Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Yeahhh! Gefeliciteerd Star, wat snel! Super super, ben ook weer erg benieuwd naar je verhaal. Maar eerst maar lekker uitrusten in je kraamhotel.

Nog geen naam nieuws?? Ik wil weten hoe ze heet!

Dier, fijn dat je er weer bent, vooral ook fijn om weer thuis te zijn. Krijg je nog extra hulp vanwege ks?

Pauw, hier ook een die nog lang niet op oude gewicht zit, hoor. Volgens mij was er maar één het tegnovergestelde durfde te beweren, geheel tegen de afspraak in, toch Mmomo?

En hoeveelheid voor in flesje, hier is de magische formule:

gewicht in kilo's x 150 ml en dan delen door aantal voedingen dat ze op een dag krijgt.

Dus bij 5 kilo: 5 x 150 = 750 ml, delen door bv. 7 voedingen = ong. 110 ml per keer

Nala, verveel je je?? Mag hier wel even komen helpen, haha. Wilde juist gaan inpakken, want vanmiddag rijden we naar ouders om vandaaruit maandag op vakantie te gaan. Maar juist vandaag wordt man gebeld door klant met computerstoring en ik dacht juist te kunnen gaan inpakken, want dochter slaapt lekker, heeft zoon kuren... GRRR... Ben al zo'n ster in plannen, nou, nu werkt het allemaal helemaal NIET mee. Maar goed, ik houd me rustig, kan verder toch weinig uithalen.
O ja, Dier, zat je hyvesfoto's te bekijken. Is dat toevallig dat je er zelf niet opstaat?? Meen me iets te herinneren over make-up in het ziekenhuisbed... Maarre, wat een prachtig mannetje hebben jullie gekregen, zeg! Echt een mooi ventje! En klopt het dat jullie ook roze/rood behang op de slaapkamer hebben? Lijkt wel wat op dat van ons, geinig.
Ha op gewicht zijn... grapje zeker.

Ik ben in totaal 27 kilo aangekomen (wow...) en ben er nu 15 kwijt sinds de bevalling. Nog 12 te gaan. Moet wel zeggen dat ik niet veel honger heb en ook geen trek in snoep, dus wie weet gaat het toch niet zo een gevecht worden als verwacht!
Ik zit inmiddels al onder mijn echte startgewicht. Op zich wel fijn maar wel jammer dat het voornamelijk kwam door al het verdriet en zorgen.

Ik lijk mezelf weer wat terug te pakken. Alles word helderder. De strijd tussen de borst/fles/kolf is nog niet gestreden. Zoon pakt sinds gisteren na flink wat bloed zweet en tranen (ik voelde me zo afgewezen) maar ik vind het naar en het doet pijn dus volledige borstvoeding gaat het niet worden hier. Borsten hebben veel hersteltijd nodig. We proberen nu een beetje een verdeling te vinden. Keertje borst, keertje kolf en keertje fles. Als het maar leuk blijft is nu vooral het belangrijkste want genieten van de afgelopen week en van zoon heb ik eigenlijk te weinig gedaan.

Star, ben zo blij voor je dat het toch nog vanzelf is gegaan.

Owja, kleine man zit nu op 1 week oud al 200 gram boven zijn geboortegewicht. Hij doet het goed op de mama/friso mix
gefeliciteerd met je dochter star!!! fijn dat ze toch nog heeft besloten om geboren te worden voordat de uitsmijter langskwam om haar eruit te vegen....
Star, gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!!

Fijn hoor, gewoon lekker natuurlijke bevalling en meteen naar huis en meisje al aan de borst enzo

En hele mooie naam!!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Dier, geweldige foto's. Maar waar ben jij inderdaad?

Oh en Star, ik had gewoon al geraden dat het die naam was. Hebben we het ooit heel lang geleden eens over gehad.
Wij waren vandaag naar Kamp Vucht, was heel indrukwekkend. We wilde eigenlijk ook nog naar Den Bosch, maar is er door lange boswandeling en lang bij het monument blijven niet eens meer van gekomen.

Wat goed van gewicht, Aruba
He Rebbel, bedankt voor de formule.

Aruba ; fijn dat je een beetje een beter gevoel krijgt.

En hij groeit inderdaad prima.

Inad ; Kamp Vucht lijkt me erg heftig. Ben wel eens in Westerbork geweest vond ik ook al pittig, maar wel interessant.

Ik weeg me nooit, maar weet alleen maar dat ik mijn oude kleding nog lang niet aan kan. Was voor de zwangerschap ook wel netjes qua maat, dus moet nog echt mijn best doen.

Man heeft vandaag de boodschappen gedaan en die is niet zo van de snoeperij. Er is nu dus niet zo veel in huis. Wie weet helpt dat een beetje.

Ik weet echt niet meer wat ik aan moet op het moment.
Ik ben ook benieuwd naar de naam van Star d'r kleine. Bij de Pilstoppers weten een paar de naam.

Wij willen dat natuurlijk ook weten! Inad, kan je het niet op Hyves zetten?

Dierewier, zag weer lieve foto's van de kleine.

Rebbel nog gelukt met inpakken? Fijne vakantie!

Ik zal straks ook echt niet snel op gewicht zitten hoor. Ben nu 19 kilo aangekomen.

Vriendin zat na 2 dagen al op oude gewicht. Grrr.... dat wil je dan ff niet horen.

Denk je wel aan jezelf Aruba. Je moet idd wel goed in je velletje zitten hoor.

Gelukkig groeit je mannetje goed.

Zoals ik al dacht, vandaag voelde ik me weer anders dan gister. Had echt een but dag.

Had nergens zin in, maar toch ff naar dat kraamfeest gegaan.

Had ik beter niet kunnen doen, want kwam nog onrustiger thuis.

Net ff lekker in bad gegaan en dat deed me wel goed.

Had weer rond een uurtje of 6 krampen, maar die zijn natuurlijk weer weg.

Vanaaf weer heerlijk nestelen op de bank.
He , ben ik als eerste op vandaag...

Wil ook graag de naam weten, Star....

Gewicht en lengte ook leuk.

Dier ; Hele leuke foto's , ook met die grote knul erbij.

Rebbel ; veel plezier in Drente.

Ga zelf niet aankomend maar volgend weekend richting familie in Drente. Een oom wordt 50 !!

Nala ; nog even volhouden he.
Hier weer een normale nacht achter de rug.

Met veel geplas, maar geen baby te bekennen.

(ja een bult in mijn buik )

En weer een lange dag voor de boeg.

Gelukkig komt er vanmiddag F1 op tv, vind ik wel leuk.

Verder geen idee hoe ik de dag weer door ga komen.

Weet nu ook de naam van dochter van Star.

Zet em zo wel ff op Hyves.
Ah oke, naam al geregeld dan.

Fijn van normale nacht, Nala.

Pauwie weer supernacht achter de rug?

Ik weet inmiddels wanneer ik ga bevallen, dankzij de voorspellende gaven van Kess, dus zet maar in je agenda: volgende week zondag. Om 20.00 moet het gepiept zijn.
Inad; staat genoteerd hoor! Help het je hopen, ben je er nu wel aan toe? De afgelopen weken klonk je nog zo stralend zwanger dat het lijkt of het voor jou nog wel maanden mag duren.

Nala; vanmiddag lekker bankhangen en f1 kijken dan..misschien met een ananashart, bitterlemon en m&m's erbij? En dan vanavond even bevallen?

Pauwie; wat slaapt jouw kindje al lang zeg! Knap en wat zul jij ook lekkere nachten maken dan. Hier helaas nog veel voedingen 's nachts en in de vroege ochtend.

Kilo's; tja...ik zit nog een klein 8 kg boven mijn streef gewicht en een kleine 4 kg boven het gewicht voordat ik deze keer zwanger werd. Dus geen groot drama, maar mijn eigen kleren passen dus mooi niet, dus moet nog steeds in die vreselijke zwangerschapskleren rondlopen waar ik echt helemaal klaar mee ben. Dus vandaag in eigen broek gewurmt, lekker zit het nog niet, maar de knopen zitten dicht . Bij mij zit het vet trouwens echt op mijn billen/heupen, want spijkerbroek kan wel aan, maar gewoon nog lang niet dicht.
Pauwie, zondagochtend 9 uur, vind je het logisch dat je de eerste bent (zegt een van de weinige nog-niet-moeders hier die nog profiteert van de voordelen van geen kinderen).

Rebbel veel plezier in Drente (en Pauwie ook alvast)

Kess is dat de vervanger van Dierewier tijdens haar kraamtijd? Nou Inad, makkelijk zeg kan je de kraamvisite alvast uitnodigen :-).

Aapje, 17 kilo al eraf na bevalling? Had je zoveel vruchtwater of hield je vocht vast? Voor mij niet te hopen dat ik 17 kilo kwijt ben na bevalling (hoewel bedenk zich dat ze dan ongeveer op ideaal gewicht zit wat na pubertijd nooit meer zo is geweest )

Lala die spijkerbroek rekt in de loop van de dag nog wel een beetje uit misschien :-)

Nala veel plezier met F1 kijken. Je klinkt erg verveeld. hier is dat met vlagen. Had vrijdag echt baaldag, maar gisteren me goed vermaakt (hoewel ik steeds meer gefrustreerd raak dat baby er nog niet is). Nu voor vandaag even wat leuks verzinnen voordat vriend door heeft dat er F1 is. (enigste sport die hij wel leuk vind)

Nou ik heb nog 1 dag om de bevalling te laten beginnen. Anders morgen afsraak bij gyn en heb daar helemaal geen zin in. Dan moet ik ook gaan bedenken of ik inleding gelijk wil (bv dinsdag) of pas over een week. En ben daar zo dubbel in (waarschijnlijk sluit in dan een compromis met mezelf en wordt het eind deze week). De ene kant heb ik het gehad met zwanger zijn en wil ik zo snel mogelijk een kindje. Aan de andere kant zie ik heel erg tegen inleiding op. Geen idee hoe bevalling is, maar in mijn voorstelling kan je bij de eerste weeen als je thuis bent nog gewoon wat rommelen in huis en zo. Als je dan al in ziekenhuis ligt en je niks te doen hebt lijken me dat ontzettend lange uren dat je eigenlijk maar ligt te wachten dat weeen heftiger worden en ontsluiting vordert. Hoe hebben degene dit ervaren die zijn ingeleid of om andere reden heel de bevalling in ziekenhuis hebben doorgebracht?
quote:Inad schreef op 13 september 2009 @ 10:10:

Ah oke, naam al geregeld dan.

Fijn van normale nacht, Nala.

Pauwie weer supernacht achter de rug?

Ik weet inmiddels wanneer ik ga bevallen, dankzij de voorspellende gaven van Kess, dus zet maar in je agenda: volgende week zondag. Om 20.00 moet het gepiept zijn. Ongeveer dan he? Bij Star zat ik er ook 19 minuten naast!
Loretta is De Mol. Punt.
Nou, ik kom ook even opscheppen hoor, Pauwie Geintje... maar zoon heeft vannacht van 0.00u tot 6.15u geslapen, wat een heerlijkheid. Ik dacht op m'n foon te zien (kreeg ogen natuurlijk nauwelijks open) dat het 4.15u was, maar toen ik na het voeden zag dat het licht begon te worden, ontdekte ik opeens dat het gewoon 2 uur later was!

En Pipi, wat jij als laatste schrijft, heb ik inderdaad wel zo ervaren. Ben 2 keer in zh bevallen, eerste keer heb ik de hele bevalling in bed doorgebracht (wat ik achteraf eigenlijik niks vond) en laatste keer ook wel naast het bed, maar echt rommelen kun je niet. En bij een inleiding kom je sowieso aan allerlei apparatuur te hangen, wat ik echt vreselijk vond. Helemaal als het niet opschiet, is het inderdaad niet fijn in zh. Eerste keer ging bij mij zo snel dat ik er op het moment zelf eigenlijk weinig last van ondervond, maar 2e keer duurde wat langer (nog niet eens écht lang ivm Dier) en dan begin je wel te balen van dat bed. En die klok aan de muur... haha.

Nou, weer een zwaai van mij, ben bij ouders en ga nu weer sociaal doen.
Star - Ook hier gefeliciteerd!!

Jullie hebben ook al zo'n mooie naam gekozen, net als Dier!

Met Mima en mij gaat alles prima! Ze drinkt al vanaf het begin heel erg goed. Ik ben om 22.30 uur bevallen en ze heeft vervolgens praktisch de rest van de nacht aangelegd gelegen en ik had erg veel colostrum. De verpleegkundige grapte dat ik al rijp was om de borstvoedingsles van de volgende dag te verzorgen . Inmiddels ben ik veranderd in een melkkoe en is de stroom zo sterk dat ze zich zo nu en dan verslikt . Ze komt momenteel om het uur á 3 uur en ben best moe onderhand... Maar geniet met volle teugen.

Hoop dat het goed gaat met iedereen hier! (nog niet bijgelezen)... En voor iedereen die nog niet bevallen is... Succes met de laatste loodjes! Het is de moeite waard hoor, Moederen is heerlijk !
quote:rebbel schreef op 12 september 2009 @ 13:26:

O ja, Dier, zat je hyvesfoto's te bekijken. Is dat toevallig dat je er zelf niet opstaat?? Meen me iets te herinneren over make-up in het ziekenhuisbed... Maarre, wat een prachtig mannetje hebben jullie gekregen, zeg! Echt een mooi ventje! En klopt het dat jullie ook roze/rood behang op de slaapkamer hebben? Lijkt wel wat op dat van ons, geinig.haha geen make up inderdaad dus geen foto's zal even een foto op Hyves plaatsen dan snap je waarom
Nala en Inad de laatste loodjes zijn echt zwaar he? Hopelijk komen de kleintjes snel! Snap dat je je af en toe echt doorheen moet trekken Nala. Zet hem op, was f1 leuk? Dinsdag kijkers voor het huis dat is ook positief, misschien wordt het wel DE dag!

Rebbel heel veel plezier in Drenthe morgen en wat lekker dat jullie kids al zo goed slapen. Hoop dat die van mij dat na gaat doen anders kom ik in de leer over een paar weken haha. Eergisternacht was echt een but nacht, meneer kwam ieder uur en ik was dan ook bekaf. Vannacht liet hij er 2 uur tussenzitten dus ik hoop dat hij er vannacht nog een uurtje bijpakt dan ben ik tevreden . Aan de andere kant zijn deze tijden ook zo genieten. Dat echte baby gaat er zo snel van af dat ik er ook echt van geniet die momenten snachts. Ik begreep ook omdat hij zo groot is dat hij daarom misschien ook wat extra wil drinken. Lekker Vis dat het bij ook zo goed gaat!

Aruba ik zag de foto van jou en dacht al beetje vermoeidheid/verdriet te zien. Hoop zo dat je mannetje binnenkort toch wil drinken bij jou en anders dat je het niet als afwijzen ziet. Je bent echt wel supermom hoor! Hopelijk kun je snel een beetje genieten. Echt een lekker ventje om te zien!

Pipi ook nog aan het wachten en in twijfel wat te doen bij inleiden, ik snap. Het blijft toch moeilijk te voorspellen wat je moet doen. IK vind in het ziekenhuis bevallen wel ideaal hoor en ik mocht wel regelmatig van het ctg af en rondlopen omdat alles er gewoon goed uitzag. Maar ja, thuis aanrommelen is ook heerlijk. Tja, lastig!HOpelijk hoef je er niet over na te denken en begint het gewoon straks.

Verder nog niets van Gympy he?

Nou ja ik ga even verder loeren en foto van mijzelf plaatsen voor Rebbel.
Het viel vandaag gelukkig mee met vervelen. Vanmorgen lekker aangerommeld en Formule 1 gekeken. Ook nog ff bij schoonouders bakkie gedaan.

Verder is er lichamelijk nog steeds geen verandering. Helaas.

Hoop het ook voor je Inad. Weet je iig waar je aan toe bent.

Oh, ik verlang ook zo naar weer mijn eigen kleren. Maar ben ook bang dat dat voorlopig niet gaat passen.

Anders koop ik gewoon 1 nieuwe spijkerbroek, 1 maatje groter. Al is het maar voor het idee.

Zie ook wel een beetje tegen inleiden op. Maar aan de andere kant vind ik het wel prettig dat ik dan vanaf het begin al in het zh ben.

Voelt voor mij toch veiliger. En als het spontaan begint, ben je toch nog een hele tijd alleen met je mannetje thuis.

Lekker Rebbel, zo’n lange nacht. Hoop vannacht weer voor je.

Je klinkt goed in je velletje Vis en zag al mooie foto’s op Hyves.

En ook een boel foto’s van Dier. Leuk!

F1 was wel leuk. Helaas Hamilton eruit in de laatste ronde. :(

Morgenochtend weer naar de vlos.

Schoonmoeder komt ook ff soppen, dus weet niet of ik daarna gelijk online kan komen. Dus no panic
Dus, Pipi nu al heel snel, hoe dan ook, hoop ook natuurlijk voor je (lekker thuis beetje weeën wegpuffen inderdaad, wil ik ook wel - Chica was in ziekenhuis met inderdaad allemaal apparatuur), aan t bevallen en dan zijn Nala en ik de laatste der Mohikanen.

Lala, ik vind het nog steeds wel prima hoor. Ik heb heen haast nog. Enige nare is die krampen aan t einde van de middag/avond. Die heb ik nu steeds. Kan de klok er zoongeveer op gelijk zetten, rond een uur of 16/17 is het raak. Maar nog een weekje is goed, kan ik lekker laatste dingetjes in huis doen en nog beetje slapen en zo en dan volgende week zondag hop

Dier, ik ben nu heel benieuwd en ga meteen kijken op Hyves

En die allereerste nachten zijn altijd even heftig, bij jou komen er vast ook snel meer uren tussen.

Vis, fijn dat het zo lekker gaat. Als dat verslikken erger wordt kun je altijd eerst even de ergste druk er af kolven (met de hand of met kolf). Dan hapt ze minder lucht en minder kans op krampjes.

Aruba, hoe gaat het nu?

Nala, gewoon even lekker aantutten nog. Straks druk genoeg, als ze er eenmaal is. Ben benieuwd hoe het gaat bij de verloskundige morgen. Hoop dat je bloeddruk gewoon goed is nu.

Wij hadden vanmorgen verjaardag van nichtjes, was gezellig, en daarna vooral opgeruimd in huis en slaapkamer leefbaar gemaakt Ier heeft nu ook flink nesteldrang dus dat is handig

Vandaag waren die krampen er trouwens nog toen Chica naar bed moest en hebben we mijn boekje (we lezen altijd allebei 1 boekje) maar bij ons op bed voorgelezen. Alleen liggen helpt er namelijk tegen.
Nieuwbakken mama's wat klinken jullie gelukkig!!

En Star, meis van harte!!! Eindelijk is ze er dan. Super!

Pipi, Nala en Inad, sterkte met de laatste loodjes. Helemaal nu zowat iedereen bevallen is...

Rebbel, en Pauwie, wat een heerlijkheid zo'n nacht. zie ik hier nog niet echt gebeuren.

Rebbel, fijne vakantie, wij zijn vorig jaar oktober naar HvS geweest (huwelijksreis) en het was echt geweldig!

Aruba, wat doe je goed je best meis. Ik vind je een kanjer!!

Maar denk ook aan jezelf he..

En wat betreft pijn, dat gaat echt over hoor, als je lijf er een beetje aan gewend is. Word je wel een beetje begeleid, door iemand?

Ga even foto's loeren zo

Hier gaat het trouwens even minder. Het is hier zo druk in huis, dat het genieten iets minder is.

Ben moe, heel erg moe. Moet eigenlijk een beetje tot rust komen, maar zou niet weten hoe
Oh en hier nog lang geen zicht op normale kleren hoor.

Moet nog 11 kilo er af.
Ben benieuwd hoe het met Star is nu.

Ha, Ely

Ja, lastig lijkt me, rust vinden in een huis waar 4 kinderen zijn. Gaan ze wel gewoon naar school of kdv? Hoop dat je toch ergens bij kunt slapen/uitrusten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven