Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Hoezo??? En al was het zo het spijt mij helemaal niet.

En nu wachten totdat je via de e-mail een hurray krijgt en dan wachten totdat er een kaart in je brievenbus valt! Ja, je geduld wordt op de proef gesteld.
Halloooo verslaafden :D

Gaat er ook iemand naar de meeting in zwolle? Ik ben nog nooit meegeweest, maar het lijkt me best leuk om eens mee te gaan!
Nee, zoals je weet ik niet helaas. Volgende keer beter.

Hier nog een hurray uit Nederland, die heeft er meer dan twee weken over gedaan omdat ik de postcode verkeerd had geschreven.
Gister een kaartje gekregen en vandaag ook allebei uit Finland!

Leuke kaartjes en vooral die van gister had een erg mooi handschrift.

Dit weekend gaan er ook weer 3 de deur uit.

Leuk trouwens om dit hier van iedereen te lezen, wie wat waar heen stuurt en wie wat ontvangt.

Ik heb trouwens nog nooit een kaartje uit Nederland gehad of gestuurd.

Moet je dat ergens instellen? lijkt me best grappig namelijk.
quote:Yamuna schreef op 18 september 2009 @ 16:38:

ik heb gister gestuurd naar duitsland, finland, USA, China, en Czech republic.

spannend !

and now ?... now we wait ...

en dat is allemaal jou schuld steph !

Hey Yamuna, jij ook aan het postcrossen?

Kijk uit, het is verslavend!
quote:go0w schreef op 18 september 2009 @ 20:14:

Ik heb trouwens nog nooit een kaartje uit Nederland gehad of gestuurd.

Moet je dat ergens instellen? lijkt me best grappig namelijk.Ja, dat kun je in je profiel instellen, ik heb het wel ingesteld maar nog nooit een kaartje uit NL ontvangen of hoeven versturen..... eigenlijk best vreemd.
Ik heb toch nog maar adres aangevraagd, Finland met een heel makkelijk en leuk profiel. Natuur/landschappen. Het enige wat lastig wordt is wélk landschap ga ik eens sturen....
Snjókorn falla, á allt og alla
Vandaag lag er een leuke kaart uit de USA op de mat, met een leuke tekst achterop. Ook waren er twee kaarten aangekomen, dus nieuwe kaarten gaan naar USA en Litouwen. Die laatste van een jong jongetje wat o.a. graag kaarten met schilderijen wil... ik heb nog Gustav Klimt liggen, dus die stuur ik hem maar!
Hier vandaag een hurray uit Belgie en een kaartje uit Finland.

Dit weekend maar weer eens adressen opvragen.
@Steph - Er was maar 1 Steph (of iets wat er op lijkt) uit NL die dezelfde leeftijd had als jij (staat in je Viva profiel). Zal er niks mee doen hoor Vind het gewoon leuk om te speuren zo...

Overigens ben ik zelf ook heel makkelijk vindbaar, dus daar heb ik op zich niks tegen.
Oké Linndaatje, wel leuk ja dat speuren.
Hurray al de kaartjes die op maandag heb verstuurd zijn al binnengekomen. De nieuwe lichting ligt al klaar plus twee tags naar Japan. Nu is het serrieus wachten op de postbode.
*ik ga ook maar weer eens op één kaartje wachten*

Ik vind elke dag één kaartje leuker dan 10 op één dag.
Hier ook nog niets... geen hurrays., geen ontvangen kaartjes. Dus wacht ook nog steeds bij de brievenbus.

Ja Steph dat vind ik ook veeel leuker, elke dag 1 kaartje . Of ze hebben bij de post zoiets van hee weer een voor justme, we sparen ze op en dan gooien we ze zaterdag allemaal door de brievenbus

Ach ja blijf gewoon wachten.... wachten.... ( ps post is hier nog niet geweest dus wie weet)
Ik heb gisteren een kaart gekregen uit de Filipijnen! Dat is best bijzonder geloof ik.

Een hele mooie natuurfoto van Chocolat Hills er op, prachtige kaart.

Mijn dochter kreeg een kaart uit Finland met een eekhoorntje er op en een heel lief berichtje. Goed begin van het weekend!
O wat leuk NannieB!! Ook voor je dochter!

Postbode is hier geweest, maar nee niets geen kaarten.. snik snik
Wow een kaartje uit de Filipijnen!

Hier geen kaartjes vandaag. Tot nu toe ook nog geen hurrays. Maar kan nog komen natuurlijk.

Er staat nu een countdown op PC, die bijhoudt wanneer de 3miljoenste kaart wordt verstuurd!
Wow NannieB, dat is nog eens wat de Filipijnen. Leuk dat je dochter ook een leuk kaartje kreeg uit Finland.

Kristin, had ik ook gezien.

Post is (nog) niet geweest.
Alweer post vandaag. Een kaartje van Monique uit Utrecht en eentje uit Taiwan. Allebei met hele leuke teksten, mooie postzegels en ook hele leuke kaarten!
Hier helemaal niets.

NannieB, mooie kaarten én mooie postzegels én een leuk verhaal you lucky one.
Hier nog een hurray, met een niets bedankje.
MIjn kaart naar Taiwan is aangekomen, kreeg een vriendelijke Hurray. Of er post is weet ik niet, want ik ben bij m'n lief... Dus nog even geduld tot morgen!
Hallo Allemaal!

Zou ik ook mogen meeschrijven? Ik ben een paar maanden geleden begonnen, maar door een verhuizing heeft het al even stil gelegen. Afgelopen week ben ik weer begonnen, en ik heb meteen maar 5 adressen aangevraagd Ik heb adressen naar Engeland, Finland, USA, China en Canada. Die naar Engeland is inmiddels al aangekomen. Beetje rare meneer vond ik het, overal maakt hij 'reclame' voor zijn dorpje, zo ook in het bedankje, incl. websites waar je kaartjes kon bestellen voor een plaatselijk muziekfestivalletje. Had ik hiervoor nog niet eerder meegemaakt. Maar goed, de kaart was er erg vlot, in 3 dagen, en nu gaat er een kaartje uit naar Duitsland. Die mevrouw stuurt ze door naar haar sponsor-kindje in midden Amerika. Vond ik een erg leuk initiatief! Nu wachten tot ik hier weer kaartjes ga ontvangen
Welkom Hanneke, natuurlijk kun je meeschrijven!
quote:sweetcandy schreef op 18 september 2009 @ 19:04:

Halloooo verslaafden :D

Gaat er ook iemand naar de meeting in zwolle? Ik ben nog nooit meegeweest, maar het lijkt me best leuk om eens mee te gaan!

Hoi andere verslaafde

Ik ga naar de meeting in Zwolle! :D Ook de eerste keer... ben heel erg benieuwd.. ik ga geen adressen meer aanvragen voor 2 oktober (hopelijk mag ik wel iets aanvragen tegen die tijd haha, want het duurt wel lang allemaal). Zwolle is redelijk ver voor mij, maar geen probleem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven