uitgerekende datum geboren. Ik zei toen al: een echte diva laat op zich wachten, wil dat je de rode loper voor d'r uitrolt...... en maakt dan een groots entree! En dat deed ze. :-)

O Lisa, ik zie nu pas dat je de link al geplaatst had. Thanks!
Zonde Pada! Die zakjes horen gewoon heel te zijn!

Chica, beterschap! Griep is echt kut. Hopelijk duurt het niet te lang en blijven je meiden bespaard!

MissBr, ik weet wat ik zeg hoor! Je bent altijd welkom, maar bel even van te voren. Mijn nummer staat op de adressenlijst van hyves.

Ben heel benieud hoe je zoon is thuis gekomen! Ik hou wel van mensen/kindjes die hun eigen weg volgen en niet klakkeloos de rest volgt.

Lisa, inbakeren doe je toch juist in de wieg of ledikant? Tenminste ik wel. In de box of wandelwagen slaapt ze niet ingebakerd.

Was je alleen bij de bevalling of heb je familie of een vriendin erbij gevraagd?
Chica: beterschap!
Ik heb net op die site een leuk jurkje van Imps en Elfs en een soort catsuit van Kidzcase besteld. Leuk!!

Chica, je hebt al een flinke opruiming gehouden zeg. Lekker!!
Lisa, ik heb eigenlijk geen idee welke speentjes ik heb (ben het alweer vergeten).In ieder geval twee soorten en van beide is hij niet zo’n fan. Maar soms pakt ie ‘m wel hoor, dan wordt hij er wat rustiger van.

Pippa, je hebt vijf voedingen en toch nog in de nacht? Maakt hij dan niet een keer een wat langere ruk slaap dan overdag? Iemand nog tips om het aantal voedingen terug te brengen? Ik zit overdag nog minimaal eenmaal per 3 uur te voeden (BV), ’s avonds vaak een keertje al na 2 uur en ’s nachts soms wel een ruk van 6 uur. Als ik wil gaan kolven op het werk zou het anders wel heel vaak moeten!

Chica, beterschap!
Hij slaapt overdag, meestal aan het eind van de dag tot de avond (laatste voeding) iets van 6 of 7 uur. Maar hoe ik dat naar de nacht krijg weet ik niet. Heb ook een diva (divo) gebaard want als ie wakker wordt wenst ie eten. Snel. Soms slaapt hij 's nachts ook langer hoor, is tot nu toe 2 keer voorgekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven