Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Nee, geen koalas, wel veel kakkerlakken,

Ik woon in het zuiden van het eiland, waar ook de toeristen naartoe komen. Heerlijk klimaat!

Ik vind het jammer dat de kleine heks niet goed nederlands spreekt, maar ook weer niet jammer genoeg om er zelf wat aan te doen. Spaans is de voertaal bij ons thuis (spaanse papa) en het nederlands hoort ze alleen als er soms familie op bezoek komt.

Van de zomer ging het even heel goed, toen waren we 3 weken in Nederland en ze pikte he best snel op.
Alle reacties Link kopieren
Chica, wat een tegenvaller he dat hij niet gereageerd heeft. Ik heb het zelfde gehad, niet met een exvriendje maar met een leraar van de lagere school...mijn eerste verliefdheid zeg maar, een keurig berichtje gestuurd, nooit iets op gehoord. Vond ik zo'n tegenvaller.

Over 14 dagen krijg ik de slok..eerst nog even dat dieet volhouden.

Sanne, dan kun je je lol wel op als het zomer is..

Mijn zoon zijn Nederlands is heel goed, praat wel met accent. Maar die van mijn dochter is toch duidelijk minder. De kids praten onderling Amerikaans.

Ik laat het hierbij voor vandaag.

Marloussie succes..
Ja, dat zie je hier ook veel. Als oma's en opa's op bezoek komen bijvoorbeeld...ineens maken ze dan een soort groeispurt. En jouw dochter zal het waarschijnlijk min of meer begrijpen, maar op een bepaald moment wordt het zelf praten steeds moeilijker. Als er voor jullie ook geen remigratie in zit, snap ik ook wel dat je er niet zo heel zwaar aan tilt. Dat is natuurlijk weer anders voor kinderen die na bijv. 2 jaar weer terug naar NL moeten en ook weer terug naar het nl onderwijs.

En een spaans sprekend kindje lijkt me trouwens heel erg schattig!
Raccoon, I know.....

Ineens herinnerde ik me weer hoe warm het vorig jaar was. Ach, op zich wen je er ook wel aan. Vandaag is echt zo'n benauwde dag, ik denk dat het vanavond los gaat barsten!

Slaap lekker, ik ga er ook weer even vandoor.
Raccoon, spreken jullie wel Nederlands thuis?

Ik vind het zo moeilijk... zelfs als ik alleen thuis ben met mijn dochter spreken we spaans.

Sanne, het enige wat echt funcioneert is als ze met andere kinderen nederlands moet praten. Ze wil nl dolgraag spelen en dan doet ze wel de moeite.

Met mij niet, ze weet dat ik gewoon spaans spreek.
mogguh

@ saby jeetje he, heftig. alsof zo'n begrafenis niet al heftig genoeg is, ook nog zo'n ontdekking aan het einde. heel erg zonde allemaal, maar zo zie je maar, toch onverwachts vriendschap

@ raccoon, owh wat dubbel. nu een dieet volgen met geen/weinig jodium en dan straks een hele slok jodium.... succes met dit dieet.

voor de rest heb ik geen tijd... moet nog gaan werken
ik vind het jammer te moeten lezen dat mijn intenties wbt enthousiasme zo verkeerd beoordeeld en uitgelegd worden.

als men mij vraagt waarom ik ben geemigreerd noem ik de voordelen op, dat zijn er veel en dat de verwachting voldoet daar ben ik blij mee.

het is geen opscheppen, ik schep alleen aardappelen op, het zijn voor mij de feiten en die zijn fijn.

wat ik nog erger vind is dat er dan wordt gezegd dat het zo buitenkant is, om over luxe te praten, dat zou iemand nooit zeggen als ie me zou kennen, dat doet me werkelijk echt verdriet, dat raakt me echt.

natuurlijk zullen hier ook nadelen zijn.

de vluchtheuvels hebben geen witte omlijningen, dat vind ik stom, want dan zie ik ze niet.

als ik vertel hoe ik er hier bij zit, is het om aan te geven wat voor ons het verschil is,

ik ben altijd gelukkig, in een krot , in een flat, maar nu ben ik nog gelukkiger, want als je mag kiezen en je krijgt de keus dat kies ik dit, snap werkelijk niet dat mensen dan je intregiteit en je inborst gaan betwijfelen, ik ben daar echt heel heel erg door geraakt.

sorry dat ik het hier leuker heb dan in nederland,

maar het is zo, mensen zijn relaxter, vriendelijker, het weer is fijn, de ruimte is fijn, de dieren in je tuin zijn fantastisch

ik kan er niks aan doen, maar het is een grote verbetering van levenskwaliteit.

ik geniet heel erg van dingen die ik in nederland niet vind,

en als ik wat te zeiken heb over nedelrand, dan had ik dat ook toen ik er nog woonde, toen mocht het, nu niet meer.

maar het is aan mij om er wat mee te doen en dat hebbven we gedaan.

in mijn tuin, genieten

nog meer genieten

vandaag hier heel warm, een fohn wind, lekker voor de was, mand is helemaal leeg.

vanavond naar bankstown, Sanne ken je dat?????

en zaterdag naar parramata, BBQ ophalen, volgens mij woon jij daar toch????
saby , sterkte! knuf!!
Raccoon, hartstikke veel sterkte met je dieet enzo.

Saby, wat moeilijk allemaal en zo dubbel om nu pas te beseffen dat het een echte vriendschap was en hoe belangrijk je voor je vriendin was, dat ze zelfs tegen haar ouders over je sprak, je nog wilde bellen...

Chicha, ik denk er net zo over als jij. Forummer van de maand wat betreft dit topic, is eigenlijk veel leuker en waardevoller dan de algemene FvdM.

Ine, niet het oude interview beantwoorden hoor, jij krijgt natuurlijk een speciale vragenlijst.

Sanne, zal ik Tb en mij dan maar eens filmen als je geen tijd hebt om een dagje langs te komen? Ja hoor, op 1 dag kunnen we onverwachts een feestje hebben, afgewisseld met een pittige woordenwisseling waarna hij mij toch weer vreselijk aan het lachen krijgt en om even daarna in een serieuze, politiek getinte discussie te zitten. (Dat is een grote hobby van Tb: politiek, wereldleiders, de achtergronden van oorlogen in de wereld etc.). Maar het is prettig dat ik me nooit verveel met hem, dat had ik in het verleden nogal snel met mannen.

Disco, werk-ze vandaag. Kun je geen andere baan zoeken, eentje waarbij je vaker het forum op kunt tijdens werktijd?

Marloussie, hoe gaat het nu? Ik gok erop dat je babydochtertje Speculaasje wordt genoemd, dat is wel op en top Hollands al vraag ik me oprecht af of dochterlief je dat later in dank zou afnemen.
Saby

Sarah2life: leuke foto's

Ine; mijn stem heb je.

Verder gebeurt hier niet veel hoor. Het is nog steeds behoorlijk weer, een graad of 10-12, best uit te houden dus. Het heeft wel gestormd de afgelopen dagen en als de wind recht op m'n slaapkamer staat, slaap ik echt slecht. Heb dan ook 1,5 nacht (ben de eerste nacht om een uur of 2 verkast) in de logeerkamer geslapen (daar staan 2 bedden en die heb ik dan ook allebei uitgeprobeerd).
Snjókorn falla, á allt og alla
@ anais ik kan de hele dag op internet en forum... doe eigenlijk nix anders, maar ben niet echt in de stemming om allemaal sociaal te reageren op iedereen en hele verhalen op te hangen...

trouwens.. hoe is het met de kaviaar... is die enge kloon al terug??
Sarah, Bankstown heb ik weleens van gehoord, nog nooit geweest. Wat ga je doen? Ik heb vorige week heerlijk gegeten in Millers Point, tegenover Luna Park. Lekker als je van vis houdt!

Volgens mij begrijpen de mensen op dit topic jou trouwens heel goed hoor, ik denk dat ze proberen uit te leggen hoe het door anderen gelezen kan worden. Alle emigranten zijn blij dat jij het zo naar je zin hebt en niemand denkt volgens mij dat jij "alleen buitenkant" bent. Maar forummensen kennen jou niet in het echt en 'horen' niet jouw intonatie als je iets opschrijft, misschien dat dat het is. Je hoeft je niet te verontschuldigen voor het feit dat je zo gelukkig bent en het zo goed hebt. Maar het hoeft ook niet steeds genoemd te worden. Ik denk dat alle mensen op dit topic hier wel doorheen prikken, maar voor mensen op andere topics komt het misschien wat opschepperig over.

Ik woon trouwens niet in Parramatta hoor, hell no! Het is daar echt niet leuk en een van de mindere wijken. Ik woon in Paddington, lekker dichtbij de stad (10 min lopen)
Disco, hoe voel je je? Je klinkt een beetje uitgeblust...
ja ach... ben druk met mezelf bezig. de happypills werken wel, alleen is alles nu grijs en ben ontieglijk onverschillig. maar ach... t komt vast wel goed... denk ik
Oeps Anais, las ik helemaal over je reactie heen. Maar precies de dingen die jij nu noemde, dat stel ik me bij jullie samen voor. En natuurlijk ben ik heel erg benieuwd hoe jij er nou echt uitziet

Mijn vader is ook zo iemand die helemaal oplaait als het over politiek gaat. Doet daar dan ook vanalles in.
Jeetje! Ik ben een paar dagen weg en er is hier zoveel gebeurd! 30 pagina's geloof ik. Globaal wat doorgelezen.

Saby, nog gecondoleerd (wat een rotwoord he)

Nieuwe mensen: hallo!

Marloussie: ik ken jou ook nog niet maar hoop snel op een berichtje dat je bevallen bent! En ja, Fladder is echt een leuke originele naam, en kan zowel voor een meisje als een jongen.

Ik ben met mijn moeder een paar dagen in de Engelse countryside geweest, heel leuk maar wel heel veel gelopen, niet meer normaal.

Ze blijft nu nog tot vrijdag bij mij.

Dan ga ik na vrijdag maar eens proberen bij te lezen. Het ziet er naar uit dat ik het weekend alleen zal zijn dus heb alle tijd ervoor.
quote:Discovery schreef op 17 september 2009 @ 09:44:

ja ach... ben druk met mezelf bezig. de happypills werken wel, alleen is alles nu grijs en ben ontieglijk onverschillig. maar ach... t komt vast wel goed... denk ik

Lijkt me heel moeilijk zeg. Op zich wel fijn dat het nu grijs ipv zwart is. Maar toch lastig. Ik heb er alle vertrouwen in dat het weer goed komt. En tot die tijd moet je maar op ons leunen! En onverschillig tegen ons doen!

Sterkte!
Disco gewoon lekker veel internetten, altijd gezellig als je weer even post. Vroeger postte je in roze..dat wordt het op een dag vanzelf wel weer. Om grijsheid tegen te gaan , doe ik maar weer eens blauw..

Ik vind het ook lastig om te reageren met zo'n grote groep, lees boeiende en grappige reacties en probeer dan maar uit te vogelen waar het om gaat, mEEn bv dat Ine Forummer van het topic is... zo ja.. gefeliciteerd! haha doe maar gewoon een ego posting.

Alles gaat heel oppervlakkig-Australisch-lekker hier.Heb na dit weekend twee weken vrij en ga op zoek naar wat dingen voor mijn huis zoals een BBQ en wat buitenmeubels voor op mijn dek. Moet weer een heel nieuw leven opbouwen en langzaam maar zeker krijgt het allemaal vorm.
Hé Orbit! Druk is het hier he? Ik kan het ook niet meer bijbenen.

Vroeger hadden we minder schrijvers maar het contact was intensiever.

Ik merk ook dat mijn postings heel erg oppervlakkig en minder sociaal zijn geworden.

En stukken korter!
Vliezen zijn gebroken! . Nog geen weeen, dus dat is even afwachten. Mocht het niet op gang komen, word ik morgen om 8 uur opgenomen.

Sanna van kinderenpijler houdt jullie op de hoogte! Wij gaan nog even ergens lunchen, voel me nog prima
@ marloussie: woooopieeee succes! en sterkte en zet em op!!!
Waaaah super Marloussie, ben blij voor je, het begint, het begint!!

Bij mij begon het ook met de vliezen, na een paar uur kwamen de weeën op gang. En voordat ik ingeleid zou worden was babs er al.

Lopen lopen lopen lopen lopen lopen meid!
Thanks, dames. Ik denk niet dat het zo heeeeel snel gaat. Vriend neemt me nu mee om bitterballen te gaan eten

Denk dat ik me hier vanmiddag nog wel ff meld!
Haha, dat je nog gaat lunchen, stroomt het niet langs je benen dan? Ik kon nog geen stap lopen of er kwam weer een golf!
Marloessie, dát zijn berichten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven