November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Zo stelletje kletskouzen: blz heeel veeeeeeel om door te worstelen.. Ben de helft kwijt.

Speelgoed: ik ga ook voor Duplo en Playmobiel, een garage, maar wil ook graag een tafeltje en stoeltje voor binnen om op te spelen.

Gisteren leuk nieuws gekregen: mijn zussie is zwanger van haar derde kindje. Het is nog heel pril, maar ze zijn er vreselijk blij mee en ik natuurlijk ook. Kan ze alle babyspullen weer teruglenen van mij

Gisteren even met Leon naar de kapper geweest, keurig kort kapseltje en daarmee weer een heel ander ventje dan met zijn wat langere lokken. We zijn de stad in gelopen, maar men, wat moet je dan opletten zeg.. overal alles pakken, op straat gaan liggen etc. Doe ik niet snel weer voor zo'n eind.

Leon weet sinds kort ook wat een 'meisje' is.
Heel snel, moet zo naar fysio.

Chica, fijn dat het weer beter gaat. Goed dat je aan de bel trok hoor!

Ibbel, welkom back!

Ons ventje heeft wel iets meer haar, maar neeltje begint nu eindelijk ook te groeien.

Speelgoed: wij doen niet echt iets met verjaardag. Fiets heeft ze met 1 al gehad. Ik heb allerlei dingen nog liggen en die krijgt ze als er behoefte aan is : electro, telraam, laptopachtig ding van winnie the pooh, kralen, boeken, memoryspel, etc. Veel leuker om af en toe een kodootje (geen typefout ) te krijgen! Voor opa en oma moet ik nog diep nadenken. Misschien inderdaad playmobiel.

O ja, afgelopen week heeft ze nog een vormenkubus gekregen met ik geloof welk 14 vormen. 6 euri bij het kruidvat.

Knap he, onze kleintjes hebben kans gezien precies tegelijk verkouden te worden vannacht. Dat is toch ook een kunst
O, Tessje is vannacht ook ineens verkouden geworden! Vanochtend ineens een hele volle neus en waterige oogjes en warm. Gisterenavond was er nog niks aan de hand. Ben benieuwd hoe het met haar gaat op kdv.

Lizzie, gefeliciteerd! Ik vind zwangerschappen en baby's bij zussen bijna nog leuker dan eigen zwangerschappen en baby's .

Cadeautjes lees ik mee, want ik heb nog geen idee. Fiets is wel een goed idee, maar meer iets voor volgend voorjaar/zomer denk ik. Ze heeft wel echt nieuw uitdagens speelgoed nodig. Zelf heb ik al twee cadeaus gekocht voor haar verjaardag/sint/kerst. Twee weken geleden een babybjorn pop met alles erop en eraan met 50% korting bij de Kruidvat en afgelopen week een grote doos Duplo met korting bij de Kruidvat. Ik blijf daar lekker binnenlopen!
Hier heeft Alissa onlangs een huisje voor in de tuin gekregen, is helemaal favoriet, dus misschien een tip voor de verjaardagen van jullie peuters. En ook een buggy voor haar pop, is hier hot.

Qua tv dingen is bumba favoriet, met direct daarna de sprookjesboom. Ze mag ´s ochtends bij ons in bed 20 min tv kijken, is er tijdens de zwangerschap een beetje ingeslopen en dan alleen als er iets leuks is op ned 3 zoals Bumba ofzo en ´s avonds voor het slapen gaan mag ze 2 afleveringen Bumba (hopelijk op den duur weer wat anders, want ben Bumba beu) kijken en verder gaat de tv niet aan zolang ze beneden is.

Verder gaat het hier ff niet heel lekker (maar ik blijf gewoon stug op mijn roze wolk zitten, althans een poging daartoe). Manlief is vandaag bij de huisarts geweest omdat hij al tijden niet lekker is. Conclusie van de huisarts was of een schildklier probleem, of overspannen. Dus waarschijnlijk zit hij nog wel ff thuis. En zomerelfje heeft spruw en heeft daar last van en wil alleen maar bij mama knuffelen (ook 's nachts). Gelukkig nu spul ter bestrijding ervan, en ik merk dat ze al weer wat ontspannener word, ik vermoed dat het pijn heeft gedaan. En last but not least stromen bij mij de tranen zeer regelmatig, geen idee waar ze vandaan komen, maar ze zijn er wel. blegh.

Ibbel; welk forum zit je dan nog meer? Of snap ik het gewoon niet. Ik snap wel wat je bedoelt met de indrukken, heb daar ook last van en opgelost door dit topic en het andere waar ik schrijf bij mijn viva te zetten. De rest zie ik nu alleen als ik het bewust opzoek als ik me verveel ofzo.

Chica; fijn dat je je beter voelt vandaag! Mex griep is best eng zo met die kleintjes. Hoe zit jij nu met je flesvoedingen (hoevaak en hoeveel?) Ik weet niet goed hoe ik dat verder uit moet gaan bouwen, zit nu op 7x 110ml en die gaan soms heel snel op, maar soms blijft er ook wat over.
Lizzie; gefeliciteerd met je zus. Lijkt me zo leuk om van dichtbij een zwangerschap mee te mogen maken (en het zelf niet te hoeven zijn)
Zo leuk, vandaag een fiets gekocht voor haar verjaardag. Waarom nu al? Nou toen we bijna 2 jaar geleden het huis kochten kregen we van de bank een bon kado om te besteden bij een fietsenmaker en die verliep bijna. Dus wij naar de fietsenwinkel en nu zijn we thuis gekomen met een loopfiets. Deze is voor haar komende verjaardag en een echte fiets die is voor verjaardag volgend jaar (of is dat te laat met een 12 inch fietsje?) en alvast een bobike stoeltje voor achterop en in totaal moesten we 50 euro extra afrekenen hahaha goede deal toch. Het is zon schattig fietsje, echt lief. Maar ook de loopfiets is al helemaal top.

Die kadoos zijn dus binnen. Verder inderdaad een houten garage en duplo. Een pop is ook wel een idee maar daar speelt ze nog niet mee. Playmobil vind ik nog te kleine onderdelen hebben. Misschien nog iets van Little people want dat vind ze ook altijd leuk.

He trouwens die kruidvat deals heb ik gemist. Shit, wel even melden hoor de volgende keer

Lala: Ik heb een klein drankorgeltje want ik heb nog heel lang gezeten op 7 x 150 ml met 4 schepjes. En die gingen op tot de laatste druppel. Nu zit ze pas sinds een paar dagen op 6 voedingen en dan doe ik 6 x 150 ml met 4,5 schepjes. Ik heb een aantal maal de voedingslijn gebeld en ze zeiden dat het aantal ml water niet uitmaakt als je maar niet over het totaal aantal schepjes per dag gaat. Dus meer water met dezelfde schepjes mag best. Misschien moet je dat eens proberen. Tevens gebruik ik Friso comfort tegen spugen en krampjes maar omdat ons orgeltje die binnen 10 min opdrinkt raadde ze me ook aan om er een schepje johannesbroodpitmeel (blijft een bijzonder woord) bij te gooien en dat doe ik dus ook. Ze krijgt dus een geheel eigen mix met een beetje van Friso en een beetje van mezelf

En ach meid, lekker laten stromen die waterlanders, ze zijn ergens goed voor dus vooral lekker doen. Het zullen die ku* hormonen wel zijn die je lichaam verlaten. En een pasgeboren baby is nou eenmaal buffelen en een zware tijd. Ik hoop trouwens dat je vriend er snel weer een beetje bovenop komt want beide opties lijken me niet fijn. En je hebt zijn hulp natuurlijk de komende tijd hard nodig. De medicijnen tegen spruw slaan best snel aan dus ik hoop dat Elfje snel weer beter is.

Ibbel: moederweekdier in het kwadraat dus????? En inderdaad een directe link werkt erg goed. Ik heb vanaf het begin niet anders gedaan (gewoon omdat ik te lui ben om ons elke keer op te zoeken haha) Maar ik snap het wel, ook ik kan niet meer goed tegen het nieuws enzo maar daarentegen ben ik soms dol op prikkels. Heb ik weer even het gevoel dat ik echt leef Oh en welk forum is het nou?????

Tess en O: Veel beterschap voor jullie verkouden kindjes. Ik begrijp dat het alweer heerst. Mijn versie van mijn kortstondige griepje ook. Bleeehhhh dat betekent dat de herfst er echt aan komt.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Echte fiets is toch pas vanaf 3 of 4 inderdaad? Neeltje kan bij de driewieler nog niet aan de trappers Ze heeft een klein plastic loopfietsje dat inderdaad sinds een paar dagen helemaal hot is.

Playmobil is er ook voor kleintjes, speciale maatjes, vanaf 1,5 jaar. Maar ja, ons meisje is op het moment uitgekeken op little people, dus ik weet niet of playmobil eigenlijk wat toevoegt. Maar ja, wat moet je toch vragen? Ik dacht aan zo'n waterbaan voor in de tuin. De pop is heel af en toe 3 minuten leuk.

Ik heb ook een directe link hoor. Het is me inderdaad veel te veel moeite om alles op te zoeken. Ook heb ik geen tijd voor andere onderwerpen of fora. Ik merk het ook hoor, ik heb ook een hele grote bak met zand, net als Q.

Lizzie, gefeliciteerd met de zwangerschap van je zus!!
Ik heb het gister even aan de leidster gevraagd, op het kdv. Die raadde aan om een niet te kleine fiets te kopen, omdat ze daar wel erg snel uitgegroeid zou zijn. Op het kdv klimt ze ook vaak op de grote fietsen en neemt ze het voor lief dat ze niet bij de trappers kan.

Wij twijfelen nog. Het voordeel van een kleine driewieler (met duwstang) is dat we het kunnen verzinnen om haar op de fiets mee naar de winkel/speeltuin/etc. te nemen. Dan komt het daadwerkelijk nog van fietsen misschien, hier midden in de stad.

Wij wilden eerst een loopfiets kopen, maar Qtie zo geintrigeerd door de trappers, dat ik me afvraag of we haar met een loopfiets een plezier doen.

Nou ja, we sudderen nog even door in ons dilemma (al moet er in ons geval al best wel snel een knoop door ).

Idem over little people en playmobil. Little people vindt ze wel (een beetje) leuk, maar met playmobil kan ze langer voort. En in verband met het ruimtegebrek hier... dilemma, dilemma.

Aan kleine dingen om te vragen geen gebrek trouwens. Hier komt er een mini-baksetje op de verlanglijst (deegrollertje, etc.), een theeserviesje, autootjes, muziek om op te dansen, boekjes kunnen er ook nog altijd wel bij... nou ja, genoeg om te vragen.

Lala, voor jou. Lekker laten stromen inderdaad, die waterlanders. Had je dat niet ook na de geboorte van Alissa?

Beterschap voor de verkouden kindje! Chica alweer wat beter?

En Lizzie, gefeliciteerd met de zwangerschap van je zus!
Jeetje, wat kletsen jullie veel!! Even in de gauwigheid bijgelezen, wij hebben voor het eerst in weken een weekendje thuis met z'n drieen dus veel tijd om te internetten is er niet zo. We moeten immers van alles doen samen, zo vaak gebeurt dat niet!

Cadeautjes verjaardag: ik ben wel wat ideeen aan het verzamelen maar meer voor anderen. Ik denk niet dat ze van ons iets krijgt, ze heeft al zoveel. We willen graag zo'n laptop ding voor haar, en zo'n opvouwbare buggy voor de pop. Meer weet ik eigenlijk niet zo. Oja, een flesje voor de pop zal ook wel een succes zijn denk ik.

TV: hier kijkt ze heel af en toe 's ochtends in bed met mij, zandkasteel en teletubbies. Bumba is inderdaad voor baby's, die mot ze niet meer. Wat hier helemaal een hit is, is Pippi Langkous! Ze heeft een T''shirt uit Zweden met Pippi erop en op de een of andere manier vind ze dat helemaal het einde. Dus laatst een stukje op Youtube opgezocht en ze was volkomen wild ervan. Heb nu maar een DVD-tje besteld.

Verder kletst ze heel veel. Hele verhalen, maar ook liedjes. Je geeft haar 3 woorden (papa, hond en boom) en ze mompelt zo 5 minuten lang een liedje met die woorden erin, heel schattig.

Vandaag was ze niet van plan te gaan slapen overdag, dus maar weer uit bed gehaald en meegenomen boodschappen doen. Zit ze in het wagentje: "mama kuffetje" oftewel knuffeltje. Dus wij staan daar wat te knuffelen (en te wachten op papa die iets aan het zoeken was) valt ze zo in slaap. Tegen me aan in een onmogelijke houding natuurlijk. Nu ligt ze dus alsnog in bed.... Gek kindje.
Fietsje: we hebben 2 driewielers met duwstang gekregen. Ze vindt het heel leuk, en 1 is nog te groot, maar bij de andere kan ze al bij de trappers en dus ook echt fietsen ermee. Op de loop-driewieler rijdt ze nog wel eens door het huis. Let erop als je een driewieler met trappers hebt en duwstang, dat de trappers vrijloop hebben - dus dat ze niet meedraaien als je ermee rijdt.

Kruidvat: laatst een Bob de Bouwer Duplo aanbieding met gele bulldozer. Is nu al 3 weken haar favo speelgoed.

Even verder lezen..
Lizzie gefeliciteerd met de zwangerschap van je zus!

Ja in de stad is het opletten. Vaantje loopt trouwens net als Seppe graag door over de middengoot. Winkelen te voet is redelijk inspannend, omdat Vaantje tijdens bijvoorbeeld kleding passen besluit om hard het pashokje en door de winkel naar buiten te rennen. En met de buggy is ze zo snel verveeld en wil ze eruit. Winkelen doe ik dus liever alleen.

Lala wat vervelend voor je vriend. Beide opties zijn lastig. Voor schildklier is direct medicijn, maar overspannen ben je niet 1,2,3 vanaf, maar dat is weer niet blijvend. Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Ibbel, ik heb ook een bookmark. En de rest van het forum kom ik alleen als ik echt niets anders te doen heb. En dat is nog zelden..

Over die prikkels, tja ik had dat vroeger ook heel erg. Ik was overal bang voor (als kind dan) en later werd ik overal verdrietig van. Tegenwoordig heb ik er geen last meer van, behalve als het idd iets met kinderen betreft dan word ik soms letterlijk onpasselijk en schieten de tranen me in de ogen. Ik vraag me altijd af of al die details in berichtgeving nu echt noodzakelijk zijn.
Chica, ben je alweer beter?

En Neeltje en Tessje verkouden, ook beterschap!

Vaantje was ook ziek vanaf vrijdagavond, niet verkouden maar diarree en overgeven. Zo zielig.. echt als een dood vogeltje op de bank en met haar handje mijn arm vasthouden, want ik mocht niet weg. De hele dag dus op de bank gehangen gisteren met af en toe een dutje met een slapend vaantje op mijn buik. Tussendoor wel 4 wassen gedraaid met bekotste handdoeken en beddengoed.

Nu is ze weer helemaal hersteld, toch fijn hoe snel dat gaat. Even kijken of we erop uit kunnen.

Ohja, teletubbies had ik afgeschreven, maar deze ochtend vond ze het weer heel erg leuk. Buma word ik ook een beetje gek van inderdaad. We hebben de dvd nog niet zo lang. Ik denk dat er na een paar weken, maanden een soort verzadiging optreedt.

Aaah, het Pipi Langkous shirtje van Bintje dat lijkt me schattig. En serie leuk, maar die Nederlandse stem van Pipi kan ik niet uitstaan, huuu.

Die kruidvat aanbieding Tess, wat was dat precies? Dan stuur in mn moeder maandag even :-) want o man wat is dat duur zeg in de speelgoed winkel.

Sfeer op het forum, tja ik ben ook nooit zo van de viva-vibo's en vind de sfeer tussen forummers onderling in de topics vaak erg hatelijk en overdreven, maar ben er nog steeds wel tevreden over. Maar andere opties sta ik ook open voor. Niet weg gaan hoor Ibbel!!
Goed idee gekregen gisteren: huishoudelijke dingen als een stofzuigertje, strijkplankje of zo. Ook leuk (voor hen nog wel ).

We hebben gisteren 2 dvd's van Dora te leen gekregen, dus misschien wordt die merchandise ook nog leuk...

Wij hebben van het kruidvat in de aanbieding: een telraam, een electro, een winnie the pooh soort laptop ding met drukknopjes, boekjes, ze hadden ook little people maar dat vindt ze niet leuk meer, een meccano vlinder (lijkt me helemaal top!). Dus Vana, doe je best!

O ja, en het laatste over speelgoed: wij hebben autostoeltjes gekocht voor Nelis. Deze zaten in 2 hele grote dozen. Neeltje heeft nu een heel mooi design huisje, waar ze samen met de pop, Ernie en de katten heel goed in past
Bookmark: nooit aan gedacht... is misschien beter voor mijn forumgedrag, lees nu veeeeell te veel mee.

Ik heb eigenlijk niet veel te melden vandaag, loop zelfs nog in pyama... lui weekend met het huis voor mij alleen. Manlief zit met Leon op Terschelling bij mijn schoonouders. Wel eens lekker! Heb gisteren een vriendinnendagje gehad met een

heleboel meidenpraat.

Lala, veel sterkte met de tranen en je kerel!
O, goed idee inderdaad, huishoudelijke dingen! Het liefst loopt Tessje nu ook met een doekje door het huis om schoon te maken, dus dat moet gestimuleerd (en later tegen haar gebruikt ) worden!

Binti, wat ontzettend schattig dat Bintje zelf liedjes maakt en tegen je aan in slaap valt!

Vana, bekotste handdoeken zijn niet leuk, maar stiekem is zo'n ziek vogeltje tegen je aan soms best even lekker (even dan he?).

Lala , hopelijk loopt het snel weer wat beter thuis!

Hier een druk weekend gehad! Leuk, maar ben wel heel erg moe nu. Vrijdagmiddag nog bij de gyn geweest en alles was goed! Bloeddruk van 100/50, dus dat is heel gezond maar verklaart wel duizeligheid en beetje moe. Verder hebben we het gehad over als ik weer zoveel overtijd ga dat ik liever niet meer ingeleid wil worden (tenzij baarmoedermond al verweekt en cm of wat ontsluiting). Mijn 'geval' zal worden besproken en over drie weken weer terug. Ook moet ik suikers laten prikken omdat Tessje toch wel groot was voor een eerste kindje. En gyn kwam nog met een aantal verklaringen waarom ze er niet normaal uitkwam. Wellicht dat mijn bekken te smal waren voor haar hoofd (daar geloof ik niet zoveel van) of dat mijn lichaam al zo uitgeput was dat ik niet verder kwam dan 6-7 cm ontsluiting (geloof ik eigenlijk ook niet zo). Nou ja, we zullen zien. Waarschijnlijk 'moet' ik dadelijk tot 36 weken wel terug naar de verloskundige. Baarmoeder ligt weer ver naar voren en placenta aan de achterkant, en ik heb de kleine al duidelijk gevoeld! Wel heel vroeg, maar na de echo waarbij er heel erg in mijn buik was gepord voelde ik duidelijk herkenbare plopjes!
Haha, die huishoudelijke speelgoeddingen.. ik wil er liever niet aan. Ja een keukentje (want papa kookt ook), maar stofzuiger, strijkplank (Vaantje heeft waarschijnlijk nog nooit gezien waar een strijkplank voor dient, haha) ik vind het allemaal veel te rolbepalend :-) want zou je dat ook aan een jongetje geven? ;-p

Vandaag wel een hele doos Duplo van oma gekregen! Dus tripje naar Kruidvat voorlopig niet nodig (hoewel ook andere leuke spullen schrijft O.).

Ik ook in pyama vandaag! Wel zo aankleden want naar een verjaardag. Lekker lui.

Jeetje Tess, opeens gedoe in het vooruitzicht. Hm, ik hoop dat ze een verklaring vinden ten gunste van je gemoedsrust. En nu al plopjes! Joepie! Dat gevoel was toch wel heel fijn kan ik me herinneren.

En inderdaad, zo lekker knuffelig als ze ziek zijn is wel lekker. Maar vaantje is sowieso wel erg knuffelig dus daar bof ik mee (want niet ieder kindje heeft dat, ik vroeger niet zegt mijn moeder).

Lief trouwens, over knuffels gesproken, dat Bintje zo in slaap viel in je armen Binti.
Ja vana, aan nelis zou ik dat misschien juist nog meer geven

Gisteren verjaardag van meisje dat3 werd. Dat scheelt nog echt veel zeg, in kadootjes. Dit meisje verkleedt zich als prinses bijvoorbeeld. Dat zie ik ons meisje niet doen.

Ben door de file heen en zowaar op tijd op kantoor! Later meer?
Ibbel; wel hier blijven hoor. Ben ook wel benieuwd naar het andere forum. Oja, ik weet het al; het is vast babybrabbel, hahaha . Ik heb ook een directe link in mijn favorieten staan, wel zo handig. Als je een tijdje meeleest op het forum hier, dan wordt het wel veel van hetzelfde. Maar wel een leuk tijdverdrijf.

Kado's; wij hebben dit weekend een bed besteld (deze: bedje). Doen we eerst als laag bed en dan later als de halfhoogslaper. Dus voor haar verjaardag vragen we ook leuke dekbedovertrekken en andere snuisterijen voor op haar kamer. Speelgoed vind ik ook lastig om te verzinnen. Fietsje heeft ze al (driewieler), en daar kan ze nog wel even mee voort. Ze heeft al een strijkbout ooit eens gekregen, maar daar kijkt ze nog niet naar om (ze weet vast niet wat ze ermee moet, ze ziet het mama maar heel zelden doen . Bezempje en stoffer en blik (ook ooit bij kruidvat gekocht) wordt wel gebruikt en ze heeft een verzameling met plastic diertjes waar ze vaak mee speelt. Ik heb me ooit bij Kruidvat aangemeld zodat ik een link naar de folder elke week in mijn mail krijg. Altijd makkelijk, ze hebben best leuke aanbiedingen voor kinderspul. Zo ook bij Action, vandaag een leuk stickerboek en maillots gescoord.

Tess; hopelijk wordt je nog wat wijzer bij de gyn. Mag je nu wel "normaal" bevallen, of kunnen ze dat pas later beslissen of je toch weer een keizersnee moet? Spannend hoor.

Lala; hopelijk knapt je man snel op. Je kunt zijn hulp en steun nu goed gebruiken. Gaat het verder wel goed met je? Lekker druk he, als je 2 snuiters hebt. Ik vind het best aanpoten hoor, en dan is Suzoon eigenlijk een hele zoete baby. Maar nog steeds 2 nachtvoedingen, en overdag laat hij ook maar 2 tot 3 uur tussen een voeding. Dus bv ben ik af en toe flink zat, voel me best beperkt door die korte tussentijden. Maar af en toe gooien we er een flesje tussendoor als we weg gaan en 's avonds voordat we gaan slapen gaat er ook een fles in. Dus dat geeft wel wat verlichting.

Hmm, over voeden gesproken, het is weer zover
Suzaa; ja, 2 kids is best aanpoten, al vind ik het overdag wel meevallen, maar de gebroken nachten vind ik lastig, vooral omdat het me niet lukt om overdag nog eens een uurtje bij te slapen. Voed jij nu nog iedere 2 a 3 uur..pfff...bewondering voor je hoor dat je dat volhoud, want volgens mij is Suzoon al zo'n 2 maanden of misschien al ietsjes meer zelfs. Is Suzy ook zo lief voor haar broertje? Hier is Alissa helemaal dol op haar zusje, ze heeft het bijna nergens anders meer over.

Ik hoop ook dat manlief snel opknapt, maar als ik terug ga denken speelt dit al heel lang, hij is de laatste 2 jaar altijd moe en wisselt daarbij vaak van humeur, dus het zal niet 1,2,3 opgelost zijn, maar goed, erkennen van een probleem is de eerste stap naar de oplossing . En die is gezet. Mijn tranen zijn nu weer even opgedroogd, ik krijg steeds meer het gevoel dat het een verlate reactie is op de geboorte en kraamtijd van Alissa, dat was achteraf gezien zo'n rottijd, nu gaat het zo anders.

Haha..die pyama dagjes, heerlijk! Laten jullie de kinderen dan ook in pyama rondhupsen?

Huishoudelijk speelgoed, wij hebben ooit een dweil en veeg setje aan ons nichtje gegeven (op verzoek van ouders) daar heeft ze echt uren mee gespeeld, en nu haar broertje 1 1/2 is speelt die er volop mee, ik weet niet of ik het zelf in huis wil hebben. Eerlijk gezegd ben ik al die grote lompe dingen beu, die kun je nergens goed opbergen en staan in de weg. Van de kraamvisite krijg ik veel boeken, die vraag ik ook telkens, erg leuk!.

hmm...huilende baby, tijd voor het dagelijkse wandelingetje.

Chica; thanks voor de voedingsinfo, klinkt wel grappig trouwens, beetje van jezelf, beetje van Friso...Ik denk dat ik de flessen maar 10 ml ga ophogen naar 120 ml, eens kijken of we zo wat langer tussen de flessen kunnen krijgen en evt 's nachts een voeding minder zou wel wenselijk zijn. Hoe is het bij jullie??
Zo geknutselde dingen zijn af. Moeten jullie niet iets doen voor de dag van de leidsters as donderdag? Hoor er niks over. Ik kan helemaal niet crea bea zijn en moet altijd diep nadenken voordat ik wat weet en als het af is denk ik....hmm....volgens mij is het niet leuk genoeg haha. Lekker zelfvertrouwen. Ik weet natuurlijk wel dat het gaat om de gedachte, maar toch

Het thema was High Tea dus ik heb voor alle drie de leidsters iets lekkers gekocht (zakje pepermuntballetjes) en heb er een foto van Anniek bij gedaan. Deze foto heeft een leuk bloemetjes kader en achterop heb ik houten stickers (hema) geplakt en met verschillende kleuren viltstift een tekst geschreven. Verder nog twee zakjes bijzondere thee helemaal uit Sri Lanka (meegenomen van mijn reis en daar komt de beste thee vandaan). Het moet maar even zo hoor. Een tekening van Anniek zelf, was misschien leuker, maar ik was het vergeten (oeps) en heb dus nu geen tijd meer om met Anniek te gaan zitten. (want die zit dus vandaag zelf op het KDV).

Verder gaat het hier wel goed. Saar is heel zoet en slaapt wanneer ze moet slapen en drinkt (6 x 150 met 4 schepjes) wanneer het moet. Ze is echt zoooooo veel makkelijker dan Anniek. Zo kan ik er nog wel 10 bij hebben hahahaha. Neeeeee echt niet hoor, maar ik geniet wel veel meer nu. Lang leve de FV. Ja sorry hoor, ik weet dat BV het beste is, maar dit is echt zoooo veel makkelijker en voel me er echt veel beter bij. Op die manier kan ik ook veel meer genieten van Anniek. Ik ben ook af en toe lekker op pad. Van het weekend met vriendinnetje naar vrienden in Duitsland. Ze hadden een trouwerij feestje en we kende ze van het reizen. Aangezien het net over de grens is was het super om ze weer te zien. Lekker daarna bij vriendin blijven slapen. Was helemaal goed dus.

Gister ook naar het uitfeest hier in de stad. Is de Utrechtse versie van de Uitmarkt in Adam. Was leuk, want we hadden de fiets meegenomen met de MC drager. En dan gewoon met de fiets aan de hand overal een beetje langs gaan en kijken en daarna lekker op het terras. Anniek vond het fantastisch en wij ook. Ik vind die MC drager echt een uitvinding. Ok, het mag pas bij 3 mnd en ze is er pas 2 maar haar hoofdje ligt bijna helemaal vast en zacht tussen de verkleiner (want die is bijna te klein) en ik geloof niet dat ze last had van het bonken. Gewoon erg voorzichtig rijden enzo. Heerlijk dat we er zo met zn viertjes op uit kunnen.
Sjeeee the blue lagoon is op TV. Wat een jeugdsentiment hahaha Ik vond hem toen altijd erg leuk, maar nu...uhmm...hahaha. Zou ik daarom altijd naar een tropisch eiland willen gaan???
Chica, dat is de reden dat jij zo hunkert naar parelwitte stranden en hemelsblauwe zee! The blue lagoon. Overigens voor mij ook een pubertijdsfavoriet.

Fijn dat je zo hebt genoten van je uitje. Heel goed!

Hier ook wel eens een pyamadag, maar aangezien Leon nog steeds geen pyama heeft is hij aangekleed en mama lui in d'r pyama en ochtendjas.

Leon helpt mij ook vaak met poetsdoekjes, stofzuiger en dweil -op-stok. Kan het alleen maar aanmoedigen!

Tess wat leuk dat jij je kleintje al voelt! Lijkt me geweldig om dat weer te voelen.

Hmm, vind mijn plaatje eigenlijk niet zo mooi. Ga maar eens op zoek naar een andere.
Lang leve de directe link... mens, dat ik dat niet al jaren eerder heb gedaan. Maar ik denk wel dat ik ga stoppen met het februari topic. Hele lieve meiden allemaal, maar het gaat daar allemaal zo snel en ze zijn er nog met zo veel. Het andere forum is het forum over natuurlijk ouderschap. Kletspraatjes over katoenen luiers en andere rare zaken

Tess, heb je je baby al gevoeld? Oh, wat ga je hard.

Vana, haha, ik zie je al staan in je slipje in het pashokje als Vaantje ervandoor rent, hihi,.

Oh, Mila-alarm.... voedertijd...
Een bedje, tja, goed idee! Maar ja, dat staat nu nog in de weg......

Pyjamadag: doen wij nooit. Ikzelf vind het niet fijn om in pyjama rond te lopen en de kinderen houden van regelmaat: eerst zij in de kleren, dan mama douchen. Ik heb het dit weekend een keer geprobeerd om te draaien: drama!

Dag van de leidster? gekker moet het niet worden! Bij de verjaardagen van de kinderen krijgen ze wat extra's, moet goed genoeg zijn

Chica, zeker als ze nog in de verkleiner past, kan het best toch, die drager. Ons ventje heeft nooit in de verkleiner gepast......

Tess, je voelt de kleine al? Wat goed!

Ibbel, nog een late fles?? Hopelijk kan die er snel af! Gelukkig hebben wij die met 5,5 maand al kunnen droppen. Wel goed dat je ons houdt, wij hebben de oudste rechten!

En dan begin ik nu aan mijn marathon. Mama moet 3 dagen in vergadering, incl overnachting. dus moet er gezorgd worden voor: boodschappen, eigen tas, oma past vrijdag op dus daar een tas voor, tas voor kdv op donderdag, spullen naar oma, lijstje voor oma, lijstje voor papa, voorbereiden vergadering, etc. etc.etc. O ja, de auto is ook nog kapot gegaan gisteren, dus ik moet ook nog even naar de garage, naar de fysio, naar de huisarts voor een uitstrijkje.......

Niet teveel schrijven vandaag, ik kan het niet meer bijlezen
O, wat een programma voor je ´vrije´ dag vandaag zeg. 3 dagen vergaderen..pfff..das heftig, meestel ben ik na 1 dag vergaderen al suf gekletst.

Ibbel; fijn dat wij mogen blijven . Geef je eigenlijk nog bv? Of ben je gestopt nu je weer aan het werk bent? En bevalt het werk een beetje?

Lizzie; vind je nieuwe plaatje ook niet echt super...ben benieuwd wat je nu gaat vinden.

Ow...blue lagoon gemist..damn..vind die film zo heerlijk relaxed om te kijken (en een beetje bij weg te dromen).

Gisteravond weer kraamvisite hier. Deze week nog 1x kraamvisite en de rest van de week wil ik geen visite meer...gewoon lekker even in mijn eigen sop gaarkoken. Vanochtend was drama hier thuis, Alissa heeft werkelijk de hele ochtend lopen huilen, en ik kan maar niet ontdekken wat er is, denk gewoon een drama bui. Vanmiddag lekker naar de efteling, dan zal ze wel weer opknappen en nu ligt ze lekker in haar bedje te slapen, wel wat vroeg voor een middagslaapje, maar ze was echt op en ik haar beu, dus zo hebben we allebei onze zin .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven