kinderschoenen

12-09-2009 15:34 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi,

Ik wil heel graag zelf zo die meetlatjes voor zowel buitenmaat voet als binnenmaat schoen hebben. Helaas zijn er nog best veel winkels die niet de cm's opmeten, maar zo een maten meter hebben (en niet iedere mt 22 is hetzelfde!). Daarnaast kan ik dan de maat even goed thuis opnemen, in alle rust... ipv met twee doorelkaar wurmende kinderen op de drukke zaterdag..

Maar ik kan nergenns vinden waar ik zo een setje zou kunnen halen/bestellen. Iemaand hiero die dat weet?

groetjes,

Starling
Maar met zo'n meter schiet je toch niks op? Ik heb nog nooit een schoenenwinkel gezien waar ze de schoenen niet op maat maar op centimeter zetten. En inderdaad, niet alle maten zijn hetzelfde, maar dat is een kwestie van uitproberen, toch?
Flint, als ze zo'n metertje hebt, kun je de binnenmaat van de schoen eerst even nameten voordat je de schoenen koopt.
Voetjes omtrekken op papier, uitknippen en in de schoentjes leggen die e zou willen kopen. Kan je zien of het past.

Maarreh: het lijkt me nou juist met schoenen wel handig om de kinderen wel mee te nemen. Er zit namelijk ook nog wel wat verschil in wreefhoogte, de breedte van de hiel, en om nou een mri-scan van de kinders hun voeten mee te nemen, of een afgietsel in gips, is ook zo wat.
ik kan me op zich wel wat bij de post van TO voorstellen.

mijn kids zijn poepievervelend als ze mee moeten, laat staan passen!

ik neem ook vaak op de gok mee. dus dat opmeten is zo gek niet hoor.

maar wat Tilalia zegt: je kunt zelf de voetjes omtrekken op papier..desnoods karton voor wat steviger resultaat.
Hmm, had niet helemaal goed gelezen, geloof ik. Ik zou sowieso nooit schoenen kopen zonder dat m'n kinderen erbij zijn. Lengte van de voeten is 1 ding, maar dan heb je ook nog de breedte van de hak, de hoogte van de wreef etc. Hoe vervelend het ook is (ik weet er alles van), ik sleep m'n kinderen altijd mee als het weer tijd is voor nieuwe schoenen.
Ik neem mijn dochter altijd mee met schoenen kopen en dat is maar goed ook. De ene schoen is de andere niet. Wij hebben onlangs schoenen gekocht, maar ze heeft er een aantal moeten passen voordat we de juiste gevonden hadden.

De ene maat 25 was te groot, bij de andere de schacht te groot, bij de andere zakte ze door aan de binnenkant. Er is niets belangrijkers dan goed schoeisel... dan maar even met wurmende kinderen in de stad.
Hoi hoi,

Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om schoenen te kopen zonder de kids...!! Maar je moet nu regelmatig naar de winkel om te meten of de huidige schoenen nog goed zijn.. (dat zou ik dan al thuis kunnen doen) en als ik het thuis van te voren heb opgenomen kan ik in de winkel met het 'binnenmaat'metertje de schoenen voor selecteren. Iedere schoen die ik bij voorbaat al niet hoef om te wurmen aan mijn driejarige is meegenomen! Uiteraard moeten ze de schoenen wel zelf ook passen in de winkel...

En daarbij, als ik nu naar een sneaker winkel ga dan hebben ze vaak geen metertje voor de binnenmaat te controleren (zoals de betere schoenwinkel)

Maar niemand een idee waar je zo'n ding kan bestellen?

groetjes,

Starling
Misschien is het heel eenvoudig. Haal de binnenzool uit de schoen en zet daar de kinderen op. Aan de binnenzool kun je zien of het schoentje nog past.

Verder zou ik inderdaad niet weten waar je het kunt kopen.

Binnemaatstok, hier dus:

http://shop.medical-leath ... roductID/183/Default.aspx
Whatever, I do what I want
o het plaatje erbij is mislukt helaas
of hier:

http://www.oomens-lederha ... &aid=2463&lang=NL&lang=NL

of hier heb je verschillende soorten:

http://www.schinsleder.nl ... merk_id=&zoek=&zoekType=1
Ik weet niet of je jongens hebt, maar Timberland schoenen hebben een binnenzooltje wat je eruit kunt halen en waar je de voet op kunt zetten. Dan hoef je dus niet dus niet te wurmen en zie je op voorhand al of de schoen past of niet.

Ik laat 2x per jaar de voeten opmeten en op basis daarvan zoeken we schoenen uit. Op basis van het advies van de schoenenmevrouw (die valt groot, die valt smal etc) maak ik dan een keus.

Overigens is hier het passen niet meer zo'n probleem, ik loop nu meer tegen 'smaakproblemen' aan. Mijn kinderen zijn 3 en 5 en hebben wat schoenen betreft echt een monsterlijke smaak
Gewoon met een stevige rolmaat. Je steekt hem in de schoen en bij de hiel lees je af hoeveel cm de schoen van binnen is.

Vervolgens laat je je kind op de rolmaat staan en kijk je hoe groot zijn/haar voeten zijn.
Doordat een rolmaat flexibel is kan je zo ook makkelijk laarsje opmeten vanbinnen.
Hoi hoi,

Thanks voor de tips! Daarmee ga ik het wel redden..

groetjes,

Starling
.
Ik las hier dat iemand 2 x per jaar nieuwe schoenen ging kopen. Ik weet niet vanaf wanneer dat kan, maar mijn dochter van 2 was 1 maand tijd een schoenmaat gegroeid, dus ik laat haar voeten echt wel regelmatig opmeten nu.
Datis niet helemaal waar. Het is moeilijk voelen bij kinderen. Veel kleine kinderen krullen hun tenen op als de schoenen niet meer goed passen.

Volgens mij wil ze de kids wel meenemen bij de aankoop van de schoenen, maar niet 2x per jaar langs de schoenenwinkel om te bekijken of de schoenen nog passen.
quote:qwertu schreef op 12 september 2009 @ 20:19:

Je voelt toch af en toe bij het aantrekken van de schoenen of de tenen niet al bij de neus zitten? Gewoon door op de schoen te drukken zeg maar?

Dochter heeft meestal schoenen die aan de voorkant heel hard zijn, daar kan je echt niet doorheen voelen. Ik kijk meestal naar de hiel, of daar nog wat ruimte over is en ik kijk in de schoen, daar staat dan de afdruk van de voetjes en daar moet dus nog wat ruimte over zijn aan de voorkant. En we laten sowieso elke 3 maanden haar voeten meten.... ze heeft tot nu toe om de 3/4 maanden nieuwe schoenen nodig gehad (ze is nu ruim 20 maanden).

Dochter gaat altijd mee met schoenen kopen, maar ze vindt het ook geweldig (nog wel ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven