LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
Nou toevallig zei ik vandaag tegen mijn man dat we maar langzaam naar kadootjes voor Sinterklaas moeten uitkijken ! Idd nu heb je leuke dingen voor ze. Kaj is echt gek op boeken en blokjes.

Nou een aanrader hoor Tieger..

Wauw wat leuk RW. Gefeliciteerd !!
Als ik nu al sinterklaas kadootjes ga kopen, geef ik ze waarschijnlijk toch al voor die tijd....

Waar ik wel heel benieuwd naar ben, is hoe Guido gaat reageren op het hele gebeuren. Vorig jaar was ie natuurlijk nog te klein, maar nu krijgt ie het veel meer mee.

Guido heeft waarschijnlijk een kinderziekte te pakken! Afgelopen weekend had ie al wat vlekjes, maar die zwakten weer af. Nu zit zijn hele gezichtje onder. Het zit nog niet op de rest van zijn lijfje. Ik heb al even gegoogled, maar kan er niet echt achterkomen welke het nou is. Ik heb ook niet gemerkt dat ie koorts heeft gehad, dat schijnt meestal voor de vlekjes aan te gaan. Guido is wat jengelig en hangerig, maar ook niet echt ziek. Gelukkig maar dus!
Beterschap voor Guido!

ik kan zelfs bijna niets kopen, maar wel een lijstje maken, zodat we ook echt leuke dingen van familie krijgen...

verder ben ik lichtelijk gestresst, we krijgen een onverwacht ingelast overleg maandag en het heeft te maken met de begroting. op dit moment zijn we boventallig en ik ben er als één van de laatsten bijgekomen.....en dat kondigen ze dan vrijdagmiddag om half vijf aan..........

bah, ga nog even naar de koopavond, nu het nog kan

fijn weekend en geniet van het mooie weer!

murpeltje
Oei Murpeltje, Fijn dat je dat zo vlak voor het weekend krijgt te horen......Zit je daar het hele weekend over in....

Ongeduld: Beterschap met Guido. Hoe heb je het opgelost met de gastouder? Ik zou Esmee dan ook niet brengen hoor. Ze moet dan maar ff lekker rust nemen!

Ik wil eigenlijk wel een moederfiets. De fiets die ik nu heb, heeft niet genoeg ruimte én ik kan niet met mijn voeten bij de grond. Ik moet dus altijd snel reageren en de fiets een beetje schuin houden.

Ik ben ook wel benieuwd hoe sint/kerst en verjaardag dit jaar gaan verlopen.

Man is om!!! We gaan voor nr twee! Niet direct, maar met een maand of twee, drie. Volgende week ga ik het spriraaltje er uit laten halen. Dan wil ik eerst weer een beetje inzicht in mijn cyclus.

Na ons gesprek is het bij hem wat in de week gezet en gisteravond zei hij tijdens het eten ineens: Ik wil ook wel een tweede kindje! Hu wat??? Weet je het zeker?? Ja, haal dat ding er maar uit!

Het erge is dat ik hier nog met niemand over wil/kan praten. Dus dump ik het hier maar!
Oei, Murpeltje, da's spannend! Ik duim voor je!

Mango: Wat fijn dat je man om is!! Spannend weer hoor! En tuurlijk, dump het lekker bij ons! Wij weten wat het is, dus duimen keihard met je mee!

Ik heb met de gastouder afgesproken dat zij mij na het weekend belt. Maar ik ga er al vanuit dat Guido gewoon bij oma is, is al helemaal geregeld. Geen opvangstress dus!

Hier verder weinig bijzonders, vriendlief is weg, dus lekker de avond voor mezelf.
mango spannend joh!

Dan zou ik zeker voor een moederfiets gaan, dan kun je straks gewoon met een dikke buik fietsen en esmee voorop. Dat kan niet met een gewone fiets daar zit niet genoeg ruimte tussen.

Ik heb nu een moederfiets en is ideaal. Ik had hem al tijdens de zwangerschap van sharon dus kon goed fietsen. Had echt ruimte genoeg. Er zit een soort veer op het voorwiel zodat de voorkant niet omzwenkt als je een kind voorop zet, een dubbele standaard zodat je fiets niet kan omvallen. Echt ideaal en hij is heel stevig zodat je goed met 2 kids en boodschappen etc kan fietsen.

maar omdat wij nu een 3de kindje krijgen ga ik mijn moederfiets verkopen, neem ik weer een ouderwetse opoefiets met 1 zitje achterop en hebben we deze een paar weken geleden aangeschaft;

een elektrische bakfiets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Is ie niet geweldig!!!! komt denk ik volgende wk binnen!
Zow! Die is mooi! En inderdaad reuzehandig met 3 kids!

Maar je hebt me wel op een idee gebracht, ik ga es op bezoek bij mijn vrienden van Marktplaats. Kijken of daar nog goede moederfietsen te vinden zijn!
RW: Wat wil je voor je moederfiets hebben? :-)
hoh, ben jaloers!!!!!!!!

gelukkig wel een goed gesprek gehad vandaag, laat het maar even betijen, zou er toch minimaal 3 jaar tussen willen hebben, al voel ik ineens wel lichtelijke jaloeziegevoelens opkomen

fijn voor je!

liefs murpeltje
Vanmiddag ben ik bij ons verse nichtje geweest. Even heerlijk geknuffeld en flesje gegeven. Zo raar om te bedenken dat Guido ook zo klein is geweest!

Bij de Ikea heb ik dit in kinderuitvoering gekocht. Guido is er blij mee!

Oh leuk Mango.. spannend hoor.

Ongeduld hoe gaat t met Guido ?

wauw RW wat een mooie fiets zegt!!
Murpeltje: Dikke Ken het gevoel.... Waarom wil je er eigenlijk drie jr tussen?

Ongeduld: Leuke stoel zeg!
Even bijgelezen.

RW fijn dat het geod gaat!

Dochter wordt wakker.... was een kort bezoekje, tot later.
wij hebben die stoel in grote maat, lees ik altijd in voor, zit heerlijk!

mango: iets meer zelfstandigheid, geen gedoe met duowagens, met wat geluk niet allebei lang tegelijk in de luiers, nog iets langer met zijn 3-tjes genieten en meer tijd voor de (in mijn geval slechts zeer eventuele snik) tweede als de oudste naar school gaat en nog wel een verschil waarop ze samen kunnen spelen en hoe ik ook smacht naar een tweede (zei zij dramatisch) vind ik twee wel genoeg en wil ik toch wel even zoet zijn, het is een gevoel denk ik.

ga eten, stond in megafile vanochtend.

gr murpeltje
Ongeduld, gefeliciteerd met je nichtje! Wij gaan komend weekend bij ons nieuwe neefje kijken, inmiddels iets minder vers, maar goed. Het kwam er door drukte, ziekte en allerlei andere dingen gewoon niet eerder van om te gaan kijken, helemaal omdat we toch wel aan het weekend gebonden zijn. En het weekend waarin ik dacht een afspraak te plannen, had mijn broer het weer volgepland en konden we toch niet komen. Nou ja.

En hoe gaat het met de gastouder, kan Guido daar volgende week weer naartoe?

Mango, hoe is je gesprek gegaan?

Murpeltje, herkenbaar hoor, de argumenten die je aandraagt. Ik merk ook wel dat de tijd die tussen Daan en Tessel zit (23 maanden, dus net geen twee jaar) soms net te klein is. Tessel is ook wel zo'n type dat alles wil, en ook de dingen die Daan nog niet deed op deze leeftijd. En Daan is nog net te klein waardoor hij weer het gedrag van Tessel gaat kopieren. Dus waar we hoopten de peuterpubertijd bij Daan over te slaan, hebben we 'm nu bij allebei

De voorwaarde was hier dat Daan moest kunnen lopen en zelf de trap op moest kunnen, dat ik ze niet allebei moest dragen. En voor een derde wilden we iets meer zekerheid.

Hier een lekker druk weekend gehad, zaterdag appels pluken (en nu appeltaart in de oven, lekker) en bbq met de straat, en zondag familiedag van de patientenverengiging van Daan. Soms wel heftig, soms ook goed om te realiseren dat je de "zieke" kinderen soms niet van de gezonde kunt onderscheiden en ze net zo druk en vrolijk meedoen. Maar wel intensief.

STraks Tessel maar even in bed, en dan Daan ook weer lekker spelen. Misschien dat hij even lekker op zolder mag spelen, kan ik daar nog even opruimen.

Groetjes!
Sollicitatie is niks geworden. Gelukkig maar, want achteraf paste de functie volgens mij helemaal niet bij me. Maar een afwijzing is natuurlijk nooit leuk.

Leuker nieuws: ik heb een nieuwe auto. Een cabrio. Dit was een jongensdroom van man. Hij heeft mijn barreltje in geruild tegen deze auto. Erg cool!

Het spiraaltje is er ook uit. Viel alles mee. "Nou dit is hem dan" zei de ha. en wees naar het spiraal op de bank. "Wil je hem mee?" Euh, nou nee bedankt! Grapjas.....

Zal nog gauw even een dramales voorbereiden.
Spannend mango!!

wat voor één is het er?

wij gaan zo naar het circus, maar de mevrouw slaapt nog, dus moet ik die zo wakker maken, zal ze niet blij zijn (understatement), ben zo benieuwd hoe ze het vindt.

ik vind haar er eigenlijk nog te klein voor, maar gratis kaartjes van vriend zijn werk konden we echt niet afslaan...

en super weer!!

fijn weekend allemaal

gr Murpeltje
Jammer van je sollicitatie Mango. Zijn beide gesprekken niks geworden? En spiraaltje eruit, spannend! Gaan jullie nu meteen voor een tweede?

Murpeltje, leuk het circus. Ben er ooit eens geweest toen ik 18 was, vond het wel bijzonder.

Hoes verder met iedereen? Hier gaat het lekker zijn gangtje. Man heeft vanmorgen een ladder gekocht, kunnen we eindelijk nog het hoge schilderwerk doen. Moet heel nodig gedaan worden, aangezien er ook nog wel wat vervangen moet worden. Ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien.

Het huis blijft goed bevallen, de rust en ruimte is echt heerlijk. Het reizen valt ook nog mee, gelukkig. Nu scheelt het wel dat Daan en Tessel pas en paar dagen bij oma gelogeerd hebben, dus dat we dan minder lang hoefden te reizen.

Hmmm, er heeft er hier nu eentje flink de balen, ga maar even naar buiten met ze. Straks nog een boterhammetje eten, en dan lekker naar bed.

Groetjes!
hé tieger!

succes met schilderen - doet me eraan denken dat wij deze zomer ook weer de klos zijn- bah.

en ja hoor....de R is weer in de maand, dacht dat dat telkens ziek zijn maar één seizoen zou duren.....maar dit belooft niet veel goeds. manon loopt al weken te hoesten, zaterdag kregen we allebei keelpijn en nu ben ik ziek thuis grrrrrrrrr.

heb me net afgemeld en ga weer naar bed, vriend loopt ook te sniffen, dus ben benieuwd of die het wel volhoudt.

hoop niet dat dit weer een voorbode voor komende winter is...

gr murpeltje
Murpeltje, Popsie en ik zijn ook al 3,4 weken aan het griepen. Nu voor het eerst beide weer fit. Duurde erg lang en idd. ik zie de winter nu ook met angst en beven tegemoet... Enfin, aan de andere kant, dit virus hebben we maar weer gehad!

Sterkte en lekker uitzieken.

Ik ben gevraagd voor een tijdelijke klus en heb ja gezegd! Straks contract bespreking. Ik ben helemaal blij. Mag zelf namelijk mijn uren indelen :-). Het is voor 2 dagen in de week eerst.

Menomen, ik zit al zo lang thuis en de laatste maanden kwam er niets meer uit mijn handen. Ik werd net zon blob die alleen nog maar hangt . Ik moest wel thuisblijven voor oudste maar ik hoop dat zij nu ze een stap verder is het nu wel weer trekt dat ik ga werken.

Morgenochtend naar de kapper zodat ik een beetje fris en ontmoederd op het werk verschijn
Hey meiden,

Murpeltje/pips: Voelen jullie je al weer een beetje beter?

Pips: Leuk een klus erbij! Kon je dat erbij hebben? Je was toch met je eigen bedrijf begonnen?

Murpeltje: Het is een fiat punto. Hij rijdt echt heerlijk! Ben er helemaal gelukkig mee. Zodra het weer het een beetje toe laat, gooien we het dakje open! Esmee vindt het ook super. Sjaal om, muts op, verwarming op 3 en gaan met die banaan!

Vorig weekend was Esmee lekker uit logeren. Heerlijk even samen. Wat kun je dan weer genieten van met z'n tweeën ontbijten voor de tv, in alle rust praten tijdens het avondeten en gewoon het omhangen zonder dat er aan je getrokken wordt.

Mijn moeder zou haar zondag weer thuis brengen, maar we hadden geen tijd afgesproken. Rond 11.00 hadden we haa rwel verwacht. Om 12.00 was ze er nog niet. Nou dan zal ze wel om 16.00 komen. Nee dus! Kwamen ze pas rond 17.15! Wat waren we blij dat ze weer thuis was. We hadden haar toch enorm gemist! Grappig, hoe het zo dubbel kan zijn!

De taalontwikkeling gaat ook zo snel! Ze kwam thuis met allemaal nieuwe woorden. Mijn moeder + fam. en de oppas spreken Fries met haar. Soms hoor ik ineens vreemde woorden, luister ik nog eens goed en ja hoor, ze spreekt gewoon Fries! Prachtig!

Ik kruip lekker mijn bedje in!
nou, ik ben maar 1 dag ziek thuis geweest, vriend is op de been gebleven en we hebben alledrie nog flink gesnotterd.

vandaag zou ik met Manon naar een vriendin gaan (waar ze ook voor het eerst gaat logeren als we over een paar weken een weekend weggaan), heeft ze koorts.

nu ligt ze met zetpil te slapen en vriend (nachtdienst) ook,

zit ik maar een beetje te internetten.....

de taalontwikkeling hier gaat ook super, vind het ook weer zo'n leuke fase! (brabants laten we wel zoveel mogelijk achterwege, op audoe na dan

ik ben eindelijk aan het sporten, zumba!

ik vind het nog leuk ook!

fijn weekend allemaal!

ik ga het net eens doorzoeken voor lekkere receptjes...

gr Murpeltje
K kom ook maar weer es om het hoekje kijken.

Was alweer lange tijd niet geweest, heel af en toe wat mee/bijgelezen.

Met Verona gaat het goed, ze praat nog niet veel, maar weet wel erg goed hoe zie iets moet duidelijk maken... Tis een echt madammeke die goed weet wat ze wil, en ook wat ze niet wil...

Maar als je ook goed naar haar luisterd dan hoor je ook wel een beetje wat woordjes er halfbakken uitkomen.

Met Wesley gaat het ook aardig goed, zelf weet ik niet altijd wat ik met hem aan moet.. het ene moment is hij heel lief, een ander moment lijkt er een knop om te gaan en is alles mis, en schopt ie (letterlijk) overal tegenaan .. Een tijdje later is hij weer heel lief, net of er nix gebeurd is.... erg lastig dus.

Manlief is bezig met zn theorielessen voor busschauffeur. Op de taxi vond ie nog wel leuk, maar verdiende echt te weinig om er leuk van te kunnen leven zeg maar :S

Met mij gaat ie verder ook prima, nu lekker herfstvakantie, dus dat is wel lekker relaxed.

Zal zo es met mn cursus bezig, tis nu effe lekker rustig in huis!

X San
Hé meiden, lees wel af en toe ff mee, maar heb het erg druk thuis. Zijn nog steeds aan het verbouwen...., beneden uitgebouwd en nu afwerken, stucen, tegelen, nieuwe keuken plaatsen, nieuw toilet..... en manlief doet alles zelf. Streven om het af te hebben is eind dit jaar, dus zitten nog wel ff in de troep. Verder ook gewoon druk met het gezinnetje, Luuk en Zoef allebei naar school, halen/brengen, allebei zwemles, Luuk op judo, dan ook nog alle vriendjes te spelen en naast mijn twee dagen werken pas ik tegenwoordig ook nog één dag in de week op op een kleintje van bijna 1.

Vind het nog steeds heel leuk om mee te lezen, het is zo herkenbaar wat iedereen schrijft over de ontwikkeling van de kids. Alleen dat gedeelte van gezinsuitbreiding is hier helemaal klaar... mijn mannetje is na de vakantie naar de knip/knoop/strik dokter geweest. Mijn beste vriendinnetje is half september bevallen van haar eerste en ik vind het geweldig, maar als ik die kleine in mijn armen heb overvalt me naast het gevoel van liefde toch ook wel het gevoel van "Pffff, gelukkig zijn wij hier klaar mee" en besef me dan dat zij nu pas begonnen is. Gek toch... dit had ik helemaal niet na de eerste en tweede... blijkbaar zijn wij echt compleet zo met Roos erbij.

Hier trouwens een leeftijdsverschil tussen Luuk en Sofie van 18 maanden en tussen Sofie en Roos 2 jaar en 3 maanden. Ik vind het kleine leeftijdsverschil echt super. Luuk en Sofie kunnen zo enorm leuk met elkaar spelen, zitten allebei nog in de kleuterklas en zijn echt met dezelfde dingen bezig. Merk dat het leeftijdsverschil tussen Sofie en Roos eigenlijk al (te) groot is. Misschien valt dat over een paar jaar wel weer mee...

Met Roos is het de laatste tijd een beetje tobben met de gezondheid. De tweede week van de zomervakantie zijn Roos en Luuk allebei onder het mes gegaan voor hun oortjes, Roos ook voor haar neusamandel. Nu bleek het met de controle nog steeds niet in orde met Roos en zo'n week of 3 geleden heeft ze buisjes gekregen. Nu is ze weer zo verkouden en zoooo aan het hoesten, het houdt maar niet op. En het is nog niet eens winter.

Verder wordt ze gewoon heeeeeeel groot, het is echt een oversized dreumesje (heeft al maat 92 aan) en schoenmaat 23/24. Daardoor wordt ze ook vaak overschat.

Praten gaat ze nu ook een beetje doen, denk dat ze het met die buisjes allemaal wat beter kan horen. Soms komt er in ene een volzin uit: "kijk us buiten, kijk un boom". En verder heeeel veel woordjes.

tjee.. das een heel stuk zo na een paar maanden... zal weer wat vaker proberen te schrijven!

Liefs Mondy
Hahaha, herkenbaar, de drukte Gelukkig wordt er nu rustigaan geschreven Mondy, kun je het nog bijbenen

San, een lastige Wesley... Die is al 5 toch? Is het dan "gewoon" de leeftijd, of drukte vanwege school? Hier een Daan waar soms gewoon niks mee te beginnen is, maar uiteindelijk blijkt hij dan gewoon hartstikke moe

Pips, leuk weer aan het werk! Is het ontmoederen nog een beetje gelukt? En je deed toch projecten voor jezelf?

Mango, nog aan het rondkijken? Hoe is het afgelopen met je andere sollicitatie?

Ongeduld, hoest bij jou? Las ook iets van ander werk?

En de rest van de meiden, het is hier behoorlijk rustig?

Hier gaat het allemaal zo zijn gangetje. Druk met werk (gaat goed, inmiddels vast contract!), druk met reizen, en we merken nu wel dat dit best vermoeiend is voor Daan en Tessel. De lontjes worden wat korter, en Daan heeft afgelopen week voor het eerst sinds lange tijd weer een keer 's middags geslapen. Tessel slaapt ook veel, 's middags vaak 2 tot 2,5 uur, en ook als ze er 's middags later inligt en dus tot 5 uur, half 6 slaapt, gaat ze zonder problemen om half 8 weer slapen.

Hopelijk duurt het niet meer te lang, en heeft zij na half februari vlot een plek voor 3 dagen. Daan moet nog door tot half februari, en gaat dan door naar school en bso. Als het goed is hebben we daar wel een plek voor woensdag en vrijdag, en de 3e dag volgt dan hopelijk snel. Gelukkig krijgt hij voorrang als hij al een plek heeft, en als Daan geplaatst is, krijgt Tessel ook weer voorrang. En een eventuele derde ook.

Wat dat betreft is de kogel hier wel door de kerk. Afgelopen maand was het zelfs raak, maar werd dat helaas een miskraam met 5,5 week. Jammer, maar helaas. Ben wel heel benieuwd hoe dat zal zijn, met 3 kleintjes.

Ga nu nog even verderkijken, en dan maar eens op tijd naar bed. Man ligt al even te slapen op de bank, die mag ook wel naar boven

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven