Tijdbesparende huishoudtips!

30-06-2007 22:03 356 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met twee kleintjes, het huishouden en werk kwam ik er achter dat ik toch iets georganiseerder om moest gaan met het huishouden dan hiervoor om niet te verzuipen in was, afwas en rommel!

Langzaam maar zeker verzin ik dingen om het me gemakkelijker te maken en ik dacht: dat doen jullie vast ook! Wie weet kunnen we van elkaar leren.

Dus plaats hier je tijdbesparende huishoudtips! (ja, lekker truttig, ik weet het, maar wel handig!)
Ik gebruik het (spiritus) ook op RVS, vooral om die vettigheid van bijv de afzuigkap af te krijgen.

1x in de zoveel tijd doe ik het met een speciale rvs reiniger omdat het dan wat mooier 'glanst'.

Een doekje met warm water met een beetje spiritus is ook ideaal om vettigheid van de deurklinken of lichtknopjes af te halen...
Voor een glanzend, streeploos resultaat, gebruik ik een hydrofiel-luier (zo'n katoenen luier met van die vierkantjes). Bij mij ligt ie standaard op de verwarming in de badkamer, als ie warm is werkt het namelijk nog beter !!! Met de vochtige of droge (warme) doek over de badkamerspiegel wrijven, met of zonder schoonmaakmiddel en je zult versteld staan

Is nat ook erg goed te gebruiken als dweil en stof-poetsdoek, schoenpoetsdoek etc......

Dus niet weg gooien als je ze niet meer gebruikt voor de kleintjes, bij de schoonmaakspulletjes!

Groetjes, Petra
De bovenkant van de keukenkastjes zijn ook altijd vre-se-lijk vies. Van dat aangekoekte vet...brr.

Ik schuur ze schoon met jif en als ze weer schoon en droog zijn, dan leg ik er daarna keukenrol overheen. De keukenrol neemt al het vet op. Wanneer ik de volgende keer de keuken schoonmaak, haal ik de keukenrol weg en hoef alleen nog maar met een vochtige doek erlangs. (én de plekjes te schuren waar perongeluk géén keukenrol terecht was gekomen!).

Met dank aan mijn moeder
up, zodat ik straks weer verder kan lezen, moet namelijk eerst huishoudelijke dingen doen
Fijn topic!

Ik heb een hele vieze aangekoekte bakplaat in mijn oven. Helpt daar ook die ammoniak in een kopje-truc tegen of moet ik het dan rigoreuzer aanpakken? Het is echt flink aangekoekt...
kan je het vivawondermiddel ook voor andere schoonmaak doeleinden gebruiken dan de badkamer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven