Gestopt met de pil... januari 2009
woensdag 9 september 2009 om 15:40
Deel III
Kunnen we weer even vooruit...
Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateFuturemaman 27jr28 jan 0923 okt��Yaelle2 30jr1 jan 091 nov��Loesssie 28jrjan 096 nov lnl��Jippiedepippie 30jrsept 08Hij is geboren!!! 10 oktoberNietvoordepoes 30jr1 jan 09Ze is geboren!!! 12 oktoberAkka 29jr25 sep 08Ze is geboren!!! 20 okt 09Muca 26jrjan 098 okt vlk24 okt 09Jowellie 35jrdec 0819 nov gyn+echo!20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0927 okt vlk26 jan 10Mundy 34jr22 jan 0922 okt vlk30 jan 10Xasi 26jrdec 0827 okt vlk10 feb 10Uggie 31jrjan 092 nov vlk/echo25 apr 10Coco1977 32jrsept 09? vlk1 mei 10Bebje 28jr13 feb 099 nov termijnecho18 mei 10
Kunnen we weer even vooruit...
Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateFuturemaman 27jr28 jan 0923 okt��Yaelle2 30jr1 jan 091 nov��Loesssie 28jrjan 096 nov lnl��Jippiedepippie 30jrsept 08Hij is geboren!!! 10 oktoberNietvoordepoes 30jr1 jan 09Ze is geboren!!! 12 oktoberAkka 29jr25 sep 08Ze is geboren!!! 20 okt 09Muca 26jrjan 098 okt vlk24 okt 09Jowellie 35jrdec 0819 nov gyn+echo!20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0927 okt vlk26 jan 10Mundy 34jr22 jan 0922 okt vlk30 jan 10Xasi 26jrdec 0827 okt vlk10 feb 10Uggie 31jrjan 092 nov vlk/echo25 apr 10Coco1977 32jrsept 09? vlk1 mei 10Bebje 28jr13 feb 099 nov termijnecho18 mei 10
donderdag 10 september 2009 om 10:43
@Bebje: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!! Super zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt heel gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Yaelle: Jij nog getest?
@Akka en Poes: Jullie hebben een lief berichtje bij mijn foto geplaats, maar mij Maris genoemd hahaha. Zouden jullie dat kunnen veranderen?
@mundy: En heb jij mini al gevoeld?
@Jowellie: Ga je nog een pretecho maken?
@Yaelle: Jij nog getest?
@Akka en Poes: Jullie hebben een lief berichtje bij mijn foto geplaats, maar mij Maris genoemd hahaha. Zouden jullie dat kunnen veranderen?
@mundy: En heb jij mini al gevoeld?
@Jowellie: Ga je nog een pretecho maken?
donderdag 10 september 2009 om 11:13
Goedemorgen!!!
@ Bepje, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!
@ Poes, de laatste uurtjes, lekker hoor!
@ Ugg, volgens mij wordt E.R. zondags herhaald.
Enne, vwb vakantie met 20w; ik heb net een vakantie geboekt!!! We vertrekken de 26e, ben dan bijna 24w en ik kijk er onzettend naar uit! Maar ik denk dat het voor iedereen verschillend is.
@ maris, nee, we hebben besloten om geen pretecho te laten maken. We zien het wel of mini met 30w het geslacht goed showt en anders... suprise suprise....
@ Bepje, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!
@ Poes, de laatste uurtjes, lekker hoor!
@ Ugg, volgens mij wordt E.R. zondags herhaald.
Enne, vwb vakantie met 20w; ik heb net een vakantie geboekt!!! We vertrekken de 26e, ben dan bijna 24w en ik kijk er onzettend naar uit! Maar ik denk dat het voor iedereen verschillend is.
@ maris, nee, we hebben besloten om geen pretecho te laten maken. We zien het wel of mini met 30w het geslacht goed showt en anders... suprise suprise....
donderdag 10 september 2009 om 11:18
@ugg: 20 weken kan volgens mij prima. ze zeggen dat het eerste en het laatste trimester het zwaarst zijn, en het middelste meestal fijn. Dus ik zou het doen!
@akka: heb de trouwfoto's nog niet binnen (benieuwd...), maar ben niet zo van de foto's op internet plaatsen - wel lief dat je t vraagt! We zijn trouwens vergeten met z'n tweeën te poseren (oeps...)...
Had van de week borstvoedingscursus (is nog ingewikkelder dan je denkt!) en kwam daar een oud klasgenootje van de middelbare school tegen! Echt grappig en toevallig, want we wonen niet meer op dezelfde plek (zijn blijkbaar allebei naar het midden des lands verhuisd). Maar we zijn denk ik niet echt elkaars types.
Yoepieee, ze hebben een gastouder voor ons gevonden! Ben heel benieuwd, we moeten haar nog gaan ontmoeten, maar ze woont bij ons om de hoek!
@akka: heb de trouwfoto's nog niet binnen (benieuwd...), maar ben niet zo van de foto's op internet plaatsen - wel lief dat je t vraagt! We zijn trouwens vergeten met z'n tweeën te poseren (oeps...)...
Had van de week borstvoedingscursus (is nog ingewikkelder dan je denkt!) en kwam daar een oud klasgenootje van de middelbare school tegen! Echt grappig en toevallig, want we wonen niet meer op dezelfde plek (zijn blijkbaar allebei naar het midden des lands verhuisd). Maar we zijn denk ik niet echt elkaars types.
Yoepieee, ze hebben een gastouder voor ons gevonden! Ben heel benieuwd, we moeten haar nog gaan ontmoeten, maar ze woont bij ons om de hoek!
donderdag 10 september 2009 om 11:19
@Jowellie, en wat is de bestemming geworden? Oh, ik hoop het maar, ik zal zo eens even op internet koekeloeren of ik het ergens terug kan vinden... Wat goed van je zeg, dat je je kunt beheersen, ik had allang bij de echoscopiste gelegen! Maar ik kom het geslacht helemaal niet te weten.... Whèèèh! Ik ga er vanuit dat het een meisje is, weet niet waarom.
donderdag 10 september 2009 om 11:28
Dat vind ik ook, je wordt echt een soort van vuil aangekeken als je geen borstvoeding geeft... Laat mensen lekker hun eigen beslissingen nemen! Als het niet gaat of lukt en je schiet er mega van in de stress, is het toch vaak beter om te stoppen. Ik vind het ook altijd zwaar overtrokken! Idd Muca, mn lief wil het niet weten, die wordt graag verrast... En ik leg me daar maar bij neer... Kan hem moeilijk pushen... toch? Of moet ik dat gewoon doen, is dat mijn recht als zwangere?
@Akka, hoe is dat nu eigenlijk bij jou? Ik herinner me dat je een tijdje geleden schreef dat er toch wel een kansje is dat het zou kunnen lukken?
@Akka, hoe is dat nu eigenlijk bij jou? Ik herinner me dat je een tijdje geleden schreef dat er toch wel een kansje is dat het zou kunnen lukken?
donderdag 10 september 2009 om 11:31
@ugg: haha, weet niet of dat juridisch gezien je recht is. moeten we uitzoeken. Maar het is ergens misschien ook wel leuk als het wél een verrassing blijft, toch? Ik vind het wel lastig dat wij het tegen niemand zeggen en wél weten. Dan vragen mensen: weet je het? en dan zeggen we ja... <stilte>, maar we houden het geheim... toch is het tot nu toe aardig gelukt. We hebben ons twee keer versproken bij mijn ouders (ik zei: ze), maar die denken allebei nu dat het een jongetje is, dus die hebben het niet door gehad. Iedereen denkt trouwens dat het een jongetje is - we zouden er bijna aan gaan twijfelen!
donderdag 10 september 2009 om 11:32
@Ugg, nou hij gaat niet 's nachts liggen kijken naar zijn dobber hoor. Sterker nog, bij karpervissen heb je niet eens een dobber, de lijn ligt op de bodem Hij gaat gewoon slapen en als er een vis bijt, dan gaat er een pieper af en daar wordt hij wakker van. Ja echt, je moest eens weten wat voor apparatuur daar allemaal aan te pas komt joh, echt reteduur!!
Wat die vakantie betreft, gewoon doen! Ik ben nu 20 weken (zaterdag) en voel me prima! Ik rijd ook nog steeds paard. Al zal dat niet zolang meer lukken vrees ik...
@Mariska, ja ik kan mini nu voelen!! Nog niet echte schoppen, maar wel van die plopjes waarvan je gewoon zeker weet dat het de baby is. Héérlijk!!
@Muca, is borstvoeding geven echt zo ingewikkeld? Hmm, ik was wel van plan om het te proberen, maar niet om er nou een cursus voor te nemen. Maar dat is dus eigenlijk wel aan te raden?
@Jowellie, knap dat je zo geduldig bent en af gaat wachten of het geslacht met 30 weken te zien is. Ik kan dat echt niet, ben ik veel te nieuwsgierig voor!
Wat die vakantie betreft, gewoon doen! Ik ben nu 20 weken (zaterdag) en voel me prima! Ik rijd ook nog steeds paard. Al zal dat niet zolang meer lukken vrees ik...
@Mariska, ja ik kan mini nu voelen!! Nog niet echte schoppen, maar wel van die plopjes waarvan je gewoon zeker weet dat het de baby is. Héérlijk!!
@Muca, is borstvoeding geven echt zo ingewikkeld? Hmm, ik was wel van plan om het te proberen, maar niet om er nou een cursus voor te nemen. Maar dat is dus eigenlijk wel aan te raden?
@Jowellie, knap dat je zo geduldig bent en af gaat wachten of het geslacht met 30 weken te zien is. Ik kan dat echt niet, ben ik veel te nieuwsgierig voor!
donderdag 10 september 2009 om 11:38
@mundy: nou, het was meer een voorlichtingsavond. Op zich wel handig (AU - trapt tegen m'n ribben), dan weet je een beetje wat je kunt verwachten. De kraamverzorgster die legt het ook gewoon allemaal uit hoor, dus het is denk ik niet noodzakelijk. Maar ze legt uit waarom het soms mislukt (en dat dat natuurlijk helemaal niet nodig is), hoe je er mee om moet gaan, etc. Gewoon als extra info wel handig.
Mijn echoscopiste zei met 28 weken dat je dan ook nog paard kan rijden. Dat leek mij toch wel stug. (ik doe er niet aan hoor, daar niet van).
Mijn echoscopiste zei met 28 weken dat je dan ook nog paard kan rijden. Dat leek mij toch wel stug. (ik doe er niet aan hoor, daar niet van).
donderdag 10 september 2009 om 11:42
Je mag gewoon zolang door blijven rijden als je zelf wilt. Totdat je last gaat krijgen of het niet meer vertrouwd. Er zijn mensen die tot de laatste week doorrijden, maar dat snap ik echt niet. Dan zit je buik toch in de weg? Met rijden zelf heb ik totaal geen last, maar ik krijg moeite om er af te komen. Je moet dan natuurlijk je been over de kont van het paard krijgen en dat betekent dat je naar voren moet leunen. Maar ik heb nogal een diep zadel, dus komt mijn buik tegen de boom van het zadel aan en dat is niet fijn. Na het rijden begin ik nu soms last van mijn buik en/of rug te krijgen. Dus ik vrees dat ik zeer binnenkort zal moeten stoppen.... Jeetje, wat zal ik dat gaan missen!!
Maar het is natuurlijk voor een heel goed doel! Dat probeer ik mezelf steeds weer duidelijk te maken, ik stop niet voor niks!
Maar het is natuurlijk voor een heel goed doel! Dat probeer ik mezelf steeds weer duidelijk te maken, ik stop niet voor niks!
donderdag 10 september 2009 om 11:52
jeuj bepje: GEFELICITEERD
supergaaf!!!
expeditie robinson; jaa helemaal geweldig, al die vrouwen wat een ellende op zo'n eiland.... haha
wordt volgens mij ook op zondag herhaalt (en anders kun je misschien op internet de aflevering kijken)
jammer dat je moet gaan stoppen met paardrijden binnenkort, maar wel verstandig lijkt me.
oooh gisteren was de baby DRUK wel een paar uur lang, draaien, wormen, duwen, stoten, uitrekken, hikken etc pff
(misschien een beetje hyper van die enorme reep chocolade die ik had gehad??? pfff)
supergaaf!!!
expeditie robinson; jaa helemaal geweldig, al die vrouwen wat een ellende op zo'n eiland.... haha
wordt volgens mij ook op zondag herhaalt (en anders kun je misschien op internet de aflevering kijken)
jammer dat je moet gaan stoppen met paardrijden binnenkort, maar wel verstandig lijkt me.
oooh gisteren was de baby DRUK wel een paar uur lang, draaien, wormen, duwen, stoten, uitrekken, hikken etc pff
(misschien een beetje hyper van die enorme reep chocolade die ik had gehad??? pfff)
donderdag 10 september 2009 om 12:01
@jippie: Grappig hè, zo'n drukke baby! Hoorde trouwens gisteren bij die borstvoedingsbijeenkomst dat het waarschijnlijk is dat je baby straks min of meer hetzelfde ritme aanhoudt als nu in de buik. Dat wordt wat!!! De mijne is echt 's avonds en 's nachts aan het spoken. Gelukkig is het evenmin als ik een 'ochtendmens'.
Heb jij trouwens een voorgevoel over het geslacht?
@mundy: zeker een goed doel! En over 20 weekjes mag het weer! (alhoewel - met hechtingen en toestanden misschien nog even wachten
Heb jij trouwens een voorgevoel over het geslacht?
@mundy: zeker een goed doel! En over 20 weekjes mag het weer! (alhoewel - met hechtingen en toestanden misschien nog even wachten
donderdag 10 september 2009 om 12:08
Ugg ik zou het ook doen. Ik ben met 21 weken naar Sardinië geweest en 't was heerlijk. Zou er nu niet meer aan moeten denken. Neem het er nog even lekker van!
Aan de ene kant vind ik trouwens dat jullie gelijk hebben over de borstvoedingspropaganda en aan de andere kant snap ik het ook wel. Er zijn zoveel mensen die flesvoeding geven omdat ze dat gedoe aan hun borsten niet zien zitten of omdat het ze ingewikkeld lijkt en dan onthoud je je kin toch wel iets heel essentieels vind ik. Kijk er zijn natuurlijk altijd redenen om het niet te doen end at moet je ook vooral zelf bepalen, maar ik zie het nur er ook wel van om flink op de voordelen van borstvoeding te hameren.
Oh ja, nog 1 uur en 20 minuten....
Aan de ene kant vind ik trouwens dat jullie gelijk hebben over de borstvoedingspropaganda en aan de andere kant snap ik het ook wel. Er zijn zoveel mensen die flesvoeding geven omdat ze dat gedoe aan hun borsten niet zien zitten of omdat het ze ingewikkeld lijkt en dan onthoud je je kin toch wel iets heel essentieels vind ik. Kijk er zijn natuurlijk altijd redenen om het niet te doen end at moet je ook vooral zelf bepalen, maar ik zie het nur er ook wel van om flink op de voordelen van borstvoeding te hameren.
Oh ja, nog 1 uur en 20 minuten....
donderdag 10 september 2009 om 12:09
@ ugg, we gaan toch naar Turkije; lekker chillen in de zon!
( ik heb wel alvast even zitten intersletten voor een kliniek, just in case.... maar we gaan er vanuit dat het niet nodig is)
@ all, ik ben wel erg nieuwsgierig, maar door vriendlief weet ik me te beheersen, anders had ik allang ergens een afspraak gemaakt
( ik heb wel alvast even zitten intersletten voor een kliniek, just in case.... maar we gaan er vanuit dat het niet nodig is)
@ all, ik ben wel erg nieuwsgierig, maar door vriendlief weet ik me te beheersen, anders had ik allang ergens een afspraak gemaakt
donderdag 10 september 2009 om 12:14
donderdag 10 september 2009 om 12:30
ohh muca; nou dat belooft dan inderdaad nog wat! 's avonds echt heel druk, snachts valt wel mee. Al kan ik soms niet goed meer op een zij liggen omdat er dan een voetje in mijn zij prikt, heel naar gevoel is dat...
De laatste tijd denk ik vooral aan een jongen....
(dat zou het evenwicht in de tabel wel weer ten goede komen)
nvdp: jaaaaa je bent er bijna, oh wat zal jij blij en opgelucht zijn als je straks daarzo je kantoor verlaat.......heerlijk zeg!
De laatste tijd denk ik vooral aan een jongen....
(dat zou het evenwicht in de tabel wel weer ten goede komen)
nvdp: jaaaaa je bent er bijna, oh wat zal jij blij en opgelucht zijn als je straks daarzo je kantoor verlaat.......heerlijk zeg!