Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas, helaas, helaas! Pijn gaat het wel doen!

Maar ik zag bijvoorbeeld erg op tegen de persweeen, terwijl ik achteraf gezien de ontsluitingsweeen veel en veel erger vond.

Zal jullie later nog wel eens mijn bevallingsverhaal vertellen, ik ben nl bijna in de auto bevallen en de vlos maar schreeuwen WEGZUCHTEN, WEGZUCHTEN!!! Oh my, ik krijg er weer de kriebels van!
Op het laatst ben je zwanger zijn zo ontzettend zat dat je dolgraag wil gaan bevallen, pijn of niet. In ieder geval dat is mijn ervaring. En ja, het doet pijn maar het is zeker te doen. En ze zijn tegenwoordig steeds makkelijker met een ruggeprik of zoiets. Dus nog niet over de bevalling nadenken, dat komt wel als we de 37 weken naderen.

Nu alleen nog de leuke dingen. Heb vandaag een schattig gebreid jurkje gekocht. Dit kind krijgt zoveel kleren dat ze waarschijnlijk alles maar een keer aankan voor ze er weer uit is gegroeid.
Ja, dat hoor ik meer inderdaad... Ik maak me er ook nog niet druk over, maak me al druk genoeg over andere dingen

Nog 6 dagen tot de 20-weken echo, dan ga ik los qua kleertjes vrees ik!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Nog maar 6 dagen, gaat snel Vicky. Spannend, ik ben zo benieuwd. Je gaat ons toch wel vertellen wat het wordt, he ?!
Jeetje zeg, ik heb echt het gevoel dat ik jullie helemaal kwijt ben.....heb het ZO ontzettend druk.....en ik zie (nu met die notificatie) constant dat jullie schrijven, lekker irritant haha. Ik werk vanuit huis en eigenlijk wordt het drukker en drukker, heerlijk natuurlijk aan de ene kant maar aan de andere kant eist mn dochter ook steeds meer aandacht op. Vanochtend zat ze ineens naast en was ze de creme-kleurige bekleding van de stoel aan het besmeuren met blauwe inkt....gelukkig kreeg ik het er weer af maar je moet echt overal ogen en oren hebben hoor...Van de zwangerschap merk ik echt helemaal niets. Af en toe een paar schopjes overdag. 's Nachts is het bij mij een ramp want ik moet elk uur naar de plee, of ik heb kramp of ik heb een nachtmerrie. Laatst brandde ons huis al af, heeft een bekende zelfmoord gepleegd, ging mn man vreemd.....allemaal dat soort dromen...dat van die brand was wel heel eng. Ik ga jullie eens even lezen.....moet maar bij blz 7 beginnen...hoop dat ik geen nieuwe opdrachten krijg voor het weekend.....

Haha Iemandanders: dat wordt nog wat met die nachtrust...maak je borst dan maar nat......die eerste maanden zijn echt zo leuk niet (ik ben erg nuchter hoor, ben niet zo van die roze wolk want die heb ik rond mn 1e bevalling niet gezien), ik kan gelukkig heel goed zonder slaap maandenlang...
Haha Marijo, je hebt iig een creatieve dochter! En lastig he, die nachtmerries? Ik heb vannacht slaande ruzie met mijn schoonmoeder gehad...

En ja, als ik het weet, zal ik vertellen wat het wordt! Dan moet hij / zij er natuurlijk wel net goed voor gaan liggen...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Sorry meiden, ik heb 5 dagen lang voor mijn werk een Italiaanse groep te gast gehad (niet thuis hoor, maar ik was wel soort van gastvrouw de hele week). Dus vanaf zondagavond tot gisteravond meer dan fulltime bezig gweest. Het was geweldig, maar ik ben nu heel moe! Ben ook ruim 2 kilo aangekomen deze week, haha, door al die lunches en diners in de meest leuke restaurants! Deze komende week maar even rustig aan... en meer hier bijlezen!!!!!!

@ Mebi, wat fijn dat alles goed is!!!!

@ Vicky, kun je echt niet eerder terecht voor die AD-adviezen?

De vraag over of jullie het geslacht gaan vertellen: volgende week hebben we de 20 weken echo. Geen voorgesprek trouwens, heb ik nog nooit gehad (klinkt alof ik dit al 10 x gedaan heb, haha, het is echt pas de 2e hoor..). Als we het weten, gaan we het ook wel vertellen aan anderen. Een van de Italiaanse gasten vroeg trouwens of we dan ook de naam al bekend gingen maken, hihi. Nou, dacht het niet!

Ik heb de hele week trouwens het gevoel gehad dat mijn buik enorm opgeblazen was. Misschien door de drukte, misschien door het vele eten, maar echt fijn voelde het niet. Toch maar eens vragen bij d everloskundige. Het voelt ook weer niet echt als harde buiken, meer alsof ik een constante zware bal in mijn buik heb. Tja, het zal wel.

Ik ben nog niet echt bijgelezen, dus ik reageer verder weinig op jullie. Sorry, zal volgende keer beter mijn best doen.

Liefs!
kaboinke, ik woon ook in het buitenland en hier vinden ze het ook heel normaal dat iedereen weet wat het wordt en ik word nu ook al continu gevraagd naar de naam (maar dat ga ik ook echt niet van te voren bekend maken). Rare buitenlanders soms ook.
ha Kaboink. Klinkt als druk maar ook een leuke week. Je hebt in ieder geval lekker gegeten :-).

Ik heb nog niet eens een afspraak voor een 20 weken echo, maar dat zal volgende week wel komen na de vk.

Wij willen het geslacht graag weten, en ik denk dat ik er ook geen probleem mee heb om dat te vertellen. De naam is toch wel leuk om pas te onthullen op het kaartje: dat geeft het kaartje extra waarde vind ik. We weten allebei de namen wel. In mijn omgeving wordt daar verbaasd op gereageerd: veel collega's vonden/vinden dat blijkbaar moeilijk. Het wordt meteen veel tastbaarder als het "ding" in je buik een naam heeft vind ik: dat geeft al wat meer persoonlijkheid. We gebruiken nu door elkaar de jongens en de meisjesnaam tot we het weten (alleen als we het er met zijn tweetjes over hebben natuurlijk).
Keek terug op het forum en zag dat mijn stukje niet is geplaatst.

Oepsie! Dan maar weer opnieuw.

Vergeef me als ik niet op iedereen antwoord hoor,want het is zoveel weer…

Mebi het gaat wel wat beter hoor, blijkbaar groeit het bij mij aardig snel en als ik dan een dag heb dat ik veel te doen heb kan ik daar wat last van hebben.

Gisterenavond ga ik naar de toilet heb ik wel een beetje bloedverlies. Ik hou het maar op een adertje die is gesprongen, maar als het terug blijft komen, neem ik wel even contact op.

Gelukkig jammie dat het goed was bij de VK! Altijd fijn hé die bevestiging.

Over voorkeur van geslacht, jeetje dat iedereen zich er zo druk om maakt ,en zo mee bezig is!

Ik merk het ook hoor, andere in onze omgeving nog meer dan wij zelf.

Vrijdag waren we bij mijn schoonouders aan het eten en daar kwamen ook schoonzussen en zwagers, en die hadden het over het geslacht van je kindje naar buiten brengen.

Hun vonden het zo vreemd als mensen dat deden, wij gaan dit waarschijnlijk wel doen hoor.

Bij dochter niet, maar je verspreekt je zo snel, dus why not?

Iemand anders trek je niks aan hoor inderdaad zoals al eerder is gezegd horror verhalen!

Als je zwanger bent krijg je van vele het bevallingsverhaal te horen en hoe het kindje is geweest…Merken jullie dat ook?

Vond ik trouwens ook met kraamvisite, vragen ze hoe het is, en meteen vertellen ze hun bevalling. Lief maar zit ik niet altijd op te wachten.

Ieder kindje is anders, dat zie ik nu ook wel bij ons in de familie. Er zijn nu 3nichtjes redelijk kort op elkaar maar wij gaan er alle 3 als ouders zo anders mee om en de kinderen zijn ook zo verschillend.

Over een bevalling dat het niet prettig is: Vliezen braken om 18.10uur en dochter is om 19.40uur geboren. Héél snel voor een eerste maar heerlijk!

Haha… Verder waren wij haar de eerste nacht vergeten te voeden. Werden wakker gebeld door een vriendin om 7.30uur hoe de nacht is gegaan..En haar vraag was: Hoe laat werd ze wakker?

HUH Werd ze wakker antwoorde ik: hmmm helemaal niet ze slaapt nog. Oepsie!

Met 4wkn sliep de spruit door, na voeding van 23uur maar gaan er nu vanuit dat alles heel anders is….

Iemand al nagedacht over een kraamborrel?
Voor ons geen kraamborrel. Ik vind bezoek (mits verdeeld over een langere periode) erg gezellig. En ik verwacht dat mensen in een kraamborrel toch te weinig met je kunnen praten, en dus snel alsnog een keer op de stoep staan. En dat vind ik dan weer wel wat teveel van het goede, haha. Lekker dubbel he?

Wij hebben de eerste 3,5 week zelf nauwelijks voor zoonlief mogen zorgen. Ziekenhuis, couveuse, warmtebedje, gelukkig konden we steeds meer zelf doen, maar 's nachts waren wij er niet bij. Vreemd gevoel hoor, om dan pas na die tijd je kind mee naar husi te krijgen en dan heel onzeker thuis te zitten met zijn drietjes...

Ik hoop dat het dit keer soepeler gaat. Maar.... de gynaecoloog gaat volgende week een uitstrijkje maken om te testen of ik draagster ben van de GBS bacterie (waar geloof ik zo'n 30 procent van de vrouwen draagster van is..), en die vroeggeboortes kan veroorzaken. Bij ons kan dat de oorzaak zijn geweest en daar gaan ze dus op testen. Ikz it daar natuurlijk toch al in de molen door die pap3B zooi.

Wat ik er alleen lastig aan vindt: als ik draagster blijk, kan ik mijn ogen er natuurlijk niet meer voor sluiten. Ik verwacht dan dat ik niet meer bij de verloskundige mag blijven, en sowieso in het ziekenhuis moet gaan bevallen ivm antibiotica die ze dan gedurende vier uur van d ebevalling gaan toedienen. En ik wil zo graag thusi bevallen, mijn kind meteen mee krijgen, etc. Dat kan ik dan wel vergeten. Aan de andere kant moet ik het ook maar relativeren, een bevalling gaat nooit zoals je gepland hebt (het is zelden te plannen en te voorzien wat er gebeurt), dus ik moet het maar over me heen laten komen...

En ja, bevallen doet inderdaad pijn. Maar zo horror vond ik het ook niet hoor! De ontsluitingsween waren echt klote toen ze stevig waren (en de verpleegkundigen maar zeggen dat dit wel mee viel en dat het nog wel even zou duren, achteraf bleek ik verder dan ze dachten) en de persweeen vielen bij mij alles mee. Kwam denk ik ook omdat ik mijn zoon er binnen 12 minuten uit had. Maakt denk ik ook wel uit of je kind 4,5 kilo is of 2 (zoals die van mij)

Hmm, zit ik hier nu ook mijn bevallingsverhaal te vertellen...... maar deze viel wel mee, misschien als tegenwicht voor de rest?

Liefs!
Haha pluimke: wat een heerlijk nuchter verhaal dat je de eerste nacht vergat te voeden. Daar gaan ze dus niet meteen aan dood gelukkig . Pfieuw: je kan dus nog wel eens iets fout doen in het begin!
Kaboinkie

Hoe gaat het met je "pap 3b verhaal"? Je leest zo veel van iedereen dat ik al weer vergeten was wie dat had... Moet daar nog iets mee gebeuren nu?

Vandaag eindenlijk 16 weken (zag dat ik eerder had geschreven dat dat zaterdag zou zijn). Wat ik leuk vind is dat er nu wat mensen in zicht komen in onze omgeving die in dezelfde situatie zitten. Van collega's wist ik het al, maar nu had mijn man het aan de mensen in zijn band verteld, en toen bleek dat de gitarist zijn vriendin precies een week later is uitgerekend (had hij ook nog niet verteld). En zo is er ook een vriendin van ons met wie mijn man regelmatig samen de honden uitlaat. Dat zijn dus echt mensen uit zijn belevingswereld die straks ook zitten met dezelfde dingen. Lekker in de winter met je honden door het bos en dan nog ergens een baby erbij enzo (draagdoek lijkt me het meest geschikt in het begin).
Haha Pluimke, t zou mij ook zomaar kunnen gebeuren, de eerste nacht door zonder voeding! En idd, ze gaan gelukkig niet zomaar dood....

Wat leuk iemandanders, twee mensen zo dicht bij in dezelfde situatie! Draagdoek / -zak lijkt mij ook handig in het begin, hoewel dat toch nog best wel zwaar schijnt te zijn.
@ vicky: draagdoek kan vast wel zwaar zijn, maar zo'n kinderwagen over zandpaadjes in het bos sleuren vast ook

Lijkt me alleen niet handig bij slecht weer: kind in doek onder je jas doen lijkt me toch wel risicovol qua ventilatie.

Had er sowieso nooit over na gedacht tot een kennis het er over had, dat wandelen met een kind in de regen een enorm gedoe is (regenschermen vastmaken etc en dan is thuis alles nat...). Met de honden is het geen probleem, zelfs niet als je twee keer op een dag in het bos in de regen loopt.

@pluimke: moest vandaag nog aan je denken toen ik las dat je een lichte bloeding had. Ik heb de laatste tijd ook last van zwakke plekjes in mijn slijmvlies, alleen bij mij is het niet op een spannende plek: ik heb steeds bloedingen in mijn rechter neusgat. Ik hoop niet dat je het stom vindt dat ik de vergelijking trek. Zelf vond ik het juist wel een geruststellende vergelijking: het komt echt heel veel voor, al had jij het natuurlijk ook liever op een plek waarbij je niet vreest dat je kind in gevaar is. Het zijn wel rare bloedneuzen: de eerste duurde behoorlijk lang, maar was vooral te merken aan de vieze bloedsmaak: het liep niet uit mijn neus maar direct mijn keel in. Nu overvalt het me nog regelmatig: bij het afdrogen van mijn gezicht na het douchen ineens een grote bloedstreep op de handdoek... Ieks: waar komt die vandaan?! Dan in de spiegel zien dat dat neusgat weer rood is...
Tja, al je bloedvaten zijn gevoeliger in je zwangerschap, dus ook je neus en andere vaten.... Soms wel lastig!!!

Mijn pap3b verhaal is lang niet ten einde: pas 6 weken na d ebevalling gaan ze daar wat aan doen en in de tussentijd elke 5 weken controle. Niet leuk, wel prettig dat ze het goed in de gaten houden. Zodra het toch erger wordt, gaan ze actie ondernemen. Geen idee wat, daar denk ik maar niet aan.

Ik heb regelmatig met een baby born (of hoe heet zo'n ding) rondgelopen, bij mijn zoon. Vanaf een week of 6 kunnen ze daar in. Een draagdoek, dat systeem heb ik nooit goed begrepen, schijnt wel een kunst te zijn. Maar daar kan je kleintje al wel direct in!
@kaboink: nu weet ik weer dat je dat schreef. Wat vreselijk spannend, maar fijn dat ze je in de gaten houden.

Een baby born is toch zo'n babypop waar je rond Sinterklaastijd mee doodgegooit wordt op tv? Maar ik snap wat je bedoelt; naam lijkt er op

Ik heb net maar weer eens de moeite genomen om een advertentie te zetten op een woningruilsite voor huurwoningen. Ik vond nog dat mijn waarschuwingen onderaan wat bits waren ("alleen reageren op de buurten die ik noem en duidelijk aangeven wat je te bieden hebt, anders reageren we niet"), maar na 2 minuten al weer de eerste gelukszoeker die "Utrecht Oost" toch net iets verder oprekte dan topografisch gebruikelijk is. Zucht: je krijgt zoveel onzinreacties dat je bijna geen zin meer hebt om het te proberen, maar het zou zo fijn zijn om een leuke ruil te vinden.
@ Kaboinkie: spannende periode in de dubbele zin van het woord... Wat gaan ze doen na de bevalling, weet je dat al?

@iemandanders, Lastig he, dat woningruilen? Wij hebben er geloof ik een jaar of twee over gedaan voordat we iemand hadden gevonden om mee te ruilen... En als het goed is gaan we over een maand ofzo verhuizen!

Je hebt idd gelijk, met een kinderwagen door de bossen lijkt me ook niet direct een succes, zeker in de regen!
Ik heb ook zo'n draagzak maar ik heb hem zelf maar een keer gebruikt. Ik vond het toch wel zwaar en het is toch een hele bult voor je, zeg maar. Zeker als je ook nog honden vast moet houden. Er zijn best kinderwagens die goed lopen op modderige paadjes, neem geen kleine wieltjes maar grote luchtbanden. Ik heb een Urban Jungle en die loopt goed in het bos, regenkap over het kind en die blijft droog, jij helaas niet. En makkelijk met een hand te besturen, ook handig als je een hond moet vasthouden.

Hier alles prima. Ben helaas vreselijk aan het snoepen geslagen, ik haal alles in van de afgelopen maanden.
Ha Vicky wat een positief verhaal dat je toch iets gevonden hebt! Ik had al het idee dat die hele woningruilwebsite echt nooit werkt. Heb nu weer een mail gehad van iemand uit Amsterdam die wel in mijn huis zou willen en die dan een driehoeksruil voorstelt, maar heb mijn twijfels: voor je het weet ben je dagelijks die site koortsachtig aan het doorjagen op zoek naar een geschikte derde kandidaat, en de vorige keer heeft dat ontzettend veel energie gekost en 0 resultaat: de dame die in ons huis wilde, trok uiteindelijk zelf in het geweldige appartement aan de Veeartsenijstraat waar wij dolgraag in hadden gewild, (GRRRR!) en een andere dame wilde uiteindelijk toch niet verhuizen... Wat een teleurstellingen!

@ jammie. Wat die hondenriemen betreft; dat was juist zo'n succes van de training in de Ardennen waar we met de honden naartoe zijn geweest. We hebben daar een leren riem gekregen voor om ons middel waar je de hondenlijnen aan haken aan vast kan maken. We zijn al weken aan het trainen zodat ze ook echt allebei links naast ons lopen zonder te trekken. Het vordert langzaam (gaan begin oktober nog een keer terug om de puntjes op de i te zetten), dus wij hebben gelukkig straks onze handen vrij als het kind er is :-)

Een kinderwagen ga ik proberen te lenen of tweedehands op de kop te tikken, dus ik weet niet of we precies dat merk en die uitvoering kunnen krijgen die helelaal past bij wat wij nodig hebben qua bospaden enzo. Vind ik prima als je er uiteindelijk maar driekwart jaar echt veel gebruik van maakt (van het wandelwagen gedeelte). Heb als vervolg een goede buggy van vrienden toegezegd gekregen voor als de spruit wat ouder is.
Ik vond zo'n buikdrager dus echt niet relaxed... Ik kreeg echt last van mijn nek en rug bij langere afstanden. Achter de wagen heb ik echter behoorlijk lange afstanden afgelegd. Ik liep en zoon sliep heerlijk!

Iemandanders, is kopen eventueel toch een optie voor jullie? In Utrecht staan behoorlijk wat huizen te koop en er is nu scherp te onderhandelen. Toevallig hebben wij net ons huis verkocht aan een stel met een babietje. Maar hopelijk lukt de woningruil, zou wel super zijn!!

Kaboinkie, prettig dat je de controles krijgt. Ben benieuwd hoe het straks gaat na de bevalling.

Ik heb volgende week de 20 weken echo al! Niet normaal, ik ben al bijna 20 weken. Ik ben al bijna op de helft!!! Hoe kan dit zo snel gaan?

Ik zit nu trouwens weer enorm te twijfelen joh. Ik wilde gaan voor een thuisbevalling. Eerste bevalling ging ontzettend goed en snel en vond het echt hels om met persweeen in de auto te zitten, omdat ik perse in het zh wilde bevallen. Dus ik dacht: ik ga het thuis proberen deze keer.

Nu heb ik de laatste weken in mijn directe omgeving een paar hele nare ervaringen gehoord (stress om gezondheid kind na bevalling) dat ik toch weer aan het twijfelen ben geslagen. Voor mezelf wil ik wel een risico lopen, maar voor mijn kind??? Pfffooee moeilijk vind ik dit.

Hoe denken jullie hierover?
@ Iemandanders: tsja ik vrees dat geduld een schone zaak is in deze... Ik had ook bijna de moed al opgegeven. Driehoeksruilen kan werken, maar is volgens mij ook een hoop gedoe en meer risico. Wij hebben ook drie keer zo'n voorstel gehad, liep uit eindelijk, na een hoop gedoe, op niets uit.

Een kinderwagen wil ik ook via MP kopen, heb al wel gekeken wat me iets lijkt, volgens mij zijn er idd wel te vinden die ook in het bos wel te doen zijn.

@Kessie; snel gaat het he? Ik ben donderdag halverwege, heb dan ook de 20-weken echo! Spannend! Wanneer jij?

Ik wil graag in het ZH bevallen, heb zoveel nare ervaringen van vriendinnen gehoord, ik durf het thuis niet aan... Hoewel de kans natuurlijk groter blijft dat het goed gaat. Aan de andere kant, het hoeft maar een keer mis te gaan. En risico voor jezelf kan natuurlijk ook een risico voor je kind worden!

@Allemaal: Hoe gaat het?
vickyp wijzigde dit bericht op 14-09-2009 17:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Wat heerlijk dat jullie al zover zijn! Lekker hoor meiden, geniet ervan! Spannend ook de 20 weken echo's. Willen jullie weten wat het is? En gaan jullie dat met ons delen?

Kessie, je vraag over de bevalling, ik ga op zeker voor een thuisbevalling. Bij beide jongens ben ik heel snel bevallen (ik heb geen normale weeen, maar ga pas wat voelen vanaf een cm of 7/8) dus heb zo en zo geen tijd om naar het ZH te gaan hahaha. Buiten dat is het me ook heel goed bevallen. Je kan gaan en staan waar je wil, je ligt lekker in je eigen bedje, douchje heerlijk!

Ik ken overigens geen negatieve verhalen over ziekenhuisbevallingen hoor, maar de thuisbevallingen zijn gewoon heel goed "bevallen" hahaha.

Moet ik wel zeggen dat ik mijn ziekenhuis tasje wel klaar zet, als de vlos vind dat we naar het zh moeten dan zal daar een goede rede voor zijn en ga ik niet op mijn strepen staan hoor.

Nou ik ga weer werken, BLEGH!!!

Oja ps: vanaf wanneer voelde jullie de babay zo goed dat je 100% zeker wist dat het de baby is...?? Ik denk het soms maar twijfel nog en wil het zooooooooooooo graag hihih

Beetje onzekere tijd vind ik dit...

Liefs!
Ik wist het zeker omdat ik een soort bubbels onderin voelde, best wel laag zeg maar! Ik voel het va de 17e week.

We wonen straks niet heel dichtbij het ziekenhuis (na verhuizing) en dat vind ik ook meespelen in de beslissing over wel/niet thuisbevallen. Ik ben er niet over uit.....Thuis lijkt me heerlijk, maar dan moet het wel goed gaan. En door die nare verhalen van goede vriendinnen, lijkt de weegschaal door te slaan naar het ziekenhuis.
Ik zou dolgraag willen thuis bevallen. Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad en mag dus nooit meer thuis bevallen. Zeker als je eerste bevalling prima is verlopen, is er niet echt rede voor een zk bevalling, zou ik zeggen. Het lijkt me zo heerlijk dat je erna meteen thuis bent en lekker samen in je bed kan gaan liggen. Na nummer 2 moesten we een nacht in het zh blijven. Na nummer 3 waren we wel binnen 2 uur thuis, heerlijk vond ik dat. Maar met weeen een eind in de auto is ook niet fijn. Maar ook als je in het zh wil bevallen, mag je er pas heen als je al flinke weeen hebt. Je kan het ook nog van de situatie laten afhangen. Als het goed gaat thuis, blijf je thuis en als je er niet goed bij voelt, kan je altijd nog naar het zh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven