Tijdbesparende huishoudtips!
zaterdag 30 juni 2007 om 22:03
Met twee kleintjes, het huishouden en werk kwam ik er achter dat ik toch iets georganiseerder om moest gaan met het huishouden dan hiervoor om niet te verzuipen in was, afwas en rommel!
Langzaam maar zeker verzin ik dingen om het me gemakkelijker te maken en ik dacht: dat doen jullie vast ook! Wie weet kunnen we van elkaar leren.
Dus plaats hier je tijdbesparende huishoudtips! (ja, lekker truttig, ik weet het, maar wel handig!)
Langzaam maar zeker verzin ik dingen om het me gemakkelijker te maken en ik dacht: dat doen jullie vast ook! Wie weet kunnen we van elkaar leren.
Dus plaats hier je tijdbesparende huishoudtips! (ja, lekker truttig, ik weet het, maar wel handig!)
maandag 2 juli 2007 om 13:31
Slabbetje met opvangbak heb ik laats bij de prenatal gekocht. Zitten per twee verpakt voor 5 euro geloof ik. Ik wil niet meer zonder, wat scheelt dat een hoop rommel op de grond.
Verder doe ik schoonmaken vooral tussen de bedrijven door en voor hele viee vlekken, stick ossegalzeep, goed insmeren even laten staan, dan biotex voorwassen en rest gewoon programma, alles is dan weer blinkend en schoon.
Wassen, drogen en direct opvouwen en opbergen, aan einde van de dag samen met de kleine speelgoed opruimen en verder bijhouden van wc schoonmaken, stofzuigen en keuken en badkamer boenen, hoewel die tip van de soda/bleek wel heel goed is.
Echte trucs heb ik niet. Behalve niet te druk om maken en veel samen met je kind doen, vindt de mijne geweldig interessant en daardoor is het niet zo'n vervelende bezigheid.
Groetjes Ukkie
Verder doe ik schoonmaken vooral tussen de bedrijven door en voor hele viee vlekken, stick ossegalzeep, goed insmeren even laten staan, dan biotex voorwassen en rest gewoon programma, alles is dan weer blinkend en schoon.
Wassen, drogen en direct opvouwen en opbergen, aan einde van de dag samen met de kleine speelgoed opruimen en verder bijhouden van wc schoonmaken, stofzuigen en keuken en badkamer boenen, hoewel die tip van de soda/bleek wel heel goed is.
Echte trucs heb ik niet. Behalve niet te druk om maken en veel samen met je kind doen, vindt de mijne geweldig interessant en daardoor is het niet zo'n vervelende bezigheid.
Groetjes Ukkie
maandag 2 juli 2007 om 14:16
-1 was per dag
- Wij hebben geen droger dus kleding gelijk uit de wasmachine, uitslaan/in vorm trekken en netjes strak ophangen = geen kreukels.
(gedragen) verkreukelde topjes, rokken op een hangertje hangen en beetje nat spuiten met spuitbus met water met een paar druppels robijn of iets wat lekker geurtje heeft, als het droogt droogt het fris op zonder kreukels.
Kan je ook met overhemden doen, dat scheelt al de helft met strijken.
- Swiffer vochtig voor laminaat en badkamer, maar ik maak altijd eerst de vloer nat omdat het anders te droog is.
- Elke dag een nieuwe theedoek en nieuw vaatdoekje, ivm bacillen (niet ivm efficientie maar ivm hygiene), ook elke dag een schone handdoek.
- VAATWASSER (onontbeerlijk voor ons)
en verder ben ik een slechte huisvrouw want ik stof bijna nooit.
- Wij hebben geen droger dus kleding gelijk uit de wasmachine, uitslaan/in vorm trekken en netjes strak ophangen = geen kreukels.
(gedragen) verkreukelde topjes, rokken op een hangertje hangen en beetje nat spuiten met spuitbus met water met een paar druppels robijn of iets wat lekker geurtje heeft, als het droogt droogt het fris op zonder kreukels.
Kan je ook met overhemden doen, dat scheelt al de helft met strijken.
- Swiffer vochtig voor laminaat en badkamer, maar ik maak altijd eerst de vloer nat omdat het anders te droog is.
- Elke dag een nieuwe theedoek en nieuw vaatdoekje, ivm bacillen (niet ivm efficientie maar ivm hygiene), ook elke dag een schone handdoek.
- VAATWASSER (onontbeerlijk voor ons)
en verder ben ik een slechte huisvrouw want ik stof bijna nooit.
maandag 2 juli 2007 om 14:45
Heb sinds mijn kleine het huis heel minimalistisch ingericht. Heel veel troep weggegooid...en of ik het mis? Totaal niet, heb ineens ook erg veel ruimte..Verder heb ik overal manden staan. In de keuken eentje met slabjes, in de huiskamer eentje met speeltjes die ik er s avonds allemaal ingooi. Alle kleertjes liggen in mandjes gesorteerd op broeken, truitjes, rompertjes, sokjes, enz...Op alle plekken in mijn huis staan dozen tissues op de greep. Mijn moeder komt een keer in de week oppassen en doet dan al mijn strijkwerk, heerlijk want ik heb er hekel aan. Ik ruim iedere dag op en was altijd meteen af. Een keer per maand laat ik boodschappen brengen door Albert, de zware dingen dan. Hellaas kan ik ze niet vaker laten komen, dure grap, maar absoluut de moeite waard voor iemand als ik die alleenstaand is en niet veel kan sjouwen ivm pijnlijke rug en drie trappen hoog wonen.Verder vraag ik mijn oppas om soms even met kleine te gaan wandelen zodat ik kan dweilen enzo, vaak doe ik dingen veel sneller als hij er ff niet is.Hoog op mijn verlanglijst staat een afwasmachine en een werkster.
maandag 2 juli 2007 om 14:54
quote:Iemand nog tijdbesparende vlekverwijderaartips? Meestal kiep ik kleding met vlekken in de biotex (er staat regelmatig een emmer wit of gekleurd), maar die bananenvlek of appelvlek blijft helaas gewoon zitten.
Van Biotex heb je ook de Oxi Effect Vlekkendepper (wat een naam
), werkt beter dan inweken of ossengal. En ik heb al heel wat ossengal-sticks versleten, hoor! 
Dus niks meer inweken, hup deppen en meteen in de was... klaar!
Van Biotex heb je ook de Oxi Effect Vlekkendepper (wat een naam
Dus niks meer inweken, hup deppen en meteen in de was... klaar!
maandag 2 juli 2007 om 15:01
Het klinkt heel truttig, maar ik ben lid van een msn-groep met huishoudtips & schema's.
Ik krijg iedere dag/week een mail met daarin schoonmaakklusjes die je op die dag/in die week kunt doen. Als je het iedere dag bijhoudt krijgt je hele huis regelmatig een beurt en kost het per dag niet veel tijd.
Niet dat ik het iedere dag doe, maar dan haal ik het wel weer in op een ander tijdstip. Ik heb er best wat aan, juist omdat ik zo'n slechte huisvrouw ben heb ik een beetje houvast aan die schema's.
Ik krijg iedere dag/week een mail met daarin schoonmaakklusjes die je op die dag/in die week kunt doen. Als je het iedere dag bijhoudt krijgt je hele huis regelmatig een beurt en kost het per dag niet veel tijd.
Niet dat ik het iedere dag doe, maar dan haal ik het wel weer in op een ander tijdstip. Ik heb er best wat aan, juist omdat ik zo'n slechte huisvrouw ben heb ik een beetje houvast aan die schema's.
maandag 2 juli 2007 om 16:09
Op woensdag en zaterdag is het bij ons 'wasdag' Dan gaan alle kids onder de douche of in bad (net hoe mijn hoofd staat, zaterdag altijd douchen ivm haren wassen)
Als zij onder de douche staan ( 1 voor 1) dan haal ik een doekje over mijn wasbak, lap de spiegel, doekje door het bad. Zijn ze schoon en fris (en liggen in bed, de jongste 2 dan:D) dan ga ik onder de douche (ik word altijd zeiknat dan) en als laatste maak ik de vloer van onze badkamer schoon. Zo heb ik een 'schone' badkamer en hoef ik hem maar 1 keer per 2 weken echt goed te doen (voegen enzo, maar die tip van bleek met soda ga ik zeker uitproberen)
smorgens uit bed, doe ik meteen 1 was in de machine, als de kids naar school zijn gegaan, haal ik die eruit en dan in de droger/aan de lijn. Dan de volgende was erin. Zo ben ik smorgens al door mijn was
Smorgens haal ik ook de stofzuiger door de kamer, mocht er onverwacht iemand langskomen (gebeurd niet zoveel, maar je weet maar nooit) is het netjes.
Voor al het speelgoed heb ik bakken van de Hema. Roze, blauwe, groene, witte. Al het speelgoed zit in die bakken. Toen ik nog geen mooie zolder had om ze neer te zetten, stonden ze gewoon in stapels op hun slaapkamers. Savonds, voor het slapengaan, moeten ze alles opgeruimd hebben (als ze jonger zijn, samen even snel opruimen)
dinsdag 3 juli 2007 om 09:38
ik heb een ramenlap tip! (heb zelf veel ramen van plafond tot vloer, dus vingers all-over)
Bij de blokker kan je een leifheid wisser kopen met aan een kant een microvezel doekje dat in de wasmachine kan.
Ik spray mijn ramen nat (gewoon kraanwater) met een plantenspuit, wis ze met de doekjeskant schoon, trek ze drook met de andere kant en klaar! (gebruik wel nog een oude lap om de wisser tussendoor droog te maken).
echt supersnel!
Bij de blokker kan je een leifheid wisser kopen met aan een kant een microvezel doekje dat in de wasmachine kan.
Ik spray mijn ramen nat (gewoon kraanwater) met een plantenspuit, wis ze met de doekjeskant schoon, trek ze drook met de andere kant en klaar! (gebruik wel nog een oude lap om de wisser tussendoor droog te maken).
echt supersnel!
dinsdag 3 juli 2007 om 09:48
Ik heb er ook eentje :)
Ik doe de wc's altijd met een mengsel van Dettol en water, (verhouding
1 op 10 ofzo), ook in een oude Glassexfles. Eerst de binnenkant vd pot
even met bleek en dan deksel, bril en pot insprayen, even laten zitten
en afnemen met wc-papier (want als ik érgens vies van ben, dan is dat
van een sopje voor de wc).
Verder las ik hier laatst ergens over dreumeshapje. Als je soep hebt:
beetje poeder voor aardappelpuree erdoor, zodat het stevig wordt. Het
smaakt nog goed ook!
Ik doe de wc's altijd met een mengsel van Dettol en water, (verhouding
1 op 10 ofzo), ook in een oude Glassexfles. Eerst de binnenkant vd pot
even met bleek en dan deksel, bril en pot insprayen, even laten zitten
en afnemen met wc-papier (want als ik érgens vies van ben, dan is dat
van een sopje voor de wc).
Verder las ik hier laatst ergens over dreumeshapje. Als je soep hebt:
beetje poeder voor aardappelpuree erdoor, zodat het stevig wordt. Het
smaakt nog goed ook!
dinsdag 3 juli 2007 om 09:57
quote:Op woensdag en zaterdag is het bij ons 'wasdag' Dan gaan alle kids onder de douche of in bad (net hoe mijn hoofd staat, zaterdag altijd douchen ivm haren wassen)Zozo, de kids gaan maar liefst 2x per week in bad/onder de douche. En zelfs 1x met haren wassen! Waar haal je tijd vandaan??? Die van mij gaan 2x per maand
dinsdag 3 juli 2007 om 10:22
quote:
Tsja, ik heb een boleodhekel aan t huishouden en ben dus ook van t snel even doen, en dan weer wat leuks doen.
Badkamer: in een oude glassexfles heb ik soda met bleek en water zitten. Daar spuit ik na t douchen de hele badkamer mee in. Twee uur in laten werken, schoonspoelen en t is allemaal, inclusief voegen, wit en helder en schoon. Kan ie dr weer 2 weken tegenaan.
Kijk, daar heb ik wat aan! Maar hoeveel soda, bleek en water doe je in de fles?
Tsja, ik heb een boleodhekel aan t huishouden en ben dus ook van t snel even doen, en dan weer wat leuks doen.
Badkamer: in een oude glassexfles heb ik soda met bleek en water zitten. Daar spuit ik na t douchen de hele badkamer mee in. Twee uur in laten werken, schoonspoelen en t is allemaal, inclusief voegen, wit en helder en schoon. Kan ie dr weer 2 weken tegenaan.
dinsdag 3 juli 2007 om 10:48
quote:
Het enige waar ik echt nog moeite mee heb ( ik zit er bijvoorbeeld nu ook tegenaan te hikken) is het schoon maken van de vloeren. Ik zou nu moeten stofzuigen en dweilen, en ik WIL NIET! Het schijnt heel snel en efficient te moeten kunnen, maar ik heb beneden bijna 80 vierkante meter vloer, en da's gewoon veel werk... Iemand tips? (behalve gewoon doen, die hamer ik er zelf al aardig in...)
Bij de Formido is een stoommop verkrijgbaar (49,95). Dit is een stoomapparaat met een dweil eronder. Het stofzuigen moet nog wel gewoon gebeuren, maar als je meteen daarna de stoommop erover haalt (gaat net zo makkelijk als stofzuigen, je hoeft er geen kracht voor te gebruiken), kan je er weer een tijdje tegen. Het ontsmet fantastisch en mijn vloer heeft er nog nooit zo mooi uitgezien! Als je het dweiltje erna meteen uitspoelt, kan je 'm heel lang gebruiken. Uiteraard zijn er ook losse dweiltjes verkrijgbaar.
Het enige waar ik echt nog moeite mee heb ( ik zit er bijvoorbeeld nu ook tegenaan te hikken) is het schoon maken van de vloeren. Ik zou nu moeten stofzuigen en dweilen, en ik WIL NIET! Het schijnt heel snel en efficient te moeten kunnen, maar ik heb beneden bijna 80 vierkante meter vloer, en da's gewoon veel werk... Iemand tips? (behalve gewoon doen, die hamer ik er zelf al aardig in...)
Bij de Formido is een stoommop verkrijgbaar (49,95). Dit is een stoomapparaat met een dweil eronder. Het stofzuigen moet nog wel gewoon gebeuren, maar als je meteen daarna de stoommop erover haalt (gaat net zo makkelijk als stofzuigen, je hoeft er geen kracht voor te gebruiken), kan je er weer een tijdje tegen. Het ontsmet fantastisch en mijn vloer heeft er nog nooit zo mooi uitgezien! Als je het dweiltje erna meteen uitspoelt, kan je 'm heel lang gebruiken. Uiteraard zijn er ook losse dweiltjes verkrijgbaar.
dinsdag 3 juli 2007 om 10:49
Was nat strijken en dan ophangen op hangertjes en laten drogen! Voor houten meubels gebruik ik goedkope billendoekjes. Bulk koken en invriezen. Winkelen online, scheelt veel impuls aankopen, gesleep met boodschappen, ongeduldig kind in de supermarkt en je kunt weekmenu op je gemak plannen.Tegels van de badkamer voor ik douche inspuiten, douchen en navegen met theedoek, straalt als een tierelier (terwijl ik bodylotion op natte huid heb gedaan want dan trekt het beter in), alleen hopen dat de buurman niet naar binnen kijkt, sta ik daar in mijn nakende niksie te poetsen.
dinsdag 3 juli 2007 om 10:49
quote:
quote: sunlight reageerde
AnAn, als je even terugleest, dat antwoord heeft ze niet lang na deze posting gegeven.
quote: sunlight reageerde
AnAn, als je even terugleest, dat antwoord heeft ze niet lang na deze posting gegeven.
dinsdag 3 juli 2007 om 11:09
dinsdag 3 juli 2007 om 11:34
Fijn topic dit!
Wij hebben glazen douchedeuren, vind ik altijd erg veel werk om schoon te houden/krijgen
Elke keer als we douchen maken we nu de deuren even droog met een trekkertje en een glasdoekje (van de Marskramer geloof ik...). De kranen drogen we ook altijd af en de wastafels ook altijd even na gebruik.
1 x per maand spuit ik de deuren in met schoonmaakazijn/water (1:4), mijn moeder doet dit altijd met glansspoelmiddel van de afwasmachine.
Daarna afspoelen, weer goed droogmaken met trekker & doekje en ze blijven mooi.
Wij hebben glazen douchedeuren, vind ik altijd erg veel werk om schoon te houden/krijgen
Elke keer als we douchen maken we nu de deuren even droog met een trekkertje en een glasdoekje (van de Marskramer geloof ik...). De kranen drogen we ook altijd af en de wastafels ook altijd even na gebruik.
1 x per maand spuit ik de deuren in met schoonmaakazijn/water (1:4), mijn moeder doet dit altijd met glansspoelmiddel van de afwasmachine.
Daarna afspoelen, weer goed droogmaken met trekker & doekje en ze blijven mooi.
dinsdag 3 juli 2007 om 11:43
kijk dat is een goede aanvulling op mijn nu wittere voegen (nog niet helemaal vlekkeloos, waarschijnlijk doordat het mengseltje daar beneden druipt en dus de onderkant heel goed in kan trekken, maar de bovenkant niet?). Verwijdert glansspoel kalkvlekken?
Voor de mensen met een RVS afzuigkap of fornuis: gewoon schoonmaken en daarna met baby olie (gewoon op doekje of billendoekjes) nawrijven, glans en streeploos verzekerd!
Voor de mensen met een RVS afzuigkap of fornuis: gewoon schoonmaken en daarna met baby olie (gewoon op doekje of billendoekjes) nawrijven, glans en streeploos verzekerd!
dinsdag 3 juli 2007 om 12:00
Als ik onverwacht bezoek krijg dan spuit ik glassex op de tegels en dan met een schone theedoek
.
En als je in schoonmaakazijn een paar druppeltjes geurolie doet dan ruikt het lekkerder. Erg vieze kranen met kalkaanslag, schoonmaakazijn op keukenrol om de kraan wikkelen 's avonds en 's morgens is het weer schoon!
Slabbetjes gaan hier meteen na het eten in de week, nog geen problemen gehad met bananen vlekken!
En als je in schoonmaakazijn een paar druppeltjes geurolie doet dan ruikt het lekkerder. Erg vieze kranen met kalkaanslag, schoonmaakazijn op keukenrol om de kraan wikkelen 's avonds en 's morgens is het weer schoon!
Slabbetjes gaan hier meteen na het eten in de week, nog geen problemen gehad met bananen vlekken!
dinsdag 3 juli 2007 om 12:40
Hebben wij ook. Ik maak ze tegenwoordig schoon met van die microvezeldoekjes. Één doekje maak je nat met warm water (géén schoonmaakmiddel!), daarmee goed over de douchedeur (of je ramen, spiegels etc etc) boenen, droogmaken met het andere doekje, en in een half uurtje (als je snel bent tenminste) heb je al je ramen, spiegels, douchedeuren enz. uit je hele huis streeploos schoon! Ideaal, zelfs mn moeder die altijd zweert bij ramen lappen met een zeem, trekker en schoonmaakmiddel is om.....en vraagt zich af waarom ze dit niet eerder wist...
Gekocht bij iemand die dit 'vanuit huis' verkoopt voor ongeveer 25 euro, maar heb ook al de goedkope variant (geloof nog geen 2 euro!) gekocht bij de Lidl.
En het handige: Kan gewoon in de wasmachine en de droger!
Groetjes!!
Hebben wij ook. Ik maak ze tegenwoordig schoon met van die microvezeldoekjes. Één doekje maak je nat met warm water (géén schoonmaakmiddel!), daarmee goed over de douchedeur (of je ramen, spiegels etc etc) boenen, droogmaken met het andere doekje, en in een half uurtje (als je snel bent tenminste) heb je al je ramen, spiegels, douchedeuren enz. uit je hele huis streeploos schoon! Ideaal, zelfs mn moeder die altijd zweert bij ramen lappen met een zeem, trekker en schoonmaakmiddel is om.....en vraagt zich af waarom ze dit niet eerder wist...
Gekocht bij iemand die dit 'vanuit huis' verkoopt voor ongeveer 25 euro, maar heb ook al de goedkope variant (geloof nog geen 2 euro!) gekocht bij de Lidl.
En het handige: Kan gewoon in de wasmachine en de droger!
Groetjes!!
dinsdag 3 juli 2007 om 13:25
Dat van bleek/soda/water moet ik ook maar gaan toepassen. iedereen hier is daar zo lovend over.
'k ben ff mijn huishoudklusjes langsgelopen en dit is volgens mij wel tijdbesparend/handig:
- Als ik de wasmand naar beneden breng om te wassen, maak ik altijd 1 handdoek nat met de douchekop en gebruik die dan als dweil voor de trap (daar moet ik toch vanaf)
- In de douche ligt standaard een afwasborstel, dan kan ik bijvoorbeeld de voegen eens lekker soppen met bleek tijdens het badderen van zoontje.
- Ipv wc-eend gebruik ik altijd puur chloor voor de pot. Werkt beter en ruikt lekker schoonmakerig. Poosje intrekken en je gaat een keertje boenen voor het idee, want nodig is het niet meer.
- Strijken doe ik niet. Ik draag sinds ik op mezelf ben gaan wonen haast nooit blousjes. Ik weet at wanneer ik ze koop ze meer op de strijkplank liggen dan in de kast.
- Dekbedovertrek na het wassen 5 minuten in de droger en dan op de lijn. Geen kreukel te zien!
- Heb ik niet, maar wil ik wel: een extra stofzuiger voor boven. Ik vind dat altijd zo'n gedoe om dat ding naar boven te slepen.
- Eerder maakte ik altijd om maandagochtend op het werk een lijstje adhv huishoudplaza. Moest ik van mezelf na werktijd 1 ding doen. En dan dingen die niet structureel wekelijks gedaan worden. De was, afnemen en zuigen dat moet gewoon op den duur. Maar zaken als magnetron, koelkast, de plinten, de lampen, de ramen, de gordijnen etc. zijn dingen die bij mij wel eens te lang blijven liggen. Dan moest ik gewoon wat doen en kon ik afstrepen op mijn lijstje (lijstje maken en dan mogen afstrepen voelt nl. heel goed!). En dan deed ik niet alle ramen of alle gordijnen, maar gewoon 2 ofzo. Niet de lat te hoog leggen, want dan is het na een week gebeurd.
Dit duurde hooguit een kwartier.
Hmmm... bij dat laatste denk ik, daar moet ik maar weer mee beginnen. want het is op den duur toch verwaterd!
BTW vind dit een heerlijk topic, krijg er schoonmaakdrang van!!!
'k ben ff mijn huishoudklusjes langsgelopen en dit is volgens mij wel tijdbesparend/handig:
- Als ik de wasmand naar beneden breng om te wassen, maak ik altijd 1 handdoek nat met de douchekop en gebruik die dan als dweil voor de trap (daar moet ik toch vanaf)
- In de douche ligt standaard een afwasborstel, dan kan ik bijvoorbeeld de voegen eens lekker soppen met bleek tijdens het badderen van zoontje.
- Ipv wc-eend gebruik ik altijd puur chloor voor de pot. Werkt beter en ruikt lekker schoonmakerig. Poosje intrekken en je gaat een keertje boenen voor het idee, want nodig is het niet meer.
- Strijken doe ik niet. Ik draag sinds ik op mezelf ben gaan wonen haast nooit blousjes. Ik weet at wanneer ik ze koop ze meer op de strijkplank liggen dan in de kast.
- Dekbedovertrek na het wassen 5 minuten in de droger en dan op de lijn. Geen kreukel te zien!
- Heb ik niet, maar wil ik wel: een extra stofzuiger voor boven. Ik vind dat altijd zo'n gedoe om dat ding naar boven te slepen.
- Eerder maakte ik altijd om maandagochtend op het werk een lijstje adhv huishoudplaza. Moest ik van mezelf na werktijd 1 ding doen. En dan dingen die niet structureel wekelijks gedaan worden. De was, afnemen en zuigen dat moet gewoon op den duur. Maar zaken als magnetron, koelkast, de plinten, de lampen, de ramen, de gordijnen etc. zijn dingen die bij mij wel eens te lang blijven liggen. Dan moest ik gewoon wat doen en kon ik afstrepen op mijn lijstje (lijstje maken en dan mogen afstrepen voelt nl. heel goed!). En dan deed ik niet alle ramen of alle gordijnen, maar gewoon 2 ofzo. Niet de lat te hoog leggen, want dan is het na een week gebeurd.
Dit duurde hooguit een kwartier.
Hmmm... bij dat laatste denk ik, daar moet ik maar weer mee beginnen. want het is op den duur toch verwaterd!
BTW vind dit een heerlijk topic, krijg er schoonmaakdrang van!!!
dinsdag 3 juli 2007 om 16:48
quote:
quote: Swinta reageerde
Op woensdag en zaterdag is het bij ons 'wasdag' Dan gaan alle kids onder de douche of in bad (net hoe mijn hoofd staat, zaterdag altijd douchen ivm haren wassen)
Zozo, de kids gaan maar liefst 2x per week in bad/onder de douche. En zelfs 1x met haren wassen! Waar haal je tijd vandaan??? Die van mij gaan 2x per maand
Goed he, ja ja, dat is zwaar plannen hier hoor! (zij gaan ook nog onder de douche na gym dus in totaal drie keer per week)
Oke, zijn ze echt echt echt heel vies (dus ze plakken overal) dan mogen ze nog een keer, onder luid protest, dat dan weer wel
quote: Swinta reageerde
Zozo, de kids gaan maar liefst 2x per week in bad/onder de douche. En zelfs 1x met haren wassen! Waar haal je tijd vandaan??? Die van mij gaan 2x per maand
Goed he, ja ja, dat is zwaar plannen hier hoor! (zij gaan ook nog onder de douche na gym dus in totaal drie keer per week)
Oke, zijn ze echt echt echt heel vies (dus ze plakken overal) dan mogen ze nog een keer, onder luid protest, dat dan weer wel