Ervaring met VP3?
vrijdag 7 augustus 2009 om 16:13
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.
Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:
tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano
champiognsoep: verse peterselie
kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie
aardappelsoep: peper
Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.
broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen
crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)
shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje
thee brandnetel (zonnatura)
elke kruidenthee
verse munt
rooibos
groene thee (pickwick)
Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:
champiognsoep: verse peterselie
Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.
broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen
crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)
elke kruidenthee
verse munt
rooibos
groene thee (pickwick)

donderdag 17 september 2009 om 18:45
donderdag 17 september 2009 om 22:33
De eerste 5 dagen heb ik me niet lekker gevoeld, hoofdpijn en vooral doodmoe. Ook niet gesport dus. Sinds afgelopen maandag voel ik me beter. Meer energie en gewoon sinds tijden weer zin om dingen aan te pakken. Door de weeks heb ik ook helemaal geen moeite om me aan de VP3 te houden, maar in het weekend.... Ik ben een echte broodfanaat en ik heb mezelf toegestaan om in het weekend een stuk stokbrood mee te eten. Ik eet het dan met iets magers zoals rosbief of kipfilet. Komende dinsdag naar de therapeut, ben benieuwd wat de metingen dan laten zien.
Groetjes,
Mo
Groetjes,
Mo
vrijdag 18 september 2009 om 11:26
Hallo allemaal,
Ik ben echt behoorlijk ziek geweest en heb me niet aan VP3 gehouden. Ik heb af en toe een dropje genomen voor mijn keel en appelsap gedronken.
Maar verder wel VP3, alleen niet meer dan 7 maaltijden per dag.
Ik ga nu met enige tegenzin weer snel op de 15 proberen te komen om mijn verbranding weer omhoog te krijgen.
Ik ben nl nu maar 1 ons kwijt en dat is zo jammer, maar wel te begrijpen. Ik heb natuurlijk ook niet gesport.
Ook ik moet nu alle restjes gaan opmaken, maar dat is ook wel weer leuk, want woensdagochtend om 8 uur ga ik voor controle en kan ik weer inkopen doen.
Ben heel benieuwd hoe het verder met iedereen gaat.
Ik heb gemerkt dat VP3 het beste vol te houden is, als je je er helemaal aan houdt. Juist door af en toe wel iets anders te nemen maak je het voor jezelf moeilijker. Maar zo heb ik het ervaren.Hebben jullie dat ook?
Het allerbeste voor iedere VP3-er hier,
Zosha
Ik ben echt behoorlijk ziek geweest en heb me niet aan VP3 gehouden. Ik heb af en toe een dropje genomen voor mijn keel en appelsap gedronken.
Maar verder wel VP3, alleen niet meer dan 7 maaltijden per dag.
Ik ga nu met enige tegenzin weer snel op de 15 proberen te komen om mijn verbranding weer omhoog te krijgen.
Ik ben nl nu maar 1 ons kwijt en dat is zo jammer, maar wel te begrijpen. Ik heb natuurlijk ook niet gesport.
Ook ik moet nu alle restjes gaan opmaken, maar dat is ook wel weer leuk, want woensdagochtend om 8 uur ga ik voor controle en kan ik weer inkopen doen.
Ben heel benieuwd hoe het verder met iedereen gaat.
Ik heb gemerkt dat VP3 het beste vol te houden is, als je je er helemaal aan houdt. Juist door af en toe wel iets anders te nemen maak je het voor jezelf moeilijker. Maar zo heb ik het ervaren.Hebben jullie dat ook?
Het allerbeste voor iedere VP3-er hier,
Zosha

zaterdag 19 september 2009 om 09:44
Beste VP3'ers,
Na het incident met de salade heb ik het makkelijk weer opgepakt. Het is inderdaad beter om gewoon dit te blijven eten en niets anders. Maar vooral in het weekend is het moeilijk.
Mijn man heeft zojuist croissantjes en broodjes gehaald (voor zichzelf), dus hij zit lekker te genieten... Ik ga ook niet meer naar de supermarkt, ja alleen voor sigaretten
Ik ben gisteren thuis op de weegschaal gaan staan en: 5,5 kg eraf!
Officieel moet ik maandag pas wegen maar ik kon het niet laten!
Het geeft me wel even die boost die ik nodig had inderdaad!
Maandagavond weet ik meer... Ik zal het dan doorgeven voor de tabel!
Zosha, ik vind het heel knap van je dat je nu je weer beter bent gewoon doorgaat. Ik hoop dat het lukt, het moet gewoon lukken!
Fijn dat je geen MG hebt
Ik snap heel goed dat je stokbroodje eet Moed, ik ben namelijk ook broodfanaat, vooral met kaas! Ha ha. Maar beter niet doen, je kan ook broodmeel van VP3 gebruiken. Ik heb de recepten gelezen, ik ga van het weekend pizza maken! Heerlijk... maar er stond geen kaas in de benodigheden, haha! Jammer.... het is ieder geval beter dan niks, nietwaar!
En hoe is het met de anderen?
Groetjes Rowena
Na het incident met de salade heb ik het makkelijk weer opgepakt. Het is inderdaad beter om gewoon dit te blijven eten en niets anders. Maar vooral in het weekend is het moeilijk.
Mijn man heeft zojuist croissantjes en broodjes gehaald (voor zichzelf), dus hij zit lekker te genieten... Ik ga ook niet meer naar de supermarkt, ja alleen voor sigaretten

Ik ben gisteren thuis op de weegschaal gaan staan en: 5,5 kg eraf!
Officieel moet ik maandag pas wegen maar ik kon het niet laten!
Het geeft me wel even die boost die ik nodig had inderdaad!
Maandagavond weet ik meer... Ik zal het dan doorgeven voor de tabel!
Zosha, ik vind het heel knap van je dat je nu je weer beter bent gewoon doorgaat. Ik hoop dat het lukt, het moet gewoon lukken!
Fijn dat je geen MG hebt
Ik snap heel goed dat je stokbroodje eet Moed, ik ben namelijk ook broodfanaat, vooral met kaas! Ha ha. Maar beter niet doen, je kan ook broodmeel van VP3 gebruiken. Ik heb de recepten gelezen, ik ga van het weekend pizza maken! Heerlijk... maar er stond geen kaas in de benodigheden, haha! Jammer.... het is ieder geval beter dan niks, nietwaar!
En hoe is het met de anderen?
Groetjes Rowena
zaterdag 19 september 2009 om 11:10
Hallo allemaal,
Grappig dat dit programma allemaal zoveel losmaakt.
Het werkt wel het werkt niet.
En het zal best wel kloppen dat de knop om moet naar een gezonder eetpatroon en als VP3 dan de goede steun in de rug is, waarom zou je dit dan niet doen.
En VP3 deelnemers de beste stuurlui, meeste zonder gewichts en of eetstoornissen, staan uiteraard aan de wal en kijken meesmuilend toe.
Maar goed ik ben een beetje bevooroordeeld.
Anyway ik heb dus ook een probleem met mijn gewicht, ook van alles geprobeerd en die knop wilde niet om. Dus dacht ik baad het niet schaadt het ook niet. Kortom ook met VP3 begonnen.
Ik ben nu precies 4 weken bezig. Nog geen enkele dag moeite gehad. Maar dan ook nergens mee. Hoewel de appelkoekjes en de champignonsoep vind ik wel een drama.
Ok wat zijn de resultaten tot nog toe.
1e week minus 5,0kg
2e week minus 2,0kg
3e week minus 2,2kg
4e week minus 2,5kg
Bij elkaar dus 11,7Kg
O ja begonnen op 107,2
Leeftijd 47
Lengte 183
Iets voor de tabel, mag wel
Heb wel twee keer moeten zondigen 2x een etentje waar ik niet onderuit kon komen + mijn eigen en de verjaardag van mijn vrouw, maar alles met mate.
Ik ben er dus uitermate positief over.
Dit is mij met geen ander dieet nog gelukt.
Voorlopig gaan we nog even door.
En ik voel me kiplekker
Elke avond een uurtje flink fietsen in de buitenlucht weer of geen weer.
O ja de kosten, we hebben alles uitgerekend en we draaien ongeveer quitte, mijn vrouw is wekelijks echt veel minder kwijt
Ok tegenstanders kom maar op. Vast wel iemand te vinden dat ik verkeerd bezig ben.
Grappig dat dit programma allemaal zoveel losmaakt.
Het werkt wel het werkt niet.
En het zal best wel kloppen dat de knop om moet naar een gezonder eetpatroon en als VP3 dan de goede steun in de rug is, waarom zou je dit dan niet doen.
En VP3 deelnemers de beste stuurlui, meeste zonder gewichts en of eetstoornissen, staan uiteraard aan de wal en kijken meesmuilend toe.
Maar goed ik ben een beetje bevooroordeeld.
Anyway ik heb dus ook een probleem met mijn gewicht, ook van alles geprobeerd en die knop wilde niet om. Dus dacht ik baad het niet schaadt het ook niet. Kortom ook met VP3 begonnen.
Ik ben nu precies 4 weken bezig. Nog geen enkele dag moeite gehad. Maar dan ook nergens mee. Hoewel de appelkoekjes en de champignonsoep vind ik wel een drama.
Ok wat zijn de resultaten tot nog toe.
1e week minus 5,0kg
2e week minus 2,0kg
3e week minus 2,2kg
4e week minus 2,5kg
Bij elkaar dus 11,7Kg
O ja begonnen op 107,2
Leeftijd 47
Lengte 183
Iets voor de tabel, mag wel
Heb wel twee keer moeten zondigen 2x een etentje waar ik niet onderuit kon komen + mijn eigen en de verjaardag van mijn vrouw, maar alles met mate.
Ik ben er dus uitermate positief over.
Dit is mij met geen ander dieet nog gelukt.
Voorlopig gaan we nog even door.
En ik voel me kiplekker
Elke avond een uurtje flink fietsen in de buitenlucht weer of geen weer.
O ja de kosten, we hebben alles uitgerekend en we draaien ongeveer quitte, mijn vrouw is wekelijks echt veel minder kwijt
Ok tegenstanders kom maar op. Vast wel iemand te vinden dat ik verkeerd bezig ben.
zaterdag 19 september 2009 om 13:53
Hoi allemaal,
Hierbij de bijgewerkte tabel. Welkom Graatje (weer een man is ons midden), jij gaat ook hartstikke goed.
Nieuwe gegevens mag je mailen naar vp3forum@hotmail.com
Groetjes & succes allemaal,
Mo
naamleeftijdlengtestartgewicht1wk2wk3wk4wk5wk6wk7wk8wkValerie181,7268,566,564,864,1Zosha511,6510197959391Monique441.8089,587,5Vanessa271.8293,7929187,5Corine321.6990,386,88584,2Grasspriet361.80124,5122119,5117115,5113,5111,8Rowena291.70105Paul411.83140,1136,2130,8Graatje471.83107,2102,2100,29895,5
Hierbij de bijgewerkte tabel. Welkom Graatje (weer een man is ons midden), jij gaat ook hartstikke goed.
Nieuwe gegevens mag je mailen naar vp3forum@hotmail.com
Groetjes & succes allemaal,
Mo
naamleeftijdlengtestartgewicht1wk2wk3wk4wk5wk6wk7wk8wkValerie181,7268,566,564,864,1Zosha511,6510197959391Monique441.8089,587,5Vanessa271.8293,7929187,5Corine321.6990,386,88584,2Grasspriet361.80124,5122119,5117115,5113,5111,8Rowena291.70105Paul411.83140,1136,2130,8Graatje471.83107,2102,2100,29895,5
zaterdag 19 september 2009 om 18:01
Wat ziet zo'n tabel er goed uit.
Ik zal volgende week weer wat doorgeven.
Woensdag ga ik voor controle en ben erg benieuwd, het zal niet zo spectaculair zijn, maar ik heb gisteren een enorme douw in de goede (VP3) richting gekregen: mijn zoon gaat me sponsoren, dat is fijn voor het geld, maar ook een enorme stimulans om echt 100% VP3 te volgen.
Hij doet dit 4 maanden en eerlijk gezegd, dan moet ik wel mijn goede gewicht hebben.
Ik hoop dat ik niet nog eens ziek word.
Dat hakt er in.
Het gevoel dat mijn zoon, een bodybuilder die echt alles van voedsel afweet, hier nu ook zo in gelooft dat hij zelfs sponsor wil worden, doet me heel erg goed, een soort van bevestiging dat het inderdaad een supergoede manier is om gezonder en slanker te worden.
Dus: ik ben er weer helemaal klaar voor, nu de restjes opmaken en woensdag flink inslaan voor de volgende 4 weken.
Ik had wel de MG, althans, dat denkt mijn huisarts, maar het valt erg mee, ik was een week besmettelijk voor anderen, nu niet meer. Mocht zelfs niet naar de huisarts!.
Welkom graatje, leuk dat jij meedoet.
(waarom vallen mannen toch altijd sneller af, heeft met het vet% te maken?!)
Maar het zal niet gemakkelijker zijn.
Maandag weer trainen met mijn trainer, dat is heel zwaar, maar heel goed.
Goed, veel succes allemaal.
Zosha
Ik zal volgende week weer wat doorgeven.
Woensdag ga ik voor controle en ben erg benieuwd, het zal niet zo spectaculair zijn, maar ik heb gisteren een enorme douw in de goede (VP3) richting gekregen: mijn zoon gaat me sponsoren, dat is fijn voor het geld, maar ook een enorme stimulans om echt 100% VP3 te volgen.
Hij doet dit 4 maanden en eerlijk gezegd, dan moet ik wel mijn goede gewicht hebben.
Ik hoop dat ik niet nog eens ziek word.
Dat hakt er in.
Het gevoel dat mijn zoon, een bodybuilder die echt alles van voedsel afweet, hier nu ook zo in gelooft dat hij zelfs sponsor wil worden, doet me heel erg goed, een soort van bevestiging dat het inderdaad een supergoede manier is om gezonder en slanker te worden.
Dus: ik ben er weer helemaal klaar voor, nu de restjes opmaken en woensdag flink inslaan voor de volgende 4 weken.
Ik had wel de MG, althans, dat denkt mijn huisarts, maar het valt erg mee, ik was een week besmettelijk voor anderen, nu niet meer. Mocht zelfs niet naar de huisarts!.
Welkom graatje, leuk dat jij meedoet.
(waarom vallen mannen toch altijd sneller af, heeft met het vet% te maken?!)
Maar het zal niet gemakkelijker zijn.
Maandag weer trainen met mijn trainer, dat is heel zwaar, maar heel goed.
Goed, veel succes allemaal.
Zosha
zaterdag 19 september 2009 om 19:55
Zosha,
Nou veel succes.
Mannen vallen sneller af omdat de verbranding hoger is dan bij vrouwen.
Wat ik wel ontdekt heb is dat de water consumptie super belamgrijk is. Zit je echt rond de 4 liter dan blijf je afvallen.
Ik ga voor 1 pond per dag,afvallen dan he.
En elke dag bewegen helpt ook enorm.
Maar het volgen van VP3 valt mij niet zwaar, ik zit met het eten gewoon bij de rest. De kinderen roepen dan weer ha papa eet weer hondenbrokken.
Anyway succes aan allen
Nou veel succes.
Mannen vallen sneller af omdat de verbranding hoger is dan bij vrouwen.
Wat ik wel ontdekt heb is dat de water consumptie super belamgrijk is. Zit je echt rond de 4 liter dan blijf je afvallen.
Ik ga voor 1 pond per dag,afvallen dan he.
En elke dag bewegen helpt ook enorm.
Maar het volgen van VP3 valt mij niet zwaar, ik zit met het eten gewoon bij de rest. De kinderen roepen dan weer ha papa eet weer hondenbrokken.
Anyway succes aan allen
maandag 21 september 2009 om 18:34
Hoera! Ik ben weer goed bezig met VP3.
Het kostte me erg veel moeite, maar het is weer gelukt en ik doe het weer voor 100%.
Vanmorgen hard getraind met mijn trainer (deze heb ik eens per week, een enorme luxe, de rest van de week train ik alleen) en ik voel me weer heel goed en gemotiveerd.
Ik weet nu dat ik het helemaal of niet moet doen, niet half, want dan wordt het heel moeilijk, want wat is half?
Grasspriet, dank voor dit forum, want ik heb er echt veel aan en heb het ook echt nodig, jullie steun.
Zosha
Het kostte me erg veel moeite, maar het is weer gelukt en ik doe het weer voor 100%.
Vanmorgen hard getraind met mijn trainer (deze heb ik eens per week, een enorme luxe, de rest van de week train ik alleen) en ik voel me weer heel goed en gemotiveerd.
Ik weet nu dat ik het helemaal of niet moet doen, niet half, want dan wordt het heel moeilijk, want wat is half?
Grasspriet, dank voor dit forum, want ik heb er echt veel aan en heb het ook echt nodig, jullie steun.
Zosha
dinsdag 22 september 2009 om 11:31
Is het een idee om wat wetenswaardigheden mbt het VP3 eten uit te wisselen.
Niet alles is even lekker, waar maken jullie dingen mee op smaak indien nodig.
Dit is wel weer een week waarin de ponden eraf vliegen zeg.
Dat wordt weer een mooie voor week 5 in de tabel.
Zijn er ook nog deelnemers die wel eens 1 of 2 dagen stil blijven staan qua gewicht.
Niet alles is even lekker, waar maken jullie dingen mee op smaak indien nodig.
Dit is wel weer een week waarin de ponden eraf vliegen zeg.
Dat wordt weer een mooie voor week 5 in de tabel.
Zijn er ook nog deelnemers die wel eens 1 of 2 dagen stil blijven staan qua gewicht.
dinsdag 22 september 2009 om 16:22
Hoi Graatje,
Ik had al wat tips van de verschillende mensen verzameld.
elke kruidenthee
verse munt
rooibos
groene thee (pickwick)
Groetjes,
Mo
Ik had al wat tips van de verschillende mensen verzameld.
elke kruidenthee
verse munt
rooibos
groene thee (pickwick)
Groetjes,
Mo
dinsdag 22 september 2009 om 17:13

dinsdag 22 september 2009 om 21:41
Hallo allemaal!
Ik ben gisteren voor de 1e keer wezen wegen, en ben nu 99.9 Kg!!
Meer dan ik had verwacht. Ook veel cm's verloren; 5 om mijn middel en 8!! om mijn heupen!
Gisteren heb ik mezelf getrakteerd op een gewone maaltijd.
Mijn Vp3 mevrouw heeft me geadviseerd om elke week mezelf een gewone maaltijd te gunnen, maar dan wel Guar vooraf nemen.
Dit werkt wel bij mij, want ik heb dan ook iets om naar uit te kijken.
En hoe is het met de rest?
Ik zag dat we weer een man erbij hebben! Leuk!
En je gaat ook al zo hard!
Ik heb een doel gesteld voor over 3 weken, dan 92 Kg!
Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken!
groetjes
Ik ben gisteren voor de 1e keer wezen wegen, en ben nu 99.9 Kg!!
Meer dan ik had verwacht. Ook veel cm's verloren; 5 om mijn middel en 8!! om mijn heupen!
Gisteren heb ik mezelf getrakteerd op een gewone maaltijd.
Mijn Vp3 mevrouw heeft me geadviseerd om elke week mezelf een gewone maaltijd te gunnen, maar dan wel Guar vooraf nemen.
Dit werkt wel bij mij, want ik heb dan ook iets om naar uit te kijken.
En hoe is het met de rest?
Ik zag dat we weer een man erbij hebben! Leuk!
En je gaat ook al zo hard!
Ik heb een doel gesteld voor over 3 weken, dan 92 Kg!
Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken!
groetjes
woensdag 23 september 2009 om 10:00
Goedemorgen,
Ik ben net bij mijn VP3 mevrouw geweest en waar ik al bang voor was: er is 2 ons af!, nou ja, meer natuurlijk sinds ik haar het laatst had gezien, maar dat had ik al aan Moed doorgegeven.
Maar ik ben weer vol goede moed verder gegaan en ga me een keertje extra wegen, als stimulans en heb ook weer lekker VP3-spullen. Ik ben toch ruim 5 kg puur vet kwijt en lichter dan in 15 jaar. Niet meer ziek worden dus.......
En geen dropjes meer eten als ik keelpijn heb tijdens ziekte.
Over 14 dagen wil ik toch echt ruim onder de 90 zitten en volgens haar gaat dat gewoon lukken en ik denk het ook.
Echt wel een goed iemand, ze stimuleert me enorm en steunt.
Goed, dus Zosha gaat er weer voor, dat had ik ook al eerder geschreven, maar nu heb ik er ook weer erge zin in.
Veel succes allemaal en Rowena wat een prachtig resultaat!
Ook die cm's, echt geweldig.
Ik ben net bij mijn VP3 mevrouw geweest en waar ik al bang voor was: er is 2 ons af!, nou ja, meer natuurlijk sinds ik haar het laatst had gezien, maar dat had ik al aan Moed doorgegeven.
Maar ik ben weer vol goede moed verder gegaan en ga me een keertje extra wegen, als stimulans en heb ook weer lekker VP3-spullen. Ik ben toch ruim 5 kg puur vet kwijt en lichter dan in 15 jaar. Niet meer ziek worden dus.......
En geen dropjes meer eten als ik keelpijn heb tijdens ziekte.
Over 14 dagen wil ik toch echt ruim onder de 90 zitten en volgens haar gaat dat gewoon lukken en ik denk het ook.
Echt wel een goed iemand, ze stimuleert me enorm en steunt.
Goed, dus Zosha gaat er weer voor, dat had ik ook al eerder geschreven, maar nu heb ik er ook weer erge zin in.
Veel succes allemaal en Rowena wat een prachtig resultaat!
Ook die cm's, echt geweldig.
donderdag 24 september 2009 om 21:26
Beste mede-VP3'ers,
"Mijn" Vp3-mevrouw maakte mij vandaag attent op dit forum, dus ik heb zojuist op mijn gemak alle berichtjes eens doorgelezen. Het doet me goed dat uiteindelijk de meeste negatievelingen zijn afgehaakt.
Ik ben sinds 18 augustus bezig met VP3 en ik vind het nog steeds prima vol te houden. Eerlijkheid gebiedt om te zeggen dat ik soms de smaak een beetje opleuk door de tarwetoast in een beetje Slankie 20+ smeerkaas te dippen en mezelf af en toe tracteer op een glaasje light-frisdrank.
Desondanks, ik ben begonnen met 89,9 kg (bij een lengte van 1.73 m) en zit inmiddels op 81,7 kg. Mijn taille is afgenomen met 14 cm!
Voor degenen die moeite hebben met de muesli heb ik nog een tip die mijzelf wel bevalt: 1 lepel muesli, 1 lepel zemelen en een klein beetje frappe in je favoriete smaak.
In de tomatensoep doe ik altijd wat verse bieslook en peterselie.
Overigens maak ik het stabipan brood altijd in een broodmachine (heb ik omdat een van mijn dochters speciaal brood moet eten) en verdeel het broodje in 12 tot 14 boterhammetjes. Dat is ook prima te eten en minder bewerkelijk dan de losse bolletjes.
Ik wil nog even kwijt dat ik jullie berichten allemaal heel stoer en bemoedigend vindt en wens iedereen veel succes toe!
"Mijn" Vp3-mevrouw maakte mij vandaag attent op dit forum, dus ik heb zojuist op mijn gemak alle berichtjes eens doorgelezen. Het doet me goed dat uiteindelijk de meeste negatievelingen zijn afgehaakt.
Ik ben sinds 18 augustus bezig met VP3 en ik vind het nog steeds prima vol te houden. Eerlijkheid gebiedt om te zeggen dat ik soms de smaak een beetje opleuk door de tarwetoast in een beetje Slankie 20+ smeerkaas te dippen en mezelf af en toe tracteer op een glaasje light-frisdrank.
Desondanks, ik ben begonnen met 89,9 kg (bij een lengte van 1.73 m) en zit inmiddels op 81,7 kg. Mijn taille is afgenomen met 14 cm!
Voor degenen die moeite hebben met de muesli heb ik nog een tip die mijzelf wel bevalt: 1 lepel muesli, 1 lepel zemelen en een klein beetje frappe in je favoriete smaak.
In de tomatensoep doe ik altijd wat verse bieslook en peterselie.
Overigens maak ik het stabipan brood altijd in een broodmachine (heb ik omdat een van mijn dochters speciaal brood moet eten) en verdeel het broodje in 12 tot 14 boterhammetjes. Dat is ook prima te eten en minder bewerkelijk dan de losse bolletjes.
Ik wil nog even kwijt dat ik jullie berichten allemaal heel stoer en bemoedigend vindt en wens iedereen veel succes toe!
vrijdag 25 september 2009 om 10:47
Hoi Vranny,
Welkom. Welke therapeut bezoek jij?
Ik heb het brood ook in de broodmachine gemaakt, maar hij had nogal moeite het deeg te kneden. Hoeveel water doe jij erbij? Op het pak staat 3-3,5 dl, maar dan wordt het zo'n vast klomp deeg dat de machine het niet meer kan kneden. Meer water erbij?
Weet jij hoe lang je het brood kan bewaren, buiten de koelkast en in de koelkast? Heb jij het ingevroren?
Groetjes,
Monique
Welkom. Welke therapeut bezoek jij?
Ik heb het brood ook in de broodmachine gemaakt, maar hij had nogal moeite het deeg te kneden. Hoeveel water doe jij erbij? Op het pak staat 3-3,5 dl, maar dan wordt het zo'n vast klomp deeg dat de machine het niet meer kan kneden. Meer water erbij?
Weet jij hoe lang je het brood kan bewaren, buiten de koelkast en in de koelkast? Heb jij het ingevroren?
Groetjes,
Monique
vrijdag 25 september 2009 om 14:03
Moed,
Je kunt de broodjes prima invriezen.
Ik niet maar mijn vrouw maakt er bolletjes van en elke avond trek ik er eentje uit de vriezer.
Ik doe in de tomatensoep altijd dit erbij
Italiaanse kruiden
Bieslook
Zwarte peper
Sambal
Ook ik heb nog steeds geen moeite om het vol te houden.
Nog een paar kilo en ik kan gaan afbouwen.
Vanochtend de 93 grens gepasseerd. Heb aanstaande zondag wel een etentje waar ik niet onderuit kan.
Nog even en ik kan mij verstoppen achter een lantaarnpaal:):)
Leuk dat iedereen zo enthousiast is en blijft.
Hou vol!!!!
Je kunt de broodjes prima invriezen.
Ik niet maar mijn vrouw maakt er bolletjes van en elke avond trek ik er eentje uit de vriezer.
Ik doe in de tomatensoep altijd dit erbij
Italiaanse kruiden
Bieslook
Zwarte peper
Sambal
Ook ik heb nog steeds geen moeite om het vol te houden.
Nog een paar kilo en ik kan gaan afbouwen.
Vanochtend de 93 grens gepasseerd. Heb aanstaande zondag wel een etentje waar ik niet onderuit kan.
Nog even en ik kan mij verstoppen achter een lantaarnpaal:):)
Leuk dat iedereen zo enthousiast is en blijft.
Hou vol!!!!
vrijdag 25 september 2009 om 18:19
Ik vind het maken vd broodjes een vervelende klus, maar daarna hoeft het 12 dagen niet meer en ze zijn wel erg lekker.
En een halve bij een halve soep is ook erg lekker.
Verder moet ik nu elke dag een half blikje tonijn eten ivm wat meer eiwitten. Ook dat kan ik door de helft doen en dan heb ik 2 keer per dag een heerlijk minibroodje tonijn.
Dat van die muesli ga ik proberen.
Heb vandaag en gisteren alleen maar complimenten gekregen op mijn werk, iedereen ziet nu dat ik een stuk lichter ben.
De grappen over de hondenbrokken zijn ook opgehouden.
En ik geniet wel erg van die complimenten.
Volgende week woensdag ga ik met de klas drie dagen op werkweek en ik heb besloten mijn VP3 mee te nemen.
Ik voel me er goed bij en weet dat ik daar keihard moet werken, dag en nacht en dan VP3 ik gewoon door.
Ben benieuwd of het lukt.
Maar we koken zelf en dan is een soepje zo gemaakt...
Veel succes van een een weer zeer gemotiveerde Zosha
En Vranny, welkom, ook ik ben benieuwd wie jou VP3 mevrouw is.
En een halve bij een halve soep is ook erg lekker.
Verder moet ik nu elke dag een half blikje tonijn eten ivm wat meer eiwitten. Ook dat kan ik door de helft doen en dan heb ik 2 keer per dag een heerlijk minibroodje tonijn.
Dat van die muesli ga ik proberen.
Heb vandaag en gisteren alleen maar complimenten gekregen op mijn werk, iedereen ziet nu dat ik een stuk lichter ben.
De grappen over de hondenbrokken zijn ook opgehouden.
En ik geniet wel erg van die complimenten.
Volgende week woensdag ga ik met de klas drie dagen op werkweek en ik heb besloten mijn VP3 mee te nemen.
Ik voel me er goed bij en weet dat ik daar keihard moet werken, dag en nacht en dan VP3 ik gewoon door.
Ben benieuwd of het lukt.
Maar we koken zelf en dan is een soepje zo gemaakt...
Veel succes van een een weer zeer gemotiveerde Zosha
En Vranny, welkom, ook ik ben benieuwd wie jou VP3 mevrouw is.
dinsdag 29 september 2009 om 11:07
Zosha hoop dat het je gaat lukken op werkweek!
Ik ben afgelopen week niet afgevallen. Zoveel feestjes gehad en ook een keer 'gewoon' gegeten. Ben al blij dat ik niet ben aangekomen
Merk wel dat ik me veel beter voel wanneer ik me 'gewoon' aan mijn VP3 hou. Weer een stimulans om lekker door te gaan!
Succes allemaal!
Ik ben afgelopen week niet afgevallen. Zoveel feestjes gehad en ook een keer 'gewoon' gegeten. Ben al blij dat ik niet ben aangekomen

Merk wel dat ik me veel beter voel wanneer ik me 'gewoon' aan mijn VP3 hou. Weer een stimulans om lekker door te gaan!
Succes allemaal!
dinsdag 29 september 2009 om 19:46
Ik ben weer heel blij, ik ben deze week eindelijk onder de 90 kilo en dat is echt heerlijk.
Nu dus weer heel strak aan de VP3.
Ik neem alles mee op werkweek, het enige wat ik wel doe is dat ik 2 keer per dag daar een koffie verkeerd ga drinken.
Ik moet wel wat oppeppends hebben om al die uren achter elkaar te kunnen werken.
Daar zit wel veel melk in, maar als ik het daar bij laat, ben ik heel tevreden.
Ik zal het jullie na afloop laten weten.
En Grasspriet, een week nit afvallen is niet erg, als je maar niet aankomt. Ik eet heel af en toe ook een gewone maaltijd, alleen veel minder dan vroeger. Ik denk zo eens per week.
vanavond heb ik sla met geitenkaas gegeten. Maar ook heel veel bewogen, want dat gaat steeds gemakkelijker, er zit echt minder buik in de weg.
Goed, ben benieuwd hoe het met de rest gaat, veel succes en tot na de werkweek.
Zosha
Nu dus weer heel strak aan de VP3.
Ik neem alles mee op werkweek, het enige wat ik wel doe is dat ik 2 keer per dag daar een koffie verkeerd ga drinken.
Ik moet wel wat oppeppends hebben om al die uren achter elkaar te kunnen werken.
Daar zit wel veel melk in, maar als ik het daar bij laat, ben ik heel tevreden.
Ik zal het jullie na afloop laten weten.
En Grasspriet, een week nit afvallen is niet erg, als je maar niet aankomt. Ik eet heel af en toe ook een gewone maaltijd, alleen veel minder dan vroeger. Ik denk zo eens per week.
vanavond heb ik sla met geitenkaas gegeten. Maar ook heel veel bewogen, want dat gaat steeds gemakkelijker, er zit echt minder buik in de weg.
Goed, ben benieuwd hoe het met de rest gaat, veel succes en tot na de werkweek.
Zosha
woensdag 30 september 2009 om 08:59
Hoi Allemaal,
Hele lastige week gehad, heb vijf dagen lang geen stoelgang gehad, betekende dat de kilo's er niet meer afgingen.
Te laat besteld en geen zemelen meer. Vanalles geprobeerd, tot pure olijfolie toe.
Niets hielp, afgelopen weekend dan maar vette gerookte zalm en hele vette gerookte makreel genuttigd. Dat was de oplossing.
Nu isw het weer normaal en gaan de onsen er weer gestaag per dag af.
Heeft iemand van jullie dergelijke problemen ook.
Zosha, die 90 grens heeft wel iets magisch he, ik ben er ook dichtbij.
Grasspriet gewoon doorgaan.
Ik geef mezelf nog 4 weken en dan ga ik weer naar de VP3 mevrouw en wil ik afbouwen.
succes allemaal
Hele lastige week gehad, heb vijf dagen lang geen stoelgang gehad, betekende dat de kilo's er niet meer afgingen.
Te laat besteld en geen zemelen meer. Vanalles geprobeerd, tot pure olijfolie toe.
Niets hielp, afgelopen weekend dan maar vette gerookte zalm en hele vette gerookte makreel genuttigd. Dat was de oplossing.
Nu isw het weer normaal en gaan de onsen er weer gestaag per dag af.
Heeft iemand van jullie dergelijke problemen ook.
Zosha, die 90 grens heeft wel iets magisch he, ik ben er ook dichtbij.
Grasspriet gewoon doorgaan.
Ik geef mezelf nog 4 weken en dan ga ik weer naar de VP3 mevrouw en wil ik afbouwen.
succes allemaal
woensdag 30 september 2009 om 09:04
Nou ja! Was ik vanmorgen opeens 1,7 kilo lichter dan gisteren!
Ben weer helemaal lekker aan de VP3 en het gaat super. Voel me prima.
Graatje, ik eet bijna geen zemelen maar heb geen problemen met mijn stoelgang. Wel héél veel water drinken. 2,5 liter per dag.
Zosha, nou die twee koffie verkeerd op een dag moet kunnen hoor. Veel plezier op werkweek!
Ben weer helemaal lekker aan de VP3 en het gaat super. Voel me prima.
Graatje, ik eet bijna geen zemelen maar heb geen problemen met mijn stoelgang. Wel héél veel water drinken. 2,5 liter per dag.
Zosha, nou die twee koffie verkeerd op een dag moet kunnen hoor. Veel plezier op werkweek!
woensdag 30 september 2009 om 20:41
Een nieuwe week, een nieuwe tabel. Iemand nog nieuwe gegevens? Mailen naar vp3forum@hotmail.com.
Ik ga lekker, het gaat rustig, maar de kilo's gaan er toch af. Ik heb ook een ontzettend zachte en gladde huid gekregen, echt opvallend. Af en toe verwen ik mezelf met een klein geroosterd meergranen boterhammetje, lekker knapperig, met een mini plakje oude kaas, heeeeeerlijk!
Groetjes,
Monique
naamleeftijdlengtestartgewicht1wk2wk3wk4wk5wk6wk7wk8wkValerie181,7268,566,564,864,1Zosha511,651019795939189,5Monique441.8089,587,58684,5Vanessa271.8293,7929187,5Corine321.6990,386,88584,2Grasspriet361.80124,5122119,5117115,5113,5111,8Rowena291.7010599,9Paul411.83140,1136,2130,8Graatje471.83107,2102,2100,29895,5
Ik ga lekker, het gaat rustig, maar de kilo's gaan er toch af. Ik heb ook een ontzettend zachte en gladde huid gekregen, echt opvallend. Af en toe verwen ik mezelf met een klein geroosterd meergranen boterhammetje, lekker knapperig, met een mini plakje oude kaas, heeeeeerlijk!
Groetjes,
Monique
naamleeftijdlengtestartgewicht1wk2wk3wk4wk5wk6wk7wk8wkValerie181,7268,566,564,864,1Zosha511,651019795939189,5Monique441.8089,587,58684,5Vanessa271.8293,7929187,5Corine321.6990,386,88584,2Grasspriet361.80124,5122119,5117115,5113,5111,8Rowena291.7010599,9Paul411.83140,1136,2130,8Graatje471.83107,2102,2100,29895,5