Gezondheid alle pijlers

Sandomigran tegen migraine

10-09-2009 15:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb om een preventieve behandeling gevraagd en dit medicijn gekregen. Thuisgekomen ben ik er niet erg gelukkig mee, bijwerking (vaak) gewichtstoename en oppassen bij epilepsie. Het laatste heeft mijn huisarts tegengesproken, de bijwerkingen zouden mild zijn.

Wie heeft er ervaring met dit middel? Ik wil wel erg graag van de migraine af. Maar ben door medicatie zo'n 10 tot 15 kg aangekomen en die ben ik nu weer kwijt. Wil ik graag zo houden.

Iemand ook bekend met de behandeling met vitamine B2 tegen migraine?
Ik gebruik rizatripanen voor mijn Migraine, in de smelttabletvorm. Mocht dit voor mij niet meer werken dan is een beta blokker nog het enige middel.

Geen ervaringen met vitamine B2. Ik slik multivitamines dus een te kort zou ik eigenlijk niet moeten hebben.

Heeft de apotheek nog een goed alternatief waarin ze adviseren misschien?
Ik heb nu eindelijk, na jaren tobben, een dieet gevonden waarbij ik weinig last heb.

In het verleden heb ik betablokkers gebruikt die helpen goed.

Maar goed, dit vroeg je niet natuurlijk. Ik zou het anders eens een paar weken aankijken. Mocht je niet tevreden zijn, direct weer terug naar de HA.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik heb ooit Sandomigran geslikt om migraine te voorkomen. Het hielp mij niet echt en ik kwam in een paar maanden ongeveer 10 kg aan!

Dit is wel meer dan 20 jaar geleden, maar het middel zal nog wel hetzelfde zijn.

Welke sterkte heb je?
Shit happens
Hoi, heb het middel een jaar of 17 geleden vorgeschreven gekregen. Werkte prima tegen de hoofdpijnaanvallen, maar had inderdaad ook erg veel last vann de bijwerkingen. Ik kwam een kilo per maand aan (maar at gewoon meer omdat ik de hele dag honger had), en het werkte ook bijna als slaappil (als ik nog wilde lezen in bed kon ik dat beter doen voor ik dat pilletje in nam.

ik weet mijn dosis niet meer, alleen dat hij erg laag was.
Mijn moeder heeft de dubbelzinnige eer de grootste patiente te zijn op migraine gebied en een uitdraai van meer dan 2 meter te hebben van de afgelopen jaren bij de huisarts voor medicijn gebruik enkel voor haar migraine.

Ze loopt nu bij een hoofdpijnkliniek in Drachten(?) waarvoor een lange wachtlijst was. Zit al jaren aan een dieet ( geen chocola, geen suiker, geen caffeine, geen alcohol etc) Ze is bij die meneer in Duitsland geweest, met zijn injecties met lidocaiene ofzo op de zgn acupunctuur zones, en ze is zwaar verslaafd aan de immigran geweest. Afkicken daarvan heeft haar bijna het leven gekost. Maar ze had geen keuze, want ze zat dagelijks aan meer dan 10 keer de toegestane dagdosering van dit middel. Nu heeft ze echter toch weer immigran in injectie vorm dan welliswaar, meegekregen van de arts, die zei het enkel in nood situaties te gebruiken, omdat injecties meteen werken kan je het zo beter doseren en waarschijnlijk gebruik je het dan ook minder. Omdat elke aanval anders is. Bij een gemiddelde aanval ligt mijn moeder 2 tot 4 dagen in het pikkendonker haar lijf leeg te kotsen. Ze is menigmaal in staat geweest zich voor een trein te storten. Ze zou afgekeurd kunnen worden op basis hiervan, maar dat weigert ze pertinent. Genezing is een utopie, maar het dragelijk maken moet toch ergens ooit haalbaar zijn. Al zou ze er 100 kilo van aankomen, alles beter dan die allesvernietigende hoofdpijn. Ze heeft nauwelijks een sociaal leven meer, werken is vaak niet te doen, autorijden is soms levensgevaarlijk, het is echt een niet te onderschatten handicap. Gewoon hoofdpijn is dan ook in niks te vergelijken met echte migraine. Migraine patienten reageren nagenoeg nergens op. Mijn moeder heeft expirimenteel alles wat er aan middelen in omloop is wel geprobeerd. Van antiepileptica tot antidepressiva, tot betablokkers en alle mogelijke pijnstillers die er maar op de markt zijn. Het enige wat haar helpt, mits op tijd genomen, en de heftige bijwerkingen op de koop toe nemende, is immigran, maar daar raak je afhankelijk van en werkt de migraine weer in de hand, et voila, het cirkeltje is weer rond.
Ik heb er geen ervaring mee dus kan je vraag niet beantwoorden. Ik heb wel betablokkers geslikt, deze hielpen goed, ik word hier alleen duizelig van, mijn bloeddruk wordt dan te laag.

Zoals je weet heb ik 2 weken geleden de botox behandeling gehad tegen migraine. Ik ben voorzichtig optimistisch. Het hele gebied voelt erg ontspannen aan. Alleen niet alles kan gebotoxt worden, dus de pijn in/achter mijn ogen (bv) blijft, en ook niet mijn hele nek kan ingespoten worden natuurlijk ik moet wel mijn hoofd op mijn lijf kunnen houden. Vorige week had ik migraine, maar die was duidelijk minder én van kortere duur. Meestal gaat migraine over in spanningshoofdpijn wat weer migraine uitlokt; dat had ik nu niet.

Ik heb er dus goede hoop bij, maar het blijft nog wel kort om er echt wat over te zeggen, ik heb wel vaker 'goede weken'. Zelf zou ik Botox dan eerder proberen dan een middel waarvan je zoveel aankomt etc. Maar dat is misschien persoonlijk.

Ik ben niet bekend met B2 tegen migraine,ik ga het gelijk opzoeken. Ik heb wel een chronisch B12 en B11 tekort, waarvoor ik injecties/tabletten krijg. Maar daarvan is mijn hoofdpijn helaas niet minder geworden.

Ik hou je op de hoogte over de botox.

@Zoyla: Wat vreselijk voor je moeder zeg, het is zeker een handicap, en ook (vind ik) een onzeker bestaan. Je weet nooit wanneer een aanval komt, soms wel, maar ook vaak niet. En het beperkt je vreselijk in je hele leven. Voor mij is tijdens een aanval Imigran ook het enige wat helpt.
Zoyla, als ik het verhaal van je moeder lees ben ik blij dat het met mij niet zo erg gesteld is. Imigran helpt, evt. in combinatie met paracetamol, en ik gebruik er nog steeds hooguit 2 per dag, laten we zeggen zes in een slechte week, en in laagste dosis. Soms breekt er een aanval tussen door waarmee ik niks anders kan dan plat liggen maar dat is behoorlijk weinig.

De sandomigran: er is no wucking fay dat ik mezelf weer vele kilo's laat groeien. Die beslissing had ik ook al genomen ten aanzien van antidepressiva of antipsychotica en die blijft staan. Ben veel te blij dat ik weer 'gewoon' alles kan eten zonder me druk te hoeven maken om gewicht.

Huisarts zag waarschijnlijk een spriet en dacht mss: die kan nog wel wat bij hebben zonder schade.

Ik ga ook googlen op B2.

Deze mogelijkheid kreeg ik uit een site die ook schreef dat zolang de triptanen werken, een preventieve behandeling niet echt aan de orde is.

Bedankt voor jullie posts!
Ik slik nu ribomigran tegen migraine aanvallen, ik heb het via de klassiek homeopaath aan bevolen gekregen.

Daarnaast heb ik ook magnesium,2 caps per dag.

Verder kijk ik naar wat ik eet, ik neem zoveel mogelijk voedingswaren waar niets aan is toegevoegd zoals smaalversterkers en derg.

Levensritme zonder al teveel veranderingen, geen nachtdiensten meer.bv

Migraine,ik hoop dat ze er echts iets voor uitvinden dat een gewoon leven mogelijk is.

Ps ribomigran is vit b complex
Ja doet mijn ma ook allemaal, of deed het. Ze is van wonderdokters naar kwakzalvers gestuurd, hing als het moest ondersteboven aan een boomtak, slikte de wereld aan rommel, maar hoofdpijn bleef ze houden.

Nu was mijn moeder vroeger altijd al gevoelig voor hoofdpijn ( net als ik helaas, en net als mijn oma, mijn moeders moeder dus) maar na de overgang werd het helemaal bar en boos ( bij mijn oma overigens ook, dus ik vrees het ergste)
Mamzelle,

In het verleden wel Sandomigran gehad, maar helaas werkte dit niet bij mij.

Ik slik wel van de apotheek zonder recept vitamine b-complex forte. Dit omdat Vitamine b complex ook schijnt te helpen om migraine te doen verminderen.

Wat ik geslikt heb in het verleden, Sandomigran, en Dixarit en verder Depakine.

Mijn huidige medicatie is Tegretol 2 x 600 mg en 1 x daags 25 mg Topamax. Dit omdat ik naast de migraine ook epilepsie heb, heb een combinatie van beide aanvallen.

Met de Tegretol had ik nog wel teveel aura's = bij mij de voorgevoelens van de epilepsie, nu met de topamax heb ik nog geen aura gehad 1 week.
Ben je nog maar net begonnen met de Topamax, Hendrina?

Ben benieuwd of je een update wilt geven hier, of op het migraine topic, als je het langere tijd gebruikt hebt?

Depakine: wel eens geprobeerd, maar ik reageerde daar heel slecht op. Rusteloos, paniekerig.

Van alle bijsluiters lezen wordt een mens ook niet vrolijk, trouwens.
Mamzelle,

Volgens mij is migraine topic erg laag....

Ik ben nog maar net begonnen met de topamax naast de Tegretol.

Zeker van bijsluiters wordt een mens niet vrolijk, maar lang niet iedereen reageert zo heftig op bijwerkingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven